Er staat een kerstboompje

Hier is plaats voor discussie over politieke onderwerpen.
Bepaalde dwalingen verdwijnen pas als men ophoudt ze te weerleggen (Otto Weiss 1847)

kitten
Lid geworden op: 15 apr 2004, 18:19
Locatie: Deurne/Antwerpen

18 dec 2018, 16:03

Ik kan het niet laten, maar zo'n verhaal wekt bij mij altijd praktische vragen en opmerkingen op. 
Ze kan beter bij een ander poetsagentschap gaan werken, meeste poetshulpen met dienstecheques verdienen voor een volle uurroooster toch tussen de 1300 en de 1400  , dan heeft ze nog net recht op een verhoogde tegemoetskoming statuut bij het ziekenfondsen en  verschillende sociale tarieven. 
Ze betaalt ook geen belastingen op 1200 € .
Aan voeding kost een hond toch al direct en paar tientallen € per maand, medische kosten zijn er ook soms  voor zo 2 beesten. 
Ver weg naar een ander stad : de afstand Borgloon naar StTruiden is maar net 12 km, niet direct het einde van de wereld in deze tijd. Veel mensen gaan heel wat verder werken.
Ten laatste, ik ben ook moeder, elke moeder offert veel op voor het welbehagen van haar kind, das gewoon niet te omzeilen, ik kan dit dus niet begrijpen, een kind laten slapen in een schimmelomgeving is onbegrijpelijk
Hoe kan je een huis huren dat onbewoonbaar is ?  
Fijn dat mensen willen helpen, maar gaan we dan niet aan het essensiele voorbij ? Je moet je aanpassen aan de omstandigheden, als een hond te duur is, dan is dat zo, geen hond dan maar. 
dejules

18 dec 2018, 16:43

kitten schreef:Ik kan het niet laten, maar zo'n verhaal wekt bij mij altijd praktische vragen en opmerkingen op. 
Ze kan beter bij een ander poetsagentschap gaan werken, meeste poetshulpen met dienstecheques verdienen voor een volle uurroooster toch tussen de 1300 en de 1400. 
Mevrouw, poetsen met dienstencheques was onlangs een topic in de commissie werk en economie vh Vlaams Parlement. Daar werd door Muyters cijfers gegeven en bleek dat 97.3% van die poetsers deeltijds werken.

U kunt dat hier opzoeken :

https://www.vlaamsparlement.be/commissi ... gaderingen
dejules

18 dec 2018, 16:47

kitten schreef:Je moet je aanpassen aan de omstandigheden, als een hond te duur is, dan is dat zo, geen hond dan maar. 
Bijna alle daklozen hebben een hond. Wie bent U om te bepalen hoe andere mensen moeten leven.
Men kan deze dame ook een full-time job geven bij de Stad St Truiden, statutair wel te verstaan.
Zo heeft men honderdduizenden werklozen vd straat gekregen.
Waarom deze dame en haar kind dan niet?

Horus1
Lid geworden op: 23 dec 2016, 07:29
Locatie: Vlaanderen

18 dec 2018, 19:14

En wie ben jij hangmatter om te bepalen wat kitten mag schrijven? Je vult al alle dagen heel dit forum hier met je negatieve berichten. Zielig . En Ice best is niet te tetteren over iets waar je niets van weet. Of kom misschien eens naar Koksijde, we gaan je met plezier een rondleiding geven in het opleidingscentrum voor blindengeleide honden. En laat je dopjes maar thuis!

socrates
Lid geworden op: 05 nov 2005, 19:32
Locatie: EUROPA

18 dec 2018, 21:48

dejules schreef:
maior domus schreef: De waarheid is echter dat de negers te lui zijn om te werken.
Waarop baseert U zich?
 Martin Luther King, Eddy Myrphy, Halle Berry, Viola Davis, Michelle LaVaughn Robinson,  Harry Belafonte, Whitney houston, Barry White, Ray Charles, Stevie Wonder, Michael Jackson,...  en nog een hele lange reeks luiaards.  Allemaal negers ? 
"Nothing matters very much and few things matter at all".Lord Balfour

petrol
Lid geworden op: 29 jan 2018, 08:06

19 dec 2018, 08:26

Doc Doom ,zalig kerstfeest !!!
Ice

19 dec 2018, 09:10

Horus1 schreef:En wie ben jij hangmatter om te bepalen wat kitten mag schrijven? Je vult al alle dagen heel dit forum hier met je negatieve berichten. Zielig .
En Ice best is niet te tetteren over iets waar je niets van weet. Of kom misschien eens naar Koksijde, we gaan je met plezier een rondleiding geven in het opleidingscentrum voor blindengeleide honden. En laat je dopjes maar thuis!
Maar kitten mag dan wél bepalen hoe een ander moet leven?
"Ze kan beter bij een ander poetsagentschap gaan werken, ....."??  :roll:

Je bedoelt dat de basisscholen de kinderen al járen iets wijsmaken door dopjes te verzamelen voor de opleiding van blindegeleidehonden?  :evil:

Phoebe
Lid geworden op: 16 mar 2003, 01:30
Locatie: In ons mooie Vlaanderen

19 dec 2018, 09:15

Men kan ze niet allemaal over dezelfde kam scheren maar wanneer ik alleen al bij ons  alhier in een paar omliggende straten de netheid van de woning (ruiten en gordijnen) bekijk, waarvan ik weet dat ze bewoond zijn door de zwarte medemens dan kan ik alleen maar besluiten dat het geen doodwroeters zijn .
Nochtans, water, spons  en wat schoonmaakproducten zijn nu niet onoverkomelijke dure items.. alleen misschien heeft men nooit echt goed en tenvolle het toegepaste gebruik ervan geleerd. :?:
In de Stille Oceaan kan men elkander goed verstaan ....

Paul Siemons
Lid geworden op: 03 feb 2004, 21:22

19 dec 2018, 09:16

dejules schreef:Bijna alle daklozen hebben een hond.
En zo goed als zekers dat die daarom niet aan een onderkomen geraken.... 
dejules

19 dec 2018, 09:25

Paul Siemons schreef:
dejules schreef:Bijna alle daklozen hebben een hond.
En zo goed als zekers dat die daarom niet aan een onderkomen geraken.... 
Bijna 270.000 mensen hebben recht op een sociale woning in Vlaanderen.
Dat aantal wordt elk jaar groter door de massale instroom van babyboomers in de pensioenleeftijd die een uiterst laag pensioen krijgen als ze niet statutair ambtenaar zijn.
Zowel op de private als op de sociale huurmarkt is er een structureel tekort aan betaalbare en kwalitatieve woningen.
Zonder woning (domicilie) verlies je al uw sociale rechten en zit je zonder inkomen.
DAT is het probleem van daklozen, niet het hebben van een hond.

dafke
Lid geworden op: 23 feb 2005, 12:43
Locatie: maaskant

19 dec 2018, 09:41

Er zijn ook veel gepensioneerden  (waaronder ik) die een eigen woning bij elkaar gewroet hebben Ik heb ook een klein pensioentje maar ik betaal tenminste geen huur Maar ja dan moet je werken als je de kans hebt Ik besef wel dat niet iedereen dat "geluk" heeft gehad in zijn leven Als ik hier sommige kennissen hoor klagen dan denk ik toch dikwijls Had je maar een beetje beter uitgekeken
dejules

19 dec 2018, 09:45

dafke schreef: Als ik hier sommige kennissen hoor klagen dan denk ik toch dikwijls Had je maar een beetje beter uitgekeken
Bedoelt U : naar een politieker gaan en in de statutaire ambtenarij gaan leeglopen?
Weet U, de meeste mensen die "wat beter hadden moeten uitkijken" hebben lange loopbanen achter de rug en werden dan als 50+ na een herstructurering ontslagen.
dejules

19 dec 2018, 09:47

Paul Siemons schreef: En zo goed als zekers dat die daarom niet aan een onderkomen geraken.... 
“Veertien jaar geleden hebben mijn vrouw en ik ons ingeschreven op de wachtlijst van de sociale woonmaatschappij Nieuw Dak”, begint Jean zijn verhaal. “Mijn vrouw is twaalf jaar geleden overleden. Ik heb destijds mijn woning moeten verkopen omdat ik kanker had en ik anders niet genoeg geld had om mijn behandelingen te betalen. Ik heb als oud-mijnwerker een pensioen van 1.380 euro.” 82 jaar is hij dan na 14jaar wachten krijgt Jean een flat in een kelder toegewezen. Hij wil dit weigeren, Zoals normaal 2 keer wordt toegelaten, want Jean komt niet meer veel buiten en wil niet tegen een muur zitten aankijken. Maar dan raakt hij zijn huursubsidies kwijt. Zo wordt Jean bijna gedwongen om in de kelder te gaan wonen.

https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20181218_04045038

dafke
Lid geworden op: 23 feb 2005, 12:43
Locatie: maaskant

19 dec 2018, 10:17

dejules schreef:
dafke schreef: Als ik hier sommige kennissen hoor klagen dan denk ik toch dikwijls Had je maar een beetje beter uitgekeken
Bedoelt U : naar een politieker gaan en in de statutaire ambtenarij gaan leeglopen?
Weet U, de meeste mensen die "wat beter hadden moeten uitkijken" hebben lange loopbanen achter de rug en werden dan als 50+ na een herstructurering ontslagen.
    Toen ik 50+ was toen was mijn woning al lang betaald!

Horus1
Lid geworden op: 23 dec 2016, 07:29
Locatie: Vlaanderen

19 dec 2018, 10:20

Daar is ons ventje met de volgende tranentrekker. Je gaat zeker tot na Kerst elke dag zo'n verhaaltje posten?