Waarom is God een man ?

hier is plaats voor alle wereldreligies

Valium
Lid geworden op: 21 nov 2007, 04:15

06 dec 2018, 10:53

De grote vraag .
Men spreekt steeds over " GOD DE VADER "

De vader is toch een man ?
Wie heeft dit uitgevonden zonder ECHT te weten , wie of wat GOD is ?

Waarom geen vrouw of een draak met zeven hoofden ?
Is het heelal niet God ? waarvan WE TOTAAL NETS VAN AFWETEN ?

Maar zomaar over God praten, en welke in de hemelen (heelal) leeft, vind ik toch een rare interpretatie van het mensdom.

Wie kan er hier iets meer over vertellen ?

talisman
Lid geworden op: 28 sep 2012, 09:05

06 dec 2018, 11:19

Valium schreef:De grote vraag .
Men spreekt steeds over " GOD DE VADER "

De vader is toch een man ?
Wie heeft dit uitgevonden zonder ECHT te weten , wie of wat GOD is ?

Waarom geen vrouw of een draak met zeven hoofden ?
Is het heelal niet God ? waarvan WE TOTAAL NETS VAN AFWETEN ?

Maar zomaar over God praten, en welke in de hemelen (heelal) leeft, vind ik toch een rare interpretatie van het mensdom.

Wie kan er hier iets meer over vertellen ?
Ooit was dit anders, maar in het monotheïsme is de man met de eer gaan lopen. Strikt genomen is God ( de Ene ) geslachtsloos. Als je het hebt over God de Vader wordt hier een lid van de triniteit bedoeld dat bestaat uit 3 neteru of eigenschappen van God. De Vader staat voor het begin van alles ( ...in de beginne...). De H.Geest is een wat ongelukkige vertaling van ' Goddelijke Wijsheid '. De Zoon is de schepping, het resultaat van de Vader die in zijn goddelijke Wijsheid alles geschapen heeft. Dus strikt genomen zijn God en God de vader twee verschillende begrippen. Nog erbij vermelden dat de Goddelijke Wijsheid vrouwelijk is. Een perfecte afbeelding kan men zien in de Sixtijnse kapel waar de Vader Adam leven geeft. In een brein ( abstractie ) zien we van links naar rechts de Vader, Sofia ( de goddelijke wijsheid : H.Geest ) en de Zoon.

https://nl.wikipedia.org/wiki/God_(algemeen)

Prima Vera
Lid geworden op: 25 mei 2012, 19:10

06 dec 2018, 11:22

Men had God beter 'het' genoemd, niet mannelijk noch vrouwelijk. Maar dan hadden ze er natuurlijk ook zo geen verhaaltjes rond kunnen breien.

lea***
Lid geworden op: 09 nov 2017, 20:54

06 dec 2018, 11:37

Pure discriminatie beste Valium!!

talisman
Lid geworden op: 28 sep 2012, 09:05

06 dec 2018, 13:13

lea*** schreef:Pure discriminatie beste Valium!!
O.K. , wat stel je voor ?

lea***
Lid geworden op: 09 nov 2017, 20:54

06 dec 2018, 13:42

Ik heb nu andere en leukere dingen aan mijn hoofd beste talisman, oma worden is niet niks,
lees het berichtje van Prima Vera eens, misschien is dat wel een goed idee.

Groetjes,

talisman
Lid geworden op: 28 sep 2012, 09:05

06 dec 2018, 15:48

lea*** schreef:Ik heb nu andere en leukere dingen aan mijn hoofd beste talisman, oma worden is niet niks,
lees het berichtje van Prima Vera eens, misschien is dat wel een goed idee.

Groetjes,
O, je komt hier dus enkel de te kort gedane feministe uithangen. Als je mijn post had gelezen, was daar geen enkele reden voor. :?
Fazal

06 dec 2018, 15:50

God is noch man noch vrouw.
God is een verzinsel, en een verzinsel is onzijdig.

talisman
Lid geworden op: 28 sep 2012, 09:05

06 dec 2018, 15:50

Prima Vera schreef:Men had God beter 'het' genoemd, niet mannelijk noch vrouwelijk. Maar dan hadden ze er natuurlijk ook zo geen verhaaltjes rond kunnen breien.
God is geslachtsneutraal.

talisman
Lid geworden op: 28 sep 2012, 09:05

06 dec 2018, 15:51

Fazal schreef:God is noch man noch vrouw.
God is een verzinsel, en een verzinsel is onzijdig.
:lol:
Fazal

06 dec 2018, 16:24

En nog iets, als de Goddelijke Wijsheid, met name de H. Geest, vrouwelijk is ..., dan is het ook onmogelijk dat Maria door een vrouwelijke geest bevrucht is geweest.  8O
Ik denk eerder dat ze eens met de onderbroek van een Romeinse soldaat aan heeft geslapen.  :wink:

lea***
Lid geworden op: 09 nov 2017, 20:54

06 dec 2018, 17:00

talisman schreef:
lea*** schreef:Ik heb nu andere en leukere dingen aan mijn hoofd beste talisman, oma worden is niet niks,
lees het berichtje van Prima Vera eens, misschien is dat wel een goed idee.

Groetjes,
O, je komt hier dus enkel de te kort gedane feministe uithangen. Als je mijn post had gelezen, was daar geen enkele reden voor. :?

Ik heb uw bericht gelezen talisman, maar jij kunt evenmin het antwoord weten als ik.
Je citeert ook maar uit één of ander boek.
De grootste discriminatie speelt zich af binnen de kerk, daar blijf ik bij.
Ik kom hier niks uithangen, ik uit mijn mening net als jij, Fazal, Prima Vera, meer is dat niet.

talisman
Lid geworden op: 28 sep 2012, 09:05

06 dec 2018, 17:15

Fazal schreef:En nog iets, als de Goddelijke Wijsheid, met name de H. Geest, vrouwelijk is ..., dan is het ook onmogelijk dat Maria door een vrouwelijke geest bevrucht is geweest.  8O
Ja hoor dat kan zeker. Jij zit nog steeds met een entiteit in je hoofd, terwijl de goddelijke wijsheid een eigenschap van God is. In Zijn Goddelijke Wijsheid heeft God Maria zwanger laten worden van Jozef. Letterknechtjes lezen deze wijze van schrijven letterlijk en begrijpen zo niet wat hier wil duidelijk gemaakt worden. De H.Geest kan geen mens bevruchten gezien het enkel gaat over God's wijsheid.
Ik denk eerder dat ze eens met de onderbroek van een Romeinse soldaat aan heeft geslapen.  :wink:
Denk dan maar gauw wat anders.
Fazal

06 dec 2018, 19:52

Had toch gekund he!?  :oops:
Zoals die vrouw in de jaren '40, die een kind op de wereld had gezet, terwijl haar man meer dan een jaar in de oorlog had gevochten, en dus dat kind onmogelijk had kunnen verwekken.
Toen die man eindelijk thuis kwam, en die vrouw zich moest verantwoorden, zei ze: "Ik heb te lang in uw onderbroek geslapen."  8)
Zal hij wel niet geloofd hebben, maar hij zat er toch maar mee. :? 

talisman
Lid geworden op: 28 sep 2012, 09:05

06 dec 2018, 20:08

Fazal schreef:Had toch gekund he!? 
Neen.