Beste koffiezetter

Vragen/antwoorden betreffende overige vragen, die niet passen in bovenstaande forums.

Ferna
Lid geworden op: 15 aug 2004, 12:24
Locatie: Aan zee

17 okt 2018, 22:54

Hallo,

Ik gebruik al jaren een Senseo koffiezetter, en ondanks het feit dat ik geen goedkope pads koop ( Lavaza) mis ik toch de echte smaak van koffie.
Ik meen ergens gelezen te hebben dat koffiemachines die met cups werken betere koffie geven, omdat die onder hogere druk werken.
Ik ben nu niet van plan om nu direct een paar honderd euro uit te geven voor zo'n machine, en ik heb op internet gezien dat er ook al een nespresso machine te koop is, in de buurt van € 100-.
Mijn vraag is of er lezers zijn die zo'n machine hebben, en of ze er tevreden over zijn.
Ik neem aan dat je hiermee toch ook een gewone kop koffie kunt zetten, en dat het niet beperkt blijft tot van die kleine kopjes.
Dat cups duurder zijn dan pads is mij bekend, maar voor een tas lekkere koffie heb ik wel wat over.

Mochten er lezers zijn die zouden willen reageren, dan zou ik daar bijzonder dankbaar voor zijn.

Vriendelijke groet,

Ferna

hovel
Lid geworden op: 31 mei 2005, 15:37
Locatie: Spanje

18 okt 2018, 01:00

Nespresso, een heel goede keuze. Lekkere koffie en een robuuste koffiezetter.
De koffiezetters bestaan in verschillende merken en uitvoeringen. Soms uiterlijk identiek.

Wij hebben een De Longhi EN125S. Wij hebben deze in Spanje gekocht en is mogelijk in België niet te krijgen.  Een gelijkaardig model is de KRUPS NESPRESSO PIXIE XN3005 TITANIUM 109€.

Wij zijn zeer tevreden. P.s Onze dochter heft er ook zo een.

pastoor
Lid geworden op: 19 mar 2005, 21:55
Locatie: Hoeselt, White House

18 okt 2018, 08:50

Hier in huis hebben we 20 jaren Nespresso machines gebruikt.
Ze verlopen Krups machines en andere zoals De Longhi etc..  
Alleen opletten voor kalk in het water ( anti kalk producten verkrijgbaar ).
Zie Nespresso internet ( voor machines en cups ).      .
Sudoku, wijntjes proeven, genieten.

Paul Siemons
Lid geworden op: 03 feb 2004, 21:22

18 okt 2018, 09:35

Wat is er verkeerd aan een "ouderwets" opgeschonken kopje koffie? ….. moet het allemaal "Senseo......Nespresso…. en weet ik nog welke andere gedrochten er bestaan die pogen "koffie" te produceren?
Pure geldklopperij al die toestellen ….. jaren geleden eens een gesprek gehad met een koffiebrander bij DE : " een goudmijn voor de koffieproducenten al die "pads/cups , etc.!"

amjjf
Lid geworden op: 28 apr 2006, 21:35

18 okt 2018, 11:38

Waar is de tijd, koffie malen met de koffiemolen, weet je nog en een "goei" tasje koffie, hmmm

DannyVandeVelde
Lid geworden op: 07 aug 2017, 19:30
Locatie: Eeklo

18 okt 2018, 12:47

https://s.s-bol.com/imgbase0/imagebase3 ... 197094.jpg
Met dit kannetje maak je zeer lekkere koffie zacht of sterk je kiest maar.
Macbook air
OS X El Capitan

Paul Siemons
Lid geworden op: 03 feb 2004, 21:22

18 okt 2018, 17:05

amjjf schreef:Waar is de tijd, koffie malen met de koffiemolen, weet je nog en een "goei" tasje koffie, hmmm
En daar kan geen enkele "koffierobot" van eender wat merk nog maar aan tippen !!!

Ferna
Lid geworden op: 15 aug 2004, 12:24
Locatie: Aan zee

18 okt 2018, 22:37

Hartelijk dank voor de reacties.

Omdat het meestal om het zetten van één kopje koffie gaat,- ( mijn vrouw drinkt geen koffie)- ga ik natuurlijk geen volle kan zetten.
Senseo en Nespresso zijn daar m.i. toch wel ideaal voor.
Ik denk toch wel dat mijn keuze op een Nespresso zal vallen, als mijn huidig Senseo apparaat het zal begeven.
Ik had ook nog zoiets van Dolce Gusto of iets dergelijks gelezen, zijn hier nog ervaringen mee ??, is wel minder prijzig dan een Nespresso dacht ik.

Vriendelijke groet,

Ferna

voorn
Lid geworden op: 27 okt 2006, 10:30
Locatie: Antwerpen

19 okt 2018, 07:35

Wij gebruiken LOR overal te koop voor ons Nespresso apparaat.
Niet slecht.

berretz
Lid geworden op: 08 jan 2014, 08:34
Locatie: 2070

19 okt 2018, 10:37

Dat zijn wel toppers in plastic vervuiling.

MyriamC
Lid geworden op: 07 jan 2006, 18:13
Locatie: Noorderkempen

27 okt 2018, 14:23

Ik heb net mijn tweede Nespresso toestel gekocht. Het eerste heeft een jaar of 12 (goed) dienst gedaan. Ik zou eerlijk gezegd niets anders meer willen. Ik heb een hele simpele, zonder melkopschuimer of weet ik veel. Ik gebruik alleen originele Nespresso cups (heb altijd een viertal variëteiten in huis). Je kan zelf de hoeveelheid water regelen die je wil gebruiken.
We hebben nu een maand in Spanje koffie gedronken van een gewone koffiezetter. Op den duur dronk ik al thee omdat ik die koffie niet meer binnen kreeg. Maar ieder zijne meug natuurlijk.

Fokke
Lid geworden op: 05 aug 2004, 11:09
Locatie: Noorderkempen

27 okt 2018, 16:11

In mijn jeugd zetten we koffie met een "buzze" in een koffiekan, zo een met een teut.
Nu doe ik dat nog maar ietske "gesophisticeerder": Ik zet een filter met een koffiefilterpapier op mijn thermos, doe er twee of drie lepels koffie in en giet er zoals vroeger kokend water op. Daar drink ik dan 's morgens en 's middags van. 
Dat is de enige manier om koffie te zetten. Al dat machinegedoe kan daar niet aan tippen! 't Is simpel en nog goedkoop ook!
Weet dan dat uw stem door niemand wordt aanhoord zolang ge stamelend bidt en bedelt bij de poort!

MyriamC
Lid geworden op: 07 jan 2006, 18:13
Locatie: Noorderkempen

27 okt 2018, 18:54

Fokke schreef:In mijn jeugd zetten we koffie met een "buzze" in een koffiekan, zo een met een teut.
Nu doe ik dat nog maar ietske "gesophisticeerder": Ik zet een filter met een koffiefilterpapier op mijn thermos, doe er twee of drie lepels koffie in en giet er zoals vroeger kokend water op. Daar drink ik dan 's morgens en 's middags van. 
Ja, want koffie die een halve dag in een thermos zit, dat is pas lekker!

hoshinkido
Lid geworden op: 01 mar 2006, 11:28
Locatie: HOOG EN HEEL DROOG en zonder bubbels ,bubbels genoeg

27 okt 2018, 19:05

er is niks mis met een thermos :!:
integendeel zelfs,koffie blijft warm,behoud zijn aroma :wink:
de beste koffie ,is voor mij...deze met een filterzakje 3lepels
koffie,(merk is ook belangerijk) en heet water .
laat het uw smaken ,niks beter dan zelf gemaakte  koffie :lol:
medion akoya P32010 (MD34140) AMD RYZEN
DDR4 - 8GB ram 1TB harde schijf +256 SSD
telenet fiber . bitdefender plus ( EDGE )

Paul Siemons
Lid geworden op: 03 feb 2004, 21:22

27 okt 2018, 20:06

Fokke schreef:In mijn jeugd zetten we koffie met een "buzze" in een koffiekan, zo een met een teut.
Nu doe ik dat nog maar ietske "gesophisticeerder": Ik zet een filter met een koffiefilterpapier op mijn thermos, doe er twee of drie lepels koffie in en giet er zoals vroeger kokend water op. Daar drink ik dan 's morgens en 's middags van. 
Dat is de enige manier om koffie te zetten. Al dat machinegedoe kan daar niet aan tippen! 't Is simpel en nog goedkoop ook!
Zo is dat!  

Maar Fokke dat is toch allemaal zo gewoontjes ….. het moet tegenwoordig duur zijn en met de meest idiote benamingen op het pakje gedrukt zijn of het is niet goed!