Bestelling Ikea annuleren

Vragen/antwoorden betreffende overige vragen, die niet passen in bovenstaande forums.
MaLoReg

26 okt 2018, 22:51

Heb bij Ikea voor kleine 700 euro besteld-dat zou geleverd worden 6/11.
Het gaat om een extra boxspring met kussen en donsdeken. Dit alles voor in geval mijn zoon op bezoek komt en hij dan niet voor die dagen op de zetel moet slapen.
Vermits ik slechts 1 slaapkamer heb en daar mijn boxspring staat zie ik nu, met véél uitmeten en nog eens meten dat een tweede bed niet kan staan.
Heb dus die bestelling geannuleerd (weet niet of ze tijdig dat bericht ontvangen)maar nu vraag ik me af of ik het betaalde bedrag integraal terug op mijn rekening krijg?
(Vermits mijn app volledig in orde is heb ik helemaal niets nodig dat ik ook maar zou kunnen gebruiken van Ikea). Heeft iemand hier een oplossing-krijg ik dat geld terugbetaald?

pastoor
Lid geworden op: 19 mar 2005, 21:55
Locatie: Hoeselt, White House

27 okt 2018, 06:57

Heb je bij de bestelling geen papier ( contract ) gekregen met de regels? 
Sudoku, wijntjes proeven, genieten.
MaLoReg

27 okt 2018, 07:52

Ja dat was een hele lan ge uitleg en heb op alles ok gezegt zonder lezen.
Stelje voor, ik die ooit supervisor contract specialist was lees  dit niet.

benq
Lid geworden op: 10 dec 2005, 19:23
Locatie: Antwerpen

27 okt 2018, 08:30

genoeg gewerkt nu genieten van mijn zeer groot ambtenaar pensioen :lol:
MaLoReg

27 okt 2018, 08:39

Heb ik direct gedaan benq maar nu komt het bericht dat mijn bestelnummer 99...........
niet bij hen voorkomt.
Heb alles dubbel gechequed-ook hun bevestigingsmail en dat nummer is correct.
MaLoReg

27 okt 2018, 08:46

Heb het ordernummer 99........nog eens doorgestuurd en nu komt er geen reactie-dit zou dan normaalzijn vermits het bericht zelf zegt: "na 3 dagen...."
Nu rest nog de vraag of ik mijn(bijna) 800 euro terug krijg. Is toch geen klein bedrag en ik heb echt niks nodig van Ikea-is ook niet mijn stijl.
MaLoReg

27 okt 2018, 08:49

Ja seg, nu krijg ik plots weer bericht: "We kunnen je bestelling niet annuleren vanwegen een technische storing".
1. Het order nummer zou niet kloppen volgens hen
2. Technische storing.
3. ??????? Weten ze het zelf wel?
Zal het straks nogmaals proberen maar de vraag blijft wel of ik mijn geld terug krijg.
MaLoReg

27 okt 2018, 10:00

benq ik blijf proberen maar telkens komen ze terug met: technische dienst is in panne.
Maar nu zie ik ook dat de link die je gaf van ikea/NL is en ik bestelde bij Ikea? BE
MaLoReg

27 okt 2018, 13:19

Hartelijk dank voor alle hulp.
Voilà deze mail is dus ook verstuurd tesaam met ongeveer een 6 tal anderen, waar ik maar kon liet ik weten de bestelling te annuleren en dit sinds eergisteren maar antwoorden blijven uit, wel reaktie dat ze mijn mail ontvangen hebben in de zin als: "bedankt voor u mail.......we zullen u later......"
Zeker laat ik het resutaat weten aan jullie en 'k hoop op een goede afloop en dat ik mijn geld terug krijg.

(inmiddels is al dagen mijn bloeddruk so high....hoger kan niet, en dat allemaal voor een boxspring!)

flupke2
Lid geworden op: 09 jan 2005, 16:51
Locatie: naast mijn buur

27 okt 2018, 13:59

maloreg schreef : "Vermits ik slechts 1 slaapkamer heb en daar mijn boxspring staat zie ik nu, met véél uitmeten en nog eens meten dat een tweede bed niet kan staan. "


Waarom niet EERST meten en dan pas bestellen ?????
MaLoReg

27 okt 2018, 14:01

Daar ga ik niet op ingaan.

MichelN
Lid geworden op: 16 nov 2008, 17:44
Locatie: Groot-Leuven

27 okt 2018, 15:10

flupke2 schreef:Waarom niet EERST meten en dan pas bestellen ?????
Het is Maloreg, hoor...

Paca
Lid geworden op: 28 sep 2006, 01:58
Locatie: Suzhou

28 okt 2018, 00:49

Maloreg, met alle respect maar ... "een woord is een woord!".

Als ik een stommiteit doe neem ik daar alle verantwoordelijkheid voor op en vervloek mezelf voor een korte termijn. Het interessante aan zoiets is dat men daaruit leert.
"Met mikken en meten wordt de tijd versleten maar wie het niet doet ... doet het niet goed".

dafke
Lid geworden op: 23 feb 2005, 12:43
Locatie: maaskant

28 okt 2018, 06:45

Er zijn webshops waar je probleemloos zaken kunt annuleren en geld terugkrijgen Maar dat zijn de betere 

flupke2
Lid geworden op: 09 jan 2005, 16:51
Locatie: naast mijn buur

28 okt 2018, 10:02

Mastacembelus schreef:@ flupke2 én MichelN,

Iemand "afbreken/beoordelen" of op zijn/haar eerdere postings getuigt van weinig respect voor de persoon in kwestie!!!
Zijn jullie beter - of - anders gezegd : voelen jullie zich meer bekwaam?

Indien wél, waarom dan de vraag om hulp (indien ter zake) niet zelf beantwoorden???

Als jullie toch zo betweterig zijn, waar is dan jullie "positieve" bijdrage?
Die kan ik hier in dit topic toch niet lezen?

Wat uiteindelijk jullie opmerking betreft  ...
Ja, klopt -- ik zou ook eerst gemeten hebben en dan pas ......
Maar ... moet dat er zo duidelijk openlijk "ingewreven"  worden ..... ik dacht van niet !!!

"Wie zonder zonde is werpe de eerste steen..."
Ik ben niet betweterig en ook niet zonder zonde, iedereen maakt wel eens fouten.
Maar mijn opmerking van " eerst meten, dan bestellen" was geen negatieve opmerking, wel een tip voor de toekomst.
En als ik daarmee iemand op de tenen getrapt heb : dat was zeker NIET de bedoeling, dus sorry daarvoor