Welke Linux distributie gebruikt u

Vragen/antwoorden betreffende Linux / Unix

Welke distributie gebruikt u ?

DEBIAN
7
5%
FEDORA
7
5%
GENTOO
0
Geen stemmen
KNOPPIX
0
Geen stemmen
LINSPIRE
0
Geen stemmen
MANDRIVA
19
14%
RED HAT
2
1%
SUSE
18
13%
UBUNTU
66
49%
ANDERE
16
12%
 
Totaal aantal stemmen: 135

wanda-R
Lid geworden op: 16 sep 2007, 14:49
Locatie: Peer. Noord Limburg. BE.

28 mar 2008, 18:07

Op het moment draai ik tot volle tevredenheid Ubuntu Hardy Beta en hij valt reuze mee.
Oke je moet af en toe wat prutsen na weer eens een update , maar dat vind ik juist het mooie daaraan.
En je blijft leren.
Firefox valt reuze mee (Firefox3 Beta 4)
Het home icoontje stond op een lullige plaats maar heb dat ook weer op de zelfde plaats gezet wie bij FF2.
Was dat zo gewoond. :)
Freeze heeft Hardy één keer gehad en wel als je de Systeem monitor aan hebt en bij bewerken aanvinkt alle bestanden tonen .
Dan staat alles vast.
Dan kort drukken op de aan uit knop van de Desk , en er komt het zelfde scherm als bij het normale uitzetten.
Groetjes Tom.

PS: Veel leven is hier ook niet ?. 8O :)

robo2
Lid geworden op: 05 sep 2007, 20:58
Locatie: Bellegem

19 apr 2008, 16:03

Ik heb ook al enkele weken de beta test versie lopen op mijn pc.
De vastlopers kwamen meestal voort bij Mozilla Firefox 3 (nu beta 5), bij het bekijken van de video fragmenten o.a. van 'deredactie.be'.
Maar ook van http://news.bbc.co.uk/.

Zo juist gebeurde het ook en ik kreeg een bericht dat ik libgtk2.0-0 en libgtk2.0-common moest upgraden. Wat dan ook gebeurde.
Maar in het geheel is het een merkbare verbetering tegenover de vorige versie. Vooral visueel.
Ubuntu en Gnome dat is het voor mij!

(mijn pc dateert van vier jaar terug mat een amd 2500 processor)

jabuca
Lid geworden op: 06 mei 2008, 11:28
Locatie: Heerde, Nederland

20 mei 2008, 10:27

Hallo, ik heb bijna een jaar lang Kubuntu 7.04 gebruikt, en ik ben zaterdag 17-05-08 overgestapt op Ubuntu 8.04.

Vr.gr. jabuca :D

asilnevs
Lid geworden op: 26 mei 2008, 19:07
Locatie: Arendonk, Belgie

26 mei 2008, 19:45

Standaard gebruik ik Ubuntu 8.04, de Hardy Heron dus.
Daarnaast heb ik ook Kubuntu met KDE4 en Ubuntu Studio geinstalleerd voor wat te experimenteren.
Op de Hardy Release party begin Mei in Herk-De-Stad had ik een lezing gevolgd over KDE4 en dit zag er netjes uit, dus ik dacht ook eens proberen.

hviaene
Lid geworden op: 05 apr 2004, 17:46
Locatie: Merksem

25 jul 2008, 11:42

Ik gebruik Mandriva sinds een vijftal jaren. Tijdelijk eens een uitstapje gedaan naar Suse, maar toch redelijk snel teruggestapt naar Mandriva. Ik heb in de loop van de jaren dingen zoals TV kaarten (Hauppauge) aan de praat gekregen om VHS cassettes op PC te krijgen.
OpenOffice is ook mijn grote vriend geworden.

socrates
Lid geworden op: 05 nov 2005, 19:32
Locatie: EUROPA

06 aug 2008, 21:32

Ik heb sinds kort, Ubuntu geïnstalleerd naast Win XP Pro. Om een vriend te overtuigen ook op Linux over te stappen ben ik op zoek naar een Live CD van ubuntu. Waar kan ik die eventueel downloaden ? Bedankt.
"Nothing matters very much and few things matter at all".Lord Balfour

debian
Lid geworden op: 14 sep 2008, 22:50

15 sep 2008, 04:40

1st hallo,

Ik ben pas bij seniorennet. mijn alias is debian. Ge moogt 3keer raden
Een jaar of 7 geleden mijn eerste pogingen met linux ... die falikant uitdraaiden.
Ik draaide toen 1 pc met windows2000 (vind ik nog altijd een heel goei OS (operating system), en vanaf SP2 (behalve voor USB) ook XP.
Maar een monopolie steunen? Ah, nee! da's tirannie en ondemocratisch! punt.
Dus toch blijven proberen met linux distributies. Vooral omdat ik het eerlijk vind om met Free Software en OpenSource te kunnen werken. Geen cracks of keys gaan zoeken, niet illegaal ... enz.
ook kreeg ik oude portabels Pentium1 16MB waar eigenlijk alleen linux op kon geinstallleerd worden.... waar ik zelfs nog een Zipdrive voor heb gekocht :)
Red Hat, Mandriva en afgeleiden geprobeerd - ook Suse maar die viel me tegen - Toch waren ze alle drie voor mij nog altijd commerciele versies.
Debian was ondertussen gebruiks- en installatie vriendelijker geworden en was ook de basis voor de meeste afgeleide distributies. Het werd mijn keuze.
Kort nadien is dan ubuntu en kubuntu gekomen en als een raket naar boven op de "distro watch" site naar boven geschoten. Ik sta nog altijd achter mijn keuze al raad ik de beginner en niet-freak liever kubuntu aan dan debian. Kubuntu bied een gratis live-cd aan met een mooie basis selectie. Knoppix nog een live-cd en dvd laat u de overwelgende collectie free software proeven.

Van in het begin vond ik gnome maar niks. in volgorde van GUI is mijn keuze KDE, icewm en xfce. Voor de overstapper van windows is KDE gewoon weg het meest vertrouwt systeem.
Op mijn werk-pc draait debian4 lenny met kde 3 zonder herinstalleren al 3 a 4 jaar. Ondertussen staat mijn KDE op versie 3.5.
Ik wacht nog om de nieuwe kde4.1 te installeren.
Op mijn 2de pc draait in dual boot xp sp2 en kubuntu. Maar da's alle twee meer voor de nieuwsgierigheid. Of om op het net de oplossing te zoeken als ik iets in de soep heb gedraaird. Iets typisch als je nu eenmaal van experimenteren en gevaarlijke spelletjes houdt. Eerlijk! de laatste 6 maanden is dat niet meer nodig geweest.
Slackware en afgeleiden .. ook even geprobeerd. Snel licht ook op trage PCees, Licht afwijkende configuratie ... . In handen van 1 persoon. "It's just not mainstream enough." Nee, het zit niet in de hoofdstromingvan de linux ontwikkelingen.

Recent ben ik ook nog bij BSD gaan kijken omdat Debian van de m68k port voor de mac 1982? SE30 en de amiga2000 wil afstappen en ook de SH4 processor van mijn NAS drive niet ondersteund. Voorlopig zitten deze BSD-onderwerpen terug in de kast.
Voor de geinteresseerde NetBSD schijnt de basis te zijn voor Apple MacOSX! Voor mijn interesse en gebruik - en ik ga niet tenzij noodgedwongen nog eens een nieuw systeem leren - ik kies voor linux, the debian way.

Vragen? Laat ze komen. Als ik het antwoord niet weet .. ik heb de indruk dat er hier een degelijke werkgroep aanwezig is waarmee we samen uit de problemen kunne geraken.

your buddy, Debian

clioke
Lid geworden op: 04 mar 2007, 13:41

21 sep 2008, 09:09

Ik heb zojuist op iemand zijn laptopje Xubuntu geplaatst.
http://www.xubuntu.org/tour
De notebook draait nu weer als een speer en gaat een 2e leven tegemoet!
Te weten dat het een Dell C600 is met volgende eigenschappen:

700Mhz processor
256mb ram.

Daar mag zelfs XP nog een puntje aan zuigen. :wink:
Het gaat niet alleen over 'Waarom zou ik Linux willen?'. Het gaat ook over 'Waarom zou Linux mij willen?'

frankske58
Lid geworden op: 08 okt 2008, 19:45

16 okt 2008, 20:31

een paar jaar geleden ,op een zot moment lolllllllll,dacht ik waarom linux niet eens proberen.een beetje rond gekeken op internet en daar zag ik ubuntu staan,dus installeren die hap,wist ik veel lollllll.om een lang verhaal kort te maken ,zie ik opeens een scherm failed to start xserver lollll.daar sta je dan ,gelukkig ken ik engels,dan maar op de engelse forums gezocht en na een paar dagen van tandengeknars de oplossing gevonden,een commando dat ik nooit meer vergeet sudo dpkg-reconfigure xserver-xorg.
ook al eens kubuntu geprobeerd maar vlug weer naar ubuntu overgestapt.
leve linux,maar je moet er wat tijd willen insteken.

den boete
Lid geworden op: 28 nov 2006, 16:44
Locatie: Waasland

06 aug 2009, 09:08

Tevreden gebruiker van Ubuntu 9.04, Jaunty Jackalope.
Snel, stabiel, veelzijdig,... :D

stakker
Lid geworden op: 15 jan 2008, 20:33
Locatie: Maasmechelen

09 nov 2009, 12:57

Ik heb ongeveer een maand ubuntu 9.04 geinstalleerd op een pc gigabyte - P4 - 3000 mhz. 30 gb hd, altijd probleemen gehad met de moederbord drivers, met ubuntu werkt alles perfect, ben er echt tevreden over.
Wat u doet, doe het goed!

digipol
Lid geworden op: 12 jan 2010, 22:58
Locatie: St.-Kat.-Waver

06 feb 2010, 22:11

Werk al 10 jaar met Linux. Ooit vele uitgetest...

Mandriva vind ik echter ok.

clioke
Lid geworden op: 04 mar 2007, 13:41

18 jun 2010, 20:37

Van de week even snel de Ubuntu 10.04 in VMware geinstalleerd.
Gewoon omdat de DVD bij mijn pc magazine zat.
Had geen zin om hem te downloaden.

Wat een verademing.
Voorheen draaide ik zulke dingen in virtualbox.
Nu in VMware en dat gaat vlekkeloos.
Volledige schermresolutie en heel den bazaar die je maar wil.

De versie is er echt op vooruitgegaan.
Enkel de pictogrammen voor het minimaliseren en sluiten van vensters gaan we nog eens onder handen nemen.
Die zijn wat on,gelukkig geplaatst.

Een van de dagen neem ik mijn android gsm (htc magic) ook onder handen en gaan we hem flashen met een andere ROM ;-)
Het gaat niet alleen over 'Waarom zou ik Linux willen?'. Het gaat ook over 'Waarom zou Linux mij willen?'

wanda-R
Lid geworden op: 16 sep 2007, 14:49
Locatie: Peer. Noord Limburg. BE.

23 aug 2010, 20:13

Ik, gebruik nu tot volle tevredenheid Ubuntu Lucid 10.04.1 en LinuxMint Isadora 9.
LinuxMint Isadora is op ubuntu gebouwd maar dat wisten jullie al denk ik.
Alleen Mint is meer getund met nog interessante extra Mint programma´s.
Die zeer gebruikers vriendelijk zijn en efficient.
Ook worden eventuele regressie bugs tegen gehouden dus een zorgeloos OS.
Isadora9 is dus ook een LTS uitvoering ,maar ja wie vertel ik het.
Op een andere PCLinuxOS alle drie Gnome.
http://www.linuxmintusers.be/forum/index.php een aanrader voor de Mint gebruikers.

pessoa
Lid geworden op: 06 mar 2004, 16:27
Locatie: Beernem

26 aug 2010, 21:19

Ik heb een paar maanden terug Xubuntu geïnstalleerd op een oude laptop en die beleeft nu duidelijk zijn tweede jeugd. Een Pentium III met 256 Mb geheugen!
Het is af en toe wel wat uitproberen, maar dat vind ik wel leuk.
Heb ondertussen ook Gambas ontdekt en probeer nu ook één en ander te programmeren.