In de Vier Seizoenen reeks 13 Winter

Hier mag je praten, grappen maken, vertellen over alles.
Een humorist is iemand wiens vrolijkheid van zijn hart naar zijn hersenen is verhuisd. (Otto Weis - 1847)

Helena van Troje
Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:07

12 jan 2019, 15:18

ik heb dat ook kleine lettertjes als ik knip en plak vanuit een ander programma.
misschien eens proberen een groter lettertype te gebruiken in je word oma-C

Muddy Maddy
Lid geworden op: 30 okt 2015, 07:56
Locatie: Aan het grijze water van de noordzee

13 jan 2019, 08:01

Goede morgen seizoentjes,

wakker gemiauwd om 7 u 01. Hij had honger, pappie nog slaap, mammie ging juist opstaan om te gaan plassen. Dus in mijn badjas gehuld naar beneden en ja, hoor, teljoor leeg, pot korrels met een gat in ( in zijn ogen is dat: Leeg!) dat allemaal gegeven, dan gaan plassen en koffie gaan maken, Miauw! okè, okè: nog een zakje. Nu ligt 'em op zijn dweil en is stil.
Er brandde licht in de eetplaats bij moeder maar ze deed niet open, gelukkig had ik de sleutel. haar vriendinen zaten er want ze waren al kadootjes en kaartjes ( dezelfde!) gaan halen naar de markt. ze zaten daar dus een gezellig glaasje te drinken en te keuvelen. Had al vernomen van Mams, dat vriendin 1 van die ovenschoteltjes zocht, waar ze een vispannentje kan in doen. ik had er 8 en met A. zouden die wel eens een noodlottige verdwijning hebben gehad. dus er 4 gegeven: die blij natuurlijk. Had in de spar een gigantische bloemenbos gekocht en mams was dus blij en ook blij dat de vriendinnen dat hadden gezien. Aan de kassa in de spar kreeg je een blikje pure blonde of een maes 0. vent voor ons moest dat niet hebben dus hebben we ze alle twee gekregen. prijs van het boeket gedaan, want mams wist wel hoeveel de tulpen hadden gekost, maar van deze mocht ze de prijs niet weten. jullie wel: 13. 99. benieuwd hoe lang dat gemengd boeket gaat meegaan.
Zij dan weg en wij om een kleinigheid voor de parkingslagboom te doen opengaan. heb twee potten noedels mee voor ventje voor op zijn buro. dan naar varsenare en er was heel weinig volk. ventje heeft zelfs ossobucco gegeten met merg en dat op een stukje brood gesmeerd. Ik heb wulken gegeten , twee sneeuwkrabscharen, maar die waren niet erg vers meer ( droog) en twee halve kreeftjes, wat eend, gewokte kip en gekarameliseerde stukjes kip en soep, maar die was niet zo lekker dan anders. geen dessert.
Thuis weer de lidl in om een ticket voor de parking. stonden daar twee meisjes voor het goede doel te verkopen, spraken ons moeder aan, maar het waren geen koekjes, maar houten lepels e.d. Moeder zei dat ze geen koekjes mocht van de dokter. meisjes dachten: we gaan dat aan dat schattig omaatje vragen...
wij hebben dan een doos kwarteleitjes gekocht om te koken als hapje. En dan naar huis, naar het postpunt; ventje had een clip-on das gekocht en dat was het "pak". Maandag komt het eten van zijne majesteit af, maar ik ben thuis. ging normaal dinsdag zijn. Dinsdag zit ik met die nekinfiltratie. En woensdag een nieuwe poetshulp. volgende week ergens naar Ieper. Ventje zijn vest en medailles gaan halen, maar we moeten daar niet hèèl vroeg zijn dus mss toch shopping in Ieper. moet in de wibra zijn, de onze ligt veel te ver. ( over het kruispunt naar de luchthaven)
Ventje heeft nu 2 nieuwe pijama's. ik heb een sweatbroek en weer wat kaartjes materiaal gekocht en we hebben batterijen, maar niet de LM 1.... batterijen goedkoper in zeeman dan action. ik heb ook twee nieuwe dienblaadjes gekocht in de zeeman, een stuk kleiner dan die we nu gebruiken, maar dan om mijn kleinere bordjes of kommetjes eten erop te dienen. Vandaag Kip aan mijn eigen spit. weer 't geval van een klets kieken gezegd: Ellen: wat is da? ventje: ene zonder pluimen. weet Ellen dan ook weer. nu zal de kip er knapperig uitkomen met mijn kruiden. als voorgerecht had mams nog extra worstjes en balletjes van de fondue ingevroren. dus dat dan eerst opbakken. Ventje doet de afwas vandaag.
moet ik maandag gewoon moppen want heb koffiedruppels gemorst toen Gimly voor mijn neus slenterde.
Straks de theelichtjes verversen. en dan aansteken want het wordt weer een grijze sombere dag.
Dus maken we het binnen gezellig!
Fijne dag allen!
Cats Rule!

clive
Lid geworden op: 31 okt 2015, 07:15

13 jan 2019, 09:21

Afbeelding

Goedemorgen Seizoentjes, 

HVT, je hebt precies een klein dipje . Doe het toch maar rustig aan en doe lekker waar je zin in hebt Het HH gaat niet lopen. Moet ook altijd een gevecht leveren met de dekbedden als ik die wekelijks was en strijk, maar strijk die meteen dubbel en plooi ze vervolgens zo dat ze kleine en kleiner worden en dan lukt het wel. De hoeslaken plooi ik eerst en ga dan er eens met mijn strijkijzer over. 

MJ, jij hebt alle recht hier een ego-praatje te komen doen. Als je het hier al niet kan, waar moet je het dan van je afschrijven ? Het is dan ook een heel grote verandering, manlief elke dag thuis. Hoop dat hij zijn oefeningen volhoudt. En ik zeg het nog eens , kom hier maar vertellen wat van jouw hart moet, wij luisterlezen wel.

Oma-C, dank je wel voor het mooie overzichtje. Ja, gisteren was het echt geen weer om buiten te komen. Het bleef maar regenen. En je hebt gelijk wat Matice betreft, het vraagt echt veel tijd hem op te voeden, maar daar we wisten waar we aan begonnen natuurlijk. En het is echt nu dat je hem van alles kunt leren en afleren. 
Hij was gisteren voor zijn doen, redelijk vroeg gaan slapen, om 21.30H al en was dus ook vroeg op vandaag Moest dan dringend pipi gaan doen. Heeft nu zijn VIYO op en al een portie brokjes. Niels stopte nooit met eten, die at zijn kom steeds volledig leeg, maar Matice  stopt als hij genoeg heeft, ook al liggen er nog brokjes in zijn kommetje. 
Maar op het einde van de dag heeft hij dan toch alles op. 

Muddy Maddy, je heb een mooi boeket gekocht en vergis je niet, die klaargemaakte boeketjes kunnen soms heel lang staan. Ik wens jou voor dinsdag heel veel succes, kaarsje zal branden. 
En  woensdag dan jou nieuwe poesthulp, stel nou meteen jouw eigen regels wat er moet gebeuren en wat niet. 
Maak er een mooie zondag van. 

Vandaag enkel licht HH en dan ga ik me iets comfortabel aandoen en ga me een beetje relaxen vandaag, want mijn gewrichten werken weer niet mee vandaag. Namiddag een wandelingetje maken met Matice. 

Zo, ik ga niet alle namen noemen , maar wens jullie allemaal een gezellige zondag. Liefs en een knuffel voor diegenen die hem willen. 

Oma-C
Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55
Locatie: Thuis

13 jan 2019, 10:39

Afbeelding



Goede morgen (bijna voormiddag) aan iedereen,
zeker weer geen echt wandelweer vandaag
dan hou ik het bij de hometrainer... voor de dagelijkse beweging
er zal nog wel sport genoeg zijn, er is zeker cross voor de slijkduivels :roll:
de zondagse HH zijn al gedaan en ik moet nog naar de regenkamer
voor een goede beurt voor mezelf, zondags is daar altijd wat extra werk aan... :lol:

clive ik hoop dat je met Matice buiten kan wandelen :)

M-M een lekker etentje gehad, zolang het maar gesmaakt heeft
dat is belangrijk... en een bos bloemen blijft lang mooi als ze fris staan
in een verwarmde kamer staan hebben ze niet zo graag... jammer
want je woont in een verwarmde kamer hé...het hangt ook af
van de versheid van de bloemen... je kan er niet altijd zelf iets aan doen

M-J, sterkte, het is allemaal niet zo gemakkelijk... goede moed.. :)

Helena, anjelierken, en alle trouwe seizoentjes een aangename
dag vandaag en hou het droog...tot later
Afbeelding "Gelukkig zijn betekent dat je dankbaar bent voor alles wat je hebt".

Helena van Troje
Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:07

13 jan 2019, 11:33

Hallo iedereen,

Even binnenwippen vooraleer mijn chauffeur er is.
Ik zit hier al kant en klaar te blinken om naar de nieuwjaarsreceptie te vertrekken.

Dus die gewrichten, het is weer zo, Clive.
Wel, hier ook. Het zal ook weer over gaan zeker.

Een paar nachten geleden gedroomd dat grootvake bij mij was.
Maar als ik hem wou vastpakken voor en zoen, glipte hij weg uit mijn armen.
Het is dat ik met twee voeten op de aarde sta, anders zou ik zeggen dat hij echt geweest was in de gedaante waarin hij nu bestaat...Andere mensen zouden zeggen dat ik hem moet laten gaan, dat anders zijn geest geen rust kan vinden. Hij zelf was er vast van overtuigd dat er hierna niets meer is. Alleen de herinnering in de harten van wie hem gekend en graag gezien hebben.
Zware filosofie zo op een zondagvoormiddag.

MJ toch logisch dat je vertelt wat je bezig houdt. Je doet het toch maar allemaal!

MM begin al maar haar op uw tanden te kweken tegen dat de nieuwe hulp komt.
Ik had slecht nieuws van mijn allereerste hulp.
Ik zie haar deze week in de stad.

Zie dat je wint op je home trainer oma-C!

Aan iedereen schrijvers en lezers, bekenden en onbekenden een aangename zondag!

 

zwanenmeer
Lid geworden op: 10 mar 2008, 20:01

13 jan 2019, 13:44

Dag seizoentjes allemaal ..

Niet veel nieuws hier en gisteren geraakte ik hier niet  binnen wegens overbelast seniorennet .. 
Heel veel groeten aan iedereen ! 
Afbeelding
en het beste moet altijd nog.... komen
"je leeft maar één dag: VANDAAG "

Oma-C
Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55
Locatie: Thuis

13 jan 2019, 17:35

Een gezellige avond, na een spannende cross
Dat was lang geleden, en de beste heeft gewonnenAfbeelding

Ik wens alle seizoentjes een fijne avond en een goeie nacht straks

Afbeelding
Afbeelding "Gelukkig zijn betekent dat je dankbaar bent voor alles wat je hebt".

anjelierken
Lid geworden op: 16 feb 2017, 17:29

13 jan 2019, 18:22

Hallo iedereen,

De cross was wel spannend, de beste heeft gewonnen.Het parcours was wel heel zwaar, met diepe moddersporen en zorgen dat je niet valt.Bij de dames gisteren lag het parcours er iets beter bij.Kijk daar ook wel eens graag naar.

Morgen terug maandag, die weken vliegen voorbij.
Zoals vriendin ooit zei: de dagen gaan open en toe.Mooi gezegd, en de waarheid.

Denk dat zaterdag zoonlief en gezinnetje zullen thuiskomen.De kinderen zullen toch ook moeten bekomen van het tijdsverschil, 7 uur is niet niks.Dat duurt toch enkele weken eer die terug in hun ritme zijn.

Vanavond bankhangen, veel meer kun je niet doen op een zondagavond.

Dames, tot morgen allemaal.

clive
Lid geworden op: 31 okt 2015, 07:15

13 jan 2019, 18:23

Afbeelding

Goedenavond Seizoentjes, 

Nu het even gestopt was met regenen, een ommetje gaan doen met Matice, hij loopt echt niet graag in de regen en als ik eerlijk moet zijn, ik ook niet . Maar hij heeft zijn wandelingetje gehad en het s dat wat telt. 

Zie dat elk zijn regenachtige zondag heeft weten in te vullen. Zelf heb ik na het licht HH niet veel gedaan. Heb me wel wat gerust. En nu heeft manlief net pizza besteld wat een uitzondering is, maar hij had zo zin in pizza en ik had geen zin me weer volledig om te kleden om te gaan eten, ben nu comfy aan met een los donkerblauw broekje, een losse trui en een bijpassende sjaal.En laat Matice niet graag alleen. 
De kaarsjes zijn al van deze namiddag aan, manlief vond het zo'n sombere dag dat hij ze zelf al zo vroeg had aangedaan. Geeft dadelijk een gezellige indruk vind ik. 

Zo, ga de tafel al dekken, dan staat deze al klaar. 

Ik wens iedereen nog een fijne avond  en voor veel later vandaag een zachte en deugddoende nachtrust. 
Liefs aan jullie allen en een knuffel voor wie er eentje kan gebruiken. Beterschap aan  de zieken of zij die pijn hebben. 

mariajohanna
Lid geworden op: 21 okt 2012, 19:49

13 jan 2019, 18:53

Goede avond, dames,
Hier een kalm 'me-dagje' ingelast ! Heb wat kaartjes afgewerkt die nog lagen te wachten op de 'laatste hand' ! Ook weer gedaan he !
Morgenvoormiddag aan de poets beginnen, donderdag en vrijdag krijgen we bezoek, dus dan wordt er niets gedaan, donderdag om nieuwjaar te komen wensen en vrijdag een nichtje wat opbeuren, daar is familie ook voor .....
ze zijn heel welkom.
Moet morgen ook brood halen, zal het maar gaan opschrijven ..........

Heb vandaag de 'blog' gevolgd van de sneeuwvakantie-kids ! Gisteravond vertrokken in een dubbeldekkerbus (3 zesde-jaars klassen) , geslapen in de bus, en na " 'stops' veilig aangekomen in Oostenrijk, op hun bestemmingsplaats. Het is in Holzgau, voor degenen die dat ginder kennen. Vanavond zou het vervolg komen op de blog. Af en toe eens gaan kijken dan, he !

Ga het hier stilletjesaan afsluiten, nog eens naar de mailbox en dan 'bakje toe' ........

Heb alles bijgelezen maar er blijft tegenwoordig niet veel meer hangen .....

OmaC, zondag is 'sportdag', he. Manlief zet dan wel andere zenders op, is niet zo sportief aangelegd, hoewel hij vandaag toch op de H-trainer enkele kmtjes gedaan heeft ! Moet hem wel helpen om zijn slechte voet in het gareeltje te doen, anders sleept zijn hiel tegen het kader ......
Mooi plaatje, omaC !

Ja Zwanenmeer, hier ook veel regen gezien vandaag. Het is wel nodig he, om het grondwater aan te vullen. En liever regen dan sneeuw .........

Ook nog nieuwjaarsreceptie geweest vandaag voor M-H ! Zal prettig geweest zijn..... En ook last van de gewrichten ..... tja, dat is ook de leeftijd dat er in zit, samen met vochtig weder .... niks aan te doen, of jawel, verhuizen naar Spanje ........ Onze buren gingen altijd daar 'overwinteren' ......

MM in afwachting van nieuwe poetshulp en Matice doet het goed op de puppyschool. Leren en afleren, Matice is een vlijtige leerling !

En nu ga ik er uit ! Iedereen nog een fijne zondagavond, en ..... tot de volgende !
Vriendelijke woorden zijn sleutels die op alle deuren passen

Muddy Maddy
Lid geworden op: 30 okt 2015, 07:56
Locatie: Aan het grijze water van de noordzee

14 jan 2019, 06:53

Goede morgen seizoentjes,

heb niet al te best geslapen vannacht en kon ook niet volledig rusten tijdens m'n dutje. heel de dag last gehad van de gewrichten. Nog een dagje op de tanden bijten en dan moet ik morgen vroeg naar de dienst pijnbestrijding. had gisteren al om 8 u een sms gehad ter herinnering.
Ventje gaan werken: ze hebben er weer een zooitje van gemaakt.
onverwachts ons fonduestel moeten uithalen want wat mams meegegeven had was een kinderfondueschotel van worstjes en gehaktballetjes en we hadden al een hele kip aan het spit op! Gimly heeft daar ook heel veel van gegeten, want het was lang geleden. En Gimly is dol op kip. ik had bij de marinade nu mosterdpoeder van Colmans gedaan ( daar zit een heel verhaal achter) en nu was de marinade op smaak. Dat mosterdpoeder had ik verleden jaar in de AH gekocht. ik ga daar graag om exotische kruiden en als het kan hun fruit zoals braambessen en watermeloen in stukjes. vanavond eten we kippencordonblue met gebakken krielaardappeltjes. ventje heeft als lunch mee: een zakje beefjerky en een pot noedels. in beefjerky zit maar 25 gr en als hij thuiskomt grolt zijn beer en staat zijn gezicht op onweer van de honger. hij eet wel een fruitontbijtkoekje om 10 u, maar dat is ook niet voldoende.
Heb een mail gehad van post nl en ga dan eens kijken hoe laat ze met zijne majesteit's korrels komen. als het vroeg is, dan kan ik nog mijn voorschot van mijn bestek gaan betalen. dan ben ik zeker dat ik ingepland sta en ga dan meteen de datum weten, die ik moet coördineren met hospitaalafspraken , mijn huishoudhulp en mams.
Morgen na de kliniek gaan we eitjes met frietjes doen.
HVT: 't zal wel zijn dat ik hier de regelmenten van mijn huis doordraaf. Om de 14 dagen de boven grondig, er is altijd strijk en de beneden bestaat meestal uit de oven, microgolf uitkuisen en de dampkap doen in de keuken en hier in de eetplaats en salon grondig dweilen. Stof afdoen met nat kan ik de dag voordien want A. heeft indertijd een kadertje stukgemaakt. ( en dat had ze handig laten vallen in de bak waar het telefoonboek in ligt) sommige van mijn eenden collectie zijn zeldzaam.
ik heb dat kadertje later teruggevonden toen we iets zochten en gerepareerd. ik heb er nooit een woord aan vuil gemaakt. ( gisteren moesten we zoeken naar de rol verlengdraad: ze stond aan de badkamer, want ik had A. op haar laatste dag gevraagd de trap te doen.) vandaag hier wat opruimen en mijn medicijndozen en mandjes in orde brengen.
moet vandaag ook mijn vetplantje water geven. ik weet nu niet of je daar stekjes van kunt stekken.
ventje heeft weer naar een oorlogsfilm in bed gekeken en vanmorgen: ik heb niet goed geslapen en heb raar gedroomd. ik droom wel niet over mijn boek die over de jacht op een seriemoordenaar gaat die zich voortdoet als copycat van andere seriemoordernaars, maar dan altijd het tegendeel bewijst. nu heeft die een heel invloedrijke hoge rijke pief vermoord door zich voor te doen als verpleger.
Gimly is onder de kast gekropen. hij doet dat nogal vaak. Gisteren zat hij ook onder het bed als ventje op zoek ging naar de vermiste verlengrol.
Gisteren sprong hij op de zetel en begon kopjes te geven aan zijn zalmsnoepjes van de lidl. die van het merk lust hij niet. En hij weet welke zak het is hoor!
Ik ga nog een kopje koffie zetten en dan aan mijn boerderij beginnen. heb niet veel tijd gehad verleden week om me er mee bezig te houden. dan choices en dan de criminal cases. even loeren op fb en dan is het ver tijd om pillen te nemen en de gordijnen te openen.
Fijne dag allen!
Cats Rule!

clive
Lid geworden op: 31 okt 2015, 07:15

14 jan 2019, 08:31

Afbeelding

Goedemorgen Seizoentjes, 

Manlief werkt vandaag van thuis uit, heb dus al alles in de keuken en living gedaan, zodat ik hem niet meer moet storen. En de theelichtjes zijn daar al aan,   het is weer zo'n sombere dag .  ( Muddy Maddy, er is er eentje voor jou bij voor morgen). 

Heb zo last van mijn gewrichten ( zoals iedereen wel denk ik), dat ik een thermisch shirtje aanheb van manlief; Is me natuurlijk veel te groot, maar dat zie je toch niet. Heb me eerst ingewreven met zalf en heb al een pijnstiller genomen. 

MJ, een hele opluchting dat de kinderen veilig zijn aangekomen. 

Ga doordoen met het HH, stil blijven zitten of niets doen, maken de pijn enkel erger. Kan dus beter mijn lijstje afwerken. Ga nu wel geen extra taak doen. 

Ga niet alle namen noemen, maar wens elk een mooie maandag. Liefs en een knuffel voor wie hem kan gebruiken.

Oma-C
Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55
Locatie: Thuis

14 jan 2019, 08:58

Afbeelding


Goede morgen en zoals elke dag tegenwoordig nat...
Het grondwater zal stilaan wel verzadigd geraken hoop ik :roll:

De gewrichten.. dat is een verhaal apart, en aangezien
bijna iedereen hier er last van heeft, weten jullie wel
wat het is.... heel vervelend en pijnlijk, maar het ouder
worden brengt het mee en meestal mindert het niet :?
Warm houden en rustig blijven bewegen is best
anders wordt je helemaal stram en stijf... :?

M-J de kinderen goed aangekomen in Oostenrijk, 
hopelijk amuseren ze zicht in de hopen sneeuw :lol:

Zonder verdere namen allen een aangename dag
ik ga ook de dagelijkse huistaken doen.... tot later

Sterkte en goede moed aan hen met pijn...
Afbeelding "Gelukkig zijn betekent dat je dankbaar bent voor alles wat je hebt".

Helena van Troje
Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:07

14 jan 2019, 09:47

Hier wordt al dapper gepoetst door J.
MM als een van de hulpen iets stuk maakt dan komen die dat zeggen.
Ik denk zelfs dat die diensten daar voor verzekerd zijn.
Hou je aan je goede voornemens om van eerst af te laten weten wat je wil.

Clive ik heb ook een hemdje aan in wol en zijde, dun, maar heel warm.
Ik moet nog weg vandaag en zoiets kan je mooi onderaan aan dat ziet niemand.

Ik heb de indruk dat het frisser is dan gisteren.
Ben aan het bedenken of ik nu ook nog een wollen kousenbroek zou gaan aandoen.
De laatste tijd heb ik altijd maar kou.
Vroeger nooit het geval. Integendeel.

Voorlopig is het hier droog.

Zoek de zonzij vandaag, 8)

anjelierken
Lid geworden op: 16 feb 2017, 17:29

14 jan 2019, 15:21

Hallo iedereen,

Manlief is samen met buurman klusje aan het doen bij overbuurvrouw.Denk dat dat nog even gaat duren, want als het gedaan is, wordt er nog een kopje koffie gedronken :D.
Het witloof is aan het stoven voor vanavond hesperolletjes te maken, ik eet dat eens graag, manlief iets minder.
Straks nog aardperensoep maken van aardperen uit eigen tuin.Die heb ik in een grote metserskuip geplant, want anders vind je ze overal in de tuin, dat woekert enorm.Zelfs de schillen gooi ik in de vuilniszak, want op de composthoop groeien ze verder!

Mijn pc staat hier in de zon en zie nu dat er veel stof op ligt.Anders zie je dat niet :D

Dames, tot morgen allemaal.