Gele hesjes.

Hier is plaats voor discussie over politieke onderwerpen.
Bepaalde dwalingen verdwijnen pas als men ophoudt ze te weerleggen (Otto Weiss 1847)
Ice

19 dec 2018, 11:54

MichelN schreef:
Ice schreef:De (dróg)reden is dat Rusland ook bang zou zijn voor betogingen in eigen land WANT de brandstofprijzen zijn daar OOK hoog...beláchelijk gewoon.
Is er nog iemand die hierin trapt?
Ik wil per direct wisselen - toch wat de brandstofprijzen betreft.
"Rusland - benzineprijzen: De weergegeven prijzen zijn voor de periode vanaf 10-september-2018 t/m/t 17-december-2018. De gemiddelde prijs voor het land voor deze periode is 45.40 (Russian Rouble ), met een minimum van 45.20 (Russian Rouble ) op 10-september-2018 en een maximum van 45.60 (Russian Rouble ) op 17-december-2018. Ter vergelijking, was de gemiddelde prijs van benzine in de wereld voor deze periode 105.64 Russian Rouble ."

 
https://nl.globalpetrolprices.com/Russi ... ne_prices/

Voor 1 euro krijg je 76,5 roebel...
Nét daarom schreef ik dat het nepnieuws was dat RUSLAND achter het protest van de gele hesjes zou zitten uit angst voor betogingen tegen te hoge brandstofprijzen in eigen land die er niet zijn...
dejules

22 dec 2018, 09:05

De 270 Belgische militairen die deelnemen aan de NAVO-operatie Forward Presence in Estland, vrezen de kou. De legerleiding stuurt hen namelijk op manoeuvre met mutsen uit 1951, die nog dateren van de Koreaanse oorlog. Dat staat zaterdag in Het Nieuwsblad en De Standaard. “Terwijl het daar tot 40 graden kan vriezen”, morren de soldaten.

https://www.hln.be/nieuws/binnenland/be ... ~af21fe74/

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

22 dec 2018, 09:26

Dat is tenminste nog eens interessant 'gele-hesjes-nieuws'
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

MichelN
Lid geworden op: 16 nov 2008, 17:44
Locatie: Groot-Leuven

22 dec 2018, 10:33

Wil. schreef:Dat is tenminste nog eens interessant 'gele-hesjes-nieuws'
In een belendend dorp hebben ze allemaal gele vuilniscontainers.
dejules

22 dec 2018, 11:04

MichelN schreef:
Wil. schreef:Dat is tenminste nog eens interessant 'gele-hesjes-nieuws'
In een belendend dorp hebben ze allemaal gele vuilniscontainers.
De gele hesjes worden gekenmerd als "werkend en arm".
Bekend is dat militairen veel slechter betaald worden dan agenten en dat er een grote aversie is ts beiden "clans". Onlangs sloegen enkele militairen 6 agenten in het ziekenhuis tijdens een betoging.
Ik vraag mij af welke kant de militairen gaan kiezen als de volkswoede niet te temmen valt?
Gaan ze kiezen voor de burgers of voor de graaiers?
Laatst gewijzigd door dejules op 22 dec 2018, 11:37, 1 keer totaal gewijzigd.
Fazal

22 dec 2018, 11:16

Met een bruto-inkomen van ± 1200 Euro kan men toch wel rijkelijk leven zeker!? 
Het enige nadeel is, dat men zich slechts één brood per maand kan permitteren.  :?

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

22 dec 2018, 11:36

beroepssoldaat = ambtenaar = leegloper = belastingvreter

1260 euro is nog veel te veel want die draagt nóóit iets bij; die neemt alleen maar uit de staatsruif.
Toch?


Sorry, sorry, sorry... het gaat hier over Nederlanders en in Nederland is het ambtenarenstatuut afgeschaft - dixit Julio. Die soldaten werken dus in de privé  :lol: 
Tja, dan mag het wel wat meer zijn. Toch?
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.
dejules

22 dec 2018, 11:39

Fazal schreef:
Met een bruto-inkomen van ± 1200 Euro kan men toch wel rijkelijk leven zeker!? 
Het enige nadeel is, dat men zich slechts één brood per maand kan permitteren.  :?
In dit filmpje ziet je de wereldvreemdheid van politici die geen enkel gedacht hebben over de lonen vd mensen, tenzij die vd bovengemiddelden.
En dat heeft het fenomeen vd gele hesjes mede doen ontstaan.

MichelN
Lid geworden op: 16 nov 2008, 17:44
Locatie: Groot-Leuven

22 dec 2018, 12:15

dejules schreef:Bekend is dat militairen veel slechter betaald worden dan agenten en dat er een grote aversie is ts beiden "clans". Onlangs sloegen enkele militairen 6 agenten in het ziekenhuis tijdens een betoging.
Ik vraag mij af welke kant de militairen gaan kiezen als de volkswoede niet te temmen valt?
Gaan ze kiezen voor de burgers of voor de graaiers?
Neen Julleke, dat was niet tijdens een betoging maar bij een ruzie tijdens een evenement in Louvain-la-Neuve, stop dus maar met je fantasieverhaaltjes.
Lonen militairen?
https://www.vacature.com/nl-be/carriere ... oogle.com/

Militairen slechter betaald dan politieagenten, Julleke?
Reality check:
https://www.vacature.com/nl-be/carriere ... litieagent