@ Sony

Vragen/antwoorden betreffende computer software.

procman4
Lid geworden op: 29 jun 2009, 11:47
Contacteer:

15 jan 2019, 16:47

Dag Sony, 

Ik verwijs naar jouw antwoord in een ander forumonderwerp-software : 
https://www.seniorennet.be/forum/viewto ... highlight= 

Omdat ik, qua software, al eens wat forumonderwerpen opsla, om ze nadien te lezen / te gebruiken.

Voor het onderwerp in de link hierboven heb ik destijds (in 2018) in mijn eigen map Adw het onderstaande opgeslagen en vandaag herlezen.

Afbeelding

Na dit gelezen te hebben, en dan in combinatie met wat je in viewtopic.php?t=205466 om 11u59 in vetjes schrijft, ttz  C:\AdwCleaner\Logs\AdwCleaner[C00].txt heb ik dit paarse eens geplakt bij "Start" van mijn Win7.

En inderdaad daar vind ik dergelijk iets. Een log van een tijd geleden. Waarvan ik, via een print screen hieronder, mijn vragen kan stellen. 
Afbeelding
Rekening houdend met jouw tekst in de eerste ps, heb ik --> bij a.1 een C01 en,  bij a.2 een S01. Een duootje, beiden in kaki-groen. 
Vraag 1 : is dat dan ook OK ; alhoewel ze niet bij elkaar staan ?

Vraag 2 : Maar ...wat dan met b.1 : voor die S00 heb ik geen C00 ; dus geen duo. Kan u uitleg geven ivm het ontbreken er van ? 

Vraag 3 : S06 : zelfde vraag ; voor die S06 heb ik geen C06 ; dus geen duo. Graag uitleg. Ivm het ontbreken. 

Vraag 4 : en mag ik aub uitleg over de betekenis van ---> d.1 ?

Dank bij voorbaat. 

procman4
__________________________________
Win 11 Home (in nieuwe laptop)
Google Chrome - soms Mozilla Firefox
Geen echt fan van Edge ; presenteert me te veel pagina's met weinig zinvolle inhoud.
(Daarom -->) AdBlock Plus
Verder : Open Office

Sony
Lid geworden op: 19 feb 2005, 13:45
Locatie: Boom

15 jan 2019, 17:52

procman4,

eigenlijk is het antwoord op al die vragen heel simpel.
1. AdwCleaner gebruik je op aanraden van iemand die hulp wilt geven.
2. Als er na het scannen ook opgeruimd werd plaats je de clean log in een nieuw bericht.
3. Nadat er na dat bericht noch opkuis handelingen werden uitgevoerd zal de helper voorstellen
om AdwCleaner nogmaals te starten en te verwijderen via settings of
4. Door het programma DelFix te gebruiken.
5. Hiermee wordt vermeden dat er een hoeveelheid van logbestanden op de computer
terechtkomen waar de TS niet meer aan uit kan.
6. De helper kan ook niet weten of en hoe dikwijls iemand reeds ongevraagd AdwCleaner
heeft gebruikt.
7. Om dan toch nog te kunnen bepalen welke log je juist moet hebben moet je datum en uur
bekijken waarop de log bestanden gemaakt zijn.
Maar zoals hiervoor geschreven als je AdwCleaner na gebruik telkens op de juiste manier
verwijderd begin je steeds met  nieuwe log bestanden.
8. Als er bepaalde problemen zijn waarbij gedacht wordt aan een virus zal voor het gebruik
van AdwCleaner eerst gevraagd worden om eerst ofwel HijackThis of FRST te gebruiken
om te scannen en de log bestanden op het forum te plaatsen of liever nog te uploaden naar
WeTransfer en de link op het forum te plaatsen.
Vraag 2 : Maar ...wat dan met b.1 : voor die S00 heb ik geen C00 ; dus geen duo. Kan u uitleg geven ivm het ontbreken er van ? 

Vraag 3 : S06 : zelfde vraag ; voor die S06 heb ik geen C06 ; dus geen duo. Graag uitleg. Ivm het ontbreken.
9. Om twee logs een S en C log te verkrijgen moet je niet alleen laten scannen maar ook laten kuisen.

Als laatste d.1  iets dat je zeker zelf hebt ingeschakeld

Afbeelding

Hier vraag je dan om een verlag om fouten te vermelden dus in dat rapport zullen
geen bedreigingen staan.

Nog even een aanvulling:
Van de vermelde C01 kan ik de datum niet zien.
Een goede raad gebruik de mogelijkheid om AdwCleaner te verwijderen
zodat al die oude log bestanden verdwijnen.

Afbeelding

Sony
I Afbeelding SeniorenNet