Niels Albert

Dit is de plaats waar je vragen kan stellen en/of discussiëren over alle mogelijke soorten van sporten: watersport, voetbal, basketbal, golf, tennis, enz.

wardje
Lid geworden op: 04 dec 2005, 15:46
Locatie: oostrozebeke

29 dec 2018, 07:08

fregat;
Rij zelf nog regelmatig retrowedstrijden (dus nog met de oude koersfietsen ; versnellingen op de buis, stalen kader en haken aan de pedalen)wel kan met de hand op het hart bevestigen als je niet op de grote plateau mee rijdt ben je na 2 ronden gedubbeld.
Dat het goed is voor de souplesse ga ik zeker niet tegen spreken, maar als je  (wil) meedraaien, moet je op de grote plateau, dat is mijn ervaring nu ben er 64 en ga me in die retrowedstrijden niet meten met gasten die mijn zoons kunnen zijn ( ga mij niet in de vernieling rijden :D, maar fiets toch naar mijn vermogen graag enkele ronden mee , als het gaat waarom niet ( maar ga zeker niet overdrijven t'is ook nog voor de sfeer dat je het doet. :D

fregat
Lid geworden op: 05 jan 2011, 18:04
Locatie: Waasland

29 dec 2018, 12:49

wardje schreef:fregat;
Rij zelf nog regelmatig retrowedstrijden (dus nog met de oude koersfietsen ; versnellingen op de buis, stalen kader en haken aan de pedalen)wel kan met de hand op het hart bevestigen als je niet op de grote plateau mee rijdt ben je na 2 ronden gedubbeld.
Dat het goed is voor de souplesse ga ik zeker niet tegen spreken, maar als je  (wil) meedraaien, moet je op de grote plateau, dat is mijn ervaring nu ben er 64 en ga me in die retrowedstrijden niet meten met gasten die mijn zoons kunnen zijn ( ga mij niet in de vernieling rijden :D, maar fiets toch naar mijn vermogen graag enkele ronden mee , als het gaat waarom niet ( maar ga zeker niet overdrijven t'is ook nog voor de sfeer dat je het doet. :D
Wat is grote plateau volgens jou ? In het peloton / groepje moet je vlot 52 of 53 x 16 kunnen draaien.....draai je mooi soepel en spaar je energie lukt dat niet heb je geen uithouding en na een paar bochten lig je eraf ! Ik heb zelf jaren koerservaring dus weet waarover ik spreek !
Doe wel en zie niet om !

wardje
Lid geworden op: 04 dec 2005, 15:46
Locatie: oostrozebeke

29 dec 2018, 12:58

fregat;
zo te lezen was jij prof, ik haalde al aan voor mij is het amateurisme , sta nog wel mijn mannetje maar voor mij is het voor de fun, de gezondheid en om nog wat bezig te zijn zolang het nog kan, als ik geluk van leven heb kan ik nog altijd in mijne zetel zitten.
En ja de grote plateau is 52x16 bij één van mijn fietsen.
Dat jij meer ervaring hebt of ik ,ga ik niet tegenspreken zoveel te beter voor jou.

fregat
Lid geworden op: 05 jan 2011, 18:04
Locatie: Waasland

29 dec 2018, 16:51

wardje schreef:fregat;
zo te lezen was jij prof, ik haalde al aan voor mij is het amateurisme , sta nog wel mijn mannetje maar voor mij is het voor de fun, de gezondheid en om nog wat bezig te zijn zolang het nog kan, als ik geluk van leven heb kan ik nog altijd in mijne zetel zitten.
En ja de grote plateau is 52x16 bij één van mijn fietsen.
Dat jij meer ervaring hebt of ik ,ga ik niet tegenspreken zoveel te beter voor jou.
Als ik van de grote plateau hoor spreken is dat voor mij 54x11 waar ze nu mee rondrijden op het hoogste niveau....in de wedstrijden ( Niet constant ) uiteraard !
Doe geen afbreuk aan uw bezigheden , trouwens wens je veel voldoening !
Doe wel en zie niet om !

marcelvm
Lid geworden op: 29 jan 2007, 20:10

07 jan 2019, 09:41

Mathieu maakt de koers kapot volgens sommige
wat als Waut dat kon,gisteren rijd hij de mindere op twee minuten zonder pardon hij kon ook gerust wachten op de laatste ronde om te winnen
Maar dat is hun temperament gaat het goed rijden rijden

Wannesto
Lid geworden op: 30 sep 2007, 17:28
Locatie: Belgie

07 jan 2019, 20:28

Ik schrijf Wout zeker niet af voor het WK. Ik verwacht hem nu zondag in het Belgisch 
kampioenschap al zeer sterk . Naar verluidt piekt hij al een tijdje naar de voorjaars
klassiekers en denk dat hij nu al dicht bij zijn vormpijl zit . In een praatprogramma 
met Roger De Vlaeminck en Eddy Merckx een paar jaar terug werd gezegd dat de 
combinatie Veldrijden en op de weg niet meer samen past , dat je een keuze moet
maken . Van Der Poel neemt er dan nog het mountenbiken bij . Ben benieuwd hoe lang
hij die overmacht zal kunnen behouden !