Allochtonen en rusthuizen

Hier is plaats voor discussie over actuele onderwerpen.
Met een krant kan je zowel een minister als een vlieg doodslaan. (Herman de Croo - 1937)

janieburton
Lid geworden op: 18 jan 2009, 18:50

02 jan 2019, 10:43

Allereerst een Gezond en Gelukkig 2019!


http://www.msn.com/nl-be/nieuws/nationa ... cid=ASUDHP

voorn
Lid geworden op: 27 okt 2006, 10:30
Locatie: Antwerpen

02 jan 2019, 11:20

Heb me al afgevraagd wat ik moet doen als een islamitische vrouw in mijn nabijheid ineen stuikt.
Onmiddellijk HBO beginnen met de kans een pak slaag te krijgen of van niks gebaren en laten liggen tot de 112 er is.

figaretto
Lid geworden op: 13 aug 2005, 14:10
Locatie: waar de meeuwen schreeuwen boven 't golfgedruis...

02 jan 2019, 11:37

 Er bestaan rusthuizen waar rekening wordt gehouden met die paar moslimklanten, maar die evolutie verloopt langzaam', vertelt Hatice.

Uit het artikel leid ik twee conclusies af :
1. Moslims zijn, algemeen gesproken, totaal ongeschikt om in een Westers land te gedijen gezien hun culturele en religieuze achtergrond. 
2. Indien ik mevrouw Hatice goed begrijp zou het beter zijn moesten wij hier ons meer aanpassen aan die cultuur en religie. Persoonlijk, en waarschijnlijk ben ik niet alleen, vind ik dat niet wenselijk, om het eufemistisch uit te drukken.

vercingetorix
Lid geworden op: 28 okt 2008, 10:42
Locatie: harelbeke

02 jan 2019, 11:49

figaretto schreef: Er bestaan rusthuizen waar rekening wordt gehouden met die paar moslimklanten, maar die evolutie verloopt langzaam', vertelt Hatice.

Uit het artikel leid ik twee conclusies af :
1. Moslims zijn, algemeen gesproken, totaal ongeschikt om in een Westers land te gedijen gezien hun culturele en religieuze achtergrond. 
2. Indien ik mevrouw Hatice goed begrijp zou het beter zijn moesten wij hier ons meer aanpassen aan die cultuur en religie. Persoonlijk, en waarschijnlijk ben ik niet alleen, vind ik dat niet wenselijk, om het eufemistisch uit te drukken.
Anders passen de Politie en het gerecht zich wonderwel aan .
De rellen in Molenbeek, hebben één arrestatie voortgebracht.
Deze éne gearresteerde marokkaan heeft AL DIE VERNIELINGEN op zijn geweten.
Zeg nu zelf : voor 1 marokkaan kan de politie toch niet op straat gaan patrouilleren nietwaar ?
En het G-e-r-e-c-h-t : jaja, maar ge moet dat in zijn context zien nietwaar ...
We hebben al onnoemelijk veel contexten gezien in deze gevallen, maar nog geen serieuze uitspraken;
wat baet den uyl een bril
als de caers niet branden wil

werewoef
Lid geworden op: 05 apr 2005, 17:53

02 jan 2019, 22:20

Alochtonen en rusthuizen

Ondergetekende is nog steeds  islamofoob  . Dit houdt in dat ik nog steeds schrik heb van den Islam om de eenvoudige reden dat die me willen  terug sjotten naar de middeleeuwen .

Werewoef
AMEN en AUM
MaLoReg

03 jan 2019, 07:10

Allochtonen in rusthuizen zal nog niet direct voor vandaag zijn denk ik.
Zelf verbleef ik langere perioden in zowel Dubai-Abu Dhabi en Qater en dan merk je
dat de bevolking een totaal andere levensstijl aanhangt. Deze 3 opgenoemde steden
zijn welliswaar heel erg gemoderniseerd, een véél grotere luxe dan bvb bij ons maar
het blijven grote families die met zen allen samenwonen. Bij mijn weten was dat héél vroegere
jaren bij ons ook zo dat kinderen voor hun ouders bleven zorgen en ze in huis namen.

maior domus
Lid geworden op: 25 jul 2014, 00:06

03 jan 2019, 09:24

voorn schreef:Heb me al afgevraagd wat ik moet doen als een islamitische vrouw in mijn nabijheid ineen stuikt.
Onmiddellijk HBO beginnen met de kans een pak slaag te krijgen of van niks gebaren en laten liggen tot de 112 er is.
Jij spreekt van een pak slaag, ik zou eerder denken aan een lynchpartij!
Om even serieus te antwoorden op je vraag:
Bij een reanimatie wordt de bovenkledij volledig verwijderd, ook BH.
Ieder burger is verplicht een andere burger in nood te helpen, behalve als zijn eigen veiligheid niet gegarandeerd is.
(of wanneer je onbekwaam bent hulp te geven)
Met andere woorden, als die islamitische vrouw ineen stuikt en er zijn andere islamieten in de buurt: laat maar liggen en bel de 112.
(Die zijn het al gewend van stenen naar hun kop te krijgen  :evil: )
Als er 100% zeker geen islamieten in de buurt, kan je een reanimatie overwegen. 
Maar bedenk dat die soort je later nog lang kan lastig vallen.
Ondank is 's werelds loon
Ice

04 jan 2019, 15:54

maior domus schreef:
voorn schreef:Heb me al afgevraagd wat ik moet doen als een islamitische vrouw in mijn nabijheid ineen stuikt.
Onmiddellijk HBO beginnen met de kans een pak slaag te krijgen of van niks gebaren en laten liggen tot de 112 er is.
Jij spreekt van een pak slaag, ik zou eerder denken aan een lynchpartij!
Om even serieus te antwoorden op je vraag:
Bij een reanimatie wordt de bovenkledij volledig verwijderd, ook BH.
Ieder burger is verplicht een andere burger in nood te helpen, behalve als zijn eigen veiligheid niet gegarandeerd is.
(of wanneer je onbekwaam bent hulp te geven)
Met andere woorden, als die islamitische vrouw ineen stuikt en er zijn andere islamieten in de buurt: laat maar liggen en bel de 112.
(Die zijn het al gewend van stenen naar hun kop te krijgen  :evil: )
Als er 100% zeker geen islamieten in de buurt, kan je een reanimatie overwegen. 
Maar bedenk dat die soort je later nog lang kan lastig vallen.
Jah, als belg/autochtoon ben je altijd gekloot: 
- geen hulp bieden aan een moslima, dan ben je schuldig aan geen hulp verlenen aan een mens in nood, dan ben je xenofoob en racist.
- wel hulp bieden, dan beledig je hun geloof en riskeer je je leven.
Dus moet je je uit de voeten maken en moeten haar geloofsgenoten haar maar oprapen.
Ice

04 jan 2019, 16:09

figaretto schreef: Er bestaan rusthuizen waar rekening wordt gehouden met die paar moslimklanten, maar die evolutie verloopt langzaam', vertelt Hatice.

Uit het artikel leid ik twee conclusies af :
1. Moslims zijn, algemeen gesproken, totaal ongeschikt om in een Westers land te gedijen gezien hun culturele en religieuze achtergrond. 
2. Indien ik mevrouw Hatice goed begrijp zou het beter zijn moesten wij hier ons meer aanpassen aan die cultuur en religie. Persoonlijk, en waarschijnlijk ben ik niet alleen, vind ik dat niet wenselijk, om het eufemistisch uit te drukken.
De culturele verschillen zijn groot.
Krijgen ze daar wel halal eten?
Worden ze wel verzorgd door een verpleegkundige van hun eigen geslacht?
Hebben ze een eigen gebedsruimte?
Wat met het vrijdagsgebed?
Komt er een imam over de vloer?’
Géén van die eisen komen overeen met ónze cultuur waarin moslims leven.
Willen ze op die manier in een rusthuis verzorgd worden?
Dan kunnen ze best terugkeren naar hun eigen cultuur waar dat wel allemaal volgens de achterlijke eisen van hun bijgeloof verloopt.
Reeds járen is het: "aanpassen of ophoepelen" en dat geldt tegenwoordig nog veel meer dan vroeger!
Ze zullen eten wat de pot schaft,
ze zullen verzorgd worden door de verpleegkundigen die daarvoor opgeleid  werden, ongeacht het geslacht, 
Ze zullen de beschikbare gebedsruimte gebruiken, mag ook op vrijdag,
en de imam mag op bezoek komen, net als de pastoor.
PUNT 
GEEN speciallekes, iedereen is GELIJK!
Niet akkoord? Ophoepelen!!  :evil:

Polmar
Lid geworden op: 23 feb 2004, 16:51

04 jan 2019, 16:37

In plaats van hier jullie ergernissen neer te pennen, doe zoals ik , ga naar de site van betreffende politiekers en hoop dat ze het lezen, in alle geval ik heb nog nooit een antwoord gekregen van geen enkele partij !!

Polmar
Apple Imac Mojave

Idefix
Lid geworden op: 21 jun 2007, 18:58
Locatie: Vlaams Brabant

05 jan 2019, 11:04

maior domus schreef:
voorn schreef:Heb me al afgevraagd wat ik moet doen als een islamitische vrouw in mijn nabijheid ineen stuikt.
Onmiddellijk HBO beginnen met de kans een pak slaag te krijgen of van niks gebaren en laten liggen tot de 112 er is.
Jij spreekt van een pak slaag, ik zou eerder denken aan een lynchpartij!
Om even serieus te antwoorden op je vraag:
Bij een reanimatie wordt de bovenkledij volledig verwijderd, ook BH.
Ieder burger is verplicht een andere burger in nood te helpen, behalve als zijn eigen veiligheid niet gegarandeerd is.
(of wanneer je onbekwaam bent hulp te geven)
Met andere woorden, als die islamitische vrouw ineen stuikt en er zijn andere islamieten in de buurt: laat maar liggen en bel de 112.
(Die zijn het al gewend van stenen naar hun kop te krijgen  :evil: )
Als er 100% zeker geen islamieten in de buurt, kan je een reanimatie overwegen. 
Maar bedenk dat die soort je later nog lang kan lastig vallen.
Zelfs dan nog zou ik het niet wagen. Ze gaat vertellen wat je gedaan hebt en dan ben je toch de pieneut.
Gewoon laten liggen en wegwezen, de kans dat je eventueel nog kunt beschuldigd worden dat je er de oorzaak van waart is reëel.
De zon is gratis voor iedereen

Idefix
Lid geworden op: 21 jun 2007, 18:58
Locatie: Vlaams Brabant

05 jan 2019, 11:05

Polmar schreef:In plaats van hier jullie ergernissen neer te pennen, doe zoals ik , ga naar de site van betreffende politiekers en hoop dat ze het lezen, in alle geval ik heb nog nooit een antwoord gekregen van geen enkele partij !!

Polmar
Ik heb dat al opgegeven..……….nooit een antwoord,
De zon is gratis voor iedereen

Idefix
Lid geworden op: 21 jun 2007, 18:58
Locatie: Vlaams Brabant

05 jan 2019, 11:06

Ice schreef:
figaretto schreef: Er bestaan rusthuizen waar rekening wordt gehouden met die paar moslimklanten, maar die evolutie verloopt langzaam', vertelt Hatice.

Uit het artikel leid ik twee conclusies af :
1. Moslims zijn, algemeen gesproken, totaal ongeschikt om in een Westers land te gedijen gezien hun culturele en religieuze achtergrond. 
2. Indien ik mevrouw Hatice goed begrijp zou het beter zijn moesten wij hier ons meer aanpassen aan die cultuur en religie. Persoonlijk, en waarschijnlijk ben ik niet alleen, vind ik dat niet wenselijk, om het eufemistisch uit te drukken.
De culturele verschillen zijn groot.
Krijgen ze daar wel halal eten?
Worden ze wel verzorgd door een verpleegkundige van hun eigen geslacht?
Hebben ze een eigen gebedsruimte?
Wat met het vrijdagsgebed?
Komt er een imam over de vloer?’
Géén van die eisen komen overeen met ónze cultuur waarin moslims leven.
Willen ze op die manier in een rusthuis verzorgd worden?
Dan kunnen ze best terugkeren naar hun eigen cultuur waar dat wel allemaal volgens de achterlijke eisen van hun bijgeloof verloopt.
Reeds járen is het: "aanpassen of ophoepelen" en dat geldt tegenwoordig nog veel meer dan vroeger!
Ze zullen eten wat de pot schaft,
ze zullen verzorgd worden door de verpleegkundigen die daarvoor opgeleid  werden, ongeacht het geslacht, 
Ze zullen de beschikbare gebedsruimte gebruiken, mag ook op vrijdag,
en de imam mag op bezoek komen, net als de pastoor.
PUNT 
GEEN speciallekes, iedereen is GELIJK!
Niet akkoord? Ophoepelen!!  :evil:
Liefst ophoepelen. Of zelf voor hun rusthuizen zorgen.
De zon is gratis voor iedereen

walteropdemaan
Lid geworden op: 27 nov 2009, 15:56

05 jan 2019, 11:42

Afbeelding
Mohammedanen zal je enkel in Belgische  rusthuizen vinden waar de achterzijde  van het sanitair niet in 12° zuid- oostelijke richting wijst, dit is oneerbiedig voor hun.

frits1955
Lid geworden op: 05 nov 2016, 14:48

05 jan 2019, 15:48

""dien ik mevrouw Hatice goed begrijp zou het beter zijn moesten wij hier ons meer aanpassen aan die cultuur en religie."

Je begrijpt het helemaal niet goed want er staat helemaal niets van die strekking - het probleem is enkel dat jij dat graag wil zien staan.
Er staat enkel:" Er bestaan rusthuizen waar rekening wordt gehouden met die paar moslimklanten, maar die evolutie verloopt langzaam".
Nergens valt te lezen dat  "het beter zou zijn dat wij hier ons moeten aanpassen aan die cultuur en religie".
Terug naar het eerste studiejaar en leren lezen.