klonen hdd

Vragen/antwoorden betreffende computer software.

maneli
Lid geworden op: 19 apr 2005, 16:24
Locatie: Boutersem

11 jan 2019, 08:19

in feite twee vragen:

1.Bestaat de mogelijkheid om alleen het OS (win7) te klonen naar SSD?

2. Kan men een volledige HDD klonen om nadien te gebruiken in een andere laptop. (Ik heb een Acer met W10 en een samsung W7) en deze laatste geeft soms problemen vandaar de vragen.

Danny.
Lid geworden op: 15 mei 2003, 21:42
Locatie: Vlaams Brabant

11 jan 2019, 11:57

maneli schreef:… 2. Kan men een volledige HDD klonen om nadien te gebruiken in een andere laptop. (Ik heb een Acer met W10 en een samsung W7) en deze laatste geeft soms problemen vandaar de vragen.
Ik denk niet dat je een HDD van een bepaalde computer kunt klonen om er op een andere computer mee te werken, of die andere computer moet ook een "kloon" zijn van die eerste, dus identieke computer.

Andersom gezegd, je kan niet zonder probleem de motor van een Ferrari in een VW inbouwen ...

Groetjes

Danny
Windows 11 Home 64-bit, Ram 8GB, Medion Akoya E23403 All-In-One, Microsoft Defender

maneli
Lid geworden op: 19 apr 2005, 16:24
Locatie: Boutersem

11 jan 2019, 14:33

Dank u voor het antwoord op vraag 2. Ik vermoedde dit maar was niet 100% zeker.

Nu mijn win 7.  Kan ik daarvan enkel het OS klonen naar SSD met de bedoeling op dezelfde computer als de gekloonde HDD laptop.

dank voor de hulp.

verhaegen
Support SeniorenNet
Lid geworden op: 03 apr 2003, 20:48
Locatie: kapellen

11 jan 2019, 16:01

ja
dat gaat
dus is het de bedoeling van de hd te verwisselen naar een ssd

maneli
Lid geworden op: 19 apr 2005, 16:24
Locatie: Boutersem

11 jan 2019, 16:42

Inderdaad.
Ik zou er enkel het OS willen op zetten en nadien manueel verdere software zoals microsoft office e.a.
Dank voor de aandacht

Charlie Maru
Lid geworden op: 24 dec 2011, 17:33

11 jan 2019, 19:05

maneli schreef: Nu mijn win 7.  Kan ik daarvan enkel het OS klonen naar SSD met de bedoeling op dezelfde computer als de gekloonde HDD laptop.
Als het de bedoeling is om een schijf te klonen en te gebruiken op een ander hardware systeem, dan ... :?:
(je spreekt enerzijds over een computer en anderzijds over een laptop)

Met Win7 zou het kunnen dat deze geactiveerd blijft maar ik ben niet zeker, op Win10 kun je het vergeten.
Anderzijds is de Win7 geconfigureerd op de computer (vaste PC veronderstel ik ? ) en zal een hoop problemen geven als je deze kloont naar de laptop die een totaal andere hardware configuratie zal nodig hebben.

Het staat natuurlijk vrij om te proberen, je zult er zeker geen eieren mee breken.

Als je een HDD van een laptop wilt klonen naar SSD die je terug in dezelfde laptop gebruikt is er uiteraard geen enkel probleem.

maneli
Lid geworden op: 19 apr 2005, 16:24
Locatie: Boutersem

11 jan 2019, 20:33

Sorry dat ik wat verwarrend ben in de vraag.
Het gaat hem wel degelijk om een laptop (samsung) waar nu een HDD in zit en ik zou er een SSD schijf willen in steken met enkel Win 7 op.
Grts