Wet op hoofddoekverbod is... larie en apekool...

Hier is plaats voor discussie over politieke onderwerpen.
Bepaalde dwalingen verdwijnen pas als men ophoudt ze te weerleggen (Otto Weiss 1847)

voorn
Lid geworden op: 27 okt 2006, 10:30
Locatie: Antwerpen

25 okt 2018, 18:34

Wat zou de reactie zijn als op de dag van de jeugdbeweging iemand naar de school was gekomen in het uniform van het VNJ,?

pcekspeer
Lid geworden op: 06 aug 2010, 12:44
Locatie: 3530 houthalen limburg

25 okt 2018, 18:57

voorn schreef: Maar ik denk dat buiten de extreem rechtsen niemand die gebruikte rune tekens weet voor wat ze staan.
Buiten de SS en het hakenkruis is dit weinig bekend dat ultra rechtsen steeds runetekens gebruiken.
Jouw kennis kan niet tippen aan die van anderen.
Denk dus maar enkel voor jezelf. 
PC Win7 Prem SP1/64bit/RAM4GB/HD1000GB/IE11//FFox
63.0.3 64bit /Chrome64bit//MSE+Win firewall/WLMail/Gmail/thunderbird/OpenOffice4.1.5/BSA+Micr.SafetyScan+MSRT.-Web Of Trust (WOT)-Spywarebl 5.5--Superantispyw/MBAM/AdwCleaner/JRT/Win10/Ixquick/

pcekspeer
Lid geworden op: 06 aug 2010, 12:44
Locatie: 3530 houthalen limburg

25 okt 2018, 19:41

Turkije: met veel mohammeds en hoofddoekjes....
En niet zomaar wat struikelen...
https://nieuws.vtm.be/vtm-nieuws/buiten ... or-zinkgat

Jij zou toch ook ter hulp schieten, net als ik?
PC Win7 Prem SP1/64bit/RAM4GB/HD1000GB/IE11//FFox
63.0.3 64bit /Chrome64bit//MSE+Win firewall/WLMail/Gmail/thunderbird/OpenOffice4.1.5/BSA+Micr.SafetyScan+MSRT.-Web Of Trust (WOT)-Spywarebl 5.5--Superantispyw/MBAM/AdwCleaner/JRT/Win10/Ixquick/

tokkio
Lid geworden op: 04 jan 2004, 15:17
Locatie: vlaanderen

26 okt 2018, 14:52

Als men de hoofddoek  goedkeurt, gaan we terug naar de jaren waar de vrouwen onderdrukt worden,zoals in Saoedi Arabië ,en dan komt de bourka, en dan de sahira.
Onze moeders en grootmoeders hebben jaren gestreden om van die doek af te geraken,nu gaan een paar pipos van de raad van state dat terug willen invoeren, wij leven in een westers democratie, en wie hier komt moet zich maar aanpassen,moeten de  westerse vrouwen in hun land ook doen,loop als vrouw maar eens in een minirok en een topje op straat , ze zal het rap weten.
Dat dragen van een hoofddoek is een teken van een geloof's overtuiging,en dat moeten ze maar binnenkamers doen, maar ze doen het gewoon om ons te provoceren. :evil:
Zie niet uit naar de dag dat alle problemen opgelost zijn, want dan is men dood.

pcekspeer
Lid geworden op: 06 aug 2010, 12:44
Locatie: 3530 houthalen limburg

26 okt 2018, 15:00

tokkio schreef:loop als vrouw maar eens in een minirok en een topje op straat , ze zal het rap weten.
.
Op straat? Op TV?

Reizen om te leren?

https://www.google.be/search?hl=nl&biw= ... hXxqn0y9Ig

https://www.youtube.com/watch?v=2nfysuVEqpg
PC Win7 Prem SP1/64bit/RAM4GB/HD1000GB/IE11//FFox
63.0.3 64bit /Chrome64bit//MSE+Win firewall/WLMail/Gmail/thunderbird/OpenOffice4.1.5/BSA+Micr.SafetyScan+MSRT.-Web Of Trust (WOT)-Spywarebl 5.5--Superantispyw/MBAM/AdwCleaner/JRT/Win10/Ixquick/

voorn
Lid geworden op: 27 okt 2006, 10:30
Locatie: Antwerpen

26 okt 2018, 15:07

Dat zijn westers denkende Turken.
Geen plattelandbewoners of Marokkaanse Berbers.
Die laatsten moeten ze in hun eigen land ook niet hebben. Daarmee zitten wij er mee opgescheept
Gehoord van een aangepaste Marokkaan op het bedrijf.

MichelN
Lid geworden op: 16 nov 2008, 17:44
Locatie: Groot-Leuven

26 okt 2018, 15:52

pcekspeer schreef:
tokkio schreef:loop als vrouw maar eens in een minirok en een topje op straat , ze zal het rap weten.
.
Op straat? Op TV?

Reizen om te leren?
Wel ja, waarom niet?

https://youtu.be/2sWaBeucCbw


https://zlj13051967.wordpress.com/2018/ ... st-europa/

Idefix
Lid geworden op: 21 jun 2007, 18:58
Locatie: Vlaams Brabant

26 okt 2018, 17:53

pcekspeer schreef:Kort en nog bondiger: er bestaat geen hoofddoekverbod.
OK?

https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2018/10/24 ... kenverbod/

Niet per ongeluk vergeten.
Op woensdag 9 april ondersteunde de Raad van State deze visie met een advies dat stelt “dat het verbod op het dragen van levensbeschouwelijke kentekenen in het onderwijs van de Vlaamse Gemeenschap (GO) niet houdbaar is”.
De uitspraak kwam er na een klacht van enkele leerlingen van het atheneum van Dendermonde bij de Raad Van State.

Ook de EU laat ons weten, het gezond verstand te gebruiken.
Het Europees Hof van Justitie stelt in een langverwacht arrest naar aanleiding van een prejudiciële vraag van België, dat privé-ondernemingen die de neutraliteit in hun bedrijf willen vrijwaren, zich niet schuldig maken aan directe discriminatie wanneer ze vrouwen die een religieus uiterlijk teken dragen, zoals de hoofddoek, weren uit hun bedrijven.

Er is dus nergens sprake ve hoofddoekenverbod.

Klaar.
Leve de hoofddoek, leve de boerka en de boerkini leve de vrouw aan de haard leve de Islam...…………... :roll: :roll: :roll:
De zon is gratis voor iedereen

jean55
Lid geworden op: 26 aug 2011, 10:21
Locatie: De mooie Voorkempen

26 okt 2018, 19:52

Ik denk dat het bij velen een tactiek is. Ik ga een hoofddoek dragen en ze nemen mij niet aan. Zo kan ik verder profiteren. En kan ik zeggen ''zie ze discrimineren mij door mijn hoofddoek.'' 

Ik heb er jaren zien rondlopen zonder hoofddoek en plots zie je die met een hoofddoek. En ik spreek hier niet over jonge meisjes, maar dames van ± 40 jaar. Hoe legt U dat uit die plotselinge omkeer.
Ik probeer alle dagen een zonnetje te zijn , maar ??

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

26 okt 2018, 20:24

Waarschijnlijk een man tegengekomen die eist dat zij zich plooit naar de regels van de ideologie.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

voorn
Lid geworden op: 27 okt 2006, 10:30
Locatie: Antwerpen

27 okt 2018, 08:58

Waarom spreekt iedereen over een hoofddoekenverbod.
Omdat die de enige zijn die zich niet houden aan de regels.
Het verbod van het dragen van religieuze of politieke tekens in het contact met publiek in openbare dienst of op school of op het werk als hiegiene of veiligheid op het spel staan.

pcekspeer
Lid geworden op: 06 aug 2010, 12:44
Locatie: 3530 houthalen limburg

27 okt 2018, 10:35

voorn schreef:Waarom spreekt iedereen over een hoofddoekenverbod..
Gastje, hou nu eens op met getater over dingen die niet eens bestaan.
Heeft toch geen enkele zin.
Hebben wel zin: minder extreme en meer verdraagzame reacties...
En respecteer als vlaming al om te beginnen de rechtsstaat:
uitspraak R.v.State dateert, hou je vast, van....2014...
PC Win7 Prem SP1/64bit/RAM4GB/HD1000GB/IE11//FFox
63.0.3 64bit /Chrome64bit//MSE+Win firewall/WLMail/Gmail/thunderbird/OpenOffice4.1.5/BSA+Micr.SafetyScan+MSRT.-Web Of Trust (WOT)-Spywarebl 5.5--Superantispyw/MBAM/AdwCleaner/JRT/Win10/Ixquick/

voorn
Lid geworden op: 27 okt 2006, 10:30
Locatie: Antwerpen

27 okt 2018, 10:59

Waarom zou een hoofddoek wel mogen
Maar een kruis , davidster of partijspeldje  van de Pvda niet?

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

27 okt 2018, 12:12

pcekspeer schreef:
voorn schreef:Waarom spreekt iedereen over een hoofddoekenverbod..
Gastje, hou nu eens op met getater over dingen die niet eens bestaan.
Heeft toch geen enkele zin.
Hebben wel zin: minder extreme en meer verdraagzame reacties...
En respecteer als vlaming al om te beginnen de rechtsstaat:
uitspraak R.v.State dateert, hou je vast, van....2014...
1. Beter lezen: de RvS spreekt over een algemeen verbod en dan nog alleen over de situatie in scholen. Elke school bepaalt sindsdien immers op eigen initiatief of een hoofddoek in die school mag of niet.
Over een verbod op een hoofddoek achter een loket van een gemeentelijke instelling zegt de RvS  niets.

2. En sinds wanneer zou men niet 'extreem' (wat dat in jouw hoofdje ook mag zijn) meer mogen reageren tegen een ideologie? Moesten we ook 'verdraagzaam' reageren toen het nazisme de kop opstak? Of toen het Stalinisme de macht greep? Leer eens correct te denken, aub.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

pcekspeer
Lid geworden op: 06 aug 2010, 12:44
Locatie: 3530 houthalen limburg

27 okt 2018, 12:14

voorn schreef:Waarom zou een hoofddoek wel mogen
Maar een kruis , davidster of partijspeldje  van de Pvda niet?
Noël Slangen krijgt plotsklaps stevige concurrentie.
Zelf ben ik het volledig met je eens.
Ben namelijk compleet ondersteboven, neen niet ve partijspeldje, maar van dit hemdje-broekje
Afbeelding
en daarboven een hoofddoekje met aan de voorkant een kruis, en aan de achterkant een davidster, zodat deze outfit mooi zal staan op de fotootjes die de camera's, in de vrije en blije vlaamse steden, van je zullen nemen. Suc6 verzekerd.

Ruimdenkend als je bent, kijk eens of dit iets is voor je vrouwelijke familieleden?
https://www.hln.be/nina/style/nieuwe-bi ... ogle.be%2F
PC Win7 Prem SP1/64bit/RAM4GB/HD1000GB/IE11//FFox
63.0.3 64bit /Chrome64bit//MSE+Win firewall/WLMail/Gmail/thunderbird/OpenOffice4.1.5/BSA+Micr.SafetyScan+MSRT.-Web Of Trust (WOT)-Spywarebl 5.5--Superantispyw/MBAM/AdwCleaner/JRT/Win10/Ixquick/