Werkend en arm

Hier is plaats voor discussie over politieke onderwerpen.
Bepaalde dwalingen verdwijnen pas als men ophoudt ze te weerleggen (Otto Weiss 1847)
dejules

17 dec 2018, 11:15

Ik krijg een dame van 50 jaar over de vloer...Zij werkt als bediende op ongeveer 30 km van haar werk en heeft een nettoloon van 1700 EUR. Zij heeft 1 kind ten laste en heeft een week-weekregeling met haar ex-echtgenoot. Zij vertrekt 's morgens om 7u30 naar het werk nadat ze haar kind in de opvang heeft gebracht. Om 8u30 begint ze te werken en om 18u is ze thuis nadat ze haar kind terug heeft afgehaald van school/opvang.
INKOMSTEN op maandbasis: 1700 EUR nettoloon en ongeveer 140 EUR kinderbijslag als alleenstaande (alimentatie is er niet omdat ze co-ouderschap heeft). TOTAAL INKOMSTEN: 1840EUR (zij heeft geen recht op een eindejaarspremie omdat het werk waar zij werkt een paritair comité heeft die dat niet verplicht maakt)
UITGAVEN op maandbasis: 1.501,70 EUR
- huur: 650,00 EUR
- energie (gas/elektriciteit) en water: 200,00 EUR
- autoverzekering: 50,00 EUR
- autobelasting: 30,00 EUR
- mutualiteit: 7,5 EUR
- zorgpremie (verplicht): 4,20 EUR
- onderhoud wagen: 50,00 EUR
- brandstof om zich te verplaatsen van en naar het werk en privé: 200,00 EUR
- brandverzekering en familiale: 30,00 EUR
- medicatie/dokter: 20,00 EUR
- schoolkosten: 50,00 EUR
- opvangkosten: 50,00 EUR
- pensioensparen: 80,00 EUR (want wie nu niet spaart wordt nog armer....)
- internet/gsm/tv: 80,00 EUR
- … en hier stop ik bewust
SALDO om van te "leven": 338,30 EUR/maand, zijnde 78,06 EUR per week of 11,15 EUR per dag om al de rest mee te betalen....(voeding, was/onderhoudsproducten, enz)
En dan heb ik nog niet gesproken over de tandzorgen (orthodontie) die haar kind nodig heeft, het "sparen" voor een nieuwe 2dehandswagen nadat haar wagen van 12 jaar het vroeg of laat zal begeven enz....
WORDEN JULLIE DAAR OOK ZO STIL VAN? Ik wel, zelfs na 16 jaar werken in dossiers collectieve schuldenregelingen....
WAT MOET IK AAN DIE DAME ZEGGEN? Dat ze nog meer moet gaan werken dan ze nu al voltijds doet? Dat ze dus haar kind nog meer naar de opvang moet doen omdat zij moet gaan bijwerken en ze dat geld dan toch weer aan de opvang moet afstaan?
Of moet ik zeggen wat een advocaat ooit durfde te schrijven op zijn website? Dat de alleenstaanden maar beter een partner zouden zoeken om hen te onderhouden?? Ik walg daarvan.....Ieder mens zou immers het financieel comfort moeten hebben om ZELF te kunnen overleven.....
WIE ZEGT MIJ WAT IK AAN DIE DAME MOET ZEGGEN? Ons land is veel te veel gericht op TWEEVERDIENERS!

Bron : FB

MichelN
Lid geworden op: 16 nov 2008, 17:44
Locatie: Groot-Leuven

17 dec 2018, 11:21

dejules schreef:WAT MOET IK AAN DIE DAME ZEGGEN?
Dat ze een vent moet zoeken, tiens.
dejules

17 dec 2018, 11:47

MichelN schreef:
dejules schreef:WAT MOET IK AAN DIE DAME ZEGGEN?
Dat ze een vent moet zoeken, tiens.
U komt uit een archaïsch milieu?
Hoeveel weduwes en weduwnaars wensen niet meer te hertrouwen?
Hebben mensen recht op een levensstijl die ze zelf bepalen?
De essentie is : 
https://moneytalk.knack.be/geld-en-beur ... 90581.html

Horus1
Lid geworden op: 23 dec 2016, 07:29
Locatie: Vlaanderen

17 dec 2018, 12:03

Wie is FB? Je weet toch dat je geen artikels zomaar mag overschrijven!  
Ice

17 dec 2018, 12:06

Ze is niet alleen, dejules...
Als je bij een alleenstaande werkende de maandelijkse vaste en variabele kosten zou aftrekken van de inkomsten, dan denk ik dat weinigen meer overhouden om van te leven, net zo bij alleenstaande gepensioneerden.
Een 'goed leven' is enkel voorbehouden voor vreemd gespuis dat alles gratis krijgt.

En ook de tweeverdieners komen stilaan in moeilijkheden, dejules...georkestreerde verarming, werkende armen dankzij de misdadige, graaiende en hebzuchtige politiek die een wanbeleid voert, nét om ons te verarmen terwijl ze zichzelf miljóenen uitkeren.

Maar je hebt gelijk: alleenstaanden worden het meest gepluimd en waarom?
Omdat dat een kwetsbare en groeiende groep is, niet alleen door scheidingen maar ook nog eens gepensioneerden waarvan de partner wegvalt.
Goed uitgekiend van de politieke lijkenpikkers want steun en solidariteit met de minderbedeelde mede-burger kent de vlaming niet, die worden uitgespuwd.

Wat moet je daarop zeggen?
De bende misdadigers en landverraders tegen de muur zetten zal op termijn de enige optie nog zijn om dat zootje in brussel van richting te doen veranderen.

Maar helaas, zolang diegenen, die vinden dat ze het nog 'goed' hebben als er ergens op deze planeet nog iemand honger lijdt, die zich keren tegen eigen mensen die nu reeds in armoede zitten en moeite hebben om het hoofd boven water te houden ipv eensgezind deze schande aan te klagen, begin je er niks tegen.
Deze verdeeldheid, totaal gebrek aan mededogen voor eigen volk en egoïsme is de oorzaak dat de politiek ons onbeschaamd kan blijven pluimen.

Horus1
Lid geworden op: 23 dec 2016, 07:29
Locatie: Vlaanderen

17 dec 2018, 12:15

Pure demagogische cafe praat sla je hier uit Ice. Verraders, lijkepikkers,  misdadigers... Mee gaan betogen , vernielen gisteren in Brussel?  Neen zeker, straffe taal vanuit je  anoniemezetel uitbraken . 
Ice

17 dec 2018, 12:21

Door wat precies voel jij je aangesproken?
De pen is machtiger dan het zwaard?  :twisted:

Horus1
Lid geworden op: 23 dec 2016, 07:29
Locatie: Vlaanderen

17 dec 2018, 12:44

Denk niet dat het soort pen dat jij hanteert iets bereikt, maar soit, iedere vogel zingt.... juist.. Wij waren gisteren met onze 5 kleinkinderen in Brussel. Samen met de kleinkinderen waren we ongewild getuige van het zootje ongeregeld die jij hier zo bewondert. Krapuul van de richel noem ik dat, vernielen van andermans eigendom en er plezier in scheppen om mensen die ook maar hun werk doen te bekogelen met straatmeubilair, vernielingen die wij weer met zijn allen gaan betalen. Kleinkinderen waren danig onder de indruk en de ganse treinreis terug was in mineur. Proficiat.
Ice

17 dec 2018, 13:37

Horus1 schreef:Denk niet dat het soort pen dat jij hanteert iets bereikt, maar soit, iedere vogel zingt.... juist.. Wij waren gisteren met onze 5 kleinkinderen in Brussel. Samen met de kleinkinderen waren we ongewild getuige van het zootje ongeregeld die jij hier zo bewondert. Krapuul van de richel noem ik dat, vernielen van andermans eigendom en er plezier in scheppen om mensen die ook maar hun werk doen te bekogelen met straatmeubilair, vernielingen die wij weer met zijn allen gaan betalen. Kleinkinderen waren danig onder de indruk en de ganse treinreis terug was in mineur. Proficiat.
Die ik BEWONDER????? Bewonderen is nog heel wat anders dan instemmen met de REDENEN om te betogen, man, man....als je dát verschil niet eens kunt maken.  8O

Ze hebben GELIJK om te protesteren tegen overrompeling en onze verarming en besef nu eens: OOK jouw verarming en van je kleinkinderen, die dat nog aan de lijve zullen gaan ondervinden door je lakse houding en zelfverloochening waarmee ook hun toekomst op het spel wordt gezet. Ze zullen je vast nog dankbaar gaan zijn..

Geen zinnig mens keurt vernielingen van de medemens goed maar dat neemt de REDEN voor dit betogen niet weg!
Want: omdat enkele amokmakers zich tussen burgers mengen en brokken maakt, moet de bevolking zich dan maar als schapen naar de slachtbank laten leiden?
Maar van straat blijven om hun ongenoegen te uiten op de enige, wettelijke manier waarop ze recht hebben, net zoals de politiek beoogt? 
Islamisering, betalen en zwíjgen, daarmee ga je dan akkoord door deze betogingen af te keuren.... :roll:

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

17 dec 2018, 14:44

Een vrouw van 50 en nog altijd huur betalen?
Had bij de vooruitziende vrouwen moeten gaan.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.
MaLoReg

17 dec 2018, 15:04

Als de Kerstperiode in aantocht is leest men -ook in de media- overal zo van die tranentrekkers.

kitten
Lid geworden op: 15 apr 2004, 18:19
Locatie: Deurne/Antwerpen

17 dec 2018, 15:52

Een vrouw van 50 en nog een kind dat naar de oppas moet? 
Ze mag ook eens uitkijken naar wat goedkopere verzekeringen , 360€ per jaar voor familiale en brand? 
Wonen is niet goedkoop , maar 650€? 
Blijkbaar is ze een uur onderweg naar haar werk, kan ze voor die prijs niet dichter wonen. Kan dan het kind niet zelfstandig naar school op het juiste moment zonder de nodige opvang? Dan ook lagere autokosten .
Die schoolkosten lijken me ook hoog voor een oppaskind. Vader moet hier toch de helft betalen in zijn opvangweken . Sorry als ik dit verkeerd inschat, je kan natuurlijk nooit andermans rekening maken. 

boeffer
Lid geworden op: 07 feb 2012, 21:58
Locatie: In mijn zetel

17 dec 2018, 16:13

In andere landen is't nog slechter, maat is naar zijn lief in Cambodja. Is expert IT maar ginds wordt je naar de lageren geduwd of ellenbogenwerk(kasten)..
Dus met leren geraak je daar niet hogerop of wordt je er niet beter op. 
W10 Wondershare Filmora Video Editor,16:9=1920*1080 ; 4:3=1440*1080, de slijtageslag duurt langer dan de waarborg

MichelN
Lid geworden op: 16 nov 2008, 17:44
Locatie: Groot-Leuven

17 dec 2018, 16:16

dejules schreef:
MichelN schreef:
dejules schreef:WAT MOET IK AAN DIE DAME ZEGGEN?
Dat ze een vent moet zoeken, tiens.
U komt uit een archaïsch milieu?
Uit welk milieu komt gij Julleke, eentje van eeuwige kankeraars?
Hoeveel weduwes en weduwnaars wensen niet meer te hertrouwen?
Hebben mensen recht op een levensstijl die ze zelf bepalen?
De essentie is :
Dan had ge maar een madam had moeten zoeken die het langer dan vier weken bij jou uithield dan met een vent die twaalf uur op een dag op het internet ligt te melken.

Horus1
Lid geworden op: 23 dec 2016, 07:29
Locatie: Vlaanderen

17 dec 2018, 16:21

Goede typering.  De ene clown is nog maar weg pc en daar herbegint zijn alter ego  :D