Hoekje:"De oase van rust 2018-2019".

Hier mag je praten, grappen maken, vertellen over alles.
Een humorist is iemand wiens vrolijkheid van zijn hart naar zijn hersenen is verhuisd. (Otto Weis - 1847)

veve
Lid geworden op: 16 mar 2006, 16:55
Locatie: W-Vl

12 jan 2019, 14:39

Hallo allemaal!
Alle perikelen hier gelezen...
Corry samen oud worden wie droomt daar niet van...
Yvette met alle respect hoor, ik ben ook al 60 maar geen haar op mijn hoofd die er aandenkt om bij Okra te gaan, ik hoor daar nog niet bij, voel mij nog veel te jong daarvoor!
Mijne schat is aan het koken en bakken, zijn familie komt eten deze avond op het menu:    
            waterkerssoep
            zeeduivel met paprikaroomsausje en kroketjes 
            Paplova met blauwe bessen
            Crème brulé
Heb sjans met zo een man dat besef ik goed, hoop ook van samen heel oud te worden!
Morgen gaat hij kijken naar het veldrijden in Kruibeke samen met zijn crossmaten, ze vertrekken al om 8u ‘s morgens, ja is een heel stuk rijden vanaf hier en de eerste cross begint al om 10u30 en ventje is chauffeur!
En nu ga ik koffie zetten voor ons twee...nog een fijne zaterdag en tot later!
Afbeelding
One life...live it !

Erika1
Lid geworden op: 18 jan 2004, 01:26
Locatie: Limburg - Houthalen

12 jan 2019, 15:00

Ja Rietjes, waar is de tijd naartoe? Weet je nog dat zowat uit alle hoeken van het land maatjes uit een ander leven hier geweest zijn om ze te proeven  :lol: Ken zelfs alle namen niet meer Hans en Molleke / Jan van Gent / Jij en ventje / Danny en ventje dacht dat er nog waren en zeker nog andere groepjes.
Eens een gek voorstel een meeting ten huise van  :lol: klözen eten hahahaha ik zie dat wel zitten, maar vrees dat er weing maatjes zover willen reizen om dit te  :wink: doen.
Brood dat men deelt, smaakt beter.

Rietjes
Lid geworden op: 07 nov 2002, 16:02
Locatie: Ieper

12 jan 2019, 15:15

Erika, je vergeet Lady en hare vagebond (krulle) nog  :wink:
Oud maar niet out !

meme-rietje
Lid geworden op: 13 okt 2003, 19:51
Locatie: Zuid-West-Vl.

12 jan 2019, 15:38

Erika1 schreef:.
Eens een gek voorstel een meeting ten huise van  :lol: klözen eten hahahaha ik zie dat wel zitten, maar vrees dat er weing maatjes zover willen reizen om dit te  :wink: doen.
heb eens gekoekeloerd op de kaart
je woont wel heel ver  8O
met de trein misschien?
Rietjes ?
Groetjes van meme-rietje,
het is gemakkelijker op te geven dan door te gaan

Ivette
Lid geworden op: 24 nov 2005, 17:36
Locatie: gits

12 jan 2019, 17:12

Veve, ik ben in 2013, na het overlijden van mijn man bij Okra gegaan.
Er is hier niets anders in Gits, en ik heb nood om eens buiten te komen en vooral onder de mensen.
Niet lang daarna heb ik het secretariaat en het Krantje overgenomen.
Ik kan daar creatief in zijn, ook mijn huisdokter is heel content dat ik me "dat aantrek".
Ik word op 30 januari al 78 dus ben ik helemaal niet met jou te vergelijken, ik leef ook alleen en rijd geen auto dus is dat een goede uitkomst voor mij. Pas op: ik ben het daar niet met alles eens hoor, die samen dansende dames bvb daar doe ik allemaal niet aan mee.
Maar, Gits is "maar" een boerendorp, gisteren waren er weer 155 leden voor koffie en taart en daarna een dansje op triestige muziek.
Maar, riskeren wij een voordracht of iets intellectueel dan moeten we het afzeggen, geen interesse!
WIJ schreven ons ook in bij Okra toen hij pre-gepensioneerd werd maar hebben het toen ook niet lang uitgehouden!
Ik wil maar zeggen: elk geval is anders, maar ik geef u wel volkomen gelijk hoor dat ge u nog te jong voelt voor Okra!

Erika, die Klotzen zijn hier toch niet zo goed doorgedrongen of heb ik het mis?

Alweer donkere, triestige dag hé! Allemaal luxeproblemen, gaan allemaal voorbij!

 
Ivette

Erika1
Lid geworden op: 18 jan 2004, 01:26
Locatie: Limburg - Houthalen

12 jan 2019, 18:19

Rietjes schreef:Erika, je vergeet Lady en hare vagebond (krulle) nog  :wink:
Dat koppel uit Antwerpen  :lol: Françoise / Katty en gezin, Kimber / Die uit Antwerpen met zijn boot ? moet eens gaan zoeken naar foto's / Nancy / Eva / Fleur / Sofie en man  sjonge sjonge waar is de tijd  :roll:
Brood dat men deelt, smaakt beter.

schaffen
Lid geworden op: 01 apr 2018, 11:22
Locatie: aan het bos

13 jan 2019, 07:41

Afbeelding

Goede morgen iedereen 

Wat een nat en grijs weer weer  :lol: dat klinkt raar , echt een weer om straks naar de cros te kijken voor de tv   , het zal er weer glibberig zijn ,  de vrouwen hingen gisteren vol met modder tot achter hun oren , je man zal doorweekt zijn als hij terug thuis komt veve .

Groetjes en nog een fijne dag 

Robert

meme-rietje
Lid geworden op: 13 okt 2003, 19:51
Locatie: Zuid-West-Vl.

13 jan 2019, 09:19

goeie morgen iedereen

Afbeelding
Groetjes van meme-rietje,
het is gemakkelijker op te geven dan door te gaan

omadina
Lid geworden op: 11 dec 2005, 19:34
Locatie: Meulebeke

13 jan 2019, 09:44

Goede morgen,

't Wordt inderdaad een grijze , regenachtige dag !
Maar de echte liefhebbers van de cross, zoals jouw man, Vévé, laten zich daar niet door afschrikken. 't Zou zeker niks voor mij zijn, maar denk de BK wel te volgen op tv, ben nieuwsgierig of Wout terug kampioen kan worden.

Rietjes, gisteren weer 10 km gestapt, proficiat hoor !
Gisteren heb ik veel gelezen, boodschappen gedaan, en voor de rest me wat kalm gehouden, want heb nog wel last van mijn verkoudheid.
Ik wil morgen weer present zijn, want de maatjes wachten op me om 10u30.

Momenteel ben ik in geen verenigingen meer, als ik nog in Meulebeke woonde was ik lid van de Zilveren Passer, afdeling Tielt, ik had er enkele goede vriendinnen, en we hadden wel mooie uitstappen, 1x per maand. Ik heb er goede herinneringen aan. Het speet hen als ik mijn lidmaatschap opzei, maar telkens de rit tot Tielt, vond ik echt te ver. Ik ben nooit lid geweest van Okra.

Op 6 februari is het vergadering van de fietsclub, die gegroeid is uit de tennisclub, hier in Koksijde. Een vriendin heeft me uitgenodigd om eens te gaan luisteren naar hun programma voor 2019. Ik zal dat doen, ik zie wel of ik me inschrijf.

Maatjes, ja, zuurkool is ook niet echt mijn ding, maar misschien kan dat gerecht van Erika me toch bekoren ??? Rietjes maakt er goed reclame voor hoor !

Nu eens mijn koelkast inspecteren... jaja, 't wordt biefsteak vandaag, met boschapions en gebakken aardappeltjes. En... soep heb ik nog van gisteren.
Gisteren was het vis, dus dat mag eens hé, een stukje vlees ...

Voor jullie allemaal, een prettige zondag !
omadina
Mama, oma, wat maakt het uit !
Het leven is mooi, zolang er zon, muziek en kinderen zijn !

Ivette
Lid geworden op: 24 nov 2005, 17:36
Locatie: gits

13 jan 2019, 10:49

Hier is het echt niet koud en het regent niet, ik krijg soms de indruk dat West-Vlaanderen meestal een voetje voor heeft op weergebied, misschien door de nabijheid van de zee?

De show op ARD vond ik niet zo denderend. Wel life opgenomen voor duizenden toeschouwers aangezien Cristoff van uit zijn ziekbed groette toen Clubbb 3 optrad.
De meeste prijswinnaars vond ik niet de beste: die oudere groep niet, die getatoeëerde jonge vrouw die er als een man uitziet niet. Typisch dat het allemaal zangers waren die met Florian op tournee door het land trekken.
Ze zullen wel allemaal meest verkocht hebben maar we hebben toch al schonere Duitse shows gezien!
Natuurlijk heeft Florian weer alles goed aan mekaar gepraat en hij en Helene hebben zich heel "vriendschappelijk" uit de slag getrokken, ze zullen nog wel veel moeten samenwerken al was dit hun 1e keer!
Wel verwonderlijk dat zelfs de jonge gasten meezongen met die oudere zangers als Roland Kaiser, dat zie ik hier nog niet gebeuren! 

En nu naar de cross kijken vanmiddag, raar zonder Matthieu, Wout van Aert zal wel winnen zeker?

Vanmiddag zal ik een stukje hindergebraad bakken met appelmoes en "geruineerde" (gebakken aardappelen!)
Doeiiiii tot later! 
Ivette

veve
Lid geworden op: 16 mar 2006, 16:55
Locatie: W-Vl

13 jan 2019, 12:33

Goedemorgen allemaal!
Wat een weer is hier aan het gieten, ja schaffen mijne vent zal nat zijn...hij heeft wel speciale kledij aan tegen die regen maar toch zal ie nat zijn hé!
Heb heel lang geslapen Geert’s familie waren pas om 1u.de deur uit en ze waren hier al van 18u30!
De mannen zaten samen en de vrouwen ook, één van mijn schoonzussen haar ma is zwaar dement en toen ze hier toekwam zei ze dat ze niet over haar ma zou praten want ze kan daar niet tegen...ja amai mijne frak ze heeft samen met mijn andere 2 schoonzussen meer dan 3u. over niets anders gebabbeld!
Gelukkig moest ik ondertussen opdienen en afdienen, maar die ene schoonzus kan maar over haar eigen praten, ofwel een ganse avond over haar kleinkinderen of over haar demente moeder, ze leeft ook in een beperkte wereld ze is nooit uitwerken geweest, ze gaat nooit ergens alleen naartoe ze is in geen enkele vereniging ze gaat enkel op zaterdag en woensdag met haar man een koffie drinken in Roeselare!
Ze begrijpt ook niet dat mensen op reis gaan zelfs niet van haar eigen kinderen!
Enfin je hoort het wel ik heb een hekel aan die schoonzus, ze kan en weet alles best en ze denkt van haar eigen dat ze slim is en dat is ze zeker niet!
Genoeg daarover ben echt aan het zagen hé is mijn gewoonte niet... ga mijn huis dweilen want het is echt vuil!
Nog een fijne zondag en tot later!
One life...live it !

Rietjes
Lid geworden op: 07 nov 2002, 16:02
Locatie: Ieper

13 jan 2019, 16:04

Goeienamiddag

VIP etentje vd voetbal, nu het ventje  naar de match en ikke uitgeteld
dat laatste glaasje was er blijkbaar teveel aan Afbeelding

ff zetelen en tegen dat de match gedaan is ben ik weer OK ! 
Oud maar niet out !

Ivette
Lid geworden op: 24 nov 2005, 17:36
Locatie: gits

13 jan 2019, 20:07

Ik heb ook genoten van de cross, lang geleden dat het nog eens spannend was hé, toch heel wat anders als Vanderpoel niet mee doet, die haalt direct alle spanning eruit!
Heel mooie winnaar, Toon, die zijn zege niet gestolen heeft! proficiat!
Ivette

piepje
Lid geworden op: 05 feb 2005, 18:00
Locatie: naast bos

13 jan 2019, 23:53

Afbeelding
Hou van mensen,zoals ze zijn!
Er zijn geen anderen

Erika1
Lid geworden op: 18 jan 2004, 01:26
Locatie: Limburg - Houthalen

14 jan 2019, 05:48

Goeiemorgen,

Michelly, een gelukkige verjaardag maak er een fijne dag van xxx

Rietjes, glaasje teveel  :lol: :P :lol: :P
Brood dat men deelt, smaakt beter.