Verkeersbelasting????

Hier is plaats voor discussie over politieke onderwerpen.
Bepaalde dwalingen verdwijnen pas als men ophoudt ze te weerleggen (Otto Weiss 1847)

Polmar
Lid geworden op: 23 feb 2004, 16:51

26 okt 2018, 10:52

Vorige maand verkocht ik mijn Mercedes A 160 en kocht een Opel Mokka, nu rekent de staat me 892€ aan als BIV
Volgens de garage en verzekering is de inschrijving verdriedubbelt, van diefstal gesproken, je koopt een wagen, betaalt Btw op alles nog wat, zorgt mee voor werkgelegenheid en betaalt je blauw aan accijnzen op benzine!!
dank u wel politiekers die dit allemaal goed keuren in het parlement! En dan is groen nog niet aan de macht!!!

Polmar
Apple Imac Mojave
dejules

26 okt 2018, 12:10

Polmar schreef:Vorige maand verkocht ik mijn Mercedes A 160 en kocht een Opel Mokka, nu rekent de staat me 892€ aan als BIV
Volgens de garage en verzekering is de inschrijving verdriedubbelt, van diefstal gesproken, je koopt een wagen, betaalt Btw op alles nog wat, zorgt mee voor werkgelegenheid en betaalt je blauw aan accijnzen op benzine!!
dank u wel politiekers die dit allemaal goed keuren in het parlement! En dan is groen nog niet aan de macht!!!

Polmar
https://www.knack.be/nieuws/belgie/bijn ... 40341.html

2.7 miljoen actieven krijgen hun inkomen rechtstreeks uit de schatkist.
U kunt die zooi enkel betalen mits een excessieve belastingdruk (en een enorme staatsschuld).

Horus1
Lid geworden op: 23 dec 2016, 07:29
Locatie: Vlaanderen

26 okt 2018, 12:36

En wat heeft dit met de verkeersbelasting te maken? Hou je aan de topic ipv altijd met jou domme dada voor de dag te komen juleke. Verkeersbelasting bestaat uit verschillende componenten en kan verschillen van gemeente tot stad. En inderdaad die is de laatste jaren heel erg gestegen, onder de mom van verschillende zaken, milieu enz. Blijft een feit dat het een schande is als men kijkt hoe er de wegen bijliggen.

Paul Siemons
Lid geworden op: 03 feb 2004, 21:22

26 okt 2018, 12:41

Welk type Mokka hebt U gekocht ?

pcekspeer
Lid geworden op: 06 aug 2010, 12:44
Locatie: 3530 houthalen limburg

26 okt 2018, 13:42

https://belastingen.vlaanderen.be/tarie ... t-30062019

Niks betalen kan ook, maar dan moet je er wel tijdig aan denken of het moet in je natuur zitten:
https://belastingen.vlaanderen.be/onbep ... gjaar-2016

Beetje minder betalen kan ook met LPG:
https://belastingen.vlaanderen.be/forfa ... voertuigen

Help?
https://www.voertuigkosten.be/auto/biv- ... simulatie/

Je hebt dus de keuze: de bluts of de buil...maar dokken zul je, immers, de "heilige melkkoe"  zal nooit "neen" zeggen...

BTW bij de aankoop, alle jaren verkeersbelasting, verzekering, onderhoud...
En na 4 jaren gebruik, naar de keuring met de melkkoe, en weeral dokken.
Dit keer gaat gelukkig je geld grotendeels naar de uitbater vd keuring: een bedrijfje uit FINLAND, dat verder keek dan zijn Fins neusje lang was, en in belgiekske terecht kwam.
Het Amerika van Europa: the sky is the limit, if you can make it here, you can make it...

Tuurlijk, onze steden werden gebouwd voor de "heilige koe" maar nu komt er de gewone "melkkoe" aan, de elektrische fietser.
Zijn onze wegen en steden daarop al aangepast, want de elektr. fiets fiets zeer snel en veel...
Kleine,  moderne en efficiënte belastingtrucs uitdokteren?
En zo blijft de carousel belastingen onverminderd draaien.
Dat gastje dat in Awerpen al heel zijn leven op zoek is naar het "perpetuum mobile" moet maar eens zijn stappen richten naar de belastingen en zijn oogjes zullen wel open gaan...
Wie "perpetuum mobile" zegt, zegt ook rotonde:
https://www.trouw.nl/home/verkeersexper ... ~a0a2e703/

Vroem-vroem-en weg is...ook dat belastinggeld...
Onze leiders weten er wel weg mee, meestal geleerd van vader op zoon...

Afbeelding
PC Win7 Prem SP1/64bit/RAM4GB/HD1000GB/IE11//FFox
63.0.3 64bit /Chrome64bit//MSE+Win firewall/WLMail/Gmail/thunderbird/OpenOffice4.1.5/BSA+Micr.SafetyScan+MSRT.-Web Of Trust (WOT)-Spywarebl 5.5--Superantispyw/MBAM/AdwCleaner/JRT/Win10/Ixquick/

Polmar
Lid geworden op: 23 feb 2004, 16:51

26 okt 2018, 16:06

Paul Siemons,

Mokka X Ecotech
Apple Imac Mojave

Paul Siemons
Lid geworden op: 03 feb 2004, 21:22

26 okt 2018, 16:08

Polmar schreef:Paul Siemons,

Mokka X Ecotech
Hoeveel Kw of fiskale pk ?

Polmar
Lid geworden op: 23 feb 2004, 16:51

28 okt 2018, 11:38

Fiscaal vermogen =8
KW = 130/140

Polmar
Apple Imac Mojave

Polmar
Lid geworden op: 23 feb 2004, 16:51

28 okt 2018, 11:47

Fiscaal vermogen =8
KW = 130/140

Polmar
Apple Imac Mojave

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

28 okt 2018, 11:53

De Mokka X heeft 140 pk (ongeveer 103 kW) , niet 140 kW.

Afbeelding
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

petrol
Lid geworden op: 29 jan 2018, 08:06

28 okt 2018, 11:57

566 euro BIV? Of is het 585 euro?
Ice

28 okt 2018, 13:21

Polmar schreef:Vorige maand verkocht ik mijn Mercedes A 160 en kocht een Opel Mokka, nu rekent de staat me 892€ aan als BIV
Volgens de garage en verzekering is de inschrijving verdriedubbelt, van diefstal gesproken, je koopt een wagen, betaalt Btw op alles nog wat, zorgt mee voor werkgelegenheid en betaalt je blauw aan accijnzen op benzine!!
dank u wel politiekers die dit allemaal goed keuren in het parlement! En dan is groen nog niet aan de macht!!!

Polmar
Wen er maar aan, de politiek zal niet stoppen tot
het gepeupel geen auto of zelfs nog geen fiets meer kan kopen of houden, geen bewegingsvrijheid meer heeft, in de kou en in het donker zit, op een karton onder een brug slaapt zonder sociaal vangnet en op een houtje moet bijten (foei, er wordt voedsel verspild, daar moeten we wat aan doen, hé?): totale verarming en dat stapje voor stapje door legaal gemaakte diefstal op elk gebied en énkel voorbehouden voor autochtonen die wel elke eurocent moeten afgeven voor een SZ waarvan ze uitgesloten worden.

Charlie Maru
Lid geworden op: 24 dec 2011, 17:33

28 okt 2018, 13:39

Polmar schreef:Vorige maand verkocht ik mijn Mercedes A 160 en kocht een Opel Mokka, nu rekent de staat me 892€ aan als BIV
Wat men u aanrekent bestaat enerzijds uit de belasting van in verkeer stelling en anderzijds uit één jaar verkeersbelasting.
Normaal gezien krijg je de resterende periode van de verkeersbelasting van uwe mercedes ook terug.

Polmar
Lid geworden op: 23 feb 2004, 16:51

30 okt 2018, 10:47

Heb de simulator gevonden van BIV  en de diefstal klopt schijnbaar!

Polmar
Apple Imac Mojave

pcekspeer
Lid geworden op: 06 aug 2010, 12:44
Locatie: 3530 houthalen limburg

30 okt 2018, 11:33

Polmar schreef:Heb de simulator gevonden van BIV  en de diefstal klopt schijnbaar!

Polmar
Het is naïef te denken dat dergelijke comp.-berekeningen niet kloppen.
Maar nu weet je toch alweer de simulator te vinden om je eigen twijfels, en mogelijk ook die van andere leers,...aan te pakken. :lol:

Afbeelding
:wink:
PC Win7 Prem SP1/64bit/RAM4GB/HD1000GB/IE11//FFox
63.0.3 64bit /Chrome64bit//MSE+Win firewall/WLMail/Gmail/thunderbird/OpenOffice4.1.5/BSA+Micr.SafetyScan+MSRT.-Web Of Trust (WOT)-Spywarebl 5.5--Superantispyw/MBAM/AdwCleaner/JRT/Win10/Ixquick/