Gent

Hier is plaats voor discussie over politieke onderwerpen.
Bepaalde dwalingen verdwijnen pas als men ophoudt ze te weerleggen (Otto Weiss 1847)
Fazal

04 dec 2018, 14:13

Allé, eindelijk zullen we in januari 2019, een nieuwe burgemeester hebben, met name Mathias De Clercq.
Maar degenen die voor hem gestemd hebben omdat hij o.m. beloofd had het circulatieplan te verbeteren, hangen er weer aan voor de moeite.
En er zijn er zeker veel geweest.

Er is zelfs geen sprake van in de overeengekomen nota, erger nog ..., Watteeuw is nu schepen van Mobiliteit en Openbare werken.
We kunnen ons dus als Gentenaars, nu al voorstellen wat er ons nog allemaal te wachten staat o.a. met dat fameuze circulatieplan.
Voor wie met de wagen naar Gent komt, en niet weet hoe hij hier of daar moet geraken, zal het zeker geen feest zijn.
Kilometers omrijden, en verward geraken door de vele verbodstekens.

Gent is voor autobestuurders echt wel een doolhof geworden, en het zal er niet op verbeteren.
Zelfs de Gentenaars zelf, geraken er niet meer uit wijs.
Op sommige plaatsen komt men, na een beetje rondrijden, steevast op hetzelfde punt uit.
En je moet dan maar eens proberen de ondergrondse parkeerplaatsen te bereiken.

De gevolgen zijn dan ook niet mis. Files waarvan men het eind niet meer kan zien, ongezond tot met, voor de bewoners op die plaatsen. Faillissementen bij de vleet, en winkeliers die stoppen met hun activiteiten.
In sommige winkelstraten is de leegstand al niet meer te overzien.
Daarbij komt nog dat het aantal evenementen zal worden verminderd, en ook zal worden ingekort.
Watteeuw is dus goe bezig met Gent helemaal naar de vaantjes te helpen. En Mathias zal er erbij staan en zal er staan naar te kijken. Hij zal er niets kunnen tegen ondernemen, want Watteeuw zal achter de schermen de echte burgemeester zijn. Volgens mij, is het zelfs zo overeengekomen.

Maar al bij al is mijn conclusie: dat Gent-centrum veel te klein is om zulke stoten mee uit te halen.

En vergeten we hierbij ook niet dat het historisch centrum al serieus is aangetast door moderne kunst, zoals die afschuwelijke palen op de Korenmarkt die notabene miljoenen Euro's hebben gekost, en andere idiote bouwsels, bvb en o.m., die horeca-serre welke men letterlijk aan de zijkant van de Sint-Niklaas-kerk heeft geplakt.
Om dan nog maar te zwijgen over die aartslelijke en tochtende schaapstal op het Emiel Braunplein, welke zgz als 'stadshal' wordt gebruikt, en die ook ettelijke miljoenen Euro"s heeft gekost.

En intussen blijven de kasseien uit de tijd van de Romeinen, in sommige straten, o.a. in de Veldstraat, één v/d belangrijkste winkelstraten, onaangeroerd. Om verdomme uw voeten, benen en- of uw nek op te breken. 
Daar is zgz geen geld voor. Laat mij niet lachen, daar is het veel te triestig voor.

Kortom, het is teveel om op te noemen.  :evil:

Kiezen maar beste mensen ..., het schijnt dat God het u zal lonen.
Dan blijft nog maar de vraag of die het zal doen. Want zijn wegen schijnen nu eenmaal ondoorgrondelijk! 
Maar die van het Gentse stadsbestuur zijn dat nog meer!

Horus1
Lid geworden op: 23 dec 2016, 07:29
Locatie: Vlaanderen

04 dec 2018, 19:23

Is nu al zo'n probleem om ergens te geraken met de wagen in Gent, wat zal dat worden na 1 januari, vrees ervoor.
Fazal

04 dec 2018, 19:50

Tja, en Mathias had ook nog beloofd de parkeertarieven te verlagen, hetgeen ook al van tafel is geveegd.
Van al zijn beloftes zal dus helemaal niets, worden waargemaakt.
Ik zeg en schrijf, dat de overeenkomst er pas is gekomen nadat Watteeuw zijn zin heeft gekregen.

De echte burgemeester, achter de schermen weliswaar, zal Watteeuw zijn, en onze Mathias zal weinig of niets in de pap te brokkelen hebben.
Hij zal enkel de sjerp mogen dragen. Zijn droom zal dus niet echt, in vervulling zijn gegaan.
En de afschuwelijke zgn kunstgedrochten in het historisch centrum, zullen ook blijven staan.
En van de stank van de rioleringen zullen we maar zwijgen. Dat is trouwens al altijd zo geweest.

Maar toch echt geen Gent meer om nog fier op te zijn. Gent is nog slechts een flauw afkooksel van wat het vroeger was.
Een watersoep zonder groenten. Een waterkoffie zonder melk of suiker. Een bananengehucht zonder bananen.
Kortom ..., een verwelkte en verwaterde stad welke als historische stad nooit nog de eer van vroeger zal krijgen.
Gent is het gewoon niet meer waard om nog zoveel eer op te strijken.

En neem daar dan nog eens o.a. dat crapuul van die allochtone jongeren erbij, en Gent is niet meer meer dan een  
verloederde stad, met o.m. sluikstorters, dieven, schooiers, verkrachters, en vandalen van allerlei slag.
Alsof we met ons eigen kut-jongeren, welke er ook al altijd zijn geweest, nog niet genoeg hebben!?
Neen! Het zal, en kan zelfs niet meer verbeteren. Het kwaad is al lang geschied en intussen onherstelbaar geworden.

Gent was vroeger een stad, waar we nu, nog enkel kunnen van dromen. En het zal nu voor altijd bij dromen blijven.

E.T.
Lid geworden op: 11 nov 2008, 21:15

04 dec 2018, 22:51

Sorry, zijn droom komt wel uit hoor, enkel die sjerp was voor hem belangrijk...

:D jullie hebben hem gekozen hé ...   en z'n schoon(overgroot)moeder erbij gekregen  :D

fregat
Lid geworden op: 05 jan 2011, 18:04
Locatie: Waasland

05 dec 2018, 08:00

Middenstand gaat er massaal de deuren sluiten ! Sfeerbeeld Brabantdam !
Afbeelding
Doe wel en zie niet om !
Fazal

05 dec 2018, 11:56

E.T. schreef:Sorry, zijn droom komt wel uit hoor, enkel die sjerp was voor hem belangrijk...

:D jullie hebben hem gekozen hé ...   en z'n schoon(overgroot)moeder erbij gekregen  :D
Ikzelf kies nooit, voor niemand, en ik voel mij dus ook niet medeverantwoordelijk voor als het nadien misloopt, want het is al altijd misgelopen.

Verkiezingen zijn voor mij als katten in zakken kopen, en dat is niet mijn ding, daar doe ik dus al heel lang niet meer aan mee. Beloftes en nog eens beloftes, van dewelke men al op voorhand weet dat ze nooit zullen, of kunnen, waargemaakt worden, dat is aan mij niet besteed.

En verder, Mathias De Clercq was de stemmenkampioen. Hij haalde er 24.058. Eerste achtervolger Rudy Coddens (SP.A) strandde op 17.954. Filip Watteeuw was de beste groene met 13.183 stemmen. Veel minder dus dan De Clercq.

En toch, was Watteeuw, pas nà de verkiezingen ineens de sterkste concurrent!? 

Als ik het goed voor heb, zullen ze dan nog met 4 partijen besturen, hetgeen ook al niet zo bevorderlijk zal zijn voor het toekomstige, maar nu al verloederde Gent.

En als we het gaan moeten doen met de belofte van Mathias, dat hij zgz Gent wil verenigen, zal wellicht niemand weten wat hij daarmee in werkelijkheid heeft bedoeld, want Gent IS qua bevolking gewoon NIET te verenigen.
Dat zal dan ook niet gebeuren. Dus, alweer een belofte van niets!
Fazal

06 dec 2018, 14:45

Niet of ongeldig kiezen, is ook kiezen!
Ik zal pas mijn stem uitbrengen als de kiesPLICHT wordt afgeschaft.
En verder ..., ik wil mijn gelijk niet HALEN ..., ik HEB gelijk!
Fazal

06 dec 2018, 14:54

Mathias heeft beloofd Gent te verenigen!?
Dat hij eerst maar probeert een bestuur door 4 partijen, 11 kabinetten, en 10 schepenen met elkaar te verenigen.
Ik wens hem veel succes. Maar of de Gentenaars daar beter zullen van worden, daar heb ik sterke twijfels over!

Paul Siemons
Lid geworden op: 03 feb 2004, 21:22

06 dec 2018, 15:00

Fazal schreef:Niet of ongeldig kiezen, is ook kiezen!
Ik zal pas mijn stem uitbrengen als de kiesPLICHT wordt afgeschaft.!
En ik hoop dat de kiesplicht nog zeker tot het einde mijner dagen van kracht blijft!!
Fazal

06 dec 2018, 15:28

Ja, je kiest voor een partij om een andere uit te schakelen, en na de verkiezingen komt die partij er op een of andere manier weer bij.
En dan hebben ze in de oppositie soms meer in de pap te brokkelen dan de door u verkozen regerende partij.
Ik zeg het nogmaals, ik zal, en ik voeg er deze keer bij 'misschien', gaan kiezen, als de opkomst-PLICHT wordt afgeschaft.
Alhoewel ik er tot hiertoe het nut in van inzie. Je mag kiezen voor wie je wil, ze bakken er toch niets van!
Is al altijd zo geweest, en het zal altijd zo blijven!
Maar feit is, dat die opkomst-PLICHT, mij spinnijdig maakt. Opkomst-PLICHT is een democratie onwaardig.
België is geen vrij land, het is een land met veel plichten en weinig rechten! Voor de Belgen zelf althans!
Fazal

07 dec 2018, 20:35

Kon ik soms anders?
Het was in ieder geval dik tegen mijn goesting!
Waarom? Het was ook verplicht, en het haalde ook niets uit!
In mijn tijd '55 - '56, werd in Aarlen zelfs niet aan sport gedaan.
En iets bijleren, buiten leren patatten schillen, was er zéker niet bij.

Lawaai maken doe ik hier blijkbaar niet, want er heeft mij hier nog niemand gehoord.
Maar als je goesting heb om mij nog verder te schofferen, dan doe je dat maar.
Dat zal meer zeggen over u dan over mij.

En verder, zoals de dienstplicht hebben kunnen afschaffen dan kunnen ze dat met de opkomstplicht ook!
Fazal

09 dec 2018, 10:35

Ik gebruik enkel hoofdletters om sommige woorden kracht bij te zetten.
En trouwens ..., had ik nu voor Groen gekozen ..., wat dan!? 

U hebt redenen om wèl te kiezen, en Ik heb genoeg redenen om 'niet' te kiezen,.
U bent een vrij man in een vrij land en u doet wat u wil, en ik ben en doe dat dus ook!

En dus nogmaals, niet kiezen is ook kiezen! 
Alleen al om die reden, heb ik evenveel recht als u om hier mijn mening te schrijven.
En neen, ik voel mij niet verantwoordelijk voor een overheid dat ik niet heb verkozen, en de ene stoot na de andere uithaalt.
Daar zijn alleen de kiezers zelf verantwoordelijk voor, maar dat is hun goed recht, en daar leg ik mij dan ook bij neer.
Maar gezien ik onpartijdig ben, heb ik ook het recht om die stoten aan te klagen, 'van eender wie' aan de leiding staat.
Ik heb het dan ook niet over 'wie' hen verkozen heeft. 

Anderzijds ga ik akkoord met het feit dat een land geregeerd moet worden, en dat geen enkele regering voor 'iedereen' goed kan doen.

En gelieve mij nu verder eindelijk met rust te laten a.u.b.!
Het gaat hier niet over mij, noch over u, en dus zéker niet over ons! 
De topic gaat over 'Gent'! Niet over 'wie' voor 'die' of 'die' gekozen heeft. Misschien wel over het 'waarom'.

Schrijf uw mening, maar niet over mij! Dat doe ik ook niet over u!
Behalve dan als ik zoals nu, in de verdediging wordt gedwongen.

Daarom zeg en schrijf ik voor het vervolg: "LOOP NAAR DE MAAN"!

MichelN
Lid geworden op: 16 nov 2008, 17:44
Locatie: Groot-Leuven

10 dec 2018, 10:42

Fazal schreef:En verder, zoals de dienstplicht hebben kunnen afschaffen dan kunnen ze dat met de opkomstplicht ook!
De dienstplicht is niet afgeschaft maar opgeschort, belangrijke nuance want dat betekent dat ze op ieder moment opnieuw kan ingevoerd worden. Al zie ik niet in welke minister daar zijn gat zou willen aan verbranden, tenzij de Russen of de Duitsers - ervaringsdeskundigen tenslotte - hier morgen met slechte bedoelingen aan onze grenzen zouden staan.
Fazal

10 dec 2018, 12:27

Het verloederde historisch centrum van Gent vandaag.

De stadshal, ook wel de schaapstal genoemd. Een afschuwelijk gedrocht dat miljoenen euro's heeft gekost.
Met de goedkeuring van het stadsbestuur, en met de centen van de Gentenaars.
Oh ja, natuurlijk hebben ze daaronder voor evenementen gezorgd. Welk nut had het anders gehad!?

Afbeelding


De afschuwelijke ogende zgn kunst-palen op de Korenmarkt, welke eveneens miljoenen euro's hebben gekost.

Afbeelding


De  drankserre, letterlijk tegen de zijkant van de Sint-Niklaaskerk geplakt.
Afschuwelijk zicht! Een historisch centrum onwaardig.

Afbeelding


Achteraan, en dan nog veel te dicht tegen de Sint-Niklaaskerk aan: het afschuwelijk moderne hokje waarin de Triomfante werd verplaatst.
Strookt in de verste verte niet met de omringende historische gebouwen.

Afbeelding


Om dan nog te zwijgen van sommige totaal nutteloze knippen in het circulatieplan, welke al voor enkele faillissementen en stopzettingen van lokale handelaars hebben gezorgd.
In enkele winkelstraten is leegstand troef aan het worden.

frits1955
Lid geworden op: 05 nov 2016, 14:48

10 dec 2018, 12:56

Ik ben geen inwoner van Gent; ik kom er wel vaak en wat mij betreft de aangenaamste stad van Vlaanderen om rond te lopen - nogmaals: als frequent bezoeker. Parkeren aan Flanders expo en voortdurend openbaar vervoer naar het centrum. Prima toch. Wat het circulatieplan betreft lijken de meningen verdeelt maar is een meerderheid toch pro?
Wat betreft de stadshal etc.: meningen verschillen he  :wink:


Afbeelding