Uitzicht icoontjes wijzigen

Dit is de plaats voor vragen, problemen, hulp en discussies betreffende blogs, in het bijzonder de SeniorenNet Blogs.

Hebe
Lid geworden op: 27 sep 2018, 19:26

12 dec 2018, 19:28

Is het mogelijk de kleur van de icoontjes in de zijkolom, bij inhoud blog bvb, en vooraan de titel van elk bericht van kleur te veranderen? Of een ander icoontje in de plaats te zetten.

Hebe

redpoppy
Moderator SeniorenNet
Lid geworden op: 23 sep 2004, 09:15
Locatie: tussen Rupel en Schelde

13 dec 2018, 09:10

Hebe, 

Dat kan inderdaad, je  kan die vervangen door icoontjes van je eigen keuze.
Je  kan zelfs een verschillend gebruiken voor die van de zijkant en het icoon dat in je titel staat boven je bericht.

je gaat naar wijzigen uitzicht:

voor de zijkant van het blog moet je dat aanpassen bij LI.Hieronder het printscreen van een standaarduitzicht


Afbeelding

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

hieronder hoe het er uitziet met aanpassing, je moet dus de tekst tussen de ( ) aanpassen met de url. van je eigen icoon.Dan klikken op wijzigen.

Zie voorbeeld hieronder van mijn eigen blog


Afbeelding






Voor het icoontje boven je bericht

ga naar wijzigen uitzicht en scroll naar beneden tot je dit ziet staan:
Afbeelding






wat in het geel staat dat moet je dus aanpassen met de url. van je eigen icoontje,zoals gezegd je kan dezelfde url. gebruiken voor beide icoontjes of een verschillend.Wel opletten met de grootte van het icoon, als het te groot is, gaan ze elkaar overlappen (in de zijkant van je blog).Het is altijd een beetje zoeken naar het juiste kleine formaat.




Afbeelding
Luister naar ieders kritiek ,maar behoud uw eigen oordeel (Hamlet)

I :heart: Seniorennet

Hebe
Lid geworden op: 27 sep 2018, 19:26

13 dec 2018, 11:26

Dank u wel, redpoppy 🙏 Dat zal ik dan eens uitproberen. Nu op zoek naar een gepast icoontje of er zelf eentje maken, niet te groot :)

Hebe

Hebe
Lid geworden op: 27 sep 2018, 19:26

15 jan 2019, 17:34

Redpoppy ik heb het icoontje boven mijn berichten vervangen door een eigen ontwerp. Nu zijn alle titels van mijn berichten vervangen door de tekst 'titel bericht'. Wat heb ik fout gedaan? Ik stuur de gegevens en het wachtwoord van mijn blog nog eens via PB door.
Alvast bedankt.
Hebe

redpoppy
Moderator SeniorenNet
Lid geworden op: 23 sep 2004, 09:15
Locatie: tussen Rupel en Schelde

16 jan 2019, 08:51

Hebe,

zie pb de gegevens van het slotje ook  aub
Luister naar ieders kritiek ,maar behoud uw eigen oordeel (Hamlet)

I :heart: Seniorennet

Hebe
Lid geworden op: 27 sep 2018, 19:26

16 jan 2019, 11:09

Redpoppy, ik weet niet hoe dat slotje erop gekomen is. Het rare is dat ik nu zelf ook niet meer kan inloggen met mijn gegevens. Gisteren nog wel. Dan toch een of andere stommiteit begaan waarschijnlijk :oops:
Hebe

ps. Heb nog een pb gestuurd.

redpoppy
Moderator SeniorenNet
Lid geworden op: 23 sep 2004, 09:15
Locatie: tussen Rupel en Schelde

16 jan 2019, 11:46

Hebe,

het blog bekijken is geen probleem , als u ook niet meer kan inloggen best een nieuw paswoord aanvragen via deze link:

https://www.seniorennet.be/Pages/Overig ... ?option=10%uFEFF

anders kan u niet meer aan het blog werken 


de fout op het blog zit in dit stukje, dus dat moet je nakijken na inloggen


Afbeelding
Luister naar ieders kritiek ,maar behoud uw eigen oordeel (Hamlet)

I :heart: Seniorennet

Hebe
Lid geworden op: 27 sep 2018, 19:26

16 jan 2019, 12:05

Ondertussen is het toch gelukt om in te loggen. Ik heb mijn inloggegevens via pb doorgestuurd. Ik vrees dat ik het zelf niet in orde krijg, Redpoppy, ben nog niet erg vertrouwd met het aanpassen van blogs.

redpoppy
Moderator SeniorenNet
Lid geworden op: 23 sep 2004, 09:15
Locatie: tussen Rupel en Schelde

16 jan 2019, 12:13

Hebe,

het probleem is opgelost , je had gewoon een (  teveel staan, ik heb dat haakje weggedaan en nu staan de titels juist op uw blog.

het zit meestal in een klein hoekje een ( of een ; of " dit vergeten,  teveel of te weinig en het uitzicht is opeens niet meer correct.
Luister naar ieders kritiek ,maar behoud uw eigen oordeel (Hamlet)

I :heart: Seniorennet

Hebe
Lid geworden op: 27 sep 2018, 19:26

16 jan 2019, 12:23

Ja Redpoppy, ik weet dat elk haakje, elk punt, elke komma enzovoort, belangrijk is in de programmatie. Dat dan vinden is de moeilijkheid. Voor u niet blijkbaar :) Heel erg bedankt 💐

Hebe

redpoppy
Moderator SeniorenNet
Lid geworden op: 23 sep 2004, 09:15
Locatie: tussen Rupel en Schelde

16 jan 2019, 12:28

Hebe,

graag gedaan, vroeger toen ik pas begon met bloggen was dat wel een probleem :-) nu zoek ik onmiddellijk naar die kleine fout. Al doende leert men veel bij en van fouten maken het meest  :D :D
Luister naar ieders kritiek ,maar behoud uw eigen oordeel (Hamlet)

I :heart: Seniorennet

Hebe
Lid geworden op: 27 sep 2018, 19:26

16 jan 2019, 17:53

redpoppy schreef: Al doende leert men veel bij en van fouten maken het meest  :D :D
Zo is dat! :D