Eco droogkast is niet zo ecologisch

Vragen/antwoorden betreffende wonen en zorg.

MyriamC
Lid geworden op: 07 jan 2006, 18:13
Locatie: Noorderkempen

14 dec 2018, 09:18

janieburton schreef: Iedereen is daar vrij in, maar ik vind het niet fijn om elke dag in mijn living een droogrek te hebben staan(de enigste plaats waar ik een droogrek kan plaatsen).
Dat zou ik ook niet willen. In veel jonge huisgezinnen schijnt dat tegenwoordig de standaard te zijn omdat het washok te klein is.
Ik steek trouwens alleen handdoeken en dergelijke in de droogkast. Kleding gaat op het wasrek in het (grote en verwarmde) washok.

MyriamC
Lid geworden op: 07 jan 2006, 18:13
Locatie: Noorderkempen

14 dec 2018, 09:22

Paca schreef: Heu, bij mijn echtgenote waren ze met twaalf, ouders inbegrepen. Heb toendertijd begrepen wat een berg was dit meebracht (vooral van de dames :lol:).
Bij mijn moeder (en vader) thuis waren ze met acht maar ik ben er zeker van dat daar veel minder kleding in huis was dan bij ons (wij waren met drie toen zoon nog thuis woonde). Die mensen hadden een stel kleren voor in de week en een voor 's zondags en dat was het.

dafke
Lid geworden op: 23 feb 2005, 12:43
Locatie: maaskant

14 dec 2018, 09:52

En de witte hemden werden gehaald en gewassen door de wasserij Met een gesteven kraag Hier hangt de was soms buiten en soms in de droogkast Het hangt een beetje af van het weer en de goesting van mijn vrouw :D

Danny.
Lid geworden op: 15 mei 2003, 21:42
Locatie: Vlaams Brabant

14 dec 2018, 10:09

MyriamC schreef:... Die mensen hadden een stel kleren voor in de week en een voor 's zondags en dat was het.
De kleren in de week waren meestal een overal voor de man en de vrouw droeg meestal een schort.

De zondag kwamen de zondagskleren uit de kast, gingen de vrouwen naar de mis, en de mannen op café, en daarna alles terug in de kast ...

Groetjes

Danny
Windows 11 Home 64-bit, Ram 8GB, Medion Akoya E23403 All-In-One, Microsoft Defender

Helena van Troje
Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:07

14 dec 2018, 12:22

En de handdoeken werden een hele week gebruikt en de sokken en ondergoed werden ook niet zo dikwijls vervangen...bah...

Wat heb ik het moeilijk gehad met het feit dat mijn grootmoeder niet wou dat we zo dikwijls proper kleren aandeden.
Wij waren gewoon bij ons moeder van alle dagen en soms zelfs meerdere keren per dag ander kleren aan te doen.
In de tropen was dat normaal, maar hier dachten ze daar anders over.

Ik vrees dat ik nu nog in mijn eentje heel veel meer was heb dan de mensen vroeger. 

Zoals de echtgenote van dafke gaat de was hier in de linnendroger of op de draad afhankelijk van de graad van moeheid en pijn, maar bij voorkeur buiten in de tuin aan de wasdraad.

kitten
Lid geworden op: 15 apr 2004, 18:19
Locatie: Deurne/Antwerpen

15 dec 2018, 22:31

Het is heel moeilijk om verbruik van een droger te vergelijken, zelfs als je lading of programma iets verschilt zal het verbruik anders zijn. Enkel de aangegeven keuringsfactor is een richtlijn( A-, A++, A+++ etc ) Iedereen weet toch dat een lading badhanddoeken meer tijd vraagt dan een lichte synthetische was. 
Hier gaat alles in de droogkast behalve mijn katoenen lakens, keukenhanddoeken , zakdoeken  etc , al dit plat goed gaat  op het terras aan de lijn om  het  strijken gemakkelijker te maken, de rest allemaal in de droger, geen wasrekjes in mijn leefruimte. 

kitten
Lid geworden op: 15 apr 2004, 18:19
Locatie: Deurne/Antwerpen

15 dec 2018, 22:31

Het is heel moeilijk om verbruik van een droger te vergelijken, zelfs als je lading of programma iets verschilt zal het verbruik anders zijn. Enkel de aangegeven keuringsfactor is een richtlijn( A-, A++, A+++ etc ) Iedereen weet toch dat een lading badhanddoeken meer tijd vraagt dan een lichte synthetische was. 
Hier gaat alles in de droogkast behalve mijn katoenen lakens, keukenhanddoeken , zakdoeken  etc , al dit plat goed gaat  op het terras aan de lijn om  het  strijken gemakkelijker te maken, de rest allemaal in de droger, geen wasrekjes in mijn leefruimte. 

janieburton
Lid geworden op: 18 jan 2009, 18:50

17 dec 2018, 11:46

kitten schreef:Iedereen weet toch dat een lading badhanddoeken meer tijd vraagt dan een lichte synthetische was. 
Dat is juist maar als je de zelfde hoeveelheid badhanddoeken die vroeger met mijn oude droogkast in eenmaal wordt gedroogd en dat met de nieuwe droogkast het meerdere sessie duurt voor dat die badhanddoeken droeg zijn en dit geldt ook voor een synthetische was.

Wacht ondertussen op de technieker.