Dries van Langenhove

Hier is plaats voor discussie over actuele onderwerpen.
Met een krant kan je zowel een minister als een vlieg doodslaan. (Herman de Croo - 1937)

frits1955
Lid geworden op: 05 nov 2016, 14:48

17 jan 2019, 19:44

Wow, ik sta paf .

vercingetorix
Lid geworden op: 28 okt 2008, 10:42
Locatie: harelbeke

17 jan 2019, 20:07

Ja, van een plastieken intellektueel begrijp ik goed dat hij daar PAF van staat.
wat baet den uyl een bril
als de caers niet branden wil

vercingetorix
Lid geworden op: 28 okt 2008, 10:42
Locatie: harelbeke

17 jan 2019, 20:09

Enne frits, plastiek is OOK een archaisch woord.
wat baet den uyl een bril
als de caers niet branden wil

vercingetorix
Lid geworden op: 28 okt 2008, 10:42
Locatie: harelbeke

17 jan 2019, 20:10

Verdorie, wil die vercingetorix nu zeggen dat gij archaisch zijt, oubollig ?
wat baet den uyl een bril
als de caers niet branden wil

vercingetorix
Lid geworden op: 28 okt 2008, 10:42
Locatie: harelbeke

17 jan 2019, 20:11

Ik zal proberen steeds maar één zin te schrijven frits, anders begrijp jij het niet hé ?
wat baet den uyl een bril
als de caers niet branden wil

frits1955
Lid geworden op: 05 nov 2016, 14:48

18 jan 2019, 08:32

""Ik zal proberen steeds maar één zin te schrijven frits, anders begrijp jij het niet hé ?"

Ventje, ik zal allicht nooit wennen aan wat hier doorgaat voor ironie of poging tot grappig zijn. Misschien moet je maar eerst een waarschuwing plaatsen dat Uw krom taaltje ironische bedoelingen heeft.

vercingetorix
Lid geworden op: 28 okt 2008, 10:42
Locatie: harelbeke

18 jan 2019, 20:09

frits1955 schreef:""Ik zal proberen steeds maar één zin te schrijven frits, anders begrijp jij het niet hé ?"

Ventje, ik zal allicht nooit wennen aan wat hier doorgaat voor ironie of poging tot grappig zijn. Misschien moet je maar eerst een waarschuwing plaatsen dat Uw krom taaltje ironische bedoelingen heeft.
Ventje, ik kan gemakkelijk uw vader zijn qua leeftijd, gelukkig niet qua familiebanden.
wat baet den uyl een bril
als de caers niet branden wil

vercingetorix
Lid geworden op: 28 okt 2008, 10:42
Locatie: harelbeke

18 jan 2019, 20:11

Gij zijt een nijdig en chagrijnig bazeke dat in woede ontsteekt als een ander een stuk taart neemt VOOR jou.
wat baet den uyl een bril
als de caers niet branden wil

vercingetorix
Lid geworden op: 28 okt 2008, 10:42
Locatie: harelbeke

18 jan 2019, 20:12

Zie je frits, steeds één ( 1, voor de duidelijkheid ) zin tegelijk.
wat baet den uyl een bril
als de caers niet branden wil

fregat
Lid geworden op: 05 jan 2011, 18:04
Locatie: Waasland

19 jan 2019, 07:51

Wil. schreef:Deze vogel zingt zoals hij gebekt is. De vrt is blij met zulke afwijkende aanpak: kijkcijfers!!!

Indien ze die brutale rekel niet meer wensen te horen, dan moeten ze hem gewoon niet meer uitnodigen.
Eén ding heeft hij : Steeds piekfijn uitgedost ! Er komen andere voddenmannen op het scherm ! 8)
Doe wel en zie niet om !

Phoebe
Lid geworden op: 16 mar 2003, 01:30
Locatie: In ons mooie Vlaanderen

19 jan 2019, 09:48

Ik lees dat , overal waar DVL zich vertoont,  hij bijzonder populair is bij het vrouwelijk geslacht . Allen willen ze een selfie met hem . Toegegeven , hij  oogt er inderdaad fris en als de ideale Vlaamse schoonzoon uit !. Niet onknap , goed gekleed,  heldere blik , net gecoiffeerd en rad van tong met overtuiging ! . Ik denk dat hij wel eens goed zou kunnen scoren bij de volgende verkiezingen .
Zo een beetje zoals bij  die Jesse Klaver (Groene partij in Holland) ! . Die deed het ook bijzonder goed bij de vrouwtjes . Had zowat , uitgezonderd hun ideologie , dezelfde kaarten als DVL al was Klaver's  kleding'look' wat vlotter bekeken.

Anders is het dan voor sommige  politiekers die wat nonchalanter voor de dag komen .. Almaci bvb. amai , die haar coiffeur is precies in de vakantie naar 't school geweest,  al kan  het  ook zijn dat Almaci misschien zélf haar 'haar' doet ?!
Idem dito met haar kleding .. Ik geef toe , met een figuur als het hare is het niet altijd gemakkelijk om  wat puik voor de dag te komen  ...maar toch verbetering in de stijl kan zeker nog !


Is  Dries VL voor sommigen wat te brutaal  dan kan misschien toch hetzelfde gezegd worden van Almaci . Die kwekt er maar op los en men hoort haar beginnen maar weet precies niet goed  hoe men haar stopt.  Interviewers doen het dan ook zelden en dat kan dan  misschien als reden  wel wat te maken hebben met haar 'links gerichte ' verteltrant die sommigen op VRT graag koesteren .?! Almaci lijkt ook nooit verlegen voor wat 'overdrijving' in haar discours !
Smijt er  hun spichtige  dikwijls slechtgeschoren Calvo ,  met zijn chronische anti -NVA fixatie-  tegen beter weten in waarschijnlijk -   eigenlijk ook maar tussen ,  blijkbaar op dezelfde PR lijst  geschoeid als zijn voorzitster..
Het is zover gekomen dat, wanneer ik zie dat ofwel Calvo of Almaci uitgenodigd zijn om hun quasi monoloog ( want daar komt het dan meestal op neer) te komen neerzetten, dat ik zelfs niet meer kijk . Het schuine kopje van bvb. een K. Cools, glimlachend  goedkeurend kijkend  en afwachtend tot ze hun populistisch links discours gekakeld hebben is er voor mij dan nét  teveel aan .
In de Stille Oceaan kan men elkander goed verstaan ....

maior domus
Lid geworden op: 25 jul 2014, 00:06

19 jan 2019, 11:33

Phoebe schreef: Is  Dries VL voor sommigen wat te brutaal  dan kan misschien toch hetzelfde gezegd worden van Almaci . Die kwekt er maar op los en men hoort haar beginnen maar weet precies niet goed  hoe men haar stopt.  Interviewers doen het dan ook zelden en dat kan dan  misschien als reden  wel wat te maken hebben met haar 'links gerichte ' verteltrant die sommigen op VRT graag koesteren 
...
Het is zover gekomen dat, wanneer ik zie dat ofwel Calvo of Almaci uitgenodigd zijn om hun quasi monoloog ( want daar komt het dan meestal op neer) te komen neerzetten, dat ik zelfs niet meer kijk . Het schuine kopje van bvb. een K. Cools, glimlachend  goedkeurend kijkend  en afwachtend tot ze hun populistisch links discours gekakeld hebben is er voor mij dan nét  teveel aan .
U hebt dat zeer treffend verwoord, Phoebe!
Ondank is 's werelds loon

Lukas
Lid geworden op: 17 aug 2005, 17:59
Locatie: Antwerpen

19 jan 2019, 13:38

Ziehier de uitslag van het examen "opstel"

Algemeen gemiddelde :    inhoud    7/10   ,     stijl    7/10   ,  spelling     7/10     


                    55Monique :    inhoud    5/10    ,     stijl    4/10   ,   spelling    5/10

                    Phoebe  :           inhoud 10/10   ,     stijl  10/10   ,   spelling  10/10


Mogelijke oorzaak van minder goed resultaat :  ... spijbelgedrag ?


:wink:

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

19 jan 2019, 15:18

't Is duidelijk: de meester heeft 'ne pik' op Monique. Daar gaat een klacht van komen en de meester gaat zich moeten excuseren. :lol:
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

figaretto
Lid geworden op: 13 aug 2005, 14:10
Locatie: waar de meeuwen schreeuwen boven 't golfgedruis...

19 jan 2019, 15:46

Phoebe schreef: Het is zover gekomen dat, wanneer ik zie dat ofwel Calvo of Almaci uitgenodigd zijn om hun quasi monoloog ( want daar komt het dan meestal op neer) te komen neerzetten, dat ik zelfs niet meer kijk . Het schuine kopje van bvb. een K. Cools, glimlachend  goedkeurend kijkend  en afwachtend tot ze hun populistisch links discours gekakeld hebben is er voor mij dan nét  teveel aan .
Almaci beantwoordt ook nooit de vraag die haar gesteld wordt. Zij beperkt zich tot het opnieuw afdraaien van de plaat die ze er kort voorheen al eens had doorgedraaid. Zelfs een " ja, maar" of een "neen, behalve" is teveel gevraagd. Maar niettemin zie ik haar graag verschijnen op televisie want ze stelt me in de gelegenheid om tijdens haar langdurige tussenkomsten een koffie te gaan zetten in de keuken of een blokje kaas af te snijden. Helemaal nutteloos is ze dus niet.
Ik begreep dat het hier over Dries Van Langenhove gaat.  Welnu, ik merkte dat de goede ziel deelnam aan de spijbelbetoging van vorige donderdag. Geheel in het kader van de opzet dezer manifestatie toonde hij een grote affiche met een oproep voor meer kernenergie. Het is bekend dat vandaag de dag geen enkele energiebron zo klimaatneutraal is als kernenergie : quasi nihil CO², veilig, onafhankelijk van weersomstandigheden en ook nog het goedkoopst. Groot was dan ook mijn verwondering toen de arme man onder luid boegeroep werd weggejaagd. Hoe zou dat toch komen ?