Ontslagen proximus, de schande!

Hier is plaats voor discussie over actuele onderwerpen.
Met een krant kan je zowel een minister als een vlieg doodslaan. (Herman de Croo - 1937)
Ice

10 jan 2019, 14:24

1.900 banen staan op de tocht.
En er worden tegelijk 1.200 nieuwe werkkrachten gezocht!  8O

In deze tijden van snel veranderde markten, vooral technologisch, zou het niet aangewezen en zelfs noodzakelijk zijn dat technologische bedrijven mee evolueren door hun reeds geschoolde IT-personeel bij te blijven scholen om de veranderingen te kunnen blijven volgen ipv nu massaal mensen te ontslaan om er nieuwe voor in de plaats aan te werven, die ook nog eens eerst moeten ingewerkt worden en vaak zelfs ervaring míssen?
En wáár gaan ze die vinden, er is reeds járen een tekort op de arbeidsmarkt voor geschoolde IT-ers!

Elke IT-er dient zich overigens voortdurend bij te scholen om de veranderingen het hoofd te kunnen blijven bieden, om op de hoogte te blijven en dát gedurende héél zijn/haar carrière!

De kosten van deze onnodige wissel bedragen een veelvoud van de kost om het huidige personeel tijdens hun loopbaan bij het bedrijf gespreid te blijven bijscholen om de veranderingen te kunnen bijbenen?
 Slecht management en inefficiënte planning, geen toekomstgerichte visie waarvan wéér ónze werknemers de dupe zijn!  :evil:

Of is het weer de kwaadaardige bedoeling om ónze werknemers eruit te smijten, in ármoede te duwen en te vervangen door goedkopere (im)migranten, voor nóg meer bedrijfswinst, die tegelijk een verblijfsvergunning krijgen?  :x

hoshinkido
Lid geworden op: 01 mar 2006, 11:28
Locatie: HOOG EN HEEL DROOG en zonder bubbels ,bubbels genoeg

10 jan 2019, 15:11

Of is het weer de kwaadaardige bedoeling om ónze werknemers eruit te smijten, in ármoede te duwen en te vervangen door goedkopere (im)migranten, voor nóg meer bedrijfswinst, die tegelijk een verblijfsvergunning krijgen?  Afbeelding




dat zou weleens goed kunnen zijn!

met z'n allen overstappen naar telenet,is een manier om te boycotten :lol:
  gelukkig ben ik geen lid ,en zal dat nooit worden. 8)
medion akoya P32010 (MD34140) AMD RYZEN
DDR4 - 8GB ram 1TB harde schijf +256 SSD
telenet fiber . bitdefender plus ( EDGE )

Prima Vera
Lid geworden op: 25 mei 2012, 19:10

10 jan 2019, 17:16

hoshinkido schreef:Of is het weer de kwaadaardige bedoeling om ónze werknemers eruit te smijten, in ármoede te duwen en te vervangen door goedkopere (im)migranten, voor nóg meer bedrijfswinst, die tegelijk een verblijfsvergunning krijgen?  Afbeelding




dat zou weleens goed kunnen zijn!

met z'n allen overstappen naar telenet,is een manier om te boycotten :lol:
  gelukkig ben ik geen lid ,en zal dat nooit worden. 8)
Neen, het is héél eenvoudig. Ze gaan Indiërs aan het werk zetten die ze veel minder moeten betalen maar die in die zaken héél bedreven zijn. Netzogoed als banken nu ook Indiërs aan het werk zetten.

frits1955
Lid geworden op: 05 nov 2016, 14:48

10 jan 2019, 18:47

Wel héél toevallig dat Proximus nu afkomt met die golf van ontslagen, net nu we een vleugellamme  regering in lopende zaken hebben...Voor wie dat niet mocht weten: er zijn hier al jaren duizenden goedkope Indiërs aan de slag in de IT sector.

maior domus
Lid geworden op: 25 jul 2014, 00:06

10 jan 2019, 19:14

Prima Vera schreef: Neen, het is héél eenvoudig. Ze gaan Indiërs aan het werk zetten die ze veel minder moeten betalen maar die in die zaken héél bedreven zijn. Netzogoed als banken nu ook Indiërs aan het werk zetten.
Ik weet niet hoor, ik denk eerder dat ze heel die massa hoog opgeleide asieleisers aan het werk gaan zetten, die hier nu lopen te lanterfanten.
Die zitten immers op hete kolen om hun steentje bij te dragen aan onze samenleving.
:roll:
Ondank is 's werelds loon
Fazal

10 jan 2019, 19:41

En dan kunnen ze weer gaan zeggen dat de onze 'niet meer willen' werken'!
Ice

10 jan 2019, 20:24

hoshinkido schreef:Of is het weer de kwaadaardige bedoeling om ónze werknemers eruit te smijten, in ármoede te duwen en te vervangen door goedkopere (im)migranten, voor nóg meer bedrijfswinst, die tegelijk een verblijfsvergunning krijgen?  Afbeelding




dat zou weleens goed kunnen zijn!

met z'n allen overstappen naar telenet,is een manier om te boycotten :lol:
  gelukkig ben ik geen lid ,en zal dat nooit worden. 8)
Dat zou ze leren, van meer winst naar NUL...en dan met telenet hetzelfde herhalen tot de prijzen kelderen.  :twisted:
Maar Vlamingen kennen de macht van het volk (nóg steeds) niet.... :roll:

Monopolie is wettelijk verboden maar de staat vreet mee en dan mag het.
Door proximus strijkt de staat jaarlijks miljoenen euros aan dividenden op.

En schijnheilige peeters komt nu zogezegd uit de lucht gevallen terwijl de overheid meerderheidsaandeelhouder is en de voorzitter ook cd&v is.

Slecht management ook, jaarlijks gaan 500 mensen met pensioen bij proximus, de gemiddelde proximus-medewerker is 48 jaar....en wát betekent dat voor die mensen?

Te jong voor pensioen en te oud om nog ergens anders aan de bak te geraken dus: dop voor....éventjes want dat werd ook al 'afgebouwd'....nog wat armen erbij én koophuizen op de markt want anders krijgen deze huiseigenaren geen enkele steun van het ocmw?
Foei, luie vlaming, hé?  :roll:

Er kon al flink bespaard geweest zijn door deze natuurlijke uitstroom en afvloeiing van 500 per jaar op pensioen?
Minder inkomsten doordat er minder gesmst/gebeld wordt en miljarden investeringen komen eraan door netwerk 5de generatie....en die miljarden moeten er weer komen op de rug van de werknemers door te besparen op 'loonkosten' en natuurlijk forse verhoging van facturen voor de klanten....maar dat moet proximus dan eerst nog eens afspreken met vermeende concurrent telenet...

Dit is dezelfde truuk als bij Ford?
En 'topvrouw' leroy zal wel zorgen dat ze tegen dat de deuren sluiten na leegzuiging van het bedrijf, ze in het buitenland een van de aangeboden jobkes aanvaardt, tenslotte is de proximus puinhoop dan haar zorg niet meer. 
Ice

10 jan 2019, 20:27

frits1955 schreef:Wel héél toevallig dat Proximus nu afkomt met die golf van ontslagen, net nu we een vleugellamme  regering in lopende zaken hebben...Voor wie dat niet mocht weten: er zijn hier al jaren duizenden goedkope Indiërs aan de slag in de IT sector.
In callcenters als helpdesk of wat bedoel je?

frits1955
Lid geworden op: 05 nov 2016, 14:48

10 jan 2019, 22:00

Neenee, het gaat om hoogopgeleide informatici. Bij Proximus werken er honderden, bij multinationals, banken, IT-consultancy en noem maar op. En dat is al veel langer dan gisteren. Ze krijgen doorgaans niet meer betaald dan de sectorale minimumlonen. Een vorm van sociale dumping die georganiseerd werd en wordt door die bedrijven zelf en de overheid aangezien die toelaat dat die Indiërs  aangesloten blijven bij de Indische sociale zekerheid. Bedrijven betalen dus maar een goede 12% Indische sociale bijdrages ipv 25% of zoiets voor Belgische IT'ers. 

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

11 jan 2019, 10:15

Duizenden Indiërs? Dat komt door Kris Peeters natuurlijk.

Afbeelding

:lol: Bron
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

frits1955
Lid geworden op: 05 nov 2016, 14:48

11 jan 2019, 12:10

:lol: Voor 300€ koop ik seffens 10.000 likes op facebook voor onze brave Kris Peeters bij clickfarms .
Het aantal gekochte likes voor het account van Theo Francken ligt nog een pak hoger.

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

11 jan 2019, 12:53

Ja, dat zal in mei zeker blijken 8)
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

frits1955
Lid geworden op: 05 nov 2016, 14:48

11 jan 2019, 13:47

Francken heeft 95.000 + volgers op Twitter: 47.990 echte volgers en 46.478 valse. Resultaat van een onderzoek door Twitteraudit.com. Daar zitten uiteraard ook een hoop "bots" bij- geautomatiseerde accounts die iemand volgen als die over bepaalde thema's tweet. Sympatisanten kunnen massaal accounts kopen en laten retweeten enz. De kans dat de politicus het zelf gaat doen is miniem- waarom zou Francken dat doen? Hij is al bekend genoeg.
Automatische retweets zijn een plaag voor alle politici. Alleen is Francken zowat de enige die zelf regelmatig verwijst naar zijn aantallen volgers om te boasten over zijn populariteit.

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

11 jan 2019, 14:18

Het zal dan inderdaad overduidelijk worden in mei, niet?
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.
Ice

11 jan 2019, 14:34

frits1955 schreef::lol: Voor 300€ koop ik seffens 10.000 likes op facebook voor onze brave Kris Peeters bij clickfarms .
Het aantal gekochte likes voor het account van Theo Francken ligt nog een pak hoger.
Twitter, instagram, facebook, sociale media zijn allemaal propaganda kanalen geworden, marketing, beïnvloeding om door leugens en bedrog een vertekenend beeld te kunnen geven om een doel van eigenbelang te dienen.
Populariteit door gekochte volgers, likes en delen van standpunten en meningen door een peeceetje om de goedkeuring door mensen en de publieke opinie voor te spiegelen.
Jaja, de volksverlakkerij heeft een ietsje ander gezicht aangenomen: een muisklik.
Digitaal bedrog.