Instellen favoriete media speler

Hier kan je met elkaar discussiëren of vragen stellen over muziek, cd's, artiesten, alle genres,...

stanse
Lid geworden op: 02 aug 2002, 13:42

18 dec 2005, 19:17

Mijn Media Player heeft rare streken, kan het altijd openen, en m'n muziek beluisteren, en dan opeens start hij NIET meer op :?:
Heb hem opnieuw gedowld, maar het probleem blijft zich voort doen,
hoe kan ik dit oplossen :?:
lees graag trillers, en speelt ook toneel!!

rockola
Lid geworden op: 26 jan 2006, 16:59
Locatie: Limburg

26 jan 2006, 17:27

Een tweede gratis mediaspeler naast WMP kan geen kwaad.
Volgende VLC mediaplayer is makkelijk en gebruikt niet zoveel MB als WMP, dus minder kans op vastlopen.

http://www.videolan.org/

Natuurlijk zijn er meer mediaplayers maar deze doet wat hij moet doen, snel en gratis. :wink:

Junior
Lid geworden op: 10 jan 2005, 14:18
Locatie: Kapellen

26 jan 2006, 17:56

Hebt u een percentje op die speler of zo ? Daar gaat deze hele topic juist over dat het inderdaad makkelijk kan om een of zelfs meerdere mediaspelers naast WMP op je pc te hebben. Maar dat het alleen een kwestie is om alles juist af te stellen !
Laptop : Windows 10, AVG, Mozilla Firefox & Thunderbird

rockola
Lid geworden op: 26 jan 2006, 16:59
Locatie: Limburg

26 jan 2006, 22:03

GRATIS zonder percent, voor mensen die het eenvoudig willen houden op hun PC (als dat mag).
Het voorgestelde programma is degelijk en kan meer dan je op het eerste zicht zou denken, niet alles moet van uncle Bill komen. Mvg.

Junior
Lid geworden op: 10 jan 2005, 14:18
Locatie: Kapellen

27 jan 2006, 11:16

Daar gaat deze topic toch helemaal niet over ! Ik laat iedereen de vrije keus wat voor mediaspeler ze willen. Ik leg hier alleen maar uit hoe ze hun speler(s) moeten instellen zodat hun muziek met hun favoriete speler wordt afgespeeld ! Het feit dat de nadruk wordt gelegd op WMP ligt alleen maar aan het feit dat dit blijkbaar de favoriete speler is van de meeste mensen hier.
Laptop : Windows 10, AVG, Mozilla Firefox & Thunderbird

rockola
Lid geworden op: 26 jan 2006, 16:59
Locatie: Limburg

27 jan 2006, 14:00

Bedankt voor het welkom woordje, zo vriendelijk en behulpzaam. NU weet ik waar het over gaat, WMP en niks anders.
stanse schreef:Mijn Media Player heeft rare streken, kan het altijd openen, en m'n muziek beluisteren, en dan opeens start hij NIET meer op :?:
Heb hem opnieuw gedowld, maar het probleem blijft zich voort doen,
hoe kan ik dit oplossen :?:
Heb enkel gereageerd op bovenstaande en een alternatief voorgesteld, een andere benadering om problemen op te lossen.

Junior
Lid geworden op: 10 jan 2005, 14:18
Locatie: Kapellen

19 feb 2006, 14:46

Laptop : Windows 10, AVG, Mozilla Firefox & Thunderbird

lourske
Lid geworden op: 12 mar 2006, 10:27
Locatie: Bellem

12 mar 2006, 10:49

Sedert enige tijd kan ik mijn visualisaties niet meer op het scherm krijgen bij het afspelen van muziek via wmp. Kan de oorzaak zijn dat ik onlangs I-tunes heb geinstalleerd en deze als standaardspeler heb aangeduid?

britt
Lid geworden op: 16 dec 2004, 15:58
Locatie: antwerpen

15 jun 2006, 17:28

hallo,
ik heb een vraagje,
ik wil windows media Player 10 downloaden,omdat ik nog een oudere versie heb,is de vraag, wordt dan de nieuwe atomatisch in de plaats gezet?,groetjes van britt :roll: :roll: :roll: :roll: :oops: :oops: :oops:
hallo,

peut
Lid geworden op: 01 okt 2006, 02:27

27 nov 2006, 17:15

hooi kan geen muziek uit de player krijgen. heb no 10 gedownl. krijg steets het schermpje kan bestand niet vinden. ik draai met wondos server 2003 . wie o wie weet hier raad op?? :cry:

peut
Lid geworden op: 01 okt 2006, 02:27

11 dec 2006, 23:59

hij is voor mekaar hoor. vinkje .niet dezet. sory

timy
Lid geworden op: 18 sep 2005, 22:55
Locatie: leopoldsburg

06 apr 2007, 22:04

hello ,i ben timy,en moet nog veel leren , ik heb een zoon die gitaar speelt als de beste, ik wil zijne muziek ,gitaarsolo's op de blog zetten maar het lukt mij niet,ik heb op media player de muziek staan ,maar er staat nu bij onbekend en als ik het wil opslaan,vragen ze mij een bestandsnaam te geven,maar zover ben ik nog niet ,dat ik weet wat te doen,kan iemand mij verstaanbare raad geven,ik ben nog niet zo lang bezig, dat het allemaal met computerwoorden te verstaan is.ik wen jullie een mooi weekend van pasen ,bedankt als er iemand mij wil helpen.timy.

Blogadres verwijderd door support.
heel veel dingen zijn overbodig
maar vriendschap heb je nodig

nougabolle
Lid geworden op: 29 nov 2004, 11:01

17 mei 2007, 15:51

VLC media player
http://nl.wikipedia.org/wiki/VLC_media_player
VLC media player is een zeer goede mediaspeler die bijna alle audio- en videobestandsindelingen afspeelt (o.a. avi, mpeg, asf, wmv, mov, flash video, wma, mp3, ogg en aac). De speler is ook geschikt om streams (internet radio), audio cd's en dvd's af te spelen (zie hier een lijst met alle eigenschappen). Verder heeft VLC uitgebreide instellingen om ondertitels van dvd's te detecteren. Zo kunt u met één snelle mediaspeler, in plaats van meerdere, bijna alle audio- en videobestanden zonder problemen bekijken en beluisteren.

Met VLC media player kunt u ook streams (streaming audio en video) en dvd's (zonder te verkleinen) opslaan in een bestand. Dit proces heet transcoding. Tevens kunt u playlists (speellijsten) maken met VLC.

De interface van VLC is heel eenvoudig, zonder toeters en bellen. U kunt wel extra skins downloaden om het uiterlijk aan te passen.

Een eigenaardigheid van VLC is dat als u een bestand wilt openen u dit op verschillende manieren kunt doen. De handigste methode (en die u normaal gewend bent) is via Bestand | Open Bestand Versneld.

VLC media player heeft een sobere interface, maar is een zeer uitgebreide en snelle mediaspeler die bijna alle bestandsformaten kan afspelen zonder extra codecs. U heeft voortaan nog maar één mediaspeler nodig voor al uw filmpjes en muziek. Een aanrader!
http://www.gratissoftwaresite.nl/vlcmediaplayer.html
Windows Media Player
Eigenlijk willen we de Windows Media Player (WMP) liever niet gebruiken: behalve een log programma, staat deze player ook nog eens bekend om z'n rapportage-gedrag. Standaard sturen WMP 9 en 10 namelijk allerlei informatie over je cd's, dvd's en dergelijke het internet op.
http://www.planet.nl/planet/show/id=743 ... /sc=23bd17
Ogg Vorbis is een audiocompressietechniek, net als bijvoorbeeld MP3. Je vraagt je misschien af waarom je Ogg Vorbis zou gebruiken. MP3 werkt immers toch ook goed? Hieronder vindt je vier redenen waarom Ogg Vorbis beter is dan MP3.

* Ogg Vorbis bestanden hebben een veel betere geluidskwaliteit / bestandsgrootte verhouding dan MP3. Dit betekend dat een Ogg Vorbis bestand een stuk beter klinkt dan een MP3 bestand als beide bestanden even groot zijn. Als beheerder van ogg.pagina.nl kan ik dit natuurlijk makkelijk zeggen, daarom hieronder het bewijs dat ik dit niet uit mijn duim zuig.

Het gerenommeerde duitse computertijdschrift Computer Technik (in nederland bekend als Computer Techniek) heeft een blinde online luistertest gehouden om de kwaliteit van alle bekende audiocompressie formaten te vergelijken. De tests zijn gedaan bij 64 kbps en 128 kbps en de getestte formaten zijn MP3, MP3Pro, Ogg Vorbis, WMA, Real Audio en AAC. Beide tests zijn door zo'n 3000 mensen uitgevoerd. De resultaten van deze test staan in Computer Technik 19 (9.9.2002). De schrijver van het artikel over de luistertest heeft mij toestemming gegeven om de resultaten van de luistertest te gebruiken op deze pagina. Je vind ze hier. Als je de resultaten bekijkt zal je zien dat Ogg Vorbis bij beide bitrates ALLE andere compressieformaten ver achter zich laat!

* Ogg Vorbis is Open Source, gratis te gebruiken en vrij van patenten. Nu denk je misschien dat MP3 ook gratis is te gebruiken, maar dat is niet zo. Als je een MP3 bestand maakt moet je daar eigenlijk geld voor betalen aan de uitvinder van MP3 (Fraunhofer IIS en Thomson Multimedia). Dit geld kunnen ze vragen omdat ze in het bezit zijn van een aantal patenten die gebruikt worden bij het coderen en decoderen van MP3 bestanden. Natuurlijk is het onmogelijk om te controleren of je thuis een MP3tje maakt en daar zal je dan ook geen last mee krijgen. Maar als bijvoorbeeld een bandje wat MP3tjes als promotiemateriaal op een website zet kunnen ze wel degelijk problemen krijgen als ze niet betalen. Ook voor het gebruik van de MP3 techniek in bijvoorbeeld programma's of MP3 spelers moet flink worden betaald. Op deze pagina vindt je de tarieven.

In tegenstelling tot MP3 is Ogg Vorbis wel gratis te gebruiken. Ogg Vorbis is zelfs Open Source, wat inhoudt dat de broncode (programmeercode) openbaar is. Hierdoor kunnen mensen het bijvoorbeeld zonder problemen in andere programma's implementeren.

* Als je een stuk muziek comprimeert met MP3 wordt de lengte van het stuk muziek niet nauwkeurig opgeslagen. Dit betekent dat elk MP3 bestand eindigt met een korte stilte. Meestal heb je hier geen last van, maar sommige albums bestaan uit tracks die in elkaar overlopen. Als je zo'n album omzet in MP3 klinkt die overloop niet meer goed, omdat er een korte stilte tussen de tracks zit. Ogg Vorbis slaat de lengte van de tracks wel exact op, zodat de overloop goed blijft.

* MP3 bestanden bestaan altijd uit één (mono) of twee (stereo) kanalen. Tegenwoordig worden vaak meer kanalen gebruikt, bijvoorbeeld bij DVD's. Ogg Vorbis kan tot 255 kanalen bevatten.


Er zijn natuurlijk nog wel meer kleinere voordelen van Ogg Vorbis op te noemen, maar de bovengenoemde zullen je waarschijnlijk het meest interesseren.
http://home.wanadoo.nl/hunting/waarom.html
http://ogg.startpagina.nl/


http://www.tectonic.co.za/view.php?id=1525
http://www.fsf.org/resources/formats/playogg
:wink:

Junior
Lid geworden op: 10 jan 2005, 14:18
Locatie: Kapellen

17 mei 2007, 18:09

Voor het geval dit nog niet duidelijk genoeg gesteld is : het gaat hier NIET over het aanbevelen van een mediaspeler uit de diverse spelers die beschikbaar zijn ! Het gaat hier over het instellen van de pc zodat de mediabestanden met uw favoriete mediaspeler worden afgespeeld !!!
Laptop : Windows 10, AVG, Mozilla Firefox & Thunderbird

nougabolle
Lid geworden op: 29 nov 2004, 11:01

17 mei 2007, 18:58

Junior schreef:Voor het geval dit nog niet duidelijk genoeg gesteld is : het gaat hier NIET over het aanbevelen van een mediaspeler uit de diverse spelers die beschikbaar zijn ! Het gaat hier over het instellen van de pc zodat de mediabestanden met uw favoriete mediaspeler worden afgespeeld !!!
awel...mijne favoriete mediaspeler IS VLC mediaplayer ...hoe moet ik mijne pc dan instellen?
:roll: