Legerdienst Siegen

Zoek je maten uit je legertijd? Wil je herinneringen ophalen met andere die in dezelfde kazerne lagen?

Fonny
Lid geworden op: 09 feb 2005, 05:10
Locatie: Kortrijk

26 jul 2005, 13:44

Ik ben wanhopig op zoek naar mensen die hun legerdienst vervuld hebben in Siegen in de jaren 1957-1958. Misschien vind ik er een aantal op Seniorennet. Dat zou mij ten zeerste verheugen. Ik deed mijn legeropleiding in Doornik van juni tot november 1957 alvorens overgeplaatst te worden naar Duitsland. Ik ben Fons Moreau uit Kortrijk.
Wil met zeer gedienstige en "slimme" mensen, wat computervragen betreft, in contact komen

willy-m
Lid geworden op: 06 jun 2005, 13:37

28 jul 2005, 12:06

met veel groeten . het doet mij ergens plezier iemand over Siegen te horen .heb ook in Siegen mijn legerdienst volbracht bij ;B.N Bevrijding
naast ons de karpaten en de chascheurs ook de M.Ps lagen daar op de Heideberg op de Werlsberg lagen bataljon tanks en artilerie als ik het nog goed voor heb,het is al zolang gelden. Ik moet U wel teleur stellen daar ik daar mijn leger dienst heb volbracht van juli 1959 tot april 1960 . mijn schoonbroer was beroeps bij de karpaten die was daar al van 1957 tot ja 1971 .ik weet niet bij welk heenheid jij gediend hebt maar die zou u misschien nog kunnen kennen.als sergeant Verwimp. Ben in ieder geval tevreden nog iets van iemand die in Siegen gelegen heeft iets te hebben vernomen. De kazernes staan nu leeg met onkruid zo hoog als een mens als je er nu komt doet trist aan hoor.(Heb intussen vernomen ,en op de web van Bevrijding gezien dat er alles plaat ligt)maar ja dat is nostalgie. hoop nog wel eens iets terug te vernemen ik ben ook nog maar sinds kort met de p.c bezig ja op pensioen wat doe je dan zo al in ieder geval veel groetjes ,en bedankt voor het luisteren van willy-m uit merksem. :wink:
Laatst gewijzigd door willy-m op 17 dec 2005, 16:12, 1 keer totaal gewijzigd.

Fokke
Lid geworden op: 05 aug 2004, 11:09
Locatie: Noorderkempen

28 jul 2005, 12:52

Fonny schreef:Ik ben wanhopig op zoek naar mensen die hun legerdienst vervuld hebben in Siegen in de jaren 1957-1958. Misschien vind ik er een aantal op Seniorennet. Dat zou mij ten zeerste verheugen. Ik deed mijn legeropleiding in Doornik van juni tot november 1957 alvorens overgeplaatst te worden naar Duitsland. Ik ben Fons Moreau uit Kortrijk.
Ik "lag" in 1961-62 op de Wellersberg in Siegen, bij 2A (tweede Artillerie: Tweede in naam... Eerste in FAAM"). Moest wel af en toe wacht kloppen in het hoofdkwartier op de Heidenberg bij generaal Leeuwerk.
Ik was chauffeur-radio-operateur van de S4 (kapitein Boven, waaraan ik goede herinneringen heb). Ik heb daar veel jeeps gekuist (eerst Willy's en daarna Minerva's) en ben dikwijls voor drie dagen met de kapitein naar Vogelsang geweest waar hij moest scheidsrechteren.
Weet dan dat uw stem door niemand wordt aanhoord zolang ge stamelend bidt en bedelt bij de poort!

Flupke
Lid geworden op: 19 nov 2003, 19:38
Locatie: Vlaams Brabant

28 jul 2005, 17:49

Heb ook in Siegen gelegen ( gestaan) bij de 2A artillerie maar dit in het jaar 1967 en heb er ook goede herinneringen aan over gehouden

Flupke

Fokke
Lid geworden op: 05 aug 2004, 11:09
Locatie: Noorderkempen

28 jul 2005, 18:03

Flupke schreef:Heb ook in Siegen gelegen ( gestaan) bij de 2A artillerie maar dit in het jaar 1967 en heb er ook goede herinneringen aan over gehouden

Flupke
In 1961-62 was de kost heel slecht! We kregen er per week 5 keer gehakt in vijf verschillende gedaanten: Gehakt in schijven, grote boeletten, kleine boeletten, grote worsten, kleine worsten. 's Morgens smeerde ik altijd een aantal boterhammen die ik dan onder mijn battledress verstopte en at ze 's middags bij de soep. Als de rest dan tegenviel had ik dat toch tenminste binnen. Toch was ik thuis niet veel gewoon. Wij waren maar simpele boerenmensen.
Soms moest ik met een transport naar Goetsenhoven of Eeklo... Wat ze daar allemaal op hun bord kregen! Dat was in vergelijking een vijfsterrenrestaurant!
Als ik met kapitein Boven naar Vogelzang moest rijden moest ik hem in de vroege morgen thuis ophalen. Zijn madam bakte dan spek met eieren voor mij! Heerlijk... ik werd als mens behandeld! Toch was het geen slechte tijd. Als chauffeur had ik het beter dan de infanterie van het bataljon Bevrijding die op het oefenterrein van Trupbach door het zand en de modder moesten kruipen.
Weet dan dat uw stem door niemand wordt aanhoord zolang ge stamelend bidt en bedelt bij de poort!

Flupke
Lid geworden op: 19 nov 2003, 19:38
Locatie: Vlaams Brabant

28 jul 2005, 18:16

beste Fokke,

In 1967 was het eten niet veel beter doch in de kantine was er ook mogelijkheid van bij Fritz een pakje friet te gaan kopen en geloof mij vrij, s'avonds was het aanschuiven daar.
Ikzelf was daar in dienst bij de CRS, uw waarschijnlijk wel bekend.

Al bij al toch nog een goeie tijd geweest

Ik dacht dat er op het net sites te vinden waren die specifiek over 2A gingen doch tot nu toe heb ik er weinig gevonden.

Flupke

nonkeldi
Lid geworden op: 28 nov 2004, 12:18
Locatie: aan de leie tussen het groen

28 jul 2005, 21:17

hallo oude siegen bewoners,

heb er ook 12 maanden doorgebracht ,maar dan wel van sept.'66 tot aug.67 en dit bij de karpatten (al die grote mannekens hé) voor mij was het een prachtige tijd met veel goede herinneringen en ook goed eten.
Ik was er radio-operator en reserve bediende CSM en ben enkele jaren terug ook nog over de siegerlandbrug voorbij gekomen(die werd gebouwd toen ik er in dienst was),zag toen ook de kazernes uit de hoogte,en alles zag er leeg en verlaten uit,maar de herinneringen die blijven toch hé,het was een mooie tijd,

groetjes nonkeldi
deskt. windows7 home AKOYA P 4375D (MD 8880)
harddisc 1.5 Tb RAM 4 Gb 64 bits
NOD32 CCleaner Malwarebytes anti-malware
LAPTOP:ACER ASPIRE 3-17"- INTEL CORE i5 - 64 bits- WINDOWS 10 - HDD 500Gb-RAM 12 Gb--NOD32

Flupke
Lid geworden op: 19 nov 2003, 19:38
Locatie: Vlaams Brabant

28 jul 2005, 21:29

Ik dacht dat er ook nog de cyclisten waren ( ding-ding) of heb ik het verkeerd voor.

Flupke

Fokke
Lid geworden op: 05 aug 2004, 11:09
Locatie: Noorderkempen

28 jul 2005, 21:42

Flupke schreef:beste Fokke,

In 1967 was het eten niet veel beter doch in de kantine was er ook mogelijkheid van bij Fritz een pakje friet te gaan kopen en geloof mij vrij, s'avonds was het aanschuiven daar.
Ikzelf was daar in dienst bij de CRS, uw waarschijnlijk wel bekend.

Al bij al toch nog een goeie tijd geweest

Ik dacht dat er op het net sites te vinden waren die specifiek over 2A gingen doch tot nu toe heb ik er weinig gevonden.

Flupke
Flupke, ik "verdiende" toen 10 frank per dag en daar ik van thuis niets meekreeg kon ik in daar niet veel kopen. Gelukkig had ik de gelegenheid Weihnachten bij een Duitse familie te vieren (een soort programma om de betrekkingen met te duitse bevolking te normaliseren) en daar werd ik als een prins ontvangen: Kuchen, Schnapps, teveel om te melden, en nadien ging ik er af en toe 's zondags naar toe en bracht ik voor de mannen van de kamer Kuchen mee.
Weet dan dat uw stem door niemand wordt aanhoord zolang ge stamelend bidt en bedelt bij de poort!

Danny.
Lid geworden op: 15 mei 2003, 21:42
Locatie: Vlaams Brabant

29 jul 2005, 09:14

Fokke is het dit dat je wou zeggen met de beschrijving van 2A ?

Afbeelding

Ik ben er eveneens geweest, maar wel iets langer!
Groetjes
Danny

Adres van beelduploader gewijzigd!
Laatst gewijzigd door Danny. op 07 aug 2005, 17:59, 1 keer totaal gewijzigd.
Windows 11 Home 64-bit, Ram 8GB, Medion Akoya E23403 All-In-One, Microsoft Defender

Fokke
Lid geworden op: 05 aug 2004, 11:09
Locatie: Noorderkempen

29 jul 2005, 09:34

Danny. schreef:Fokke is het dit dat je wou zeggen met de beschrijving van 2A ?

Afbeelding

Ik ben er eveneens geweest, maar wel iets langer!
Groetjes
Danny
Ik heb mijn klak nog ergens zitten en daar was ook zo een ding op maar dat "Tweede in naam, eerste in faam" stond daar niet op!
Weet dan dat uw stem door niemand wordt aanhoord zolang ge stamelend bidt en bedelt bij de poort!

flupke2
Lid geworden op: 09 jan 2005, 16:51
Locatie: naast mijn buur

29 jul 2005, 17:38

Ook ik heb in Siegen "gelegen"
Was wel als beroepsmilitair (sergeant toen) en bij de 1 Cie Mat,in het kwartier Gilbert.Ik was daar van 73 tot 75.
Voor wie kwartier Gilbert niet zou kennen : het was de kleine kazerne onder aan de Heidenberg, aan de spoorweg waar de treinen werden geladen als er op manoeuver vertrokken werd.
Met mijn vrouw en 2 kinderen woonde ik in de militaire woningen op de Wellersberg,vlakbij de kazerne daar.
In de tijd toen ik er zat was er volop de verhuis bezig van de 1e Brigade(Nederlandstalig) naar Leopoldsburg, en die werd vervangen door de 17e Brigade (franstalig).Hierdoor waren sommige nederlandstalige eenheden al vertrokken.Ikzelf heb er nog de "carpatten" gekend,plus de kleine steuneenheden.De andere grote eenheden waren er toen al weg.Van franstalige kant waren er toen o.a. 19A met de M108 en M109,op de Heidenberg, en de 1G met Leopardtanks op de Wellersberg.

katana
Lid geworden op: 02 aug 2002, 17:20
Locatie: Leopoldsburg , mijn home

30 jul 2005, 17:26

Was ooit bij het 2A , in de jaren 1952 tot 1953 , als wapenmaker , heb ze daar ooit gepest , alle officieren na de manoeuvers op 't rapport , ze stonden aan te schuiven aan mijn deur om gratie daarna :lol:
Senioren het zwijgen opleggen is een misdaad

Utopia
Lid geworden op: 03 dec 2003, 19:55
Locatie: Vlaamse Ardennen

05 aug 2005, 18:47

Samen met mijn man die ook in Siegen " gelegen" heeft zijn we een 2-tal jaren geleden al die fameuze bergen eens gaan opzoeken en het was een grote desillusie voor mijn echtgenoot want er was niks meer over van de kazernes.
Op de Heidenberg was men volop bezig met het bouwen van winkels bedrijven, garages enz. Volgens een bewoner was er met grote omzichtigheid te werk gegaan voor de afbraak want er zat asbest in de muren.
Op de Wellersberg was in aansluiting met het kinderziekenhuis een groot speelplein aangelegd en ergens in de verte stonden nog de restanten van wat eens de sporthal was geweest.
Maar de stad Siegen is mooi, en dat had mijn man niet gezien toen ie daar lag!

pako
Lid geworden op: 05 mar 2005, 18:12
Locatie: melle

06 aug 2005, 18:35

Fonny schreef:Ik ben wanhopig op zoek naar mensen die hun legerdienst vervuld hebben in Siegen in de jaren 1957-1958. Misschien vind ik er een aantal op Seniorennet. Dat zou mij ten zeerste verheugen. Ik deed mijn legeropleiding in Doornik van juni tot november 1957 alvorens overgeplaatst te worden naar Duitsland. Ik ben Fons Moreau uit Kortrijk.
spijtig ik ben hugo de neve uit melle en ben in siegen bij het leger geweest bij de bevrijding(stormfuselier) in de jaren 1966:67