Brexit, bijna maar nog niet helemaal rond.

Hier is plaats voor discussie over politieke onderwerpen.
Bepaalde dwalingen verdwijnen pas als men ophoudt ze te weerleggen (Otto Weiss 1847)

pcekspeer
Lid geworden op: 06 aug 2010, 12:44
Locatie: 3530 houthalen limburg

25 nov 2018, 15:41

De 27 lidstaten hebben hun akkoord gegeven na anderhalf jaar palaberen.
Nu nog het akkoord vd Britten.
May heeft aan iedereen een briefje gestuurd gisteren, dat Google wilde vertalen.

Toen ik je eerste minister werd, had het Verenigd Koninkrijk zojuist gestemd om de Europese Unie te verlaten.Vanaf mijn eerste werkdag wist ik dat ik een duidelijke missie voor me had - een plicht om namens jou te vervullen: om het resultaat van het referendum te vieren en een betere toekomst voor ons land te verzekeren door een goede Brexit-deal met de EU te onderhandelen. Gedurende de lange en complexe onderhandelingen die de afgelopen anderhalf jaar hebben plaatsgevonden, ben ik die plicht nooit uit het oog verloren.
Vandaag ben ik in Brussel met de vaste intentie om een ​​Brexit-deal te sluiten met de leiders van de andere 27 EU-landen.
Het zal een deal zijn die in ons nationaal belang is - een deal die werkt voor ons hele land en al onze mensen, of u nu op 'Leave' of 'Remain' hebt gestemd.Het zal het resultaat van het referendum eren. We zullen de controle over onze grenzen terugnemen door een einde te maken aan het vrije verkeer van mensen voor eens en voor altijd.
In plaats van een immigratiesysteem gebaseerd op waar iemand vandaan komt, zullen we er een bouwen op basis van de vaardigheden en talenten die een persoon te bieden heeft.We zullen de controle over ons geld terugnemen door een einde te maken aan de enorme jaarlijkse betalingen aan de EU.
In plaats daarvan kunnen we het geld van Britse belastingbetalers besteden aan onze eigen prioriteiten, zoals de extra £ 394 miljoen per week die we investeren in ons langetermijnplan voor de NHS.
En we zullen de controle over onze wetten terugnemen door een einde te maken aan de jurisdictie van het Europese Hof van Justitie in het Verenigd Koninkrijk.En we zullen de controle over onze wetten terugnemen door een einde te maken aan de jurisdictie van het Europese Hof van Justitie in het Verenigd Koninkrijk.In de toekomst zullen onze wetten worden gemaakt, geïnterpreteerd en gehandhaafd door onze eigen rechtbanken en wetgevers.
We zullen uit EU-programma's komen die niet in onze belangen werken: van het gemeenschappelijk landbouwbeleid, dat heeft gefaald onze boeren, en uit het gemeenschappelijk
visserijbeleid, dat onze kustgemeenschappen heeft gefaald.
In plaats daarvan zullen we een systeem van landbouwsteun kunnen ontwerpen dat voor ons werkt en we zullen opnieuw een onafhankelijke kuststaat worden met volledige controle over onze wateren.De deal beschermt ook de dingen die we waarderen.
EU-burgers die hun leven hebben opgebouwd in het Verenigd Koninkrijk zullen hun rechten worden
beschermd, net als burgers van het VK die elders in de EU wonen.
Een vrijhandelszone zal het mogelijk maken goederen gemakkelijk over onze grenzen te laten stromen en de vele geschoolde banen in het hele land die gebaseerd zijn op geïntegreerde toeleveringsketens te beschermen.
Omdat onze Europese vrienden altijd onze bondgenoten zullen zijn in de strijd tegen het terrorisme en de georganiseerde misdaad, zorgt de deal ervoor dat de veiligheidssamenwerking wordt voortgezet, zodat we onze mensen veilig kunnen houden.
Als eerste minister van het Verenigd Koninkrijk ben ik vanaf dag één vastbesloten om een ​​Brexit-deal te sluiten die werkt voor elk deel van ons land - voor Engeland, Schotland, Wales en Noord-Ierland, voor onze overzeese gebieden zoals Gibraltar, en ook voor de Kroon afhankelijkheden.
Deze deal zal dat doen.
Cruciaal is dat het de integriteit van ons Verenigd Koninkrijk zal beschermen en ervoor zal zorgen dat er geen harde grens tussen Noord-Ierland en Ierland zal zijn - zodat mensen hun leven kunnen leven zoals ze nu doen.
Het is een afspraak voor een betere toekomst, waardoor we de kansen die ons te wachten staan ​​kunnen grijpen.
Buiten de EU kunnen we nieuwe handelsovereenkomsten sluiten met andere landen en nieuwe markten openen in de snelstgroeiende economieën over de hele wereld.
Met de Brexit geregeld, zullen we onze energie kunnen richten op de vele andere belangrijke kwesties waarin we thuis zijn: onze economie sterk houden en ervoor zorgen dat elke
gemeenschap deelt in welvaart; onze NHS veiligstellen voor de toekomst, elk kind een goede start in het leven geven en de huizen bouwen die gezinnen nodig hebben; het aanpakken van de brandende onrechtvaardigheden die teveel mensen tegenhouden, en het opbouwen van een land voor de toekomst dat echt voor iedereen werkt.

We zullen dan een nieuw hoofdstuk in ons nationale leven beginnen.

/////////////////////////////////////////

Waar wacht de burgemeester van belgiek nu feitelijk nog op?De partijraad stelt op 13 oktober 2001 ook een beginselverklaring en het manifest van de N-VA op. De N-VA omschrijft zichzelf als een democratische Vlaams-nationale partij, die ijvert voor een onafhankelijk Vlaanderen als lidstaat van de Europese Unie.
Ze stappen dan wel niet uit de EU, die ons sowieso steeds pampert en ons dus niets kost, maar ze stappen wel uit den belgiek... Dat zal heel wat makkelijker zijn, nadien zien ze dan wel waarvoor ze verder nog kunnen ijveren.
Probleem is natuurlijk dat ze geen 17 maanden aan het palaberen zijn zoals de EU met de Brexit, maar dat ze al 17 jaren (17x12) niets van dat alles laten horen.
Maar, Rome is ook niet op 1 dag gebouwd en ze zijn nu toch al de kapitaalsterkste partaaaai vd belgiek, dat doet hen dus niemand na, uit de belastingkas van den belgiek...
PC Win7 Prem SP1/64bit/RAM4GB/HD1000GB/IE11//FFox
63.0.3 64bit /Chrome64bit//MSE+Win firewall/WLMail/Gmail/thunderbird/OpenOffice4.1.5/BSA+Micr.SafetyScan+MSRT.-Web Of Trust (WOT)-Spywarebl 5.5--Superantispyw/MBAM/AdwCleaner/JRT/Win10/Ixquick/