Er staat een kerstboompje

Hier is plaats voor discussie over politieke onderwerpen.
Bepaalde dwalingen verdwijnen pas als men ophoudt ze te weerleggen (Otto Weiss 1847)
dejules

15 dec 2018, 02:32

Evy Roosen (37) woont met haar vierjarig dochtertje Cor in het centrum Sint-Truiden. Maar achter de gevel van haar huisje aan het stadspark van Sint-Truiden schuilt er bittere armoede. Het water druipt er van het plafond, de schimmel staat aan de muren, in de enige leefruimte staat hun bed. Er is geen sanitair. Evy en Cor gaan naar het toilet op een tweedehands ziekenhuisstoel. Er is geen centrale verwarming, geen keuken. Van het verhaal van Evy en Cor wordt een mens niet bepaald vrolijk. Evy werkt als poetshulp en verdient netto 1200 euro. Na het betalen van de maandelijkse vaste kosten blijft er niet veel meer over. Momenteel wacht ze op een operatie aan haar overbelaste polsen. Ze leeft in onmin met haar ouders, de papa van Cor is uit beeld verdwenen. Haar eerste kindje ligt begraven op het kerkhof van Schuurhoven. Haar huisje is sinds maart onbewoonbaar verklaard door Wonen Vlaanderen en terecht. De woonomstandigheden zijn dan ook schrijnend. Het toilet staat afgekoppeld in de garage. Evy en Cor moeten zich behelpen met een ziekenhuistoiletstoel. Er is geen keuken om eten klaar te maken. Het meest onrustwekkend is wel het elektrocutiegevaar. In de keuken kan nauwelijks eten gemaakt worden. Het zijn niet meteen omstandigheden om een vierjarig meisje in groot te brengen.Niet fier op Sint-TruidenHet huis is niet langer meer geaard. Het warme weer kon de situatie nog enigszins verzachten, maar nu koning winter definitief in het land is wordt het onhoudbaar. Haar dochtertje en haar twee honden houden haar voorlopig recht, maar Evy houdt het niet langer meer vol. “Het is genoeg geweest, ik ben ten einde raad. Ik sta sinds mei op de wachtlijst van de sociale huisvestingsmaatschappij, en het sociaal verhuurkantoor Land van Loon heeft mij een appartement in Borgloon aangeboden. Maar dan moet ik mijn honden laten inslapen, mijn kind van school verhuizen. Ik ben hier in Sint-Truiden geboren en getogen, mijn kindje ligt hier begraven, waarom kan men mij in mijn eigen stad niet helpen? Neen, ik ben niet zo fier op Sint-Truiden.”KerstboompjeToch staat er een kerstboompje in het armtierig huisje. “Ik weet nog niet of ik iets mag vragen aan de kerstman, maar ik zou toch wel graag een Barbiepop hebben?” zegt Cor met  twinkeloogjes

.“Tja, een eerstvolgend huisje dat in Sint-Truiden vrijkomt, dat kan wel nog twee jaren duren.

De wachtlijsten zijn wat ze zijn, momenteel tot 1300 wachtenden”

zegt directeur Georges Feucht van de Bouwmaatschappij CV Nieuw Sint-Truiden.” Ondertussen wordt er in het Truiens schepencollege fiks verder geruzied of men komende legislatuur extra sociale woningen zal voorzien en wie de nieuwe voorzitter van de Bouwmaatschappij mag worden.
https://www.hln.be/regio/sint-truiden/c ... ~aae8861b/

Vrolijk Kerstfeest aan alle "hardwerkende" Vlamingen.
Laatst gewijzigd door dejules op 15 dec 2018, 09:26, 1 keer totaal gewijzigd.

Horus1
Lid geworden op: 23 dec 2016, 07:29
Locatie: Vlaanderen

15 dec 2018, 07:47

Ganse artikels kopiëren kan niet he Dejules! Ze krijgt iets aangeboden,  maar. .....dan moet ze haar honden wegdoen! Geen geld en toch nog  2 honden, wat eten die op een dag?  En van school veranderen. ....

dafke
Lid geworden op: 23 feb 2005, 12:43
Locatie: maaskant

15 dec 2018, 07:56

Als je zo moet wonen zoals jij zegt en je weigert dan nog een appartement ten voordele van uw honden en te nadele van uw kind dan heb je hulp nodig want dan zijt ge ziek in uw hoofd!

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

15 dec 2018, 08:19

Afbeelding

"Evy Roosen woont met haar vierjarig dochtertje Cor in Sint-Truiden" - zo begint het trieste sprookje. Dan neemt de schrijver ons mee op een emo-toer:

"Maar achter de gevel van haar huisje aan het stadspark (…) " 
"haar overbelaste polsen"
"Haar eerste kindje ligt begraven op het kerkhof van Schuurhoven"
" Haar huisje is onbewoonbaar verklaard "
"Toch staat er een kerstboompje in het armtierig huisje. "
"zegt Cor met  twinkeloogjes"


Ik verwacht dat elk ogenblik de 3 koningen zullen langskomen met goud, wierook en mirre. En zo eindigt dan dit sprookje nog op een vrolijke noot. En alle leden van de N-VA worden door Herodes een kopje kleiner gemaakt. De ambtenaren eerst.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.
MaLoReg

15 dec 2018, 08:31

Pfffffffff zo kun je véél artikels op 't forum zetten.....tranentrekker!
Ice

15 dec 2018, 13:47

Wat een mededogen hier, zég voor een alleenstaande mama met een vierjarig kínd!

Natuurlijk mogen onze werkende, alleenstaande armen geen medelijden verwachten, tenslotte is het hun eigen schuld, nietwaar?!!
Foei, huisdieren houden en ervoor zorgen is enkel weggelegd voor wie het kan betalen...ze heeft misschien zelfs nog een tv, een gsm, een auto? 
Dan ben je toch niet arm, zeker? :roll:

WIE van deze 'dierenliefhebbers' zouden hun geliefd huisdier laten inslapen voor hun RECHT op degelijke huisvesting? Wél???
Een appartement aanbieden terwijl geweten is dat er huisdieren zijn die een tuin nodig hebben, is smerig want dan kunnen ze de vinger wijzen dat een appartement niet goed genoeg zou zijn en het haar eigen schuld is dat ze geen sociale woning krijgt en in een krot zit - wálgelijk!!!  :evil:

En gratis en comfortabele, volledig ingerichte huisvesting is immers enkel voor 'arme vluchtelingen' die recht hebben op een beter leven, nietwaar? 
Die krijgen alles gratis onder hun luie gat geschoven en aangeboden op jullie, já ook op jullie kosten!
Dáárvoor mogen de registers van emo-manipulaties uit de kast getrokken worden maar eigen mensen moeten uitgespuwd worden want zij verdienen toch zeker geen normaal leven in eigen land?
Schaam jullie dat bashen op eigen volk!

Het is een regelrechte SCHANDE dat ook maar íemand van ONS volk, in een welvaartstaat, in zulke omstandigheden verkeert, erger dan in een hutje van dat vreemd gespuis in hun derdewereldlanden!

In álle landen ter wereld behalve europa hebben de oorspronkelijke bewoners VOORRANG op buitenlanders, die worden zelfs openlijk gediscrimineerd ten voordele van de inheemse bevolking en dát wordt NORMAAL gevonden maar hier moet de wérkende autochtoon in een KROT leven en krijgt het vreemde gespuis voorrang, nog wel gratis en op kosten van de werkende autochtoon die in een krot zit!

Deze werkende mama financiert met haar belastingen het gratis wonen van parasieten maar haar recht op menswaardig wonen wordt haar ontzegd en ze kan met haar vierjarig dochtertje verkommeren in een krot!
Misselijkmakend.  :x
Ice

15 dec 2018, 14:00

dafke schreef:Als je zo moet wonen zoals jij zegt en je weigert dan nog een appartement ten voordele van uw honden en te nadele van uw kind dan heb je hulp nodig want dan zijt ge ziek in uw hoofd!
Mensen met zulke harteloze commentaar en negeren van praktische problemen zijn pas ziek in hun hoofd.
Die vatten ook niet eens de smerige opzet van het aanbieden van een appartement aan een gezinnetje met twee honden als drogreden om deze mama zwart te kunnen maken en te rechtvaardigen dat ze in een krot zit....tenslotte doen ze toch een 'inspanning om haar te helpen', nietwaar?? :roll:

socrates
Lid geworden op: 05 nov 2005, 19:32
Locatie: EUROPA

15 dec 2018, 14:57

Waarom heeft iemand die niet voldoende inkomen heeft om aan zijn vitale noden te voldoen, behoefte aan twee "dure" honden ? Waarom moeten honden die men niet meer wil of kan onderhouden inslapen, er zijn toch asielen voor honden, misschien zelfs betere dan die voor de mensen. Hoe kan men een woning huren die onbewoonbaar is verklaard ? Waarom zou een kleuter niet naar een andere school kunnen ?Met welk doel heeft de "dichter" dit emo-stukje geschreven ? Kon hij of zij niet zelf naar het stadsbestuur gaan of schrijven om die onmenselijke situatie aan te klagen ?Heeft het vrouwtje geen recht op kinderbijslag en hoeveel huur betaalt zij aan wie, voor dat krot ? met garage ?Als zij ervoor kiest in haar krot te blijven kamperen,  liever dan naar een comfortabel appartement in Borgloon te trekken, dan kan ze van mij noch gelijk noch enig medelijden krijgen. De huisbaas "melker?" mag ook wel eens ter orde worden geroepen. Dat meisje is duidelijk iemand uit de "Vierde Wereld" een helaas groeiend continent.
"Nothing matters very much and few things matter at all".Lord Balfour

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

15 dec 2018, 16:03

Ice schreef:Wat een mededogen hier, zég voor een alleenstaande mama met een vierjarig kínd!
Wat ik aanklaag is de idiotie om dat hele verhaaltje te kopiëren en dan nog eens hier neer te plakken. Alsof een link niet zou volstaan. Voor de aandachtzoeker in kwestie was dat duidelijk niet het geval.

Daarnaast is de schrijfstijl van de journalist het geschreven equivalent van Eddy Wally's zangkunst.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

dafke
Lid geworden op: 23 feb 2005, 12:43
Locatie: maaskant

15 dec 2018, 17:29

Er moet een grote tuin bijzijn want honden moeten toch kunnen rennen nietwaar? Ik ken er trouwens wel meer die het met 1200 euro moeten rooien hoor! 
dejules

15 dec 2018, 18:54

dafke schreef: Ik ken er trouwens wel meer die het met 1200 euro moeten rooien hoor! 
Met een inkomen uit arbeid, steeds meer.
Hoeveel statutairen zullen in de categorie "werkend en arm" verkeren?
Hoeveel statutairen in vervroegd pensioen behoren tot de armen?
Hoeveel statutairen in rustpensioen?

voorn
Lid geworden op: 27 okt 2006, 10:30
Locatie: Antwerpen

15 dec 2018, 20:14

Daar zou je van verschieten hoeveel ambtenaren 1300€ pensioen niet halen.
Spreek ik wel van mensen alleenstaande en 70 jaar oud.
Ice

16 dec 2018, 02:50

socrates schreef:Waarom heeft iemand die niet voldoende inkomen heeft om aan zijn vitale noden te voldoen, behoefte aan twee "dure" honden ? Waarom moeten honden die men niet meer wil of kan onderhouden inslapen, er zijn toch asielen voor honden, misschien zelfs betere dan die voor de mensen. Hoe kan men een woning huren die onbewoonbaar is verklaard ? Waarom zou een kleuter niet naar een andere school kunnen ?Met welk doel heeft de "dichter" dit emo-stukje geschreven ? Kon hij of zij niet zelf naar het stadsbestuur gaan of schrijven om die onmenselijke situatie aan te klagen ?Heeft het vrouwtje geen recht op kinderbijslag en hoeveel huur betaalt zij aan wie, voor dat krot ? met garage ?Als zij ervoor kiest in haar krot te blijven kamperen,  liever dan naar een comfortabel appartement in Borgloon te trekken, dan kan ze van mij noch gelijk noch enig medelijden krijgen. De huisbaas "melker?" mag ook wel eens ter orde worden geroepen. Dat meisje is duidelijk iemand uit de "Vierde Wereld" een helaas groeiend continent.
Behoefte aan twee dure honden? 
Mogelijk hád ze de honden al van vóór haar scheiding?
Honden leven ook meer dan 10 jaar moet je weten?
Dan maar bij elke scheiding je huisdieren wegdoen omdat ze te duur zijn voor een alléénstaande werkende? De asielen zien je wel komen.. :roll:

En ik begrijp heel goed hoe ingrijpend een verandering van school kan zijn voor een 4-jarige kleuter die pas naar school gaat en vriendjes/sociaal contact heeft en vermoedelijk ook praktische bezwaren waarom ze liever in dezelfde omgeving blijft, zoals de afstand naar haar werk, kinderopvang etc...dat weten we allemaal toch niet.

EN: haar overleden kindje ligt hier begraven maar voor haar is dat geen geldige reden om in haar eigen stad te blijven, hé? 
Wél een reden voor illegale asielzoekers om een erkenning/verblijfsvergunning te krijgen voor ons lánd omdat hun kind hier begraven ligt, dat ze notabene zelf in gevaar brachten door te willen vluchten met mensensmokkelaars.

Niemand kent haar situatie in detail maar dan wel al voorbarig en hardvochtig veroordelen want jah, het is haar eigen schuld dat ze in een onbewoonbaar krot zit ondanks dat ze werkt en dan nog bezwaren durven maken voor een aangeboden, sociaal appartement in een andere stad?
Dat ze maar asielzoekers zonder kinderen, die niet werken en van het ocmw leven, verplaatsen naar dat appartement om plaats te maken en deze vrouw met kind te helpen, daar zijn meer dan genoeg alleenstaande mannen tussen!

Wíe zegt trouwens dat het een 'comfortabel' appartement is?
Al ooit een sociaal appartement vanbinnen gezien dat nog niet gerenoveerd werd tot ze subsidies krijgen? 
Duivenkotten met papieren muren en allergoedkoopste materialen die na een paar jaar versleten zijn...hier zijn een hele wijk appartementsblokken uit de jaren 70 tegen de grond gegaan, was zelfs niet meer de moeite om te renoveren...dus comfortabel?  :roll:

Nee, ze zou moeten zwijgen en dankbaar zijn......van je eigen volk moet je het maar weer hebben.  :x Voor solidariteit en samenhorigheid kunnen ze nog wat leren van moslims, die beschermen zelfs hun criminelen door dik en dun.

 @Wil: zou je niet beter je mening geven over de inhoud ipv hoe dit artikel hier onder de aandacht wordt gebracht en hoe het geschreven is?

dafke
Lid geworden op: 23 feb 2005, 12:43
Locatie: maaskant

16 dec 2018, 07:36

Altijd dat racistisch gezever Al de asielzoekers hadden allemaal 2 honden bij Zij krijgt een appartement aangeboden maar het is niet geschikt voor haar honden dus moet haar kind maar in de miserie blijven leven Allee volgens uw kerstverhaal toch
dejules

16 dec 2018, 09:43

dafke schreef:Altijd dat racistisch gezever Al de asielzoekers hadden allemaal 2 honden bij Zij krijgt een appartement aangeboden maar het is niet geschikt voor haar honden dus moet haar kind maar in de miserie blijven leven Allee volgens uw kerstverhaal toch
Het probleem is dat in een heel klein stadje als St Truiden 1.300 mensen op een wachtlijst staan voor een sociale woning en dat men een zieke vrouw met haar kind in een huis duwt dat onbewoonbaar is verklaard.