Shopping list

Vragen/antwoorden betreffende overige vragen, die niet passen in bovenstaande forums.

Danny.
Lid geworden op: 15 mei 2003, 21:42
Locatie: Vlaams Brabant

01 dec 2018, 11:10

Hello iedereen, gewoonlijk maken velen onder ons een lijstje met de nodige boodschappen, dit wordt meestal op een papierstrook gemaakt, maar soms moet men vaststellen dat men toch iets vergeten is, daarom gebruik ik iets dergelijks op mijn smartphone, namelijk Shopping list.

Ik vind persoonlijk dat dit een goede App is, maar zou liever iets vinden dat ik met mijn PC kan synchroniseren zodat ik die lijst met een toetsenbord kan bewerken.

Iemand zo iets in gebruik, of misschien een of andere tip waarvoor dank.

Groetjes

Danny
Windows 11 Home 64-bit, Ram 8GB, Medion Akoya E23403 All-In-One, Microsoft Defender

E.T.
Lid geworden op: 11 nov 2008, 21:15

01 dec 2018, 11:51

'OneNoot' is supper gemakkelijk, kan je zelfs door de week met het hele gezin aanvullen  :D

maior domus
Lid geworden op: 25 jul 2014, 00:06

01 dec 2018, 15:00

Ik gebruik een balpoint en ouderwetse kaartjes.
Ben zo altijd gesynchroniseerd.
Ondank is 's werelds loon

Danny.
Lid geworden op: 15 mei 2003, 21:42
Locatie: Vlaams Brabant

01 dec 2018, 15:51

maior domus schreef:Ik gebruik een balpoint en ouderwetse kaartjes.
Ben zo altijd gesynchroniseerd
Danny. schreef:... gewoonlijk maken velen onder ons een lijstje ... maar soms moet men vaststellen dat men toch iets vergeten is ...
Maar toch bedankt voor uw zeer nuttige tip
Windows 11 Home 64-bit, Ram 8GB, Medion Akoya E23403 All-In-One, Microsoft Defender

Danny.
Lid geworden op: 15 mei 2003, 21:42
Locatie: Vlaams Brabant

01 dec 2018, 16:15

E.T. schreef:'OneNoot' is supper gemakkelijk, kan je zelfs door de week met het hele gezin aanvullen  :D
E.T. bedankt voor deze tip, ik ben daar eventjes gaan kijken maar ik zie mij niet goed daar een boodschappenlijst mee bijhouden, misschien begrijp ik niet 100% deze app.

De boodschappenlijst die ik nu gebruik, Shopping List, daar heb je bijvoorbeeld onder de rubriek Zuivel, boter, melk, kaas, enz. staan, en alle artikels zijn doorgeschrapt, wat je moet meebrengen tik je aan, en dit komt bovenaan de lijst te staan, eens aangekocht, tik je het opnieuw aan, het wordt opnieuw doorschrapt, en komt opnieuw alfabetisch in de lijst staan.

Dit werkt prima, maar als een rubriek hebt met een 20 tal artikels, dan is het niet zo praktisch om door die lijst te scrollen.

Vandaar mijn vraag.

Maar toch bedankt, en groetjes

Danny
Windows 11 Home 64-bit, Ram 8GB, Medion Akoya E23403 All-In-One, Microsoft Defender

verhaegen
Support SeniorenNet
Lid geworden op: 03 apr 2003, 20:48
Locatie: kapellen

01 dec 2018, 17:02

ik kreeg laatst iets van reklame van google dacht ik
weet niet exact meer juist hoe het heette , maar het waren een soort notes (plakbriefjes) en dat automatisch gesyncroniseerd werd met laptop , computer, smartphone
ik dat dat het dergelijks was
klik op deze text


maar der zijn zovéél van die dingen hé
méér dan der bomen in een bos staan
https://play.google.com/store/apps/deta ... color.note

E.T.
Lid geworden op: 11 nov 2008, 21:15

01 dec 2018, 20:37

ik heb in OneNote een pagina gemaakt 'niet vergeten mee te brengen' 

Op dit wit blad type je gewoon wat je moet kopen, voor elke regel kan je een vierkantje plaatsen en dan aanvinken... In de winkel doe je dan dat vinkje weg  :D

De tekst laat je gewoon staan om later nog eens te gebruiken :!:

Ik heb mijn lijstje min of meer in volgorde van onze Colruyt staan.
Omdat de OneNote in de cloud zit kan mn vrouw of zoon dingen toevoegen en/of aanvinken 

Danny.
Lid geworden op: 15 mei 2003, 21:42
Locatie: Vlaams Brabant

01 dec 2018, 20:44

@Verhaegen, bedankt voor deze tip, daar zit wel een en ander in die mij misschien kan bekoren, zal daar nog een tijdje zoet mee zijn.

@E.T. Bedankt voor deze aanvulling, ik lees daar dat alles in de Cloud staat zodat anderen eveneens die lijst kunnen bereiken en aanpassen.

Wat ik zou willen is die lijst bewerken met de PC daar het gemakkelijker gaat met een klavier te werken, heb jij enig idee of dit mogelijk is?

Groetjes

Danny
Windows 11 Home 64-bit, Ram 8GB, Medion Akoya E23403 All-In-One, Microsoft Defender

E.T.
Lid geworden op: 11 nov 2008, 21:15

01 dec 2018, 20:52

Zou geen probleem mogen zijn, OneNote draait op alle toestellen, tablets, pc's en smartphones. Enkel voor naar de cloud te gaan heb je internet nodig. Het afvinken in de winkel gaat zonder problemen.

Danny.
Lid geworden op: 15 mei 2003, 21:42
Locatie: Vlaams Brabant

01 dec 2018, 21:59

E.T., heb ondertussen ontdekt dat OneNote een Microsoft App is, en normaal gezien met de W10 te "bespelen" is.

Ik heb ook een Boodschappenlijst gevonden van Microsoft die met OneNote werkt, ben daar nu mee bezig te experimenteren, het is een Excel bestand dat men dus kan aanpassen.

Ik kom hier beslist nog op terug, maar blijkbaar is dit iets dat aan mijn verwachtingen voldoet.

Groetjes

Danny
Windows 11 Home 64-bit, Ram 8GB, Medion Akoya E23403 All-In-One, Microsoft Defender

pcekspeer
Lid geworden op: 06 aug 2010, 12:44
Locatie: 3530 houthalen limburg

01 dec 2018, 22:39

PC Win7 Prem SP1/64bit/RAM4GB/HD1000GB/IE11//FFox
63.0.3 64bit /Chrome64bit//MSE+Win firewall/WLMail/Gmail/thunderbird/OpenOffice4.1.5/BSA+Micr.SafetyScan+MSRT.-Web Of Trust (WOT)-Spywarebl 5.5--Superantispyw/MBAM/AdwCleaner/JRT/Win10/Ixquick/

Danny.
Lid geworden op: 15 mei 2003, 21:42
Locatie: Vlaams Brabant

02 dec 2018, 09:29

@Pcekspeer, bedankt voor deze info, maar daar was ik reeds, en dit beantwoord niet aan wat ik zoek, namelijk de lijst bewerken op de PC, omdat het gemakkelijker zoeken en aanvullen is, en de gewijzigde lijst dan ook op mijn smartphone hebben :wink:

@E.T., wel die OneNote is wat ik zou kunnen gebruiken, enkel ben ik aan het sukkelen met de synchronisatie.

Ik heb een uit de voorgestelde boodschappen lijsten op mijn PC gehaald, maar vind deze niet terug op mijn smartphone.

Waarschijnlijk begrijp ik niet goed de synchronisatie, iemand die mij daar in kan helpen?

Groetjes

Danny
Windows 11 Home 64-bit, Ram 8GB, Medion Akoya E23403 All-In-One, Microsoft Defender

Danny.
Lid geworden op: 15 mei 2003, 21:42
Locatie: Vlaams Brabant

02 dec 2018, 10:19

@Verhaegen, ik denk iets gevonden te hebben die zou kunnen verklaren waarom ik niet kan synchroniseren.

Door uw eerste link te volgen en te proberen mijn boodschappenlijst te delen zie ik daar een op mijn naam aangemaakt mailadres staan, maar wel bij Hotmail.

Dit gebruik ik zelden, maar nu is de vraag, hoe krijg ik dat gewijzigd naar Gmail?

Groetjes

Danny
Windows 11 Home 64-bit, Ram 8GB, Medion Akoya E23403 All-In-One, Microsoft Defender

pcekspeer
Lid geworden op: 06 aug 2010, 12:44
Locatie: 3530 houthalen limburg

02 dec 2018, 10:23

Danny. schreef:@Pcekspeer, bedankt voor deze info, maar daar was ik reeds,
Kan het zijn dat je dat niet aangaf in je vorige postings, waar je wel was en waar nog niet?

Je ziet, het www staat vol met info en iedereen puurt daar uit wat het meest bij zijn voortdurend wijzigende verwachtingen zou kunnen aansluiten.
Wat voor de een het toppunt van gemak is op dit moment, is voor een ander van geen enkele waarde...en totaal nutteloos.

En weer een ander heeft weer heel andere behoeften...en is met deze links waar jij al veel eerder was, mogelijk wel geholpen.
Laatst gewijzigd door pcekspeer op 02 dec 2018, 10:25, 1 keer totaal gewijzigd.
PC Win7 Prem SP1/64bit/RAM4GB/HD1000GB/IE11//FFox
63.0.3 64bit /Chrome64bit//MSE+Win firewall/WLMail/Gmail/thunderbird/OpenOffice4.1.5/BSA+Micr.SafetyScan+MSRT.-Web Of Trust (WOT)-Spywarebl 5.5--Superantispyw/MBAM/AdwCleaner/JRT/Win10/Ixquick/