Afscheid van mijn vriend: uw huisdier overleden?

Hier kan je praten, vragen stellen en discussiëren over huisdieren. Alle dieren: honden, katten, vissen, konijnen, cavia's, fretjes, kanaries, enz.
Gast

27 feb 2006, 18:42

Hallo dierenvrienden,

Hierbij wil ik jullie bedanken voor de steun en medeleven, ik kom er nu nog maar aan toe, al is het moeillijk ik moet er me doorheen slaan,
en wetend dat ik niet alleen sta maar dat er nog mensen zijn die dat begrijpen,

Groetjes Samira

zuske
Lid geworden op: 06 okt 2005, 18:03
Locatie: Dorpje aan de nete

28 feb 2006, 00:56

Samira ,

veel sterkte hoor maatje ! en de tijd heelt alle wonden zeggen ze !
En dat is ook zo , maar het kan toch lang veel pijn doen !!!
ik voel met je mee hoor !

dikke knuffel Afbeelding zuske
Home is where the heart is !

aht
Lid geworden op: 22 aug 2005, 00:10
Locatie: Drongen

02 mar 2006, 19:04

Onze liefste meid is veel te jong gestorven, na een moedig gedragen ziekte. Alles ging goed tot ze 13 maanden was en toen kwam het noodlot. Haar rechtervoorpoot moest geamputeerd worden en 6 chemokuren werden voorzien. Alle mogelijke onderzoeken qua uitzaaiingen werden gedaan (longen, lymfeklieren, ...) en alles was ok. Gelukkig. Wel moest ze dieetvoeding krijgen om zeker niet te zwaar te worden omdat de belasting op 3 poten veel te lastig was. We waren op goede weg en op haar 3 pootjes kon ze snel lopen enkel het traag stappen was ietsjes moeilijker. Drie chemokuren heeft ze zonder probleem doorlopen en opeens kreeg ze hoge koorts. Ze moest een nachtje in de dierenkliniek blijven om verder onderzoek te verrichten. De volgende avond zou de DA ons opbellen met nieuws en de behandeling, toen de telefoon rond de middag overging was het met zeer slecht nieuws .... uitzaaiingen in de longen en de thorax (+/- 8 stuks). De chemosessies werden afgelast haar dieet was niet meer nodig en er werd enkel nog palliatief gewerkt. Om de week werd een rx genomen en werd het vlug duidelijk dat ze snel bergaf ging, er werd een toename van 20% in grootte en aantal vastgesteld. Zo lang ze zelf naar buiten kon huppelen deed ze het en daarna heeft mijn echtgenoot haar iedere dag meerdere keren buitengedragen naar haar plaspleintje. Door haar fierheid heeft ze nooit in huis gedaan. De DA heeft onze lieve Scapa thuis op haar kussen laten inslapen; ze was net 18 maanden geworden.
Nog dagelijks wordt er over haar gesproken. Ook al hebben we nu een nieuwe hond zij was onze eerste hond en zal nooit uit onze gedachten gaan.
Lieve meid hou je goed in de hondenhemel.

Afbeelding
Gast

22 mar 2006, 19:13

Vandaag een maand geleden stierf mijn grote schat,
iedere dag mis ik haar
het is nog heel moeilijk om erover te praten, hier op het net heeft mij troost

Samira

redpoppy
Moderator SeniorenNet
Lid geworden op: 23 sep 2004, 09:15
Locatie: tussen Rupel en Schelde

28 mar 2006, 20:37

soniadina



Geregistreerd op: 21-2-2006
Ber.: 2
Woonplaats: Dentergem
Geplaatst: Di 28 Maa 2006, 18:05 Onderwerp: Vaarwel Trustje.

--------------------------------------------------------------------------------

Onze hond Trust is overleden op 22 maart, we hebben hem moeten laten inslapen nadat hij 3 dagen onafgebroken epilepsie had, het hele gezin heeft afscheid genomen, wij denken nog de hele tijd aan hem.
Papa zei: nooit komt er nog een andere hond in huis, ik wil alleen mijn (grand lion) maar zaterdag 25 maart waren we al vertrokken om een puppy te kopen, wij krijgen hem over 4 weken, tja de leegte is te groot voor iedereen.

Het is koud en stil om me heen.
't plekje waar je altijd lag is nu alleen.
ik mis je. 't klinkt misschien raar.
nu je er niet meer bent, voelt 't zo zwaar
Ze zullen me wel uitlachen omdat ik huil
om een hond
maar echt, ik wou dat je nog bestond.
Je was en bent nog steeds mijn vriend.
Ik hou van jou, tot ziens.


xxx

mama, papa, Jennifer,Vanity en jouw vriendin
Master de kat.[/img][/url][/list]
Luister naar ieders kritiek ,maar behoud uw eigen oordeel (Hamlet)

I :heart: Seniorennet

elst
Lid geworden op: 19 jun 2005, 20:22
Locatie: Bergen op Zoom

12 apr 2006, 12:47

Ook wij hebben ons hondje na 12 jaar af moeten staan.
Hij had een gezwel in zijn voor hoofje, wat de oogjes uit elkaar
drukten,en zijn voorhoofd als een spons voelde.
Plus was hij al jaren blind. Het is erg stil zonder hem.
Het was een dwergkeesje.
We missen hem erg.
Geniet van het leven
Het duurt maar even
Gast

12 apr 2006, 13:49

Hallo elst,

Ik leef met je mee, niemand weet hoeveel verdriet het kan doen die het zelf niet meegemaakt heeft, maanden nadien voel je nog de aanwezigheid
den 22 april is het 2 maanden dat ik mijn schat verloor en nog zeg ik elke dag een goeiendag ertegen, hier vindt ik troost bij al de dierenvrienden, het helpt, ik leef met je mee in die moeilijke dagen

Groetjes Samira

elst
Lid geworden op: 19 jun 2005, 20:22
Locatie: Bergen op Zoom

13 apr 2006, 08:57

Bedankt voor de troostende woorden Samira.
Dat moet je zelf inderdaad mee gemaakt hebben, om er over te praten.
Dit is me twee de hondje, maar het verdriet is telkens het zelfde hoor.
Ook de eerste vegeten we nooit. Ook de poes die 14 is geworden niet.
Bedankt Samira
Geniet van het leven
Het duurt maar even
Gast

13 apr 2006, 19:32

Hallo elst,

wil eens kijken op de vorige pag. ( 1 ) staat bij NEW HAUNTER een adres

van gaia, kunt daar een afscheidsbriefje maken met foto van je lieveling
' heb dat ook gedaan, sissi staat er ook op,

het helpt in je verdriet

Groetjes Samira

elst
Lid geworden op: 19 jun 2005, 20:22
Locatie: Bergen op Zoom

18 apr 2006, 11:25

Samira, heb het berichtje van Sissi gelezen
Heb daar bij gehuild, en kon zelf geen berichtje meer doen.
Moet nog een tijdje wachten hier mee denk !
Maar bedankt voor de goede tip.
Geniet van het leven
Het duurt maar even

elst
Lid geworden op: 19 jun 2005, 20:22
Locatie: Bergen op Zoom

18 apr 2006, 16:12

Heb het toch nog gedaan,Samira.
Hij is niet groot geworden, kon ik niet
Heb op dit moment niet zoveel woorden
Groetjes Elst
Geniet van het leven
Het duurt maar even
Gast

23 apr 2006, 11:19

Hallo dierenvrienden,

Gisteren is het 2 maanden dat ik mijne schat kwijt ben, het was een triestige dag, ik rouw nog steeds om mijn lieveling, ben er blij om dit kwijt te kunnen bij al de dierenvrienden die ik hier vind en me begrijpen,
het is als een stukje van jezelf dat je kwijt bent. maar ik weet het, we moeten verder.

Maar als je er kunt over praten gaat het wel ietseke beter

Groetjes Samira
Gast

23 apr 2006, 11:26

Hallo elst,

hoe is het met jouw, gaat het al wat beter t is toch goed dat we elkander hebben op het forum
als mijn eerste poedeltje wiskey overleden was bestond dit allemaal nog niet, het was in het jaar 1991 en van het seniorennet was er nog geen sprake, ik heb een jaar gerouwd dan pas kon ik over een andere hond nadenken, dat was heel moeilijk, zelf al toen we onze kleine Sissi hadden
weende ik nog voor onze wiskey, kon er met niemand over praten, nu is dat toch wat beter

Als er iets is stuur een berichtje dat lucht op.

Groetjes Samira

elst
Lid geworden op: 19 jun 2005, 20:22
Locatie: Bergen op Zoom

23 apr 2006, 14:49

Samira
Het is Vrijdag 28 April 4 weken geleden, dus er gaat nog
wel wat traantjes hoor,vooral als je thuis komt
En als je samen koffie drinkt, want dan stond hij al met zijn kopje
scheef, en zijn staartje te zwaaien, voor ook een koekje
En zo zijn er zoveel van die dingen.
Groetjes Elst
Geniet van het leven
Het duurt maar even

Bekske
Lid geworden op: 11 apr 2005, 23:48

05 mei 2006, 11:06

Hallo gisteren heb ik moeten afscheid nemen van mijne grote rakker .Heb hier nu nog eentje lopen maar nu is ze voordurend op zoek haar naar maatje .Had niet gedacht dat het zo erg was met haar helaas wel .De lever was zodanig op gezwollen dat hij tegen alles drukte .Daardoor kreeg ze moeilijk adem alsook als ze dronk verslok ze regelmatig .Zelf liggen ging niet meer ze had me altijd met dichtgeknepen ogen in het oog .Ze is elf jaar geworden maar wat een pijn een verdriet dat het doet om ze af te geven .Dit is al de tweede die ik op deze manier moet afstaan heb vannacht geen oog dicht gedaan .Zoals daar juist iemand zei het is toch maar een hond .Maar de liefde de vriendschap die ze geven zij echt ,wat je van sommige mensen niet kunt zeggen .Maar ja sommige begrijpen het niet de tranen blijven maar komen sorry ik moet op houden of het toetsenbord is gedoopt