LEZ Antwerpen

Vragen/antwoorden betreffende recht.

scorpio
Lid geworden op: 12 nov 2004, 07:41
Locatie: Veerle Laakdal

06 dec 2018, 12:36

Beste,

We hebben in ons gezin een dieselauto euronorm 4.

Normaal zou deze wagen in 2020 de lage emmisie zone van Antwerpen niet meer binnen mogen.
Echter onze inwonende zoon heeft een invaliditeits-uitkering en een tegemoetkoming van de FOD en ook een parkeerkaart voor mindervaliden.

De wagen staat wel ingeschreven onder mijn naam.

Ik heb de website van de LEZ Antwerpen bekeken en daar zou deze, na registratie, wel nog binnen mogen.

Heeft het zin om deze auto nu reeds te  registreren en kunnen we ook de LEZ binnen wanneer onze zoon niet in de auto is?

Maw. als mijn echtgenote en ik alleen naar Antwerpen moeten, mogen we dan ook met deze diesel binnen?

Vriendelijke groeten,

Scorpio
Windows 10 Home -Intel Core i7-2.4 GHz- 8Gb RAM - 750 Gb HD- Windows Defender - AMD Radeon 6700M-Chrome- Gmail-Ccleaner.

wardje
Lid geworden op: 04 dec 2005, 15:46
Locatie: oostrozebeke

06 dec 2018, 13:04

Heb eens nagezien op de site en inderdaad dit staat er : [*]Auto's voor vervoer van personen met een handicap (speciale parkeerkaart en aangepaste wagen of tegemoetkoming gezondheidszorg)[/*]Deze voertuigen moet u slechts één keer registreren. Dit kan vanaf oktober 2016 op www.slimnaarantwerpen.be/LEZ en u moet zich ten laatste 24 uur na het binnenrijden van de LEZ registreren.

In LEZ rijden als uw zoon zich niet in de wagen bevindt, is in mijn opzicht hetzelfde als parkeren op een plaats voor gehandicapten als uw zoon niet mee rijdt en uw gehandicaptenkaart voor de ruit plaatsen.
Snap je, t'is een reukje aan ten opzichte van andere weggebruikers, maar ja de camera kan niet registreren of je zoon er in zit of niet, dus t'is een achterpoortje en jullie zijn er gemakkelijk mee.
T'is geen doodzonde :D, Belgen zijn creatief :D
55 Monique

10 jan 2019, 12:04

Wardje als ze zijn de parkeerkaart niet gebruiken .Is dat geen probleem ....Heb ook parkeerkaart van mijn vader , maar die hebben nooit mijn plaat nr opgevraagd ....Ik gebruik die nu wel niet , alleen als ik met mijn vader naar ergens moet dan wel .....
 Zijn zij inwonende bij zoon de ouders ...
Of woont zoon bij zijn ouders in ....
Zouden dat eens moeten bevragen , ze wonen wel onder één dak toch ....

Moet dit eens doornemen , en ook de vraag stellen ....

https://www.vlaanderen.be/nl/mobiliteit ... ezones-lez

Ga je snel weten wat kan en niet kan of mailtje sturen succes  .....