Shopping list

Vragen/antwoorden betreffende overige vragen, die niet passen in bovenstaande forums.

maior domus
Lid geworden op: 25 jul 2014, 00:06

05 dec 2018, 22:40

Inderdaad MichelN, ik ben ook niet mee hoor.
Ik vind dat door al die nieuwe technieken een mens verder en verder verwijderd geraakt van zijn natuurlijke zelf.
En meer en meer een robot wordt.
Ik ben in staat om ook die apps te gebruiken op mijn smartphone, maar ik hou het liever bij een bic en een kartonneke.
En soms schrijf ik mijn boodschappenlijstje op een geopende envelop als ik post heb aangekregen.
Kwestie van zelfs het oud papier eerst nog dienst te laten doen voor het gerecycleerd wordt.
Ondank is 's werelds loon

Danny.
Lid geworden op: 15 mei 2003, 21:42
Locatie: Vlaams Brabant

06 dec 2018, 07:44

maior domus schreef:Inderdaad MichelN, ik ben ook niet mee hoor ...
Als ik op boodschappen toer ben zie ik inderdaad nog veel mensen rondlopen met een papieren lijst in de hand of op de boodschappenkar geklemd, ik moet wel zeggen dat ik er nog geen gezien heb met griffel en lei :wink:

Ik heb in het geheel niets tegen die mensen die nog op die manier werken, maar als ik nu goesting heb dit op een andere manier te doen, mag dat dan a.u.b., trouwens, zelfs Verhaegen schijnt van deze werkwijze gebruik te willen maken.

Ik maak wel geen gebruik van de GPS functie die ook op mijn smartphone staat om rond de kerktoren te rijden, maar het is reeds heel lang geleden dat ik nog van een landkaart gebruik gemaakt heb om mij over langere afstanden te verplaatsen met de wagen, en blijkbaar zijn er nog veel automobilisten die met hun tijd meegaan ...

Groetjes

Danny
Windows 11 Home 64-bit, Ram 8GB, Medion Akoya E23403 All-In-One, Microsoft Defender

maior domus
Lid geworden op: 25 jul 2014, 00:06

06 dec 2018, 09:37

Danny. schreef:ik moet wel zeggen dat ik er nog geen gezien heb met griffel en lei :wink:
Nochtans zag ik verleden week een oude Egyptenaar in de supermarkt rondlopen met een kleitablet.
:wink:
Ondank is 's werelds loon

verhaegen
Support SeniorenNet
Lid geworden op: 03 apr 2003, 20:48
Locatie: kapellen

06 dec 2018, 09:43

ik denk dat ge u vergist hoor
deze tijd lopen der alléén


Afbeelding

Danny.
Lid geworden op: 15 mei 2003, 21:42
Locatie: Vlaams Brabant

06 dec 2018, 10:11

maior domus schreef:... met een kleitablet ...
Dus zelfs die had reeds de uitvoering onder tablet vorm :wink: :lol:
Windows 11 Home 64-bit, Ram 8GB, Medion Akoya E23403 All-In-One, Microsoft Defender

MichelN
Lid geworden op: 16 nov 2008, 17:44
Locatie: Groot-Leuven

06 dec 2018, 15:49

maior domus schreef:En soms schrijf ik mijn boodschappenlijstje op een geopende envelop als ik post heb aangekregen.
Kwestie van zelfs het oud papier eerst nog dienst te laten doen voor het gerecycleerd wordt.
Dan zit ik al met een dik probleem want ik heb zelfs geen smartphone - ik heb er ooit eentje gekregen van mijn dochter maar ik weet niet in welke kast ik die moet gaan zoeken - maar een antieke Nokia-GSM. Meestal moet ik die dan nog opbiepen met mijn vaste telefoon om hem terug te vinden.
Je moet er maar eens op letten als je de zondagochtend bij de bakker staat met een stuk of zeven wachtenden voor u, daarvan zitten er minstens vijf op dat spelleke te tokkelen terwijl er achter de toog twee fraaie blondines en een donkerharige schoonheid op je bestelling staan te wachten. Mijn keuze was rap gemaakt.-:)

MyriamC
Lid geworden op: 07 jan 2006, 18:13
Locatie: Noorderkempen

06 dec 2018, 17:59

Danny. schreef:maar als ik nu goesting heb dit op een andere manier te doen, mag dat dan a.u.b.,
Natuurlijk mag dat. Maar op de tijd dat jij erover gedaan hebt om die app fatsoenlijk te laten werken, waren mijn boodschappen (met briefje) al lang gedaan en stond mijn eten al op tafel!

verhaegen
Support SeniorenNet
Lid geworden op: 03 apr 2003, 20:48
Locatie: kapellen

06 dec 2018, 19:52

maar dat ding moet maar éénmaal geschreven worden
en briefjes elk keer opnieuw
en briefjes durven nogal eens vergeten worden , of onvolledig zijn
dus wie zal der dan vlugger zijn zonder iets te vergeten denk je ?
terwijl der op dat ding zelfs een foto kan bijgeplaatst worden , dus nooit het verkeerde bij (van merk )
en degene die thuis is kan der altijd nog iets bijzetten , degene die in dat warenhuis is kan dat onmiddelijk zien
ik zie je dat nog niet doen met een briefje hoor

MyriamC
Lid geworden op: 07 jan 2006, 18:13
Locatie: Noorderkempen

06 dec 2018, 20:14

verhaegen schreef:
ik zie je dat nog niet doen met een briefje hoor
Ik blijf mijn briefjes trouw. Er is ook nog zoiets als whatsapp voor moest er nog iets nodig zijn als ik in de winkel ben. En dan nog, ik doe iedere dag boodschappen (ouderwets, ik weet het). Wat er vandaag niet is dat breng ik morgen mee.

verhaegen
Support SeniorenNet
Lid geworden op: 03 apr 2003, 20:48
Locatie: kapellen

06 dec 2018, 21:40

dat heeft niets met ouderwets te maken hoor
want dan zou ik een dinosaurus zijn (spreekwoordelijk)
maar ik combineer dingen die me het leven wat gemakkelijker maken , of aangenamer , of simpeler
van mij mag iedereen gebruiken wat hij zelf wenst te gebruiken , zolang men daar gelukkig mee is en het voldoet , is daar géén enkele reden waarom niet
of dat nu briefjes zijn , of iets anders

Paca
Lid geworden op: 28 sep 2006, 01:58
Locatie: Suzhou

07 dec 2018, 00:31

Ik ben ook een papiertjes-adept.
Ik schrijf op (ja, ik kan schrijven en lezen) wat ik meen nodig te hebben.
Ik koop dit en laat me bitter weinig verleiden tot het rondhossen "om te zien of er nog iets anders interessants is".
Dames zullen veelal hun wenkbrauwen fronsen over mijn visie ... die zeker niet altijd de hunne is. Zelf bedek ik dit met de mantel der liefde maar weerhoud me nooit te zeggen wat ik denk over aankopen "à la rananja".

Danny.
Lid geworden op: 15 mei 2003, 21:42
Locatie: Vlaams Brabant

07 dec 2018, 08:21

MyriamC schreef:
Danny. schreef:maar als ik nu goesting heb dit op een andere manier te doen, mag dat dan a.u.b.,
Natuurlijk mag dat. Maar op de tijd dat jij erover gedaan hebt om die app fatsoenlijk te laten werken, waren mijn boodschappen (met briefje) al lang gedaan en stond mijn eten al op tafel!
Myriam, ik heb deze topic geopend beginnende met de melding dat er nog veel mensen zijn die nog met een papieren boodschappenlijst werken, ook liet ik verstaan dat ik met een app werk (dit is nu toch reeds meer dan 2 jaar), maar dat ik op zoek was naar iets dat ik met de PC kan bewerken.

Dat ik nu reeds veel tijd gestoken heb in het zoeken naar de mogelijkheid mijn droom te realiseren, daar doe ik toch niemand kwaad mee, of toch wel te zien aan de reacties die men hier kan lezen, en ik ben ook fier, zoals jij die met verschillende ingrediënten een maaltijd op tafel kunt toveren, dat ik iets in mekaar heb kunnen draaien, weliswaar met hier en daar een tip (waarvoor dank).

Ik ben een oud ventje van bijna 84 jaar, dat tijdens zijn schooljaren leren lezen en nog met lei en griffel leren schrijven heeft (jawel ook tijdens WO2 kon men dat :wink:), en nu dat ik met de bedoeling mijn grijze massa aan de praat te houden, kwestie van ze niet tot platte kaas te laten smelten, met informatica wil experimenteren krijg ik daar kritiek over.

Mij daarover aanpakken mag (dit is niet enkel aan u gericht), iedereen is daarin vrij, maar open dan zelf een topic, en indien je niet kunt antwoorden op de vraag die gesteld is, laat het dan ...

Blijkbaar is er toch veel interesse voor deze topic gezien het aantal hits.

Groetjes

Danny
Windows 11 Home 64-bit, Ram 8GB, Medion Akoya E23403 All-In-One, Microsoft Defender

MyriamC
Lid geworden op: 07 jan 2006, 18:13
Locatie: Noorderkempen

07 dec 2018, 09:22

Paca schreef:Ik ben ook een papiertjes-adept.
Ik schrijf op (ja, ik kan schrijven en lezen) wat ik meen nodig te hebben.
Ik koop dit en laat me bitter weinig verleiden tot het rondhossen "om te zien of er nog iets anders interessants is".
Dames zullen veelal hun wenkbrauwen fronsen over mijn visie ...
Ik ben een vrouw en hou mij strikt aan mijn briefje. Ik ga liefst alleen boodschappen doen want als mijn man meegaat zit er gegarandeerd van alles in de kar dat gewoonlijk wel heel lekker is, maar dat we eigenlijk niet nodig hadden.

MyriamC
Lid geworden op: 07 jan 2006, 18:13
Locatie: Noorderkempen

07 dec 2018, 09:24

Danny. schreef: Dat ik nu reeds veel tijd gestoken heb in het zoeken naar de mogelijkheid mijn droom te realiseren, daar doe ik toch niemand kwaad mee,
Het was eigenlijk bedoeld als grapje hoor Danny. Ik had er een paar smileys bij moeten zitten.
Dat je als 84-jarige nog zo mee bent met de nieuwe technologieën, daar neem ik mijn pet voor af. Chapeau!

Danny.
Lid geworden op: 15 mei 2003, 21:42
Locatie: Vlaams Brabant

07 dec 2018, 11:22

MyriamC schreef:… Het was eigenlijk bedoeld als grapje hoor Danny. Ik had er een paar smileys bij moeten zitten.
Dat je als 84-jarige nog zo mee bent met de nieuwe technologieën, daar neem ik mijn pet voor af. Chapeau!
Geen probleem hoor Myriam, ik wou hiermede toch eventjes mijn hart luchten (vrouwen met een pet ziet men niet veel :lol:) ...

En betreffende die technologieën, soms moet ik wel een spurtje inzetten om bij te blijven, en ook heel soms neem ik een afkorting :wink:, maar, ook al begint het hierboven lichtjes te kraken, ik doe mijn uiterste best om bij te blijven ...

Groetjes

Danny
Windows 11 Home 64-bit, Ram 8GB, Medion Akoya E23403 All-In-One, Microsoft Defender