cursus eigen website maken

Vragen/antwoorden betreffende het maken van je eigen website.

belsito
Lid geworden op: 21 jan 2019, 10:23
Locatie: amsterdam

21 jan 2019, 12:20

Hallo,  ik probeer de cursus website maken te volgen, maar ik stuit al op 3 in de uitleg website maken. Daarin staat dat ik een nieuwe map op elk willekeurige plaats kan zetten (in mijn verkenner). Als ik dat doe is die map leeg. o.k. Dan zou ik rechts moeten klikken om een uitrolmenu te krijgen, maar dat lukt bij mij niet. Ik krijg dan weer op het menu "nieuw" en kan dan weer een nieuwe map plaatsen, terwijl ik eigenlijk eigenlijk "tekstdocument" moet zien. 
Ik raak hiermee door de war. Wat doe ik fout? 
(P.s. ik had een website gemaakt, waar ik goed mee overweg kon, maar die is door een goedwillende overgezet in een ander programma die te moeilijk voor mij is). Daarom maar gewoon helemaal opnieuw beginnen.  :o

|Ik wilde eigenlijk in het oefenprogramma dit berichtje plaatsen, maar kan het niet vinden. Sorry, ben 74 jaar, ik lijk wel een digibeet :oops:.
Liefs, Anja (nickname: belsito)
Mijn naam ia Anja, Was ballerina, dansdocente en directrice van Anja's Dans-theaterschool, Spaanse en Argentijnse Tango en nu gepensioneerd.

hovel
Lid geworden op: 31 mei 2005, 15:37
Locatie: Spanje

21 jan 2019, 14:50

Maak een nieuwe map (bvb Website) in "Documenten",
Open de de nieuwe map,
Rechts klik op een lege plaats in deze map,
een menu opent zich, klik Nieuw,
een tweede menu opent zich, klik Tekstdocument.
Nu wordt er :
- ofwel een tekstdocument gemaakt en moet je dat een naam geven, waarna je dit moet openen ...
- ofwel een leeg tekstdocument geopend en moet je dat dan opslaan ....

Nu heb je een leeg tekst document waarin je de html code voor je website moet schrijven.
De rest kan je verder kunnen volgen in de cursus.

Sony
Lid geworden op: 19 feb 2005, 13:45
Locatie: Boom

21 jan 2019, 15:24

belsito
ik had een website gemaakt, waar ik goed mee overweg kon, maar die is door een goedwillende overgezet in een ander
programma die te moeilijk voor mij is). Daarom maar gewoon helemaal
opnieuw beginnen.
Van die vroeger website hebt je toch nog de broncode ?
dat is een .html bestand dat kan je openen met kladblok (eerst een kopie maken)
of een meer geschikt programma hiervoor is Notepad++
https://notepad-plus-plus.org/download/v7.6.2.html

Sony
I Afbeelding SeniorenNet

belsito
Lid geworden op: 21 jan 2019, 10:23
Locatie: amsterdam

21 jan 2019, 18:13

Ik wil Hovel en Sony bedanken voor de reactie waar ik wel iets aan heb. In ieder geval heb ik de map opene kunnen krijgen en precies gedaan wat Hovel schreef.  Nogmaals, dank je wel hoor. 
P.s. Waar kan ik op klikken om mails te beantwoorden? Ben hier nog niet in thuis.  Liefs, Anja  :oops: :lol:
Mijn naam ia Anja, Was ballerina, dansdocente en directrice van Anja's Dans-theaterschool, Spaanse en Argentijnse Tango en nu gepensioneerd.