Migratie én pact: ahum...

Hier is plaats voor discussie over politieke onderwerpen.
Bepaalde dwalingen verdwijnen pas als men ophoudt ze te weerleggen (Otto Weiss 1847)
Ice

11 dec 2018, 16:33

maior domus schreef:Het is absoluut walgelijk, dit inbinden van de persvrijheid en van de vrije meningsuiting door dat pact.

Al die gelukzoekers bij hun nekvel pakken en hier buitenschoppen!
Manu militari!

Mag ik dit nog zeggen?

Mag ik dit nog denken?

Het zal niet lang meer duren of ze planten vlak na de geboorte bij de mens een chip in de hersenen, die onze gedachten kan sturen.
De poco elite zit dan aan de knoppen.
ja hoor, je mag nog zeggen en denken wat je wil...voorlopig nog.

Hoever het onderzoek naar mind control is gevorderd, wordt angstvallig geheim gehouden maar zeker is dat een vorm van beïnvloeding voor het denken gebeurt door:
- het geknoei met sociale media, controle op wat je nog 'mag' zeggen of je vliegt eraf, CENSUUR dus al
- betaalde trollen die door intimidatie en dreigen pogen de mond te snoeren,
- nepnieuws om te misleiden en kritische geluiden in de kiem te smoren,
- reeds in het onderwijs door de kinderen al te leren dat ze zich op hunne kop moeten laten zitten door dat gespuis - dat wordt dan door het 'verdraagzaamheid' en 'respect voor andere culturen' te noemen hen door de strot geduwd..vroeg geleerd..??? :evil:
- reclames met steeds meer gekleurde en gesluierden om ons gewoon te maken aan het toekomstig straatbeeld enz.....
- halal vreet in winkels moet ons langzaam ook in die richting duwen tot op een gegeven moment er niks anders meer te krijgen zal zijn...

Het beïnvloeden gebeurt reeds volop en in toenemende mate langs alle kanten, zowel voor ons gedrag als het denken.

voorn
Lid geworden op: 27 okt 2006, 10:30
Locatie: Antwerpen

11 dec 2018, 16:41

In Antwerpen zijn er bij Spa welke godsdienst kopvodden en vluchtelingen belangrijker vinden dan de economie van een wereldhaven.
Niet te verschieten dat in hun thuisland alles 400 jaar achter staat.

walteropdemaan
Lid geworden op: 27 nov 2009, 15:56

11 dec 2018, 18:23

Afbeelding


VN is ook niet meer wat het geweest is, feestgangers allemaal. In plaats van een
migratiepact had men beter een vredespact laten  ondertekenen  zodat die
populaties  niet  elders moeten vluchten
Ice

11 dec 2018, 19:04

MichelN schreef:
frits1955 schreef:Ik dacht eerder aan beeldspraak met platvissen, strandgapers of iets met mosselen  :lol:
Wel, tovaritsj Frits, leg jij mij dan eens uit waarom wij een pact zouden moeten ondertekenen dat dan toch geen consequenties heeft voor de betrokken landen?
Kom weer niet af met uwen meneer doktoor, dat verhaaltje hebben wij al iets te veel gehoord. 

In totaal gaven de OESO landen vorig jaar 146,6 miljard dollar uit aan ontwikkelingshulp, waarvan 14,2 miljard ging naar vluchtelingen ging in hun eigen land.
België droeg in dezen 14,3% bij van de totale hulp aan vluchtelingen.
Maar ook dat is in de ogen van rabiate communisten en linkse patjepeeërs blijkbaar nog steeds niet genoeg, terwijl in eigen land autochtone gepensioneerde inboorlingen bij het OCMW moeten gaan bedelen voor een tegemoetkoming van och here twintig euro voor stookolie of gas.

Breek me gvd de bek niet open, ik heb meer dan 25 jaar werken uitgevoerd voor plaatselijke OCMW's en LOI's, ik heb genoeg gezien welk cliënteel daar met een kluitje in het riet gestuurd werd.
Tiens, waarom zeurt de politiek en eu dan nu steeds dat er geïnvesteerd moet worden in opvang voor vluchtelingen in eigen regio's om te vermijden dat vluchtelingen naar hier zouden komen?? 
Zouden die politieke onbenullen dan niet eens die herkomstlanden ter verantwoording roepen dat ze die MILJARDEN moeten gebruiken voor opvang van hun eigen volk of dat de kraan anders onherroepelijk DICHT gaat? 
OESO?? LETERME?? Politici??? Eu???

Maar dan hebben ze weer een smoes om óns te pluimen, hé?  :evil:
Wie wordt nu niet woedend over zoveel smerigheid, misleiding, leugens en laag-bij-grond bedrog door de eigen politiek?
En wáár is de verantwoordelijkheid van de media/journalisten om de politiek hiermee het vuur aan de schenen te leggen??
Maak dáár eens een PANO reportage over of breng dít eens ter sprake op 'terzake' beck en cools ipv die verrekte zelfverloochening en het spuwen op eigen volk dat ons de strot uitkomt!

Awel, MichelN, dan wordt het eens tijd dat je je boekje eens opendoet en wat van die ervaringen over de ongelijke behandeling van de autochtone, minderbedeelde bevolking deelt en de wereld instuurt over wat er gebeurt bij OCMW's (en LOI's , wat zijn dat?)
Misschien halen dan een paar struisvogels eindelijk hun kop uit het zand als ze ervaringen en onze discriminatie uit eerste hand horen.

MichelN
Lid geworden op: 16 nov 2008, 17:44
Locatie: Groot-Leuven

11 dec 2018, 20:37

Ice schreef:Awel, MichelN, dan wordt het eens tijd dat je je boekje eens opendoet en wat van die ervaringen over de ongelijke behandeling van de autochtone, minderbedeelde bevolking deelt en de wereld instuurt over wat er gebeurt bij OCMW's (en LOI's , wat zijn dat?).
LOI = Lokaal opvanginitiatief, m.a.w. de dienst die zich bezighoudt met vluchtelingen en asielzoekers, zorgt voor huisvesting, medische begeleiding en hou je vast, psychosociale en procedurale (que?) begeleiding. Een toelage komt van Fedasil, u allen wel bekend. In principe mogen alleen diegenen worden opgenomen waarvan de asielaanvraag nog loopt of "diegenen die een grote kans maken in aanmerking te komen voor subsidiaire bescherming".
Het komt er dus op neer dat het OCMW woningen op de privémarkt huurt, of zoals hier in de gemeente het geval was, een nieuwbouw optrekt. Hier zijn negen splinternieuwe duplexen gebouwd, bemeubeld en uitgerust met een ingerichte nieuwe keuken, inclusief vitrokeramische kookplaat en flatscreen tv . 
Van de eerste lichtingen zijn er intussen enkele in vaste dienst aangenomen bij de klusdienst, in het begin kregen ze maaltijdcheques voor vrijwilligerswerk die stante pede omgezet werden in wodka van bij de Aldi om de hoek.
Niet beschermd, zei je?

Ik heb dat nooit durven vertellen tegen mensen uit de eigen gemeente die OCMW-hulp kregen en dikwijls, meestal eigenlijk, in een afgeleefde woning zonder enig comfort hun oude dag doorbrachten. Dat verhaal van die mazout tegemoetkoming is authentiek, dat menske zat daar al anderhalf uur op een stoeltje in de gang te wachten tot ze aan de beurt was, ze waren haar blijkbaar vergeten. Ik ben dan van lieverlede een van de bedienden uit haar kot gaan halen, toen ging het plots weer wel.
Als je dan weet dat de gemeente goede banden onderhoudt met Que - chi indianen uit Guatemala waar ze blijkbaar een school gefinancierd hebben. Dat er regelmatig tweeweekse snoepreisjes naar ginderachter plaatsvinden voor een delegatie van veertien man, tja...

voorn
Lid geworden op: 27 okt 2006, 10:30
Locatie: Antwerpen

12 dec 2018, 08:38

Hier in ons gebouw wonen Pakistaanse vluchtelingen.
Beiden hebben al een respectabele leeftijd.
Ze wonen hier, hebben blijkbaar geld en doen geen klop.
En dan zijn er Belgen die met 1100€ moeten huren en leven.

FransV
Lid geworden op: 08 feb 2006, 17:55
Locatie: zwijndrecht

12 dec 2018, 10:28

verscherpte grenscontroles in Frankrijk  2 dagen na de ondertekening van het Marrakesh akkoord ?
vandaag nuchter de dag doorbrengen

Flashback
Lid geworden op: 08 mei 2014, 17:47
Locatie: Boemerskonte

12 dec 2018, 10:32

voorn schreef:Hier in ons gebouw wonen Pakistaanse vluchtelingen.
Beiden hebben al een respectabele leeftijd.
Ze wonen hier, hebben blijkbaar geld en doen geen klop.
En dan zijn er Belgen die met 1100€ moeten huren en leven.
Pakistani vormen een gemeenschap waar iedereen mekaar helpt, zonder uitzondering en in alle omstandigheden. Vergelijkbaar met andere gemeenschappen als Marokkanen, Filipijnen, Joden, enz. .
Hoe dat bij de Vlamingen gaat is niet te vergelijken ! Daar bestaat de solidariteit uit de welwillendheid van de overheid, een vangnet waar immense gaten inzitten.
Daar bovenop een jaloerse samenleving en je hebt al een voedingsbodem voor ....
Spijtig, 50 jaar geleden was dat anders !

maior domus
Lid geworden op: 25 jul 2014, 00:06

12 dec 2018, 10:46

Flashback schreef: Pakistani vormen een gemeenschap waar iedereen mekaar helpt, zonder uitzondering en in alle omstandigheden. Vergelijkbaar met andere gemeenschappen als Marokkanen, Filipijnen, Joden, enz. .
Juist.
En het doet mij deugd dat je de Joden en de Marokkanen erbij haalt.
Want hoewel ze elkaar helpen (wat wij Vlamingen niet meer gewoon zijn) is er een praktisch verschil.
Met de Joden hebben we nooit last, die lopen niet naar het OCMW. Joden helpen de armen in hun gemeenschap.
Ze belanden zelden of nooit in de criminaliteit.
Kijk maar naar Antwerpen, grote Joodse gemeenschap en nooit gezever met die mensen.
De Marokkanen daarentegen. 
Die zijn zo ontaard dat ze zelfs de criminelen in hun gemeenschap (en dat zijn er heel wat) de hand boven het hoofd houden.
Met de Marokkanen niks dan last in de straten.
En ga maar eens aan de ingang van het OCMW staan.
Geen Joodse pruiken hoor, die je daar ziet.
Nee, allemaal islamitische kopvodden.
Ze hebben ons wat in de nek gedraaid sinds de jaren zestig.
En nu krijgen we dankzij de Marrakesh-coalitie nog half lamlendig Afrika op ons dak.
:evil:
Ondank is 's werelds loon

Phoebe
Lid geworden op: 16 mar 2003, 01:30
Locatie: In ons mooie Vlaanderen

12 dec 2018, 10:48

Wel , wel , wel  ze vallen daar blijkbaar over elkaar  heen om mekaar maar te kunnen helpen ?  Marokkanen , Pakistani , etc...  als ze dan toch voor elkaar zo instaan, waarom komen ze dan naar hier ?  Ho,  ach ja , ze hebben ginder niet genoeg ? Dat komt dan door hun schitterende overheden en leiders dat ze ginder hebben ?

De rijke Islamieten , en er zijn er nogal wat   hé,  zitten precies toch zo niet gereed om in hun geldzakken te schieten om hun 'volk' te helpen   . Er moet maar iets gebeuren ginder achter en de steunfondsen  voor solidariteit worden hier spoorslags  opgericht om bij  die  oh zo boze , koude , jaloerse  en gierige Vlamingen te komen bedelen. om hen ginder uit de miserie wat te halen .

Hen ginder helpen met  jaarlijks miljoenen Euro's voor ontwikkelingshulp ( ook van de belastingbetaler hé)  en hier ook de sociale zekerheid afromen als ze binnenkomen om asiel  .. om NOOIT bij te dragen aan de welvaart en groei van het land waar ze willen blijven voor het leven .

Get real , Flashback !

50 jaar geleden , dan bestond er geen migratie uit de ganse wereld ! Toen noemde men diegenen die hier kwamen werken omdat het in hun land niet deugde of er geen werk was  :   'gastarbeiders' .
Wat we nu zien is de halve wereld die naar hier (en Europa) migreert om te teren op de vruchten van de arbeid van autochtone bevolking en die van de politiek méér om méér toegevingen krijgt om hun eigen 'cultuur' volop te kunnen handhaven.
Wat de eigen bevolking daar van vindt .. dat is ondergeschikte materie.
Laatst gewijzigd door Phoebe op 12 dec 2018, 11:04, 1 keer totaal gewijzigd.
In de Stille Oceaan kan men elkander goed verstaan ....

maior domus
Lid geworden op: 25 jul 2014, 00:06

12 dec 2018, 11:00

Zeer juist Phoebe.

Men mag ook niet vergeten dat de Joden naar alle hoeken van de wereld uitgezwermd zijn omdat zij opgejaagd werden en echte vluchtelingen waren.
Zij kwamen niet naar Antwerpen bijvoorbeeld om van ons sociaal vangnet gebruik te maken.
De islamieten daarentegen, die gebruiken ons vangnet niet. Die misbruiken het.
En dat is ook waarom heel zwart Afrika hier op zijn lamme krent wil komen zitten.
Een grote bende parasieten is het !!!
En als ze nu nog eens wat dankbaarheid zouden tonen.
Maar nee, ze spuwen op ons en dringen hun perfide godsdienst op.
Dat krijgen we er dan nog bij.

En dan zijn er onder ons eigen volk nog linkse collaborateurs zoals frits, die dit als racistische praatjes afdoen. 
Ondank is 's werelds loon

vercingetorix
Lid geworden op: 28 okt 2008, 10:42
Locatie: harelbeke

12 dec 2018, 12:00

Er zullen verschrikkelijke dingen gebeuren ten gevolge van dat Pact.
Echte volksverhuizingen zullen er plaatsvinden en zoals de hele menselijke geschiedenis leert, brengt dat moord, doodslag, brand en verkrachting mee. En plundering.
Zie de strijd van de israelieten in het OT, de veroveringstochten van de islam.
De ingenomen gebieden hebben nooit hun eigen cultuur kunnen handhaven.
De vandalen, de Goten enz ...
Ik zal waarschijnlijk dood zijn tegen dat het zover is en ik zal er natuurlijk geen last van hebben, maar onze kinderen, en dan vooral de meisjes, wat voor een leven, wat voor een toekomst zullen zij nog hebben eens die volksverhuizingspletwals op gang komt ? Ik word ziek van angst voor mijn kleindochters en mijn kleinzonen bij de gedachte hieraan. Het enige wat ik kan "doen" is het volgende : IK VERVLOEK DE HELE LINKSE ZIJDE VAN DE POLITIEK EN IK HOOP DAT ER IEMAND(EN) OPSTAAT OM HEN UIT TE ROEIEN, NET ZOALS ZIJ ELKE VLAAMSGEZINDHEID WILLEN UITROEIEN. Wanneer je je eigen waarden wilt promoten boven die van de islam ben je een nazi. Welnu : als je kijkt naar de methodes die links gebruikt, dan kun je er niet meer naast kijken. Het zijn zuivere nazipraktijken. En dat is al 30j aan de gang. Begonnen met de afzondering in een getto van het VB.
In de negende eeuw was er ook zo'n invasie en de bevolking bad voortdurend : van de noormannen, bevrijd ons Heer.
En nog lang daarna.
wat baet den uyl een bril
als de caers niet branden wil
Ice

12 dec 2018, 12:07

Ice schreef:Awel, MichelN, dan wordt het eens tijd dat je je boekje eens opendoet en wat van die ervaringen over de ongelijke behandeling van de autochtone, minderbedeelde bevolking deelt en de wereld instuurt over wat er gebeurt bij OCMW's (en LOI's , wat zijn dat?)
MichelN schreef:LOI = Lokaal opvanginitiatief, m.a.w. de dienst die zich bezighoudt met vluchtelingen en asielzoekers, zorgt voor huisvesting, medische begeleiding en hou je vast, psychosociale en procedurale (que?) begeleiding.
Een toelage komt van Fedasil, u allen wel bekend. 
In principe mogen alleen diegenen worden opgenomen waarvan de asielaanvraag nog loopt of "diegenen die een grote kans maken in aanmerking te komen voor subsidiaire bescherming".
IEDEREEN die komt binnenwaaien dus want íedereen heeft toch 'recht' op bescherming en het RECHT om asiel aan te vragen?
Kijk, dit is dus weer zo een voorbeeld van smerig bedrog dat verdoken en door subtiel woordgebruik iedereen er (mis)gebruik van kan maken terwijl ze ons wijsmaken dat er gefilterd wordt! Kotsmisselijk wordt een mens hiervan!

En 'lokaal opvanginitiatief'? Mooi woord voor wildgroei aan vertakkingen door de roverheid om nog meer belastinggeld te stelen om uit te delen en asieleisers wegwijs te maken hoe ze onze systemen kunnen misbruiken voor hun voordeel tot het juridische toe!
Alle 'vluchtelingen' worden dus zelfs 'begeleidt' door overheidspersoneel, betaald door óns, naar frauduleus profitariaat op ónze kosten.. :evil:
MichelN schreef:Het komt er dus op neer dat het OCMW woningen op de privémarkt huurt, of zoals hier in de gemeente het geval was, een nieuwbouw optrekt. Hier zijn negen splinternieuwe duplexen gebouwd, bemeubeld en uitgerust met een ingerichte nieuwe keuken, inclusief vitrokeramische kookplaat en flatscreen tv .  
Van de eerste lichtingen zijn er intussen enkele in vaste dienst aangenomen bij de klusdienst, in het begin kregen ze maaltijdcheques voor vrijwilligerswerk die stante pede omgezet werden in wodka van bij de Aldi om de hoek. 
Niet beschermd, zei je?
Ja, wat dacht je?
Het aanzuigeffect voor nog MEER van die parasieten door ONZE roverheid moet toch in stand gehouden worden zodat al dat gespuis via hun dure iPhones hele dorpen in hun thuislanden op de hoogte kunnen brengen hoe goed ze toch verzorgd worden en de oversteek met gevaar voor eigen leven wel degelijk LOONT?
Van een hutje in de woestijn zonder vloer, zonder stromend water naar een splinternieuwe woonst, volledig en comfortabel ingericht, tot zelfs ingerichte keuken en de tv toe met nog leefgeld bovenop, wie zou dat laten liggen dat is pas de moeite voor je leven te wagen door op de boot te stappen!!!
MichelN schreef:Ik heb dat nooit durven vertellen tegen mensen uit de eigen gemeente die OCMW-hulp kregen en dikwijls, meestal eigenlijk, in een afgeleefde woning zonder enig comfort hun oude dag doorbrachten. 
Dat verhaal van die mazout tegemoetkoming is authentiek, dat menske zat daar al anderhalf uur op een stoeltje in de gang te wachten tot ze aan de beurt was, ze waren haar blijkbaar vergeten.
Ik ben dan van lieverlede een van de bedienden uit haar kot gaan halen, toen ging het plots weer wel.
Schandelijk, geen woorden voor! 
En dan doet homans er nog een schep bovenop door sociale woningen vrij te maken voor vreemd gespuis door met de leugen van het erven autochtone oudjes uit hun sociale woning te jagen....maar....merkwaardig, daar hebben we niks meer over gehoord?
Mogelijk zijn de gepamperde nieuwkomers dan niet tevreden met afgeleefde, oude sociale woningen waarin de autochtonen moeten leven?
Zou het dat zijn?
Ze willen allemaal nieuwbouw?
Als dit geen voorbeeld is van ONZE discriminatie en de overduidelijke aanmoediging van de immigratiestroom door eígen POLITIEK, dan weet ik het niet meer!!!!
MichelN schreef:Als je dan weet dat de gemeente goede banden onderhoudt met Que - chi indianen uit Guatemala waar ze blijkbaar een school gefinancierd hebben. Dat er regelmatig tweeweekse snoepreisjes naar ginderachter plaatsvinden voor een delegatie van veertien man, tja...
Jah, die snoepreisjes dienen om te gaan kijken of de lading potloodjes wel zijn aangekomen. 
Alleen spijtig dat die arme indianen geen cent zien van wat gestolen wordt van de gemeentelijke belastingbetaler want dat dient voor de tweewekelijkse vakantie van die bedriegers.
Onvoorstelbaar! 
Ik denk dat het hoog tijd wordt dat burgers zelf zich eens gaan bemoeien waar het kan en dat is de openbare zittingen van hun eigen gemeente bijwonen en hun stem laten horen. Het ocmw en gemeentelijk beleid nauwgezet volgen en eventueel klachten indienen zou kunnen helpen?

Jockey
Lid geworden op: 08 dec 2009, 23:19
Locatie: Wuustwezel

12 dec 2018, 13:17

voorn schreef:Hier in ons gebouw wonen Pakistaanse vluchtelingen.
Beiden hebben al een respectabele leeftijd.
Ze wonen hier, hebben blijkbaar geld en doen geen klop.
En dan zijn er Belgen die met 1100€ moeten huren en leven.
Ge moet verdorie een verbitterd mens zijn om zo de rekening van een andere te maken... Ik heb ook een respectabele leeftijd en doe ook geen klop meer! Nu gij :-) 
Weet je,je kan perfect ruzie maken en toch vrienden blijven...
Fazal

12 dec 2018, 13:18

Om dan nog maar te zwijgen over, ja zeg wel, 'luxueuze' appartementen, welke door een of ander sociaal verhuurkantoor tegen de prijs van een sociale woning, aan migranten worden verhuurd. Appartementen die voor de modale burger praktisch onbetaalbaar zijn geworden.

De meubelen krijgen ze er van het OCMW gratis bij, geleverd en geplaatst.
En na een paar maanden, of soms nog vroeger, staat er al een spiksplinternieuwe Mercedes of een dikke BMW voor de deur.
Of ze die ook van het OCMW krijgen ..., daar heb ik wel mijn twijfels over.