Cordonnetje, cordonnetje kom kom ....

Hier is plaats voor discussie over politieke onderwerpen.
Bepaalde dwalingen verdwijnen pas als men ophoudt ze te weerleggen (Otto Weiss 1847)

Flashback
Lid geworden op: 08 mei 2014, 17:47
Locatie: Boemerskonte

06 dec 2018, 11:37

't Is weer oorlog tussen PS en N-VA nadat ons aller vriend Paul Magnette stelde dat er best een cordon gelegd werd rond diezelfde N-VA na de racistische publicatie van hun aanval op de mensenrechten.
En heeft die Magnette nu ongelijk ?
Het Vlaams Blok zit voor dergelijk uitspraken en publicaties al JAREN in een cordon, waar zit het verschil ?
Francken twittert direct met "Wat een kanjer van een democraat is deze nep-lijsttrekker" maar vergeet hierbij direct dat zijn broodgever N-VA ook strak dat cordon rond VB goedkeurt en toepast. Wat zitten daar dan voor kanjers ? 8O
Mijn gedacht ?
Magnette heeft gelijk ! Ofwel géén enkel cordon ofwel een cordon rond alle racistische extremisten. De N-VA zal dan niet veel langer "een cordon sanitaire rond de grootste partij van België" uit Franckens twitter blijven.

https://www.hln.be/nieuws/binnenland/ma ... ~a98088ff/

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

06 dec 2018, 12:24

Flashback schreef:(...)Magnette heeft gelijk ! Ofwel géén enkel cordon ofwel een cordon rond alle racistische extremisten.
Je lijkt hier te zeggen dat Magnette eventueel voorstander is van géén cordon???  Ik heb dat werkelijk nérgens kunnen vinden.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

maior domus
Lid geworden op: 25 jul 2014, 00:06

06 dec 2018, 12:34

Stel u voor, een cordon rond de NVA.
Dat zou wel de max zijn.
Ten eerste krijgen zij dan een koekje van eigen deeg.
En ten tweede gaat de bom dan barsten.
De gele hesjes zullen daar wel voor zorgen.
:D
Ondank is 's werelds loon

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

06 dec 2018, 12:44

En dan kunnen die twee partijen op heel veel plaatsen mooi samen aan de slag.

Vervolgens worden ook alle andere partijen uitgesloten die nog coalities aangaan met die twee en zo hebben we dan de splitsing van belgenland. :D
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.
Ice

06 dec 2018, 13:27

maior domus schreef:Stel u voor, een cordon rond de NVA.
Dat zou wel de max zijn.
Ten eerste krijgen zij dan een koekje van eigen deeg.
En ten tweede gaat de bom dan barsten.
De gele hesjes zullen daar wel voor zorgen.
:D
tja, de boemerang keert áltijd terug... :twisted:
Dat komt ervan om te veinzen voor eigen volk op te komen om aan de macht en vetpotten te kunnen zitten terwijl ze eigenlijk collaborateurs en linkiewinkie landverraders zijn in hart en nieren.....réchts zeveren en línks handelen  :evil: Dat wreekt zich áltijd...al is de leugen nog zo snel, de waarheid achterhaalt haar wel.. :twisted:

Flashback
Lid geworden op: 08 mei 2014, 17:47
Locatie: Boemerskonte

06 dec 2018, 13:38

Wil. schreef:En dan kunnen die twee partijen op heel veel plaatsen mooi samen aan de slag.
Mooi samen aan de slag ja, om elkaars kiezers te ontfutselen en de zwarte piet ( :lol:) door te spelen !
Er is géén plaats voor 2 rechtse extremistische partijen in belgenland, steek ze alle twee in een cordon en dan gaan ze elkaar nog te lijf met als leuze : Wij zijn de echte ... jullie de copycats !
Toch een goed idee van Magnette om Bartje eens uit zijn kot te lokken en de "waarheid" zoals Ice schreef eens op de kop te tikken.
Dat Vlamingen zoiets niet zelf kunnen opmerken ....

frits1955
Lid geworden op: 05 nov 2016, 14:48

06 dec 2018, 13:45

Een cordon rond NVA? Dat is voor niets nodig he. Als ze in de regering blijven zitten stemmen ze de facto in met de rest van de regering wat betreft het migratiepact. Als ze niet akkoord gaan moeten ze de regering verlaten. Er bestaat niet zoiets als een vetorecht binnen een regering.
Wat de toekomst betreft: wie zal nog in zee willen gaan met zo'n partij in chaos die van kontendraaierij haar 2de natuur gemaakt heeft?
Ice

06 dec 2018, 14:08

Kontendraaierij? Wélke partij maakt zich daar NIET schuldig aan van de hele hoop politieke graaiers?  :roll: 
Zelfs leden van dezelfde partij die elkaar tegenspreken en als kleuters ruziënd over de grond rollen...is toch schering en inslag geworden...nieuwe vorm van 'politiek bedrijven' voor volksverlakkerij, door het gepeupel een rad voor de ogen te kunnen draaien terwijl ze vriendschappelijk onderling in achterkamertjes of tegenwoordig in driesterren restaurants, eensgezind bedisselen hoe ze ons weer een poot gaan uitvijzen met belachelijke smoezen, regelneverij en vermeende tekorten?

Flashback
Lid geworden op: 08 mei 2014, 17:47
Locatie: Boemerskonte

06 dec 2018, 14:11

Ice schreef:...vriendschappelijk onderling in achterkamertjes of tegenwoordig in driesterren restaurants, eensgezind bedisselen hoe ze ons weer een poot gaan uitvijzen met belachelijke smoezen, regelneverij en vermeende tekorten?
Doe er maar wat sterren bij en de vriendschap is enkel op vraag van de sponsor !

frits1955
Lid geworden op: 05 nov 2016, 14:48

06 dec 2018, 14:23

""Wélke partij maakt zich daar NIET schuldig aan van de hele hoop politieke graaiers?  "

Breek me de bek niet open  :wink:

Van het VB zal het zeker niet komen - zij graaien net zo vlotjes mee als de andere gevestigde partijen waar ze de kans krijgen...

Ik zie alleen heil in een ander soort van politieke organisatie waarbij de burger de centrale figuur is en waarbij de politicus ten dienste staat van de burger. Een organisatie waarbij de burger meer macht heeft dan een bolletje kleuren of aanklikken om de zoveel jaar. Een organisatie waarbij die burger de politici kan aftoetsen aan het al dan realiseren van hun politiek programma middels tussentijdse evaluaties. Wie niet voldoet: opstappen. Een organisatie waarbij politiek bedrijven middels regelrechte leugens en nepargumenten onverbiddelijk afgestraft kan worden. Een organisatie waarbij een politicus die bv. de meeste stemmen behaald heeft ook de functie moet waarnemen waarvoor de burger hem/haar uitverkoren heeft. Een organisatie waarbij ook burgers/ niet-politici betrokken worden bij de besluitvorming bv. op lokaal niveau in pakweg intercommunales. Een organisatie waarbinnen geen plaats is voor zelfverrijking en men politiek werk verricht aan een loon dat te vergelijken is met gelijkaardige profielen in bv. bedrijven.Een organisatie die volledig transparant moet zijn op alle niveaus en zichtbaar moet zijn voor alle burgers.
Een organisatie waarbij bindingen tussen politici en het bedrijfsleven onmogelijk zijn, ook niet via lobbyisten van allerlei slag.
Ice

06 dec 2018, 14:53

frits1955 schreef:""Wélke partij maakt zich daar NIET schuldig aan van de hele hoop politieke graaiers?  "

Breek me de bek niet open  :wink:

Van het VB zal het zeker niet komen - zij graaien net zo vlotjes mee als de andere gevestigde partijen waar ze de kans krijgen...

Ik zie alleen heil in een ander soort van politieke organisatie waarbij de burger de centrale figuur is en waarbij de politicus ten dienste staat van de burger. Een organisatie waarbij de burger meer macht heeft dan een bolletje kleuren of aanklikken om de zoveel jaar. Een organisatie waarbij die burger de politici kan aftoetsen aan het al dan realiseren van hun politiek programma middels tussentijdse evaluaties. Wie niet voldoet: opstappen. Een organisatie waarbij politiek bedrijven middels regelrechte leugens en nepargumenten onverbiddelijk afgestraft kan worden. Een organisatie waarbij een politicus die bv. de meeste stemmen behaald heeft ook de functie moet waarnemen waarvoor de burger hem/haar uitverkoren heeft. Een organisatie waarbij ook burgers/ niet-politici betrokken worden bij de besluitvorming bv. op lokaal niveau in pakweg intercommunales. Een organisatie waarbinnen geen plaats is voor zelfverrijking en men politiek werk verricht aan een loon dat te vergelijken is met gelijkaardige profielen in bv. bedrijven.Een organisatie die volledig transparant moet zijn op alle niveaus en zichtbaar moet zijn voor alle burgers.
Een organisatie waarbij bindingen tussen politici en het bedrijfsleven onmogelijk zijn, ook niet via lobbyisten van allerlei slag.
Maw: tóch hervorming van ons politieke systeem naar een échte DEMOCRATIE, waar politiek ten dienste staat vh volk en waar het beslissingsrecht écht bij het VOLK ligt, door bindende referenda misschien?
Waarvoor énkel VB reeds járen pleit en als énige partij in hun partijprogramma heeft opgenomen?

tja, in Zwitserland schijnt dat nogal goed te werken maar het probleem hier is dat de dictatoriale, politieke graaiers een schijndemocratie erop na houden en niet geneigd zijn hun absolute macht af te staan aan de burgers...
Want dan moet de politiek de wil van de meerderheid van het volk uitvoeren, kunnen ze zichzelf niet meer verrijken door hun eigen verloning, pensioen, miljoenen uittredingsvergoedingen etc...te bepalen, niet meer straffeloos sjoemelen en cumuleren, bedrijven bevoordelen voor smeergelden, niet meer creatief zijn om door smoezen pestmaatregelen te verzinnen voor de verarming van de bevolking en vooral: dan moet een beleid gevoerd worden, degelijk behéér van óns belastinggeld en zou het opzettelijk wánbeleid tot het verleden behoren wat het algemeen welzijn van de bevolking ten goede zou komen en dat is nu nét niet de bedoeling...

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

06 dec 2018, 16:09

Flashback schreef:
Wil. schreef:En dan kunnen die twee partijen op heel veel plaatsen mooi samen aan de slag.
Mooi samen aan de slag ja, om elkaars kiezers te ontfutselen en de zwarte piet ( :lol:) door te spelen !
Er is géén plaats voor 2 rechtse extremistische partijen in belgenland, steek ze alle twee in een cordon en dan gaan ze elkaar nog te lijf met als leuze : Wij zijn de echte ... jullie de copycats !
Toch een goed idee van Magnette om Bartje eens uit zijn kot te lokken en de "waarheid" zoals Ice schreef eens op de kop te tikken.
Dat Vlamingen zoiets niet zelf kunnen opmerken ....
Ik hoop dat je ook ziet wat hier aan het groeien is: een communautaire tweespalt. MR en PS gaan allebei opbieden om het meest anti-N-Va te zijn. Vlaanderen zal door hen gedemoniseerd worden. Wie vaart daar goed bij in de verkiezingen? Inderdaad, de partijen die (althans woordelijk) opkomen voor Vlaanderen.
De N-VA heeft het communautaire  in de koelkast gehouden. Er is geen beter voorwendsel dan wat vijandigheid vanuit Franstalige kant om het weer met veel tromgeroffel uit die frigo te halen.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

Flashback
Lid geworden op: 08 mei 2014, 17:47
Locatie: Boemerskonte

06 dec 2018, 17:05

En na dat tromgeroffel (enkel het VB zal roffelen, N-VA zal bellen blazen) gaat alles weer terug naar START ... noppes dus, niks in de handen en niks in de zakken.
Lucht, ongezonde maar toch lucht, in pakjes ! (of op de eerste plaats in de statuten, noem het hoe je wil, Wil!)

frits1955
Lid geworden op: 05 nov 2016, 14:48

06 dec 2018, 18:24

""Waarvoor énkel VB reeds járen pleit en als énige partij in hun partijprogramma heeft opgenomen?"

Als goed geformuleerde en goed omkaderde referenda alle thema's uit de samenleving kunnen overspannen - dus niet alleen over migranten, maar ook over pensioenen, belastingen etc - lijkt me dat iets om te overwegen. Dat er meer basisdemocratie moet komen lijkt me evident.

petrol
Lid geworden op: 29 jan 2018, 08:06

07 dec 2018, 02:29

Magnette,links lullen rechts vullen.