Ratten verlaten het zinkend schip ?

Hier is plaats voor discussie over politieke onderwerpen.
Bepaalde dwalingen verdwijnen pas als men ophoudt ze te weerleggen (Otto Weiss 1847)

werewoef
Lid geworden op: 05 apr 2005, 17:53

17 nov 2018, 22:24

Vandeurzen verlaat de politiek . Hij is amper 60 jaar .De gewone burgers zullen wel hunne wortel afwringen tot 67 jaar en wellicht nog langer . Heeft hij misschien de  "voortekens  " aan de wand gezien ?Begint de grond onder hem te warm te worden ? Zoals het Nederlandse liedje; Guus de koeien staan op springen, wat is er aan de hand ...? Huppelt hij zijn consoorten niet achteraan ? Vandenbroeck, Leterme , konijnentand en diens meer. Is het zoiets van;  ik ben nog niet zoo oud en ik wil wel  nog wat ? Gaat hij nu nog wat boeken schrijven of lezingen aan studenten geven ?

In het ingels : there is something  "fishsy" in the state of Belgium . Zo komt het toch allemaal  over bij mij . :roll: :roll: :roll:

werewoef
AMEN en AUM
dejules

18 nov 2018, 00:55

werewoef schreef:Vandeurzen verlaat de politiek . Hij is amper 60 jaar .De gewone burgers zullen wel hunne wortel afwringen tot 67 jaar en wellicht nog langer . Heeft hij misschien de  "voortekens  " aan de wand gezien ?Begint de grond onder hem te warm te worden ? Zoals het Nederlandse liedje; Guus de koeien staan op springen, wat is er aan de hand ...? Huppelt hij zijn consoorten niet achteraan ? Vandenbroeck, Leterme , konijnentand en diens meer. Is het zoiets van;  ik ben nog niet zoo oud en ik wil wel  nog wat ? Gaat hij nu nog wat boeken schrijven of lezingen aan studenten geven ?

In het ingels : there is something  "fishsy" in the state of Belgium . Zo komt het toch allemaal  over bij mij . :roll: :roll: :roll:

werewoef
Ondanks een economische hausse, een nul rente-beleid, de hoogste belastingsdruk van de wereld, de tweede en derde belastingsbrief verborgen in de fakturen van elektriciteit en water, de duurste dieselprijs van Europa, een sociaal bloedbad binnen de sociale zekerheid, … is onze nominale staatsschuld met 72 miljard € gestegen tijdens de regering vd grote verandering. Zo'n excessieve stijging heeft zich nooit eerder voorgedaan in de Belgische geschiedenis. Daarom verlaten de ratten het zinkende schip. Zo'n beleid leidt tot een hele grote groep mensen die niets meer te verliezen hebben en die zijn gevaarlijk.
François De Keyser (64) uit Zoersel is met een protest begonnen omdat zijn zwaar gehandicapte vrouw geen persoonsvolgend budget krijgt en hij hierdoor op de rand van het faillissement staat. “Marianne werd 58.000 euro toegekend op jaarbasis, maar er zijn geen middelen.”

https://www.gva.be/cnt/dmf20181115_0394 ... -s42vX4N7M
Ice

18 nov 2018, 01:17

Op 60 jaar wil vandeurzen zijn professionele loopbaan nog een andere wending geven:
van onze belgische peanuts rapen nu naar de eu om met de kruiwagen grof geld gaan scheppen zoals het blauwe konijn want vandeurzen wil ook een toscaanse villa en druifkes...dat wil ie natuurlijk niet gezegd hebben...het kan ook dat zatlap juncker of een of andere multinational deze knoeier goed kan gebruiken want de klappen van die zweep kent ie als geen ander, op zowat elk departement waar ie gegraaid heeft laat em een puinhoop achter en dat is een prima referentie om nog eens over te doen in het groot voor europa.
Tegelijk is em op tijd weg voor eventuele tenlaste leggingen voor gesjoemel of zo.

Daarom wil ie maar al te graag plaats maken voor 'verjonging en vernieuwing' zodat de nieuwe, jonge opvolger de blaam en opruiming voor zijn mesthoop in de schoenen zal geschoven krijgen.

De oude ratten verlaten een voor een het zinkende schip om hun verantwoordelijkheid voor wat ze politiek hebben aangericht te kunnen ontlopen, zoveel mag duidelijk zijn.
Inderdaad, dejules, het wordt stilaan te heet onder de voetjes en de volkswoede blijft maar groeien.

Deze mijnheer De Keyser moet eens een klapke gaan doen bij vlaams minister van Welzijn, Volksgezondheid en Gezin, vandeurzen vóór hij vertrekt want die weet vast wel waar die 58.000€ is blijven plakken! 

maior domus
Lid geworden op: 25 jul 2014, 00:06

18 nov 2018, 08:56

Ice schreef: Deze mijnheer De Keyser moet eens een klapke gaan doen bij vlaams minister van Welzijn, Volksgezondheid en Gezin, vandeurzen vóór hij vertrekt want die weet vast wel waar die 58.000€ is blijven plakken! 
Ach ja, met die 58.000 kunt ge een paar asieleisers onderhouden.
Een paar zeg ik wel degelijk, want er worden nogal wat eieren onder dat gespuis hun gat geschoven.
DAAR is die 58.000 naartoe.
En onze eigen mensen: de boom in.
:evil:
Ondank is 's werelds loon

Idefix
Lid geworden op: 21 jun 2007, 18:58
Locatie: Vlaams Brabant

18 nov 2018, 11:31

maior domus schreef:
Ice schreef: Deze mijnheer De Keyser moet eens een klapke gaan doen bij vlaams minister van Welzijn, Volksgezondheid en Gezin, vandeurzen vóór hij vertrekt want die weet vast wel waar die 58.000€ is blijven plakken! 
Ach ja, met die 58.000 kunt ge een paar asieleisers onderhouden.
Een paar zeg ik wel degelijk, want er worden nogal wat eieren onder dat gespuis hun gat geschoven.
DAAR is die 58.000 naartoe.
En onze eigen mensen: de boom in.
:evil:
58.000 Euro ??????????????Arme zak...…..Hij was beter voetballer geworden dan kreeg hij zoals Neymar 30.000.000 per jaar en nog eens 375.000 per keer ALLEEN OM HET PUBLIEK TE GROETEN; en ....................het bijzonderste……….niemand vind dat een overdreven inkomen want voetballers zijn heeeeeeeel belangrijke mensen die heel veel doen voor ons welzijn....……….
De zon is gratis voor iedereen
Ice

18 nov 2018, 12:40

Ik denk wel dat iedereen het erover eens kan zijn dat de 'verloningen' om achter een balletje aan te hollen intussen hallucinant zijn, (het deksel is nog maar pas van die beerput gelicht) net als de verhouding tussen de zelfbepaalde, maandelijkse bedragen van graaiende politici (die een heel jaarinkomen van vele burgers overtreffen) en het inkomen van de modale burger dat de politiek misbruikt om, ten onze dienste, ons te bestelen.

Dat neemt niet weg dat een toekenning van steun voor een zwaar gehandicapte uitbetaald moet worden. De gehandicapten ten gevolge van eigen schuld en inteelt worden anders wél vergoed...maandelijks!
Weg-met-ons door financieel, discriminerend én opzettelijk door eigen, politieke landverraders gewurgd te worden. 
dejules

18 nov 2018, 13:32

Ice schreef:net als de verhouding tussen de zelfbepaalde, maandelijkse bedragen van graaiende politici (die een heel jaarinkomen van vele burgers overtreffen) en het inkomen van de modale burger dat de politiek misbruikt om, ten onze dienste, ons te bestelen.

 
De 60 jarige Vandeurzen zei in de Zevende dag dat hij zij riante uittredingsvergoeding ging opnemen om de tijd te nemen om "een andere wending te geven aan zijn carrière".
Mensen uit de privé die ontslagen worden moeten vd politici hun ontslagpremie afgeven want die moet gebruikt worden om hen te activeren.
Uitschot.

Muyters : "Federaal minister van Werk, Kris Peeters, kan ons wel helpen om nog meer het verschil te maken, bijvoorbeeld door de werkloosheid te beperken in de tijd, het arbeidsrecht te moderniseren zodat er meer maatwerk mogelijk is voor de begeleiding van werkzoekenden, en door het mogelijk te maken ook de ontslagpremie te activeren”.

https://sceptr.net/2017/09/muyters-n-va ... compromis/

maior domus
Lid geworden op: 25 jul 2014, 00:06

18 nov 2018, 20:14

Ik niet hoor, ik stem keer op keer voor de bozen.
Ondank is 's werelds loon

werewoef
Lid geworden op: 05 apr 2005, 17:53

18 nov 2018, 22:12

Ratten verlaten het zinkend schip ?

Al bij al blijf ik het toch een beetje (sic) landsveraad  vinden . Hij had nog tenminste  5 jaar kunnen aanblijven om  waakzaam te  blijven en ondanks alles toch nog altijd een verschil proberen te maken op zijn departement  . En dat meepikken van die uittredingsvergoeding gaan veel mensen tegen de borst stoten .

Volgens mij zit er meer achter ... maar enfin ende çoit , vroeg of laat komt de echte reden wel aan het licht .

werewoef
AMEN en AUM

petrol
Lid geworden op: 29 jan 2018, 08:06

19 nov 2018, 07:39

Vandeurzen is nu een statutaire leegloper.Toch?

wardje
Lid geworden op: 04 dec 2005, 15:46
Locatie: oostrozebeke

19 nov 2018, 08:56

Politici dragen "zorg" voor elkaar, Eric V Rompuy  maakt zich boos over die commentaren over de uittredingsvergoeding en EIST respect voor de politici.... :wink:
Als je bedenkt dat die uittredingsvergoeding bij veel gepensioneerden dat gelijk is aan 9 jaar pensioen.
En nu op naar de volgende dik betaalde job.
Hoe minder ge iets doet hoe meer ge krijgt,als ge maar goed kunt uitleggen ,het hoeft zelf nog niet waar te zijn .
Dan te weten dat hij op pensioen kan hé! voor die gasten kan dat nog steeds vanaf 55j!
Den duivel zijn zak is nooit gevuld !!!!
Politiek is dringend aan herbronnen toe ; er zijn er dan nog die beweren Vandeurzen heeft zich hard ingezet voor de minderbedeelden in onze samenleving , met dat wat ik ervan weet is zijn project nog lang niet op poten gezet, gaf verleden jaar nog hem zelf 4 jaar respijt om alles op de rails te krijgen .
Nu als je dan 136000€ vergelijkt met wat Sven Gatz opgeraapt heeft na zijn ontslag indertijd bij het parlement (300.000 €) en nadien bij de Unie van de Bierbrouwers en nu terug in het parlement.
Mieke Vogels is in de tijd vertrokken met 410.000€ en nu staat ze weer op de lijst .
Zit zo nu te bedenken de zorgverzekering verdubbelen zodat de mensen verplicht 50 euro per jaar MOETEN betalen en dan zelf zo graaien.
Bah politiekers!
dejules

19 nov 2018, 11:05

Ook Eric Van Rompuy zal uittredingsvergoeding opnemen: “Een beetje respect alsjeblieft”

https://www.demorgen.be/politiek/ook-er ... gek8hzpRYw

Idefix
Lid geworden op: 21 jun 2007, 18:58
Locatie: Vlaams Brabant

19 nov 2018, 12:12

En aan die voetballers geven jullie je armzalige loon en uitkering...…………….
Zie mijn posting hierboven waarvan de inhoud blijkbaar niemand stoort;...... :roll:
De zon is gratis voor iedereen

wardje
Lid geworden op: 04 dec 2005, 15:46
Locatie: oostrozebeke

19 nov 2018, 12:35

Idefix;

Is er geen nuance tussen uittredingsvergoedingen bij politiekers en loon van voetballers.
Politiekers stellen zelf hun wetten., wat voetballers (verdienen) en zelfs dat woord is niet goed gekozen , komt van geld van allerlei allooi die niet weten wat gedaan met hun geld. ( bij grote ploegen)
Het geld dat politiekers over de balk gooien, is wel gemeenschapsgeld.
Wat niet wegneemt dat niemand als voetballer zo'n loon waard is, nu dat kan van CEO's ook gezegd worden.
Maar aan dit alles kan Jan Modaal niet veel veranderen.