In de Vier Seizoenen reeks 13 Winter

Hier mag je praten, grappen maken, vertellen over alles.
Een humorist is iemand wiens vrolijkheid van zijn hart naar zijn hersenen is verhuisd. (Otto Weis - 1847)

Oma-C
Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55
Locatie: Thuis

11 jan 2019, 10:08

Afbeelding


Goede morgen alle seizoentjes, 
tussen de vrijdagse poets even koffiepauze
en hier goeie dag zeggen...
't is momenteel zonnig maar alles is nat
we hebben al een bui gehad...en 't zal niet de laatste zijn denk ik
maar 't is wat lichter en dat is fijn.. :)

clive,  de puppystreken moet je erbij nemen hé :lol: die gaan er
na een tijd wel uit... consequent blijven dan leert ie het wel :wink:

anjelierken, kast uitgerommeld, dat kan deugd doen
als alles weer netjes ligt en hangt :wink:

Helena, als het droog is dan is het aangenaam 
voor een uitstapje, je krijgt er vanzelf warm van :)

Ik ga alle seizoentjes een fijne dag wensen
en verderdoen want de kabouters zijn in staking...  :roll:
Afbeelding "Gelukkig zijn betekent dat je dankbaar bent voor alles wat je hebt".

Helena van Troje
Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:07

11 jan 2019, 12:00

Goede middag,

Gezien ik me overslapen heb en het toch regent heb ik mezelf een dagje verlof toegekend.
Niets moet , alles mag.
Dus al ontbeten met een mooi boek voor mijn neus.
Lezen aan tafel mocht niet vroeger, nu wel!
Even gestopt met lezen, het was nogal aangrijpend het verhaal.

Wat ik nu nog ga doen is ook voor mij mysterie.

Amuseer jullie de rest van de dag.

anjelierken
Lid geworden op: 16 feb 2017, 17:29

11 jan 2019, 14:23

Hallo iedereen,

Clive: je zal nu minder werk hebben met Matice , nu hij droog is.Dat scheelt toch al.En die puppystreken, ja, die moet je erbij nemen.

HVT:hier in de gemeente is er ook een optieker, eens navragen.Ik weet dat ze vroeger eens een "actie" gedaan hebben bij PE**L, een nieuwe bril kopen en de oude inleveren.Maar verder hoor je niks of lees je niks over inleveren van oude brillen.

Bij de huisarts  vanmorgen geen briefje gekregen voor ziekenbond.Ze sturen ze vanaf nu elektronisch door en het geld krijg je enkele dagen later al op de rekening.Had er al iets over gelezen.Is toch echt gemakkelijk.

Manlief is met Spaanse woef wandelen, en zie nu dat het regent.Hij heeft het de laatste tijd al vaker voorgehad.

Dames, tot morgen allemaal.

mariajohanna
Lid geworden op: 21 okt 2012, 19:49

11 jan 2019, 14:52

Goede namiddag, dames,
Ja Anjelierken, dat is iets nieuws voor de huisartsen. De onze is zo niet voor al die electronische dingen, is thuis wel voorzien voor electronische voorschriften te drukken, maar dat is voorlopig ook alles.......
Hoe kun je op den duur nog alles nazien, of het in orde is?
Ik weet niet hoor, zal wel zien wat het wordt.....
En hier bij ons mag je ook je oude brillen binnenbrengen bij de Optiekerk, of het moest weer veranderd zijn natuurlijk. Je kan maar proberen, he.

Straks komen er etertjes hier ! Frietjes, stoofvlees, curryworst ......
Vandaag verjaart oudste kleindochter , 14 jaar, en volop aan het 'puberen' ..... alles behalve plezant voor mama en papa. De jongste kleinzoon vertrekt morgenavond om 20 u met de bus naar Oostenrijk, met de ganse klas , op sneeuwklassen. Zal plezant zijn, hoewel het tegen zijn zin is. Zoiets doet hij niet graag......
Hopelijk een prettige klas voor alles, ginder.
Denk nog eens toen de oudste met de klas op sneeuwklassen ging. Daar was een echte deugniet bij, na 2 dagen het ginder uitgehangen te hebben , is de directeur persoonlijk naar ginder gereden en die gast terug naar België meegebracht. Hij had daar ook veel schade aangericht........
Maar ja, ze wisten het op voorhand hoe hij was en het hing aan een zijden draadje of hij mee mocht of niet. 
Enfin, deze namiddag en avond zijn leuke vooruitzichten ! 😊
En nu nog wat anders doen ! Een mens heeft nooit gedaan he ......
Dames, hou jullie zo goed mogelijk en .... tot de volgende.
Vriendelijke woorden zijn sleutels die op alle deuren passen

Helena van Troje
Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:07

11 jan 2019, 14:59

Bij onze huisartsenpraktijk betaal ik 4€ bij de dames
Bij de heer betaal ik met de kaart of met de telefoon.
Ferm gemakkelijk.
Bij de kine was het cash bij de vervangster.
Bij de gewone kine is het met het "bakje" met de kaart.
De vervangster gaf iedere keer het briefje voor de mutualiteit mee.
D. spaart ze tot ik er een tiental bijeen heb en zet het op één briefje.
Ik ben weeral gerust voor twee jaar.
Heb toelating voor 60 beurten per jaar tot 2021
We zullen daar maar "bij leven en welzijn" bij zetten zeker.

Muddy Maddy
Lid geworden op: 30 okt 2015, 07:56
Locatie: Aan het grijze water van de noordzee

11 jan 2019, 15:19

Goede vooravond seizoentjes,

Terug van een dagje Mama. Brief FOD Financiën zit al in de bus. Enkel moet ventje die brief van de vakbond ontcijferen: Vandaag werkte de dienst die hij moet hebben niet. anders is het weer via computer en zoals altijd Via, via, via...
Briefje tweede deel postpakket in bus+ portemonee èn bestek. zou rond de 5400 Euro kosten. Had ook de keuze om de badkamer in een kleur te schilderen, maar ga die optie niet doen. 1) wanneer gaat dat gedaan geraken? 2) verf is tamelijk duur en voor badkamers moet die dan ook nog waterproof zijn. Ga werken met de kleuren van de kasten die we hebben.
Morgen langs de zeeman passeren, ventje heeft zeker 2 nieuwe pijama's nodig. Daarna gaan we mams oppikken en gaan eten.
Natuurlijk was Gimly vanmorgen ferm op zijn kop gestuikt omdat we weg gingen. We gaan er weer een enorme cirque moeten ronddraaien tot het wel is voor hem.
Straks een kleinigheid eten, heb vanmiddag een bolognese pizza gegeten, had wel een redelijk dikke korst.
Nu eerst alles in de frigo steken wat erin moet en dan uitblazen. moeten morgen nog een boeket bloemen gaan halen. ze heeft nu al een klein boeketje paarse tulpen gekregen.
Prettige dag verder en voor veel later: slaapwel!
Cats Rule!

Oma-C
Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55
Locatie: Thuis

11 jan 2019, 16:36

Afbeelding


Al bijna avond weerom, en het was vandaag nu en dan zonnig
Ik heb alle vrijdagse HH gedaan en ben content dat het weer 
netjes is... en dat er weer gewone weken zijn... :?

M-M smakelijk eten straks en proficiat aan de mama
hier is in de badkamer en toilet alles betegeld tot het plafond
dat  moet alleen maar afgewassen worden :)

Helena, onze huisarts is ook nog van de oude stempel
die werkt ook niet met de PC... doe er maar wat aan hé :roll:
en je kan maar deugd hebben gehad van wat langer slapen

Alle seizoentjes (sorry zonder namen) een gezellige avond
en een rustige nacht... we moeten het nog met een
aantal buien doen de komende dagen :roll:
Afbeelding "Gelukkig zijn betekent dat je dankbaar bent voor alles wat je hebt".

Muddy Maddy
Lid geworden op: 30 okt 2015, 07:56
Locatie: Aan het grijze water van de noordzee

12 jan 2019, 05:20

Goede vroege morgen seizoentjes,

heb een hele nare nachthengst gehad. ik denk dat dit te maken heeft met het bestek dat ik gisteren kreeg en het feit wat het wel een fikse som is. Voor de rest moe gaan slapen en (minder) moe opgestaan.
heb al een koffietje binnen.
gisteren had ventje korrels voor onze majesteit besteld maar was vlak voor de betaling met paypal eruit gevlogen. dus hebben we de betaling opnieuw moeten doen.
zal dinsdag toekomen en dan zijn we er weer niet! ik ben in de kliniek.
Ventje had weer een vreetbui. Na de frituursnacks, nog een pak ememthalkaas opgegeten en een tiental broodstengels. heb hem gezegd dat hij weer ( door de kaas) niet goed ging slapen. ik ben dus door die nare droom ( mijn ex had er ook mee te maken) dan maar opgestaan of ik ging blijven liggen me nerveus maken. dat was gisteren al het geval. had niet bijster goed geslapen ondanks een goed, maar spannend boek en dan krijg ik de zenuwen in mijn keel.
Gisteren een messenger gekregen van een oud-klasgenootje van de middelbare school! dat was een aardige verrassing dat zij ook nog wist, wie ik was!
vandaag dus gaan eten, eerst bloemen gaan halen, is het niet bij de bloemist aan de kerk, dan in de gb of de spar.
ze zijn het oude cafè van Fernand Boone ((club brugge speler) aan het restaureren en daar langs is net de uitgang van de lidl. dus stond er een wagen met cement en die blokkeerde de boel. gelukkig duurde het niet lang want je hebt maar 30 min om weg te rijden.
Toen ventje 6 flessen water naar de overkant droeg ( en de paarse tulpen) stond buurvrouw S. daar ook. Die had al verschillende keren gevraagd wanneer ik kwam. net toen ze eraan kwam, moest ik weg. mijn winkelkar wilde me de hele tijd naar links doen afwijken!  gelukkig stond tuut aan de linkerkant van de parking. Heb al een mail gekregen van het restaurant dat ze ons om kwart na 12 verwachten. We moeten moeder oppikken om 11 u 30.
Gisteravond naar de film star trek gekeken met chris pratt als capt. Kirk. dan naar boven want ik werd moe en dan zit/ligt de zetel niet zo goed.
Kaartje voor verjaardag is goedgekeurd. gevonden in de reclame blaadjes een papiersnijmachien. kan dienen.
ventje was weer aan het dagdromen om thuis te werken, maar dan heeft hij nog dit en dat van kantoormateriaal nodig. Hij zou dan werken in het boxkamertje, waar wij vele jaren geleden de laptops wilden zetten. ( en scanner + printer) hij mag dan ook wel investeren in een plafondlamp en een studeerlamp. Ik laat hem dat maar zeggen, nog 2 jaar en hij is met pensioen.
Gimly is naar boven. wilde niet meer beneden blijven. Ik ga na de boerderij en de andere games, lezen in "in de maneschijn" van Ardlidge. Deel 8 uit de Helen Grace reeks. Tegen dat ventje de krant is gaan halen, ben ik gedouched en aangekleed en sta ik klaar om te vertrekken. Moeten dus nog langs zeeman passeren voor pijama's. En als we thuiskomen rust. ( all you can eat en dan heb je 's avonds zeker geen honger)
ik weet niet of ik het al gemeld heb maar R komt dus niet woensdag. R. vond de afstand te ver. het is dus iemand anders die volgens lisselotte: hèèl  hèèl hard haar best gaat doen om mij tevreden te stellen, want dan heeft ze mij als vast. denk dat deze veel vervangingen doet. En als ze een vaste klant heeft de woensdag om de 14 dagen is ze al zeker. We zullen zien.
Gimly is terug beneden, heb zijn dweil goed gelegd en zijn speeltjes. ( muis 2 terug gevonden) Nu ligt hij daarop. omringd door snuffelzakjes en regenboogmuizen.
Ik heb in de lidl een zilverkleurig uurwerk gevonden met zo'n infinity armbandje erbij. mss dat ik met dat uurwerk wel zie hoe laat het is. want als mijn digitalen het opgeeft, moet ik naar stad om een nieuw batterijtje en geraak maar eens op die bus! Dan kan ik beter de tram nemen, die hebben lage drempels en die stopt aan de Marie-Josè en daar niet ver van is een horlogewinkel.
ik heb hier weer een vapeurken. de verwarming slaat maar om 5u 35 aan.
Spijtig dat ik geen afspraak bij de kapster heb kunnen krijgen voor mijn infiltratie. het moet dringend worden geknipt en zeker gekleurd maar nu in caramelkleur. dan volgende maand, want ik mag geen stress op mijn nek zetten. Ook volgende maand pedicure.
Ik weet niet of ventje volgende maand valentijn gaat vieren. in ieder geval zal het thuis zijn of in het visrestaurant over de tramsporen. ( chinees is nieuwjaar gaan vieren en cezar zal dan zeker met de verhuis bezig zijn als de straat open ligt) Thuis is dan fondue.
Zondag kip aan het spit in mijn oven. kan ik die kruiden zoals ik wil. Gimly zal wel weer toppezot staan net zoals wijlen Vinny, maar die haalde de kip bijna uit je teljoor. Ventje is talloze keren naar de keuken moeten vluchten om rustig te eten. ( ik zei tegen hem: mama-eten en dan liet Vinny me met rust)
Nu nog een glaasje water halen en mijn pillen nemen, dan een pakje fruitsnacks als ontbijt.
Fijne dag allen!
Cats Rule!

Oma-C
Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55
Locatie: Thuis

12 jan 2019, 09:58

Afbeelding


 
Aan iedereen een fijne zaterdag, en een goed weekend
ook al is het niet zonnig en soms nat :?
We moeten erdoor, in de Alpenlanden is het veel erger
met zoveel sneeuw   :roll:

M-M, een fijne dag en smakelijk eten vandaag...
Afwachten wie R zal vervangen... en of je er tevreden over bent.. :roll:

Helena, bobijntje, clive, M-J, omasenga, zwanenmeer,
wingerd, anjelierken, mammyretro, en al wie meeleest
allen een fijne dag en een goed weekend :wink:
Afbeelding "Gelukkig zijn betekent dat je dankbaar bent voor alles wat je hebt".

omasenga
Lid geworden op: 05 jan 2014, 11:59
Locatie: limburg

12 jan 2019, 11:20

Ik kom een heel fijn weekend wensen aan alle seizoentjes!
Als ik kon gaf ik de zon voorrang , maar de wolken wijken niet  :(
Gisteren heb ik al boodschappen gedaan , dus vandaag wat prullen en zo  :!:
Groetjes voor iedereen e n maak er het beste van  :!: :!: :!:

clive
Lid geworden op: 31 okt 2015, 07:15

12 jan 2019, 11:43

Afbeelding
Goedemiddag Seizoentjes, 

Huisje is weer aan de kant. Moesten met Matice al om 09.00H in de puppyschool zijn. Hij heeft het vandaag echt wel heel goed gedaan, maar er waren geen andere hondjes dus was hij niet zo snel afgeleid. 
Na de puppyschool dan het licht HH gedaan. 

Ik  kom iedereen een heel fijn weekend wensen. Liefs en een knuffel voor wie hem nodig heeft. 

Helena van Troje
Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:07

12 jan 2019, 13:00

Goede middag,


Het gevecht met de strijkplank en een twee persoons dekbedovertrek is weeral geleverd.
Gezien mij al meerdere keren fijntjes werd aangeraden in een eenpersoonsbed te gaan slapen, strijk ik ze nu maar zelf. :?
Spijtig genoeg kan ik van hieruit ook geen zon doorsturen.
De fijne was hangt binnen op het rekje. Oh gruwel, maar ja, wat moet je anders?
in de garage geraakt nu ook niet droog.
Milieu op of af, ik heb de linnendroger maar gebruikt voor de spons handdoeken en het ondergoed.
Na het eten nog maar wat verder strijken.
Deze week had ik leeg gehouden om van alles te doen en ik heb juist niets anders gedaan dan mijn goesting.`
Volgende week begint het gehos van hier naar ginder weer.
Ik denk een deel activiteiten te schrappen.
Alles had tot doel nieuwe mensen te leren kennen en niet in een isolement te geraken.
Wel de "opbrengst" loont al de moeite niet:  lang op voorhand in schrijven, betalen en dan niet kunnen gaan...
Weinig mensen die echt contact opnemen, laat maar dan.

Een fijne dag nog verder, mijn maag knort.



 

mariajohanna
Lid geworden op: 21 okt 2012, 19:49

12 jan 2019, 13:02

Goede middag, dames,
Juist van dochterlief gehoord dat ze tussen 1 en 2 u gaan opgebeld worden van de school of ze naar Oostenrijk vertrekken of niet .......
Zo niet, is het een hele streep door de rekening van de school en ook van de ouders.
Afwachten, he.

Voor de rest is hier alles OK. Wel grote verandering hier nu manlief dagdagelijks thuis is en ik soms weg moet met de bus of fiets om te doen wat moet .......
Voor de zoveelste keer verandering.....
Sinds gisteren staat hier een home training. Heeft ook al soort rekkers , voor spieroefeningen te doen. Ook zo iets voor nek en rug te masseren......
Wanneer gaat hij dit alles doen? Hij is nu al in zijne zaag dat hij alles beu is ......
Enfin, zien en afwachten zeker ?
Sorry voor ego-praatje.

Iedereen een fijne zaterdag gewenst. Hou jullie zo goed mogelijk, en tot .... de volgende.
Vriendelijke woorden zijn sleutels die op alle deuren passen

mariajohanna
Lid geworden op: 21 okt 2012, 19:49

12 jan 2019, 14:10

Hoor juist dat de sneeuwklassen doorgaan.
Een week is vlug voorbij......
En nu nog wat andere dingen doen......
Tot .... de volgende.
Vriendelijke woorden zijn sleutels die op alle deuren passen

Oma-C
Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55
Locatie: Thuis

12 jan 2019, 15:00

Afbeelding



Goeie middag allemaal, hier met tussenpozen regen

zoals voorspeld was... en nog geen zon gezien
Half januari, dat is normaal denk ik...

M-J ik had al gedacht... hoe zal het zijn als daar nog sneeuw bijvalt
hopelijk komt alles goed en kunnen ze zich daar uitleven...  :roll: :oops:
Jouw man al die toestellen beu... begrijpelijk maar ja....
als hij er helemaal mee stopt zal hij zich gaan vervelen denk ik
vooral nu in de winter...  :roll:

Helena ik slaap al in een seniorenbed sedert ik verhuisd ben
mijn groot bed is niet mee naar hier verhuisd, dat scheelt veel
in was en strijk... en de kamer kan ook gemakkelijker gepoetst
worden nu er meer plaats is :wink:

clive, alles weer aan de kant en Matice goed in de puppyschool
fijn is dat... er kruipt veel tijd in zo'n opvoeding hé...  :)

omasenga, fijn je weer even te lezen, alles oké dat is aangenaam te lezen  :)

Alle seizoentjes, een gezellig weekend ik ga nog wat skiën kijken
en de sport die er is op TV tegelijkertijd nog wat fietsen op de h-trainer
't is geen weer om buiten te komen....

Groetjes en tot morgen  gggr waren weer kleine letters zie ik,.... sorry
Heb nu de grote letters gebruikt... ben benieuwd :roll:
Laatst gewijzigd door Oma-C op 12 jan 2019, 15:24, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding "Gelukkig zijn betekent dat je dankbaar bent voor alles wat je hebt".