Shopping list

Vragen/antwoorden betreffende overige vragen, die niet passen in bovenstaande forums.

lode
Lid geworden op: 13 mar 2005, 16:14

02 dec 2018, 10:25

Daarvoor gebruik ik myShopi

https://www.myshopi.com/nl-be/welkom

Zowel op de pc als op de smartphone
Met de smartphone kan je al je klantenkaarten scannen.

Overal en altijd beschikbaar
Uw gegevens worden over alle apparaten gesynchroniseerd.
1) HP Pavilion P6 2030 be/WIN 7 Home-Premium SP1 / Intel Core i5 2500-3.3GHz/ 8Gb /HD1.5Tb / Externe HD 4TB
2) HP Envy Win 11 / Intel Core I7 / 16 GB/ SSD 256 GB/ HD 1 TB
/Firefox/MS Office 2013/ OpenOffice/ LibreOffice/ Eset Smart Security Premium V17

verhaegen
Support SeniorenNet
Lid geworden op: 03 apr 2003, 20:48
Locatie: kapellen

02 dec 2018, 10:37

ik denk dat dan uw microsoft acount hetzelfde is als van hotmailacount

maar ge kunt die onene note delen met nog anderen , als je die dus deelt kun je daar uw gmailadres voor gebruiken

Danny.
Lid geworden op: 15 mei 2003, 21:42
Locatie: Vlaams Brabant

02 dec 2018, 10:40

pcekspeer schreef:… Kan het zijn dat je dat niet aangaf in je vorige postings, waar je wel was en waar nog niet? ...
Misschien niet expliciet geschreven, maar wel vermeld dat ik dat zou willen bewerken op de PC, en het dan op mijn smartphone zien/bewerken, en volgens ik begrepen heb doen geen enkele van die apps wat ik zou willen bereiken zoals bijvoorbeeld de OneNote.

@Lode, bedankt voor de tip, maar ik zou nu toch willen verder werken met die OneNote :wink:

Maar toch bedankt en groetjes

Danny
Windows 11 Home 64-bit, Ram 8GB, Medion Akoya E23403 All-In-One, Microsoft Defender

Danny.
Lid geworden op: 15 mei 2003, 21:42
Locatie: Vlaams Brabant

02 dec 2018, 16:18

Hello lieve helpers, ik geraak uit die OneNote niet wijs, ik ben dus een ander pad gaan bewandelen, namelijk een Excel bestand in de OneDrive opslaan, en dat kan ik benaderen met mijn Smartphone.

Ik heb hiermede dus wat ik wil, t.t.z. mijn boodschappenlijst op de PC maken, en deze dan via de OneDrive op mijn smartphone bekijken.

Ik zou die lijst ook met de smartphone kunnen bewerken, maar daar krijg ik de melding dat dit vergrendeld is, ik zou dit namelijk op de PC moeten delen met iemand anders en zodoende hem de toelating geven dat bestand te bewerken, maar ik sta daar reeds als "bewerker" van dat bestand opgegeven :wink:

Iemand weet hoe ik mij tweemaal kan opgeven als toegelaten bewerker? Dat noemen ze met iemand delen, maar in dit geval moet ik dit met mezelf delen :cry:

Groetjes

Danny
Windows 11 Home 64-bit, Ram 8GB, Medion Akoya E23403 All-In-One, Microsoft Defender

Danny.
Lid geworden op: 15 mei 2003, 21:42
Locatie: Vlaams Brabant

03 dec 2018, 10:16

Hellokes, ik ben eruit geraakt door, alhoewel ik daar sta als gebruiker, mij ook nog eens de toelating gegeven het bestand te wijzigen.

Ik kan nu, via OneDrive, zowel het bestand bewerken op mijn PC alsook op mijn smartphone.

Is dus opgelost.

Groetjes

Danny
Windows 11 Home 64-bit, Ram 8GB, Medion Akoya E23403 All-In-One, Microsoft Defender

Helena van Troje
Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:07

03 dec 2018, 10:34

Dat was een moeilijke bevalling zo te lezen.
Blij dat het je gelukt is.

Danny.
Lid geworden op: 15 mei 2003, 21:42
Locatie: Vlaams Brabant

03 dec 2018, 10:38

Zoals je daar schrijft, misschien zou ik met OneNote er ook wel geraakt zijn, maar ik vind mijn weg beter in Excel omdat ik daar meer mijn goesting kan doen, enkel was het probleem die lijst ook op mijn smartphone kunnen bewerken.

Enfin, eind goed, al goed :wink:

Groetjes

Danny
Windows 11 Home 64-bit, Ram 8GB, Medion Akoya E23403 All-In-One, Microsoft Defender

verhaegen
Support SeniorenNet
Lid geworden op: 03 apr 2003, 20:48
Locatie: kapellen

03 dec 2018, 11:09

ik heb het zonet eens gedaan om te zien of ik ergens een moeilijkheid zou tegenkomen
one note op de computer gezet , op de smartphone gezet , mailadres (normale) en gmailadres toegevoegd
lijstje aangemaakt op de comp , en terwijl ik bezig ben zie ik het ook verschijnen op de smartphone
bewerkt op de smartphone
géén probleem
en ineens een uitnodiging voor one drive
mail ontvangen met link
en nu opent one drive en die boodschappenlijst
en dan een foto invoegen kan ik via bladeren via onen note , one drive en via smartphone naar eender waar voor die foto te selekteren en in te voegen

de  2


Afbeelding

Danny.
Lid geworden op: 15 mei 2003, 21:42
Locatie: Vlaams Brabant

03 dec 2018, 11:30

Verhaegen, bedankt voor deze opzoekingen, maar ik denk nu toch bij Excel te blijven, ik heb dit eindelijk aan de praat gekregen, en zoals ik reeds liet verstaan vind ik gemakkelijker daar mijn weg voor rangschikking.

Het enige wat ik uit jouw uitleg niet terug zie met Excel is dat ik op de smartphone de wijzigingen niet "online" kan zien, ik krijg wel een bericht te zien dat er een nieuw bestand ter beschikking staat.

Groetjes

Danny
Windows 11 Home 64-bit, Ram 8GB, Medion Akoya E23403 All-In-One, Microsoft Defender

E.T.
Lid geworden op: 11 nov 2008, 21:15

03 dec 2018, 11:36

8O veel plezier ermee, OneNote is voor vanalles te gebruiken en je moet niet telkens opslaan.

Werkt bij mij haast automatisch en dat kwam/komt omdat ik een Nokia heb die onder Windows draait... Is een uitstervend OS er zijn haast geen apps maar voor wat ik hem nodig heb gaat ie nog prima... 8)

Danny.
Lid geworden op: 15 mei 2003, 21:42
Locatie: Vlaams Brabant

04 dec 2018, 07:42

Verhaegen en E.T., ik kom hier nog wel kijken, zoals iemand die over de haag zit te spioneren Afbeelding

Wat ik daar lees in de uitleg van E.T. betreffende zijn Nokia is dat hij op Windows draait.

Wat staat er bij Verhaegen op zijn smartphone?

Op mijn Huawei staat Android als OS, kan dat een verklaring zijn voor mijn problemen?

Het zou wel niet mogen, maar mogelijk zou het toch kunnen zijn.

Groetjes

Danny
Windows 11 Home 64-bit, Ram 8GB, Medion Akoya E23403 All-In-One, Microsoft Defender

verhaegen
Support SeniorenNet
Lid geworden op: 03 apr 2003, 20:48
Locatie: kapellen

04 dec 2018, 08:05

bij mij is dat android
gisteren met het lijstje naar de winkel geweest
en de + jes in de winkel telkens verwijderd
toen ik thuiskwam op de comp gaan zien , en ze waren daar ook wég
het werkt als een speer
denk dat ik het ga laten staan en gebruiken

Danny.
Lid geworden op: 15 mei 2003, 21:42
Locatie: Vlaams Brabant

04 dec 2018, 09:11

Verhaegen, bedankt voor de verduidelijking.

Wel, dat die OneNote werkt bij jou (en ook bij E.T.), daar ben ik jaloers op, ik krijg dat ding langs geen kanten hier bij mij aan de praat om daarmee een boodschappenlijst te maken, maar met mijn Excel oplossing heb ik wat ik wil, daar kan ik ook, nadat ik op de PC mijn lijst opgemaakt heb, met de smartphone naar de winkel en daar, op de lijst, alwaar alle aan te kopen goederen (de JA's dus) bovenaan staan de JA op NEE zetten als het aangekocht is, en op mijn PC worden de wijzigingen ook zichtbaar.

Afbeelding

Ik heb enkel maar JA of NEE als mogelijkheid, een plus teken zou misschien gemakkelijker zijn, maar ik ben tevreden met de huidige werking.

Zoals ik reeds liet verstaan, eind goed ...

Groetjes

Danny
Windows 11 Home 64-bit, Ram 8GB, Medion Akoya E23403 All-In-One, Microsoft Defender

MichelN
Lid geworden op: 16 nov 2008, 17:44
Locatie: Groot-Leuven

05 dec 2018, 15:20

Eigenlijk begrijp ik het allemaal niet goed: wat is er mis met het - in sommige ogen blijkbaar vooroorlogse - boodschappenlijstje op papier? Hier doet dat al vijftig jaar dienst en doet het nog steeds wat het moet doen: zorgen dat je voor een week eten, drinken, afwasmiddel en toebak in huis hebt. :-)

Danny.
Lid geworden op: 15 mei 2003, 21:42
Locatie: Vlaams Brabant

05 dec 2018, 16:13

Hey Michel, ik heb niets tegen het gebruik van een kartonneke ...

Wij zijn jaren geleden overgeschakeld naar de Melita filter om koffie te zetten omdat die kous die ons grootmoeder ons gegeven had versleten was, maar nu gebruiken wij ook die Melita niet meer … :wink: :wink: :wink:

Groetjes

Danny 
Windows 11 Home 64-bit, Ram 8GB, Medion Akoya E23403 All-In-One, Microsoft Defender