Instellen favoriete media speler

Hier kan je met elkaar discussiëren of vragen stellen over muziek, cd's, artiesten, alle genres,...

Junior
Lid geworden op: 10 jan 2005, 14:18
Locatie: Kapellen

29 mar 2005, 18:39

Het is een veelvoorkomende situatie dat iemand zijn favoriete muziek wil afspelen met zijn favoriete media-speler. Vooral de Windows Media Player schijnt het meest in trek te zijn. Daarom de volgende stappen om AL je muziek hiermee af te spelen, voor zover WMP de bestandstypes ondersteunt. Indien je een bestand wil afspelen dat niet door WMP ondersteund wordt, dien je niets te veranderen. Dan neemt een andere speler het vanzelf over. Maar om waar mogelijk WMP te gebruiken, dient het volgende gecontroleerd te worden :
Windows Media Player openen -> Extra -> Opties -> Bestandtypen -> Alles selecteren -> Toepassen -> Ok
Dit zorgt ervoor dat WMP als eerste alle files naar zich toe trekt om af te spelen. Het is echter inderdaad ook noodzakelijk om Music Match uit te schakelen, omdat deze anders blijft "vechten" om ze ook af te spelen. Dus in MM : Extra > Options > General > in "Use MM as the default player for" ALLES UITvinken en in het vak daaronder "When reclaiming media files" "Never reclaim media files" aanvinken.
Dit zou het probleem moeten oplossen. Files die eerst met MM werden afgespeeld, gaan nu automatisch naar WMP.
Als je ook nog Real One player hebt ga dan naar Tools > Preferances > Media types en daar moet je dan alles uitvinken. Real One Player (en MM) worden dan alleen nog gebruikt om bestanden af te spelen die niet door WMP ondersteund worden.
Laatst gewijzigd door Junior op 22 mei 2007, 12:10, 1 keer totaal gewijzigd.

redpoppy
Moderator SeniorenNet
Lid geworden op: 23 sep 2004, 09:15
Locatie: tussen Rupel en Schelde

05 apr 2005, 13:50

Junior, nog bedankt voor de zéér goede tip, nu speelt alles af in Media Player heb ook real1 player.Instellingen gezet zoals je aanraadde :D
Luister naar ieders kritiek ,maar behoud uw eigen oordeel (Hamlet)

I :heart: Seniorennet
minnou

18 apr 2005, 18:56

Hallo Junior, met veel belangstelling je antwoord aan repoppy gelezen en zelf ook toegepast en mislukt, mijn geval : ik sla [download] muziek op in lijst voor branden, dit geeft aan het is een asx excentie dat staat in de lijst bij mij bij alles selecteren, klik ik op branden dan wordt aangegeven het is een asf excentie en lees daarnaast kan niet syncroniseren dus ook niet branden, ik richt mij tot jou doordat ik altijd goede bruikbare tips van je krijg, de laatste een paar dagen geleden zorgde ook voor een oplossing, kan ik een nieuwe verwachtten ???
alvast bedankt. de groeten.


leven en laten leven

Junior
Lid geworden op: 10 jan 2005, 14:18
Locatie: Kapellen

19 apr 2005, 12:13

Een asx bestand kan je niet branden. Straffer mannen dan ik zullen beter kunnen uitleggen dan ik wat asx precies is, maar eenvoudig gezegd is het een metafile dat streaming audio van je browser doorvoert naar je mediaspeler om daarmee afgespeeld te worden.
Om Streaming Audio op cd te branden moet je dat eerst opnemen met speciale software (zoals freecorder) waarmee je de audio stream eerst als mp3 op je computer opslaat. Dan pas kan je die mp3 op cd branden.
Laptop : Windows 10, AVG, Mozilla Firefox & Thunderbird
minnou

19 apr 2005, 16:25

Hallo Junior, bedankt voor je antwoord, ik weet nu waar ik aan toe ben, het bespaart mij veel onnodig denkwerk, en kan ik mij beter richten op dingen die wel lukken en kunnen, vriendelijke groeten.


leven en laten leven.

Mariah
Lid geworden op: 24 jan 2005, 11:15
Locatie: AAN DE RAND VAN T' STAD

16 mei 2005, 16:59

Dag Junior

Ik heb daarjuist Music match verwijderd en wmp ingesteld zoals door U beschreven. Nu heb ik een probleem vroeger als ik een cd in de speler stak kreeg ik direkt het volledig scherm te zien nu krijg ik eerst een raam met de tracks en moet ik dat openen om in het normaal scherm te zitten. waarschijnlijk iets verkeerd gedaan maar wat? Kan je helpen.
Het wordt enkel gebruikt om een Cd te beluisteren.

Dank op voorhand

Mariah
They call the wind Mariah
.

Junior
Lid geworden op: 10 jan 2005, 14:18
Locatie: Kapellen

16 mei 2005, 17:04

Staat in "beeld" de "volledige modus" aangestipt ?
Tussen haakjes, het is helemaal niet nodig om MusicMatch te verwijderen om van WMP de speler van je keuze te maken. Mijn aanwijzingen zijn juist bedoeld om verscheidene spelers op je pc te kunnen zetten en toch de juiste speler tevoorschijn zien komen als je wat wil spelen.
Laptop : Windows 10, AVG, Mozilla Firefox & Thunderbird

Mariah
Lid geworden op: 24 jan 2005, 11:15
Locatie: AAN DE RAND VAN T' STAD

16 mei 2005, 17:13

volledige modus staat aangevinkt.

P.S. Music match werdt toch niet gebruikt

Mariah
They call the wind Mariah
.

Junior
Lid geworden op: 10 jan 2005, 14:18
Locatie: Kapellen

16 mei 2005, 17:17

Probeer eens :
Beeld > Opties voor volledige modus > Menubalk weergeven AANSTIPPEN
Laptop : Windows 10, AVG, Mozilla Firefox & Thunderbird

Mariah
Lid geworden op: 24 jan 2005, 11:15
Locatie: AAN DE RAND VAN T' STAD

16 mei 2005, 17:40

Junior dat scherm met die tracks dat ben ik kwijt wat ik nu nog krijg is eerst een klein schermpje voor de volledig modus verschijnt maar dat is zo snel weg dat ik niet kan lezen wat er juist aangevinkt staat, wat ik nog juist heb gezien is het woord rippen.
They call the wind Mariah
.

Junior
Lid geworden op: 10 jan 2005, 14:18
Locatie: Kapellen

16 mei 2005, 17:58

OK, maar is het scherm van je speler zoals je het wil ?
Dat schermpje dat komt en verdwijnt kan nog een overblijfsel zijn van wat gepruts in je speler. Dat kan morgen weg zijn. Voor de rest kan je alleen nog controleren of je in Extra > Opties > Speler > Instellingen van de speler, dat je daar zeker die 2 eerste vakjes UITgevinkt hebt staan.
In ieder geval, met deze instellingen zou je wmp moeten opstarten met volledig scherm en zou "afspelen" opgelicht moeten zijn, klaar om je cd af te spelen.
Laptop : Windows 10, AVG, Mozilla Firefox & Thunderbird

Mariah
Lid geworden op: 24 jan 2005, 11:15
Locatie: AAN DE RAND VAN T' STAD

16 mei 2005, 19:09

Ok Junior Alles is naar wens dat voorbij flitsende schermpje is is geen probleem

DANK VOOR U HULP

Mariah
They call the wind Mariah
.

jeffF
Lid geworden op: 25 apr 2005, 11:07
Locatie: 2570

24 jun 2005, 10:34

junior,

hoe kunt u dat allemaal en van ver en zonder iets te zien van al die voorbij flitsende mensen volgen, als ze zelf nog niet eens kunnen zien of lezen wat er komt op hun eigen scherm.
ik voor mijn part, kan alleen eens gaan zien bij de anderen en dan maar hopen er ooit ook eens iets van te kunnen begrijpen.
dag en bedankt voor de anderen, de velen, die uw hulp zeker appreciëren.
jeff.

Junior
Lid geworden op: 10 jan 2005, 14:18
Locatie: Kapellen

24 jun 2005, 11:15

Bedankt JeffF ! Het is dikwijls alleen maar een kwestie van vertrouwd te zijn met de programma's en weten waar je eventuele aanpassingen kan doen. Je moet dikwijls ook niet bang zijn om hier en daar eens op te klikken om te kijken waar dat voor staat. Maar ik moet ook nog HEEL VEEL leren hoor ! ;)
Laptop : Windows 10, AVG, Mozilla Firefox & Thunderbird

Junior
Lid geworden op: 10 jan 2005, 14:18
Locatie: Kapellen

17 aug 2005, 10:01

Je kan alleen eens kontroleren of je bij Extra > Opties > Prestaties > Verbindingssnelheid > "bepalen" hebt aangevindt en niet manueel de verbindingssnelheid hebt ingesteld en daaronder ook "standaard" hebt ingesteld bij "Netwerkbuffer".
Laat eens weten of dit wat oplevert. In ieder geval is dit voor zover ik weet het enige wat op dit gebied "geregeld" kan worden.
Laptop : Windows 10, AVG, Mozilla Firefox & Thunderbird