leeszetel / zitzak

Vragen/antwoorden betreffende wonen en zorg.

maior domus
Lid geworden op: 25 jul 2014, 00:06

28 okt 2018, 16:06

Ik wil me een goed zitmeubel aanschaffen met de bedoeling dat je daarin een hele tijd comfortabel kan zitten om een boek te lezen.
Waar moet ik op letten?
Wie van jullie heeft er tips met goede of slechte ervaringen?
Is een zitzak geschikt of moet ik toch eerder voor een klassieke zetel gaan?
Het moet geen meubel van 500 euro zijn, dat wil ik er niet aan geven.
Ondank is 's werelds loon

maior domus
Lid geworden op: 25 jul 2014, 00:06

08 nov 2018, 09:12

Hm, er zitten precies weinig relaxe lezers op het Sennet forum.

Heeft er dan niemand ervaring met bijvoorbeeld zo'n zitzak?
Is het handig of kom je er als senior geradbraakt uit?
Ondank is 's werelds loon

Paul Siemons
Lid geworden op: 03 feb 2004, 21:22

08 nov 2018, 09:21

maior domus schreef:Hm, er zitten precies weinig relaxe lezers op het Sennet forum.

Heeft er dan niemand ervaring met bijvoorbeeld zo'n zitzak?
Is het handig of kom je er als senior geradbraakt uit?
Een paar jaar geleden eens geprobeerd bij een collega ….. vond dat verre van "relax" vertoeven op dat ding.... komt er hier ten huize niet in .

Cyper
Lid geworden op: 12 jun 2013, 23:17
Locatie: Ieper

16 nov 2018, 20:18

Als ik jou was zou ik een gewone zetel kopen, het hoeft heus geen peperdure te zijn om er makkelijk in te zitten. Je moet zoeken en testen in zo'n meubelzaak, overal in gaan zitten en daar dan een poosje IN blijven zitten! Want de eerst paar minuten zitten eigenlijk alle zetels makkelijk. Pas daarna gaat een ouder iemand beginnen draaien en verzitten omdat het toch niet zo geschikt is... 
Je moet alleszins maken dat-ie hoog genoeg op z'n poten staat: die lage dingen waar je in wegzakt, daar raak je achteraf haast niet meer uit. Het kan soms zelfs goed zijn om de poten te laten verhógen!

Ik denk dat het verder een stevig soort kussens moeten zijn, niet van die slappe wattenzachte, die geven geen enkele steun. Daar moeten je spieren voortdurend in opgespannen blijven en dat doet een senior doorgaans op den duur de das om.

Laat die zitzakken maar aan de tieners, die hangen zélf altijd al rond als zakken, dus die kunnen daar tegen...

Helena van Troje
Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:07

16 nov 2018, 23:41

Cyper schreef:
Laat die zitzakken maar aan de tieners, die hangen zélf altijd al rond als zakken, dus die kunnen daar tegen...
Dat zou ik toch ook doen. Gaan zitten is niets, maar terug recht geraken is een ander paar mouwen.
Het is niet voor niets dat ze bij sommige goede merken zelfs met small, medium en large werken.

Cyper
Lid geworden op: 12 jun 2013, 23:17
Locatie: Ieper

17 nov 2018, 00:08

We krijgen het vanzelf ooit wel aan onze rug, daar hoeven we niet zelf ons best voor te doen...
Laatst gewijzigd door Cyper op 17 nov 2018, 12:36, 1 keer totaal gewijzigd.
MaLoReg

17 nov 2018, 08:43

Misschien kun je er 2e hands aangeraken maar ik zou zeggen:
Charles Eames zetel: ondersteund heel goed de rug gezien op die plaats de zetel
bollig is en ook het hoofd word ondersteund. Fantastische zetel.Een namaak Ch. Eames
kost ongeveer 700 à 900 euro maar mss eens kijken op 2e hands.