Werken en toch in armoede leven

Hier is plaats voor discussie over politieke onderwerpen.
Bepaalde dwalingen verdwijnen pas als men ophoudt ze te weerleggen (Otto Weiss 1847)
Ice

19 jan 2019, 14:12

Tja, Fazal, het zullen die met nog een rijkgevulde spaarboek zijn, zeker, die afstrijden dat armoede toeneemt?
En logisch ook, die voelen het immers niet....nóg niet...hoe verklaar je anders dat ze blijven ontkennen dat we collectief verarmd worden?  :roll:
Fazal

19 jan 2019, 14:20

Het zal die gasten wel worst wezen Ice, dat is trouwens al altijd zo geweest.

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

19 jan 2019, 14:51

Ice schreef:
Wil. schreef:
Ice schreef:Want we hadden het over tandverzorging, niet over een busabonnement (uiterst klein verschil overigens tussen 23.000bf en 20.000bf....maar een kleine 75€, toch?) of over de schommelende dieselprijzen...
8O
Dat zegt Jockey toch, Wil?
...die beide busabonnementen me in totaal 23 000 Bfr. per schooljaar kosten. Daar betaal je nu nog geen €500 voor...
23.000 BEF zou ongeveer 575 euro zijn. Niet 75 euro, hé, want dat is maar zowat 3.000 frank. Dit even terzijde.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

19 jan 2019, 14:53

Fazal schreef:Het gaat over over "werken en toch in armoede leven"!
Niet alleen over tandenborstels en bus- tramvervoer.
Men spreekt hier over over miljarden op spaarrekeningen van àlle Belgen, en dat is niet het geval.
Als  jij daaruit begrijpt dat elke belg miljarden op zijn spaarrekening heeft staan, dan heb je gelijk want dat is niet waar. Maar het is wel degelijk zo dat je het totaal van álle belgische spaarboekjes optelt, je enkele honderden miljarden hebt.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.
Ice

19 jan 2019, 15:13

Wil. schreef:
Ice schreef:
Wil. schreef:
Ice schreef:Want we hadden het over tandverzorging, niet over een busabonnement (uiterst klein verschil overigens tussen 23.000bf en 20.000bf....maar een kleine 75€, toch?) of over de schommelende dieselprijzen...
8O
Dat zegt Jockey toch, Wil?
...die beide busabonnementen me in totaal 23 000 Bfr. per schooljaar kosten. Daar betaal je nu nog geen €500 voor...
23.000 BEF zou ongeveer 575 euro zijn. Niet 75 euro, hé, want dat is maar zowat 3.000 frank. Dit even terzijde.
Duhhhh...ik hád het toch over dat "uiterst klein verschil van 75€"?
Weliswaar een 'verwaarloosbaar klein' verschil van 3.000bfr voor sommigen....?

Dat komt ervan als de ene keer bfr wordt gebruikt en de andere keer euro om een bedrag te kunnen minimaliseren? :roll:
Dit even terzijde
Als  jij daaruit begrijpt dat elke belg miljarden op zijn spaarrekening heeft staan, dan heb je gelijk want dat is niet waar. Maar het is wel degelijk zo dat je het totaal van álle belgische spaarboekjes optelt, je enkele honderden miljarden hebt.
Nee, Wil, dat proberen ze ons WIJS te maken, dat élke belg RIJK is en tonnen spaargeld heeft, wij begrijpen ook waarom...jij ook?
Als je de gróte hoop eens optelt die géén spaargeld meer heeft, dan blijven er maar weinig rijke belgen over voor die "honderden miljarden op álle belgische spaarboekjes"... :roll:
dejules

19 jan 2019, 22:37

petrol schreef:Arme Belgen.

Belgen laten recordbedrag van 80 miljard euro op zichtrekening staan

Het
Gelukkig investeerden ze niet in bel20 aandelen . -20%.

Jockey
Lid geworden op: 08 dec 2009, 23:19
Locatie: Wuustwezel

20 jan 2019, 10:36

Bij de les blijven...
Vertel dan eens wat de orthodontist precies gekost heeft tóen voor een beugel in vergelijking met nu? Ik vermoed vóór halfweg de jaren tachtig?

Want we hadden het over tandverzorging, niet over een busabonnement (uiterst klein verschil overigens tussen 23.000bf en 20.000bf....maar een kleine 75€, toch?) of over de schommelende dieselprijzen...

Je vraagt je af waarom die gele hesjes op straat komen?? Telkens méér inleveren en verdoken belastingen en steeds stijgende prijzen, zegt je dat iets?
Misschien wordt alles alleen alsmaar duurder voor ánderen?  :roll:

En neen, je geeft geen antwoord en ontkracht helemaal níks, je verandert enkel van onderwerp: naar busabo en dieselprijzen die niks te maken hebben met de vraag over de huidige kost van tandverzorging....ik kan mij voorstellen dat dát dan inderdaad irritante vragen zijn voor wie (nog) geen last heeft van prijzen die de pan uitrijzen en voor velen reeds onbetaalbaar geworden zijn.[/quote]


Ik blijf bij de les ice. In essentie gaat het immers over de levensduurte. En nu ook over die gele hesjes waarvan ik terecht de legitimiteit van in vraag stel. Misschien wat veel cijferkes voor jou om te kunnen volgen, maar ja, dat komt vermoedelijk door de jaren, daar moet je jezelf maar bij neerleggen... 
Weet je,je kan perfect ruzie maken en toch vrienden blijven...

petrol
Lid geworden op: 29 jan 2018, 08:06

20 jan 2019, 11:22

dejules schreef:
petrol schreef:Arme Belgen.

Belgen laten recordbedrag van 80 miljard euro op zichtrekening staan

Het
Gelukkig investeerden ze niet in bel20 aandelen . -20%.
Ik heb maar één bel 20 aandeel en dat is Elia.
dejules

20 jan 2019, 11:49

petrol schreef: Ik heb maar één bel 20 aandeel en dat is Elia.
U heeft slechts 1 aandeel?
Dan heb je het ook niet breed, toch?

petrol
Lid geworden op: 29 jan 2018, 08:06

20 jan 2019, 11:58

dejules schreef:
petrol schreef: Ik heb maar één bel 20 aandeel en dat is Elia.
U heeft slechts 1 aandeel?
Dan heb je het ook niet breed, toch?
Wat ik nog heb ga ik zeker niet aan uwe stomme cynische sarcastische neus hangen !!

Idioot !!!

En nu ga ik met mijn Porsche Cayenne nog een toerke doen om de groen linkse klimaatzotten nog wat te pesten.
dejules

20 jan 2019, 12:25

petrol schreef:
dejules schreef:
petrol schreef: Ik heb maar één bel 20 aandeel en dat is Elia.
U heeft slechts 1 aandeel?
Dan heb je het ook niet breed, toch?
Wat ik nog heb ga ik zeker niet aan uwe stomme cynische sarcastische neus hangen !!

Idioot !!!

En nu ga ik met mijn Porsche Cayenne nog een toerke doen om de groen linkse klimaatzotten nog wat te pesten.
U heeft Cayenne moeten googlelen. U rijdt Fiat?
Ice

20 jan 2019, 12:31

Jockey schreef:
Ice schreef:Bij de les blijven...
Vertel dan eens wat de orthodontist precies gekost heeft tóen voor een beugel in vergelijking met nu? Ik vermoed vóór halfweg de jaren tachtig?

Want we hadden het over tandverzorging, niet over een busabonnement (uiterst klein verschil overigens tussen 23.000bf en 20.000bf....maar een kleine 75€, toch?) of over de schommelende dieselprijzen...

Je vraagt je af waarom die gele hesjes op straat komen?? Telkens méér inleveren en verdoken belastingen en steeds stijgende prijzen, zegt je dat iets?
Misschien wordt alles alleen alsmaar duurder voor ánderen?  :roll:

En neen, je geeft geen antwoord en ontkracht helemaal níks, je verandert enkel van onderwerp: naar busabo en dieselprijzen die niks te maken hebben met de vraag over de huidige kost van tandverzorging....ik kan mij voorstellen dat dát dan inderdaad irritante vragen zijn voor wie (nog) geen last heeft van prijzen die de pan uitrijzen en voor velen reeds onbetaalbaar geworden zijn.

Ik blijf bij de les ice. In essentie gaat het immers over de levensduurte. En nu ook over die gele hesjes waarvan ik terecht de legitimiteit van in vraag stel. Misschien wat veel cijferkes voor jou om te kunnen volgen, maar ja, dat komt vermoedelijk door de jaren, daar moet je jezelf maar bij neerleggen... 
Als steeds meer mensen de tandverzorging voor hun kinderen niet meer kunnen betalen, dan gaat het toch over de levensduurte?...duh.. :roll:

En nog beantwoordt je de vraag niet: wat heeft de orthodontie tóen gekost? Hoeft zelfs niet voor alle drie je zonen maar voor eentje? En vergelijk dát eens met nu? Tot 10.000€ of een hálf miljóen bf? Dacht het níet!!

Ik volg FEITEN en waarneembare ervaringen van ménsen en omgeving, geen manipulerende cijfertjes, dat zou jij voor de verandering beter ook eens doen ipv voorgekauwde tegenstrijdigheden in de leugenpers klakkeloos volgen.

Dus het volk mag haar récht, om te protesteren tegen wanbeleid van de regering die ons bewust verarmt, niet gebruiken door op straat te komen? :roll:
Legitiem?? Spontane betogingen om ongenoegen te uiten behoren reeds tot het verleden, nu moet al tóestemming gevráágd worden om ongenoegen te uiten via betogingen...is dat misschien legitiem??
Het is niet omdat jíj het nog goed hebt, dat iedereen nog kan rondkomen, denk daar maar eens over na.

Het is door kortzichtige egoïsten, die enkel aan hun eigen denken en dan kritiek hebben op anderen die minderbedeeld zijn en terecht opkomen voor hun recht op een menswaardig leven, dat de verdeel en heers door de politiek blijft bestaan waardoor wij collectief verarmen want bedenk wél dat als bij die minderbedeelden niks meer te halen valt, dan kom jij ook aan de beurt....niet jammeren dan als het zover is want dit staat al voor de deur.
Afkeuren van het protest van de gele hesjes is je eigen ondergang goedkeuren.

Jockey
Lid geworden op: 08 dec 2009, 23:19
Locatie: Wuustwezel

20 jan 2019, 22:44

petrol schreef:
dejules schreef:
petrol schreef: Ik heb maar één bel 20 aandeel en dat is Elia.
U heeft slechts 1 aandeel?
Dan heb je het ook niet breed, toch?
Wat ik nog heb ga ik zeker niet aan uwe stomme cynische sarcastische neus hangen !!

Idioot !!!

En nu ga ik met mijn Porsche Cayenne nog een toerke doen om de groen linkse klimaatzotten nog wat te pesten.
:lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
Weet je,je kan perfect ruzie maken en toch vrienden blijven...
55 Monique

21 jan 2019, 00:05

Wat kost een beugel en de orthodontische behandelingen met vaste apparatuur. Een gemiddelde behandeling duurt ongeveer 18 maanden en kost ±2500 euro. Uiteraard wordt hiervan een deel door uw ziekenfonds of verzekering terugbetaald.

Maar dat is niet voor iedereen gelijk , zijn mensen die langer nodig hebben zo dus komen die kosten er ook nog eens bij ...Bij mijn  dochter was bijna 4000 euro ....2,5 jaar gedragen .

Mijn oudste dochter  5000 euro die is er pas mee begonnen . Maar zit wel twee jaar verschil op met mijn andere dochter , die hebben ook verzekering ... 

Maar mijn kleinkinderen die hebben allemaal verzekering en die moeten zoveel niet betalen , rede die moeten dat minder lang dragen dan volwassenen ...Ok verzekering moet je ieder jaar betalen maar dat is voor iedereen gelijk ...En daar heb je twee verschillende prijzen in (verzekering) moet je eens op bevragen ....

Via D.K.V of andere verzekering van werk , of via mutualiteit .

 45 a 50 jaar geleden bij mij wie weet daar de prijs nog van ????? 

Jockey  waar jij nog met afkomt Bef .... 

Ja we moeten er niet over klagen , alles is duurder geworden en wie dat dat tegenspreekt , dan is dat zo .

Bij de belastingen is ook weer veel bijgekomen 2018/2017 ....En dat hangt dan nog af onroerend .éne meer dan andere .

En wie heeft voor de verandering gekozen , zo zie je maar , we dragen gevolgen  ..... 
Ben klaar voor aanval reactie's , maar toch is zo punt uit . 

En nu ga ik met mijn Porsche Cayenne  zie maar dat je niet slipt met dit weer lol  , Kon wel goed driften maar de  boete en rijverbod zal pijn doen voor die man ... :D

https://kw.knack.be/west-vlaanderen/nie ... 1548025964

Jockey
Lid geworden op: 08 dec 2009, 23:19
Locatie: Wuustwezel

21 jan 2019, 07:54

 45 a 50 jaar geleden bij mij wie weet daar de prijs nog van ????? 

Jockey  waar jij nog met afkomt Bef .... 

Ja we moeten er niet over klagen , alles is duurder geworden en wie dat dat tegenspreekt , dan is dat zo .


Hallo Monique, Daarom dat ik de prijs ook slechts bij benadering wist te zeggen. En ja, 40 a 50 jaar terug was dat nog Bf. Doch topic gaat toch wel over stijging van de levensduurte nietwaar?  :wink:
Weet je,je kan perfect ruzie maken en toch vrienden blijven...