Muziekfiles omzetten van WAV naar MP3 e.a.

Hier kan je met elkaar discussiëren of vragen stellen over muziek, cd's, artiesten, alle genres,...

Mariah
Lid geworden op: 24 jan 2005, 11:15
Locatie: AAN DE RAND VAN T' STAD

13 jun 2007, 10:46

Merci Junior.
Dat wordt iets voor het weekend denk ik. Alvast bedankt voor de uitleg en ik laat wel iets weten of het gelukt is.Als ik je ooit nog eens met iets kan helpen weet je me wel te vinden.
Groetjes Mariah
They call the wind Mariah
.

Mariah
Lid geworden op: 24 jan 2005, 11:15
Locatie: AAN DE RAND VAN T' STAD

13 jun 2007, 15:27

Junior het is niet gelukt ,wat ik heb gedaan is het volgende:
Afbeelding
dan heb ik twee cd's geript ,er werden twee mapjes gevormd een per cd. die heb ik in een map gestoken met de naam auto 1 een cd in de cd writer gestoken en de map auto 1 naar de cd writer gesleept ,dan gebrand en toen ik hem ging beluisteren was er maar een cd opgenomen de gebrande cd was vol en er stonden nog bestande te wachten om op cd te worden gezet.
Ik heb wel een audio cd gebruikt is dat misschien de fout.
PS. Na het branden kreeg ik de cd writer niet open ,Heb de comp. moeten afsluiten en terug opstarten voor aleer dat lukte


Groetjes Mariah
They call the wind Mariah
.

Junior
Lid geworden op: 10 jan 2005, 14:18
Locatie: Kapellen

13 jun 2007, 16:09

In de eerste plaats zie ik dat je ript aan 256 kb. Niet "fout" als dusdanig, maar eigenlijk wel vrij hoog voor in de auto, waar het verschil in kwaliteit met 128 kb niet echt tot uiting komt en nu alleen maar de ruimte op je cd halveert.

Het feit dat extra mappen gevormd worden zou kunnen liggen aan het feit dat je WMP automatisch laat zoeken in de internet database naar informatie over je cd en dat die daarom als aparte file wordt opgeslagen. Kan niet echt kwaad. Alleen een kwestie van dat de gewenste liedjes even te verplaatsen naar een andere map, waarin je alle gewqenste liedjes verzamelt.

Ik vermoed dat je je cd als audio gebrand hebt en dat mag uiteraard niet als je mp3 wil ! Als je je map Mijn Muziek opent en minstens één map of liedje aanklikt, verschijnt er op de linkerkant van je scherm zowel de keuze om een audio cd te branden (wat je dus NIET mag kiezen) als de optie om de bestanden gewoon te kopiëren. DAT moet je hebben en dan worden ze gewoon als data op een cd gebrand. Afhankelijk van de bitrate die je gebruikt kan je zo ongeveer een 4-tal cd's in mp3 branden (aan 256 kb) en een 8-tal in 128 kb (of het equivalent in aparte liedjes).

Als je je liedjes allemaal in één map verzamelt, moet je alleen maar die ene map aanklikken. Heb je echter meerdere mappen waar liedjes instaan, moet je ofwel alles naar één map brengen ofwel de diverse mappen allemaal aanklikken. Maar zoals je zelf suggereert, heb je misschien in audio gebrand. Dat kan ik niet zo duidelijk uitmaken van hier.

Afbeelding
Laptop : Windows 10, AVG, Mozilla Firefox & Thunderbird

Mariah
Lid geworden op: 24 jan 2005, 11:15
Locatie: AAN DE RAND VAN T' STAD

13 jun 2007, 16:49

Junior het schijfje dat ik gebruikt heb om om te branden is een AUDIO CD-R
Afbeelding
Ik heb het zo veranderd .Is dat dan OK
They call the wind Mariah
.

Junior
Lid geworden op: 10 jan 2005, 14:18
Locatie: Kapellen

13 jun 2007, 17:12

Ja, 128 bitrate is beter. Ruim voldoende voor in de auto.
Een "Audio" cd-r als dusdanig bestaat niet. Dat is altijd een gewone cd-r en die kan je zowel als audio als als data branden. In jouw geval dus als data.
Als je in het oog houdt dat je je bestanden kopieert, dan zou het zo toch moeten lukken !
Laptop : Windows 10, AVG, Mozilla Firefox & Thunderbird

Mariah
Lid geworden op: 24 jan 2005, 11:15
Locatie: AAN DE RAND VAN T' STAD

13 jun 2007, 18:13

Junior wat is dan het verschiL tussen een schijfje waarop Audio CD-R op gedrukt staat en CD-R Recordable?
They call the wind Mariah
.

Junior
Lid geworden op: 10 jan 2005, 14:18
Locatie: Kapellen

14 jun 2007, 08:44

Dat zou ik ook niet zo direkt weten. Dat is zoiets als een op een blik soep vermelden "eetbare soep" zeker ? :D Gewoon maar een verduidelijking voor mensen die het niet goed weten wat ze moeten hebben, zeker ?
Als ik me goed herinner zijn er vroeger wel cd-r's geweest die alleen voor het branden van data konden gebruikt worden, maar ook dat bestaat volgens mij nu niet meer.
Laptop : Windows 10, AVG, Mozilla Firefox & Thunderbird

Mariah
Lid geworden op: 24 jan 2005, 11:15
Locatie: AAN DE RAND VAN T' STAD

14 jun 2007, 09:02

Junior ik heb eens op het net aan het zoeken geweest en heb dit gevonden.
http://www.luyer.nl/tips/

Op een CD-R of CD-RW kan dus gewoon muziek gezet worden als een audio-CD. De reden dat er speciale Audio-CD-R's worden verkocht is omdat er ook speciale Audio CD-recorders bestaan en die 'lusten' alleen de Audio-CD-R's. Er zijn precies twee verschillen tussen een Audio-CD-R en een CD-R:

1. Een Audio-CD-R bevat een markering dat deze bestemd is voor Audio.
2. Een Audio-CD-R is duurder (je betaalt auteursrechten in de veronderstelling dat je toch wel muziek kopieert).

Een Audio CD-recorder is ongeveer even duur als een CD-recorder voor een computer. Dus die apparaten zijn alleen interessant voor mensen die geen computer hebben of willen aanschaffen.
dus Dat weten we dus ook al .
Dat copieren in mp3 is ook opgelost je tip over behandelen als data gaf de oplossing.
Ik ribte de cd eerst in wmp en probeerde hem dan over te trekken in plaats van hem gewoon te copieren op schijf
Dank voor alles
Groetjes Mariah
They call the wind Mariah
.

Junior
Lid geworden op: 10 jan 2005, 14:18
Locatie: Kapellen

14 jun 2007, 09:09

Zal misschien iets nieuw zijn ?
In ieder geval, op een cd-rw kan je GEEN muziek branden als audio !! Speelt op vrijwel geen enkel apparaat af ! Je kan er eventueel wel mp3 als data op branden, als je dat wil.
Laptop : Windows 10, AVG, Mozilla Firefox & Thunderbird

Mariah
Lid geworden op: 24 jan 2005, 11:15
Locatie: AAN DE RAND VAN T' STAD

14 jun 2007, 10:21

De tweede poging heb ik een CD-RW gebruikt Junior ik heb daar 56 songs opgezet tot nu toe . Hij werkt perfect geeft titel song en naam van de uitvoerder. Hoe kan ik nu zien hoeveel MB ik al gebruikt heb en kan ik bij een RW nog bijvoegen of moet ik heel de map terug copieren?
They call the wind Mariah
.

Junior
Lid geworden op: 10 jan 2005, 14:18
Locatie: Kapellen

14 jun 2007, 10:34

Bijvoegen dat gaat niet. Je moet dan je cd-rw opnieuw leegmaken, in je map op de pc liedjes bijvoegen en opnieuw alles branden.
Als je wil zien hoever je staat, met je cursos op de map gaan staan en dan kan je in de "roll-over" zien hoeveel MB je hebt en als dat niet zo onmiddellijk werkt rechts-klikken en bij Eigenschappen kijken.
Zoals al gezegd, een cd-r(w) is 700MB, maar je moet daar wat onder blijven omdat er nog wat technische eigenschappen ook op de cd moeten.
Laptop : Windows 10, AVG, Mozilla Firefox & Thunderbird

Mariah
Lid geworden op: 24 jan 2005, 11:15
Locatie: AAN DE RAND VAN T' STAD

14 jun 2007, 11:13

Merci Junior ,pretige dag nog.
Groetjes Mariah

.
They call the wind Mariah
.

hollygan
Lid geworden op: 26 apr 2003, 22:38
Locatie: __'t Soete Waesland

14 jun 2007, 11:20

Mariah schreef:Er zijn precies twee verschillen tussen een Audio-CD-R en een CD-R:

1. Een Audio-CD-R bevat een markering dat deze bestemd is voor Audio.
2. Een Audio-CD-R is duurder (je betaalt auteursrechten in de veronderstelling dat je toch wel muziek kopieert).
ze bestaan ook als audio cd-rw
Junior schreef:Zal misschien iets nieuw zijn ?
ik gebruik deze "audio" ceedees, in combinatie met standalone recorder al meer dan 10 jaar,dus zo nieuw is het niet

er dreigt hier wel een misverstand te ontstaan,ceedees met muziek op, gekocht of zelf gebrand, worden ook audioceedees genoemd, en ze hebben niets te maken met de boven vernoemde

groeten hollygan

Tortel
Lid geworden op: 12 mei 2005, 20:40
Locatie: 2580 Putte

07 sep 2007, 08:11

Hoi, ik lees hier allemaal van mensen die muziek willen omzetten van wav naar mp3, maar ik zit met een ander probleem, ik zou namelijk héél graag mp3 muziek omzetten naar wav, en ik heb gisteren meermaals dBpoweramp geïnstalleerd en afgedaan omdat mijn muziek echt vals speeld en veel kraak geluiden je er kan in horen.
Ik heb dit programma ook van jullie site "software" gehaald maar wat zijn de juiste instellingen van hertz enz... om er mooie muziek van te converteren.
Hopelijk kunnen jullie mij een antwoordje geven.

Ik werk met vista home premium, kaspersky, en .... vraag maar.

Groetjes Tortel
"Bemin je naaste gelijk jezelf"

Junior
Lid geworden op: 10 jan 2005, 14:18
Locatie: Kapellen

07 sep 2007, 08:53

En waarom zou u mp3 omzetten naar wav ?
Dat heeft alleen maar zin als u er een cd van wil branden en dan gebeurt de omzetting naar wav automatisch door uw brandprogramma.
Of moet het dienen om in een Powerpoint te zetten ?
Laptop : Windows 10, AVG, Mozilla Firefox & Thunderbird