2018 Gemeenteraadsverkiezingen en daarna...

Hier is plaats voor discussie over politieke onderwerpen.
Bepaalde dwalingen verdwijnen pas als men ophoudt ze te weerleggen (Otto Weiss 1847)

pcekspeer
Lid geworden op: 06 aug 2010, 12:44
Locatie: 3530 houthalen limburg

19 okt 2018, 16:51

Al dan niet goedbedoelde schijngevechten in Awerpen: negatieve publiciteit is ook publiciteit...

In de rest vd vlaamse voorschoot, zijn ze rapper geneigd, willens nillens, tot compromissen sluiten:
63 vd 69 burgemeesters reeds bekend.

https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2018/10/19 ... pport.app/

Voel me nu al een stuk geruster...
Eindelijk weer een bende frisse ploegjes die van werken hun hobby gaan maken...
PC Win7 Prem SP1/64bit/RAM4GB/HD1000GB/IE11//FFox
63.0.3 64bit /Chrome64bit//MSE+Win firewall/WLMail/Gmail/thunderbird/OpenOffice4.1.5/BSA+Micr.SafetyScan+MSRT.-Web Of Trust (WOT)-Spywarebl 5.5--Superantispyw/MBAM/AdwCleaner/JRT/Win10/Ixquick/
dejules

19 okt 2018, 18:43

De federale verkiezingen in mei 2019 en de top vd N-VA is bejaard en/of op pensioenleeftijd nl Bourgeois, Bracke, Peumans, De Roover, Jambon, Van den driessche, Becaus, ...
Staatschuld met 72.000.000.000 € gestegen onder hun beleid, laagste werkzaamheidsgraad/economische groei/buitenlandse investeringen, hoogste loonkost, geen enkele begroting in evenwicht, record aantal gesubsidieerde tewerkgestelden, hoogste ziekteverzuim, ...
Hoe gaat de kiezer de kaarten leggen?
Laatst gewijzigd door dejules op 19 okt 2018, 19:33, 1 keer totaal gewijzigd.

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

19 okt 2018, 18:51

dejules schreef:Hoe gaat de kiezer de kaarten leggen?
Voor een voorsmaakje: kijk naar de provincieraadverkiezingen : hoeveel keer is N-VA de grootste partij of de tweede grootste?
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.
dejules

19 okt 2018, 19:40

Wil. schreef:
dejules schreef:Hoe gaat de kiezer de kaarten leggen?
Voor een voorsmaakje: kijk naar de provincieraadverkiezingen : hoeveel keer is N-VA de grootste partij of de tweede grootste?
Vandaar de grote ontgoocheling en scheldtirades bij De Wever bij Jambers.

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

19 okt 2018, 20:05

De vraag is niet beantwoord... we weten wel waarom. :lol:
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.
dejules

19 okt 2018, 23:46

Wil. schreef:De vraag is niet beantwoord... we weten wel waarom. :lol:
De oprichter van de N-VA is een West-Vlaming. Die partij is daar uitgekotst.  Deze partij heeft enkel succes in Antwerpen. U bent een dwaas als U dat ontkent!

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

20 okt 2018, 09:34

Dit is het resultaat van alle provincies samen. Dat geeft het best weer wat de uitslag op het niveau van gans Vlaanderen zou zijn indien er nu moest gestemd worden.

Bovenste grafiek: 2012
Onderste grafiek: 2018
 
Afbeelding

Ongelooflijk toch hoe de overwinning in Antwerpen het resultaat van gans Vlaanderen omhoog tilt. :lol: :lol:
Uitgekotst wordt die N-VA, maar ze staan toch maar mooi eerst. Het gele zonnetje schijnt wel degelijk! 8)

En BDW wordt daarbovenop nog eens burgemeester van Antwerpen voor 6 jaar. Zure druiven, hé, Julio?
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

voorn
Lid geworden op: 27 okt 2006, 10:30
Locatie: Antwerpen

20 okt 2018, 09:43

Men kan onmogelijk gemeente verkiezingen vergelijken met een nationale verkiezing.
Heel wat dorpsfiguren komen op in gemeentelijke lijsten
Ook de provincie ontkomt hier niet aan; al zal daar een duidelijker beeld zijn.

frits1955
Lid geworden op: 05 nov 2016, 14:48

20 okt 2018, 09:53

NVA blijft de grootste en men daar niet over zitten vitten. Dat de provincieraadverkiezingen een succes zijn voor de NVA klopt niet. De N-VA gaat in elke provincie achteruit, maar het meest in West-Vlaanderen (-5,8 procentpunten). Daarna volgen Oost-Vlaanderen
(-4,7), Limburg (-4,6), Antwerpen (-3,1) en Vlaams-Brabant (-0,5).

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

20 okt 2018, 10:57

frits1955 schreef:Dat de provincieraadverkiezingen een succes zijn voor de NVA klopt niet. De N-VA gaat in elke provincie achteruit
Dat werd ook niet beweerd. Ik heb enkel weerlegd dat de N-VA een lokaal Antwerps fenomeen zou zijn, zoals Julleke hier al een paar keer heeft beweerd. Indien hij het bij het rechte eind had, dan zou de N-VA op het niveau van de provincies (allemaal samen) nooit de grootste partij kunnen zijn, en dat is nog altijd het geval.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

pcekspeer
Lid geworden op: 06 aug 2010, 12:44
Locatie: 3530 houthalen limburg

20 okt 2018, 11:35

De vlucht uit brussel blijft escaleren...
Hasselt is super-mega-blij met deze ex-minister die speelde met miljardenbedragen alsof ze...euh....niet uit zijn eigen zak komen...
Ook een echte missionaris van de vrede tussen alle mensen, van hier dan toch..
Zijn pens is zo dik dat hij eruit ziet als een hansworst, wat mogelijk ook de bedoeling is.
De pens is dan ook al per direct toe aan een intense behandeling met innovatieve cultuur...
Jongens, jongens, jongens...
Albrecht Rodenbach (1876) Waar is der oudren fierheid nu gevaren?

Ne minister van defensie als burgemeester op uw kot krijgen...?

Afbeelding

Hasselt stad van geestelijke armoede?
PC Win7 Prem SP1/64bit/RAM4GB/HD1000GB/IE11//FFox
63.0.3 64bit /Chrome64bit//MSE+Win firewall/WLMail/Gmail/thunderbird/OpenOffice4.1.5/BSA+Micr.SafetyScan+MSRT.-Web Of Trust (WOT)-Spywarebl 5.5--Superantispyw/MBAM/AdwCleaner/JRT/Win10/Ixquick/

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

22 okt 2018, 10:08

Afbeelding

 Hans Bonte (SP.A) van Vilvoorde heeft afgelopen nacht een bestuursakkoord bereikt met Open VLD en CD&V. Kartelpartner Groen krijgt geen schepen in het nieuwe college. Waarschijnlijk kiest Groen in Vilvoorde nu voor de oppositie.

Kijk eens aan: Groen mag mee beslissen - ze zitten in de meerderheid - maar omdat ze geen groen postje krijgen, gaan ze nukkig in de hoek zitten waar het Vlaams Belang en andere verstotenen zitten. :lol:  :lol:

De mantra van Almaci: "Bij ons gaat het altijd in de eerste plaats om het project; om een warme samenleving te realiseren (en bla, bla, bla)" .

Nou, moe  … mooi niet, zo blijkt nu.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

voorn
Lid geworden op: 27 okt 2006, 10:30
Locatie: Antwerpen

22 okt 2018, 10:16

Bonte: Ikke en de rest kan stikken.
SPA blijft maar met deze mentaliteit rondlopen.
Postjes pakkers.

petrol
Lid geworden op: 29 jan 2018, 08:06

22 okt 2018, 10:58

Die Almaci is een viswijf,ze draait als een haan op een kerktoren.

pcekspeer
Lid geworden op: 06 aug 2010, 12:44
Locatie: 3530 houthalen limburg

22 okt 2018, 12:58

Zoals het een SPa'er betaamt die naam waardig: weg met GROEN.
Hij is de eerste niet die hier of daar iets vergeet...en als dat zo is, tsja, moet kunnen hé...

Zegt Groen over zulke "toeren":
We zijn in kartel naar de kiezer gestapt en hebben samen een goed resultaat gehaald. Achteraf je kartelpartner die een zetel wint aan de kant schuiven voor eigen gewin, getuigt van weinig respect en vertrouwen.

Respect komt niet voor in het woordenboekje, overigens enkel voor intern en intiem gebruik, bij de klassieke partaaaaaieeen.
Oompje dirigeert onder het motto: wil je de wereld veel centjes laten verdienen, awel ja, begin bij..jezelf...
Dankoewel veur de kartel, moar na...ophoepele...

De neutrale burger begrijpt volkomen het standpunt van deze spa-drinker...

En die op zijn beurt weet als geen ander dat de SPa al lang géén sterk merk meer is...
Net als Jinnih Beels die in Awerpen rondtoerde met "Jinnih Beels kiest voor U."
Dus niet de partij maar de persoonlijkheid moest de "neutrale"  burger, euh...verleiden...

Niet de neutrale maar  de gewone burger...herdenkt zulk gedrag...te gepaste tijde...?
https://www.vlaanderenkiest.be/verkiezi ... ente/23088

Afbeelding
PC Win7 Prem SP1/64bit/RAM4GB/HD1000GB/IE11//FFox
63.0.3 64bit /Chrome64bit//MSE+Win firewall/WLMail/Gmail/thunderbird/OpenOffice4.1.5/BSA+Micr.SafetyScan+MSRT.-Web Of Trust (WOT)-Spywarebl 5.5--Superantispyw/MBAM/AdwCleaner/JRT/Win10/Ixquick/