Migratie én pact: ahum...

Hier is plaats voor discussie over politieke onderwerpen.
Bepaalde dwalingen verdwijnen pas als men ophoudt ze te weerleggen (Otto Weiss 1847)

frits1955
Lid geworden op: 05 nov 2016, 14:48

09 dec 2018, 20:16

We zijn dus inderdaad aanbeland bij het punt waarop men niet meer kan en wilt  lezen wat er staat . Overigens ben ik 500% zeker dat de maior domussen en vercingetorixen van deze wereld geen letter gelezen hebben van dat pact en dat een aantal anderen enkel achterna kwekken wat anderen posten. Maar wel iemand bekritiseren die jarenlang als arts meegewerkt heeft aan dat pact en neerzetten als een onwetende.
De simpelmansen hier daarentegen die weten het allemaal wel natuurlijk.

frits1955
Lid geworden op: 05 nov 2016, 14:48

09 dec 2018, 20:49

Maar er is ook goed nieuws! Kijk maar en vergeet Uw zwart hesje niet!

Een aantal rechtse verenigingen en jongerenafdelingen organiseren volgende week in Brussel een Mars tegen Marrakech. Een evenement op Facebook kreeg interesse van bijna 10.000 gebruikers, zowat 4.000 gebruikers geven aan deel te zullen nemen. Voor de mars slaan studentenverenigingen KVHV en NSV de handen in mekaar met Schild en Vrienden, Voorpost en Vlaams Belang Jongeren.

Wel opletten voor die studentenvereniging "Reuzegom" (vriendjes van Schild & Vrienden) als ze U dwingen om visolie te drinken. Dat wil nog wel eens slecht aflopen heb ik gehoord...

maior domus
Lid geworden op: 25 jul 2014, 00:06

09 dec 2018, 21:06

frits, ik hoef dat pact helemaal niet gelezen te hebben om te beseffen dat het een slecht pact is.
Want het zaakje stinkt uren in de wind.
Alleen al het feit dat men het geruisloos wou goedkeuren, en dat men blijft hameren op het niet-bindende karakter ervan, moet alle alarmbellen doen afgaan.

Ik vraag me trouwens af, al die linkiewinkies die klaarkomen op het cordon sanitaire, hebben die dan allemaal de beginselverklaring en de programmapunten van het Vlaams Belang gelezen???
Om hun afkeer te verantwoorden???
1 op de 1000 misschien? 
Allez kom, 5 op de 1000.

En a propos,
ik heb hier al de vraag gesteld maar nog steeds geen antwoord gekregen:
wat is er dan zo goed aan die ongebreidelde immigratie?
Wat brengen die horden agressievelingen en ongeletterden onze samenleving bij???
Ik wacht op het antwoord van de linkiewinkies en de geitenwollen sokken.
Ondank is 's werelds loon

frits1955
Lid geworden op: 05 nov 2016, 14:48

10 dec 2018, 00:36

""frits, ik hoef dat pact helemaal niet gelezen te hebben om te beseffen dat het een slecht pact is."

Geef die man een Nobelprijs - neen, geef hem ze allemaal :lol: Zulk verbluffend inzicht in een tekst van een dikke 30 blz etaleren zonder die tekst ook maar gelezen te hebben. We zullen er maar meewarig mee glimlachen zeker - jammer genoeg heeft allicht nauwelijks iemand van al die simpelmansen hier ook maar één letter gelezen van het pact.
Wat de "beginselverklaring en programma" van het VB betreft: jawel- gelezen. Dat kan 95% van de vaste VB stemmers hier ( en elders) allicht niet zeggen.
Toon me verder één politicus - één maar - die staat voor en het heeft  over "ongebreidelde immigratie". Ik ken er geen enkele.
Ice

10 dec 2018, 01:20

frits1955 schreef:We zijn dus inderdaad aanbeland bij het punt waarop men niet meer kan en wilt  lezen wat er staat . Overigens ben ik 500% zeker dat de maior domussen en vercingetorixen van deze wereld geen letter gelezen hebben van dat pact en dat een aantal anderen enkel achterna kwekken wat anderen posten. Maar wel iemand bekritiseren die jarenlang als arts meegewerkt heeft aan dat pact en neerzetten als een onwetende.
De simpelmansen hier daarentegen die weten het allemaal wel natuurlijk.
Me dunkt dat ik duidelijk genoeg heb aangetoond in mijn vorige post dat wát er staat te lezen in jouw citaat pure NONSENS zijn....léés je dat wel of begrijp je het misschien niet? 
Dat kan natuurlijk ook: onvermogen of onwil?
En dat is dan nog maar een fractie van die 'dikke 30 blz'...kun je nagaan wat er nog allemaal aan leugens in verstopt zit..
Ik citeer nogmaals iemand die aan het pact heeft meegewerkt: "De benadrukking dat dit een door lidstaten geleid, niet wettelijk bindend proces is, met respect voor de nationale wetgevingen, de nationale soevereiniteit, de nationale realiteiten en prioriteiten wordt wel zestien keer aangehaald in de tekst. Zestien keer op eenendertig pagina's. "
..dat élke ondertekening een verbintenis en akkoord met de inhoud betekent en dus wél kan indruisen tegen nationale wetgevingen en in sé het opgeven van nationale soevereiniteit betekent, nét door het akkoord, gegeven door de ondertekening!
Wát precies is zo moeilijk te begrijpen?
Dat een handtekening WEL WETTELIJK BINDEND en rechtsgeldig is en er dus een flagrante LEUGEN te lezen staat?
Hoe duidelijk moet je het eigenlijk nog hebben?

Voor normale mensen die hun toekomst, en hoe ónze maatschappij eruit zal zien  willen beschermen is dit méér dan voldoende om gezonde achterdocht op te wekken tegen dit pact en niet hersenloos te slikken wat de politiek en leugenpers ons voorkauwen.

Niemand hoeft dit duivelspact letterlijk en volledig te lezen om er een mening over te kunnen vormen.
De meeste mensen kunnen perfect een mening vormen op basis van de meningen van zowel voorstanders als tegenstanders van dit pact, alhoewel je de tegenstanders voornamelijk vindt op alternatieve nieuwssites want voorstanders krijgen, zoals gewoonlijk, exclusief hét woord door de politiek-correcte terreur die bij de leugenmedia heerst en tegenstanders wordt het zwijgen opgelegd....

Dat verhindert níet dat het plan achter deze immigratie toch doorsijpelt via sociale media bij de massa, integendeel, steeds meer wakkere mensen beseffen waarvoor de drogreden van immigratie en 'arme vluchtelingen' gebruikt wordt...behalve frits natuurlijk, hij blijft trouw als een hond zijn vertrouwen in de politiek en hun goede bedoelingen stellen, ondanks de vele en glasheldere bewijzen van het tegendeel.

Als men nog steeds niet wijzer is geworden door het herhaaldelijk beschamen van ons vertrouwen door die politieke bende in het recente/verleden en tegen beter weten in nóg steeds hardnekkig blijft ontkennen dat politici een voor het publiek verborgen gehouden agenda volgen, uit eigenbelang en hebzucht handelen en geen rekening houden met de bevolking en haar welzijn, dan verdient men niet minder dan nog meer overrompeld, bestolen, uitgeperst en geknecht te worden dan nu het geval is.

Verwerpelijk dat de gewone mens met gezond verstand als idioot wordt versleten en de mate van minachting in je laatste post waarmee jij meent andere meningen te moeten weerleggen.
Oké: jij bent vóór het migratiepact, leg dan maar eens uit waarom, onze bezwaren zijn gekend, nu is het jouw beurt en met argumenten aub!

frits1955
Lid geworden op: 05 nov 2016, 14:48

10 dec 2018, 08:31

""De meeste mensen kunnen perfect een mening vormen op basis van de meningen van zowel voorstanders als tegenstanders van dit pact, "


We kwekken dus na wat er op"Doorbraak.be" geschreven wordt en we kwekken andere xenofoben na. Zelf iets lezen ho maar.
Laatst gewijzigd door frits1955 op 10 dec 2018, 09:36, 1 keer totaal gewijzigd.

Paul Siemons
Lid geworden op: 03 feb 2004, 21:22

10 dec 2018, 08:31

frits1955 schreef: Toon me verder één politicus - één maar - die staat voor en het heeft  over "ongebreidelde immigratie". Ik ken er geen enkele.
Hardop zeggen gaan ze het niet doen!
En zogezegd "niet-bindende " resoluties ….. die kennen we hier : er moet er maar ene gaan janken en die krijgt hier zowat onmiddellijk een hotelkamer en 500 euro zakgeld per dag toegeschoven door wereldvreemde rechters!

Hadden we hier enkele jaren geleden niet zowat een halve volksopstand omdat ze die o zo brave en geïntegreerde 
(hij spreekt al wat Nederlands) leerling-loodgieter genaamd Navid Sharifi door de toenmalige Minister van Justitie belast met Asiel en Migratie, Maatschappelijke Integratie en Armoedebestrijding M. De Block uitgewezen werd....

Nen halve heilige hé ……. dat die in zijn land een moord gepleegd had … gingen we toch niet moeilijk over doen zekers  8O 8O 8O 8O 8O

Chili houd het ook voor bekeken: https://www.msn.com/nl-be/nieuws/wereld ... spartanntp
Laatst gewijzigd door Paul Siemons op 10 dec 2018, 09:05, 1 keer totaal gewijzigd.

frits1955
Lid geworden op: 05 nov 2016, 14:48

10 dec 2018, 08:48

""Oké: jij bent vóór het migratiepact, leg dan maar eens uit waarom,"

Wel: ik ga dat doen met de woorden van Theo Francken - die kennen jullie wel zeker - die hij neerschreef op zijn eigen blog naar aanleiding van de "Verklaring van Marrakesh" in mei 2018.( dat is niet hetzelfde als het pact waarover nu zoveel beroering is he maar vormt er één geheel mee). De tekst is dit weekend van dat blog afgehaald - waarom zou dat zijn  :lol: :lol:


...De laatste dagen was er ophef over de verklaring van Marrakesh. Zo zou het om ‘een geheim verdrag’ gaan ‘dat de poort naar Europa wagenwijd open zet’. Niets is minder waar.Ik overdrijf niet als ik zeg dat Afrika van uitermate groot geostrategisch belang is voor Europa, ook en vooral op vlak van migratie. Het continent is 6 maal zo groot als de EU en telt meer dan dubbel zoveel inwoners. Het continent kreunt onder een bevolkingsexplosie, die zorgt voor verdere verarming van Afrika en een toenemende migratiedruk op onze buitengrenzen.Samenwerking met de Afrikaanse landen is cruciaal om die migratiedruk onder controle te kunnen brengen. Daarom zet de EU al sinds 2006 sterk in op internationaal migratie-overleg met de Afrikaanse landen. Dat jaar werd de ‘Euro-Afrikaanse Dialoog voor Migratie en Ontwikkeling’ (het  ‘Rabat-proces’) gelanceerd, waartoe regelmatig Euro-Afrikaanse toppen
worden georganiseerd. De recentste daarvan vond plaats in Marrakesh op 2-3 mei 2018, in aanwezigheid van de Minister van Buitenlandse Zaken, Binnenlandse Zaken en mezelf. België was het afgelopen jaar namelijk voorzitter van het Rabat-proces.Zoals gebruikelijk op internationale conferenties, werd ook de top in Marrakesh afgesloten met de plechtige ondertekening van een ‘Gemeenschappelijke Verklaring’ door bijna 60 landen. Op de ‘Verklaring van Marrakesh’ kwam nogal wat kritiek, zowel in Nederland als bij ons.
Volgens sommigen zou de Verklaring onevenwichtig zijn, naïef en zelfs immigratie-bevorderend.Die kritiek is kort door de bocht.
Zoals steeds staat zo’n document bol van wollig diplomatiek taalgebruik. Dat is onvermijdelijk, want de Afrikaanse landen moeten immers over de streep getrokken worden om mee te ondertekenen. Maar tegelijk wordt er in de Verklaring diep ingegaan op de uitdagingen rond terugkeer en op de strijd tegen mensensmokkel. Dit zijn ook de punten die ik sterk beklemtoonde tijdens de Belgische tussenkomst.Daarenboven betreft zo’n verklaring een louter politiek document. Er werden geen engagementen aangegaan voor de toekenning van meer visa, noch werden er nieuwe migratiekanalen geopend. Anders had ik daar evident mijn steun nooit aan verbonden.Zal dit alles iets uithalen?
De Verklaring van Marrakesh op zichzelf niet zoveel. Maar het Rabat-proces is wel een noodzakelijk forum om op zeer hoog niveau de migratieproblematiek bespreekbaar te maken. Daarenboven is zo’n top een unieke gelegenheid om het pad te effenen voor bilaterale akkoorden met individuele Afrikaanse landen.
Tijdens de top zat ik samen met de regeringsleden van Tunesië, Niger, Gambia, Ivoorkust, Ghana, Burkina Fasso en Marokko zelf. Stuk voor stuk vruchtbare gespreken met als hoofdonderwerp een betere samenwerking op
vlak van terugkeer.Want wie denkt, of rondbazuint, dat Europa gewoon op zijn eentje het probleem van illegale migratie en illegaal verblijf kan oplossen, die dwaalt. Enkel via een intensieve nabuurpolitiek kunnen we resultaten behalen.Het Rabat-proces is daartoe een belangrijke aanzet, maar de buitenlandpolitiek van Europa inzake migratie mag mijns inziens gespierder. Afrikaanse landen die mensensmokkel laten betijen, of die onwillig blijven in het terugnemen van hun eigen burgers die illegaal in Europa verblijven, die moeten voelen dat de vriendschap en de
solidariteit van Europa geen vanzelfsprekend gegeven zijn.
Dat vereist dat Europa de handelsbetrekkingen, de ontwikkelingssamenwerking en het visumbeleid méé in de migratieweegschaal legt. Want enkel zo zullen onwillige Afrikaanse landen te bewegen zijn tot volledige en
loyale medewerking inzake migratie. Ik bepleit dit al jaren op Europese Raden. Meer nog, ik was zelfs de eerste die dit durfde voorstellen. Nu is het integraal onderdeel van de Europese visie op terugkeer.En dit is een absolute noodzaak, wil Europa meester blijven over zijn toekomst. Want de demografische ontwikkelingen in Afrika zijn nu eenmaal wat ze zijn.Tijd voor echte realpolitik!

https://www.n-va.be/nieuws/verklaring-van-marrakesh
Laatst gewijzigd door frits1955 op 10 dec 2018, 09:33, 4 keer totaal gewijzigd.

Paul Siemons
Lid geworden op: 03 feb 2004, 21:22

10 dec 2018, 09:05

frits1955 schreef: Toon me verder één politicus - één maar - die staat voor en het heeft  over "ongebreidelde immigratie". Ik ken er geen enkele.
Hardop zeggen gaan ze het niet doen!
En zogezegd "niet-bindende " resoluties ….. die kennen we hier : er moet er maar ene gaan janken en die krijgt hier zowat onmiddellijk een hotelkamer en 500 euro zakgeld per dag toegeschoven door wereldvreemde rechters!

Hadden we hier enkele jaren geleden niet zowat een halve volksopstand omdat ze die o zo brave en geïntegreerde 
(hij spreekt al wat Nederlands) leerling-loodgieter genaamd Navid Sharifi door de toenmalige Minister van Justitie belast met Asiel en Migratie, Maatschappelijke Integratie en Armoedebestrijding M. De Block uitgewezen werd....

Nen halve heilige hé ……. dat die in zijn land een moord gepleegd had … gingen we toch niet moeilijk over doen zekers  8O 8O 8O 8O 8O

Phoebe
Lid geworden op: 16 mar 2003, 01:30
Locatie: In ons mooie Vlaanderen

10 dec 2018, 09:35

Feit is dat mensen van HIER moeten 'bulten'  tot ver in de zestig en de helft van wat ze verdienen moeten afgeven aan de regering . Dat is zo nù en werd  opgebouwd in vorige , vooral linkse legislaturen.

Feit is dat wij hier  (ononderbroken)de halve wereld binnenkrijgen die economisch helemaal NUL betekenen voor de welvaart en groei in dit land en dit voor de rest van hun verblijf hier. Ze worden met open armen ontvangen vooral door links beleid (hun toekomstig electoraat nietwaar ,  tot ze er zelf door hen uitgebonjourd zullen worden).

Feit is dat ze binnenkomen met hun handen open  , palm naarboven ,  en dat die gevuld worden, zomaar en  méér krijgen  dan  mensen van hier die hun ganse leven gewerkt hebben en daarvoor een klein pensioen krijgen .

Feit is dat onze mensen zich moeten onderschikken en aanpassen aan hun cultuur, religie op alle vlakken .

Ik weet het zo niet , maar al die dergelijke  globalistische  migratie- pactjes (met verborgen agenda's vrees ik) die dus nu door het strot geduwd wordt  .. de bevolking gaat  dat niet blijven pikken hoor !
In de Stille Oceaan kan men elkander goed verstaan ....
Ice

10 dec 2018, 10:56

frits1955 schreef:""Oké: jij bent vóór het migratiepact, leg dan maar eens uit waarom,"

Wel: ik ga dat doen met de woorden van Theo Francken - die kennen jullie wel zeker - die hij neerschreef op zijn eigen blog naar aanleiding van de "Verklaring van Marrakesh" in mei 2018.( dat is niet hetzelfde als het pact waarover nu zoveel beroering is he maar vormt er één geheel mee). De tekst is dit weekend van dat blog afgehaald - waarom zou dat zijn  :lol: :lol:
...De laatste dagen was er

https://www.n-va.be/nieuws/verklaring-van-marrakesh
Als ik zeg: leg het dan maar eens uit, dan bedoel ik NIET het "papegaaien" van ne politieker door de hele láp tekst te kopiëren en hier neer te kwakken zonder witte regels - lekker leesbaar trouwens....nót.

We gaan weer zélf doen wat we anderen verwijten, zulle... :roll:
frits1955 schreef:We kwekken dus na wat er op"Doorbraak.be" geschreven wordt en we kwekken andere xenofoben na. Zelf iets lezen ho maar.
We kwekken dus na wat er op een politieker zijn eigen blog geschreven wordt en we kwekken andere masochisten na. Zelf een mening vormen ho maar.  8O

Jij bent er voorstander van, wel: kom dan maar op met een eígen mening erover, de gevolgen ervan voor de maatschappij, je kan hopelijk toch wel afleiden wat het pact betekent en de gevolgen zullen zijn voor de doorsnee burgers van dit en andere (europese ea) landen? Of lukt dat niet?
We hébben tenslotte al 3 jaar een immigratiestroom?  :roll:

We zullen het zien want het is erdoor geduwd in marrakesh ondanks het protest van de meerderheid van de bevolking!
Zoveel respect hebben de belgische landverraders voor hun bevolking en democratie.

Jockey
Lid geworden op: 08 dec 2009, 23:19
Locatie: Wuustwezel

10 dec 2018, 11:09

Ice schreef:
frits1955 schreef:We zijn dus inderdaad aanbeland bij het punt waarop men niet meer kan en wilt  lezen wat er staat . Overigens ben ik 500% zeker dat de maior domussen en vercingetorixen van deze wereld geen letter gelezen hebben van dat pact en dat een aantal anderen enkel achterna kwekken wat anderen posten. Maar wel iemand bekritiseren die jarenlang als arts meegewerkt heeft aan dat pact en neerzetten als een onwetende.
De simpelmansen hier daarentegen die weten het allemaal wel natuurlijk.
Kent ge hem persoonlijk? Of klap jij ook je vriendjes naar hun mond? Jij hebt toch nogal een air van jezelf hoor fritske!
Weet je,je kan perfect ruzie maken en toch vrienden blijven...

frits1955
Lid geworden op: 05 nov 2016, 14:48

10 dec 2018, 11:17

""Kent ge hem persoonlijk? Of klap jij ook je vriendjes naar hun mond?"

ik doe mijn best om beleefd te blijven. Doe eens een poging om te lezen  - dat kunt ge toch ja? -wat die man zegt in zijn hoedanigheid van arts en medewerker aan het pact. Wat heeft dat nu in vredesnaam te maken met "persoonlijk kennen" of " naar de mond klappen"?


https://www.knack.be/nieuws/belgie/ik-w ... 02135.html

maior domus
Lid geworden op: 25 jul 2014, 00:06

10 dec 2018, 11:25

activistische artsen zijn helaas soms de grootste collaborateurs van al wat vreemd is en ons haat.
Zie maar naar de extreem linkse artsen zonder grenzen.
idem onze activistische rechters.

ze zouden onze maatschappij ten dienste moeten staan, 
maar integendeel willen ze die vernietigen.
Ondank is 's werelds loon

frits1955
Lid geworden op: 05 nov 2016, 14:48

10 dec 2018, 11:48

""m dan maar op met een eígen mening erover,"

Een pact zoals dit is absoluut noodzakelijk als raamwerk voor het omgaan met de migratieproblemen.

a.Er moet een internationale samenwerking komen omtrent migratie waarbij de landen in kwestie aan hetzelfde zeel trekken. Als de ene "Wir schaffen das" roept en een buurland grendelt zijn grenzen af hebben we chaos en krijg je zwartepieten op internationaal niveau. Migratie is nu eenmaal een internationaal probleem. Wie denkt zich te kunnen terugtrekken achter de lokale kerktoren vergist zich.

b.In dit pact wordt duidelijk verwezen naar één van de kernproblemen: de mensensmokkel. Waarom dat aspect tot nu toe niet keihard is aangepakt begrijp ik niet. Tenzij bepaalde partijen er baat bij hebben om loslopende migranten op snelwegparkings of in een hoofdstedelijk park te laten rondhangen, dag en nacht.

c.In dat pact wordt ook heel duidelijk aangegeven hoe men moet omgaan met het terugsturen van mensen die hier wettelijk niet mogen zijn. Probleem?

d.In dit pact staat ook een héél duidelijke oproep om correct om te gaan met berichtgeving omtrent migratie. Het feit dat een hoop simpelmansen hier het acceptabel vinden om bladzijden lang te zitten schelden op een pact waarvan ze geen letter gelezen hebben spreekt boekdelen in dat verband. Een debat moet verlopen met correcte informatie.

e.Het is en blijft een wettelijk en juridisch niet bindend pakt waarbij de eigen wetgeving omtrent migratie van de betrokken landen blijft primeren. Wie kinderpraatjes verkoopt als "uw handtekening onder een papier maakt het bindend" weet totaal nergens van.

f.In het pact wordt -eindelijk - ook gewezen naar de oorzaken van migratie. Dus ook de migratielanden worden er bij betrokken en zaken als klimaatoorzaken, oorlogen, bevolkingsgroei en economische problematieken;

g.En er is het humane aspect. Migratie in al zijn aspecten draait rond mensen en hun menselijke waardigheid. Enkel kwaadaardige mensen zonder ethiek trekken muren op en laten mensen verzuipen -of ze nu vluchten voor oorlogen, economische redenen of gewoon om een beter leven te zoeken. Ook daar verwijst het pact naar.