Kandidaten gezocht !!!

Vragen/antwoorden betreffende Linux / Unix

wamukota
Lid geworden op: 13 dec 2004, 22:33
Locatie: Brugge

31 jul 2005, 10:00

Er worden nog kandidaten gezocht om mee te werken aan de cursus 'Linux voor Senioren'.

Hebben tot nu toe hun medewerking beloofd

Initiatiefnemer : wamukota
Photobewerking : rayke
Algemene zaken : carlo1

Ik heb tot nu toe veel vraag gehad van mogelijke 'leerlingen' wat dus wijst op de noodzaak van zulk een cursus, maar met zijn drietjes kunnen we het wel nog niet aan hoor, daar we zelfook newbies zijn, en dus al doende gaan leren.

Daarom vraag ik hier of er nog Linux gebruikers zijn die zich voor hun lotgenoot senior willen inzetten om een dergelijke cursus samen met ons op poten te zetten.

Alle info daaromtrent kun je via het archief van de mailgroep Linux terugvinden. Via deze mailgroep verloopt alle correspondentie over dit project.

-- Alain --

bike
Lid geworden op: 08 mar 2005, 15:18

31 jul 2005, 13:42

hallo Alain
zou wel willen helpen maar weet echt niet hoe, daar ik maar een
pc noob ben , jullie iniatief vind ik zo goed dat als er iets moest zijn. iets opzoeken of zo bereid ben dat te doen.
laat het me weten als er iets te doen is.
gebruik ubuntu hoary als dat van enig nut kan zijn.
groetjes
jos
zolang er een forum is, is er hoop

#linux user 398208

Rayke
Lid geworden op: 03 mei 2005, 09:45
Locatie: Tienen

02 aug 2005, 07:13

Wel Alain,
Ik trek foto's en zet die dan op pc. Vervolgens werk ik ze, indien nodig een beetje bij. Tenslotte maak ik er een album van en plaats dat op mijn website.
Dat kan ik uitleggen en helpen. Maar "echte" fotobewerking zoals in phtoshop? Daar amuseer ik me niet mee. Als je nog iemand vind die kaas gegeten heeft van the gimp dan zijn we op dat gebied al een heel end.
Fijne dag nog
Rayke
Administrator Mailgroep Linux

Medion MD 8800: Intel Pentium D 830
met Mandriva 2007.1 Power pack
Acer 3613WLMi: Intel CELERON M 370
met Mandriva 2007.1 Power pack
Linux Registered User 412629

outsider
Lid geworden op: 03 jun 2005, 11:47

02 aug 2005, 23:09

Afbeelding

Er kan altijd contact gelegd worden met 1 of andere LUG.
LUG= Linux User Group.

Hier enkele links:

http://ugov.be/index.htm

Afbeelding

http://www.l4l.be/

Verder zijn er enkele keigoeie sites te vinden zoals:

Afbeelding

http://www.bartendavid.be/

Groetjes.

Outsider.

nougabolle
Lid geworden op: 29 nov 2004, 11:01

04 aug 2005, 19:32

"Ik wil u graag wijzen op het bestaan van http://nl.wikibooks.org/wiki/, een Wikimedia project. De bedoeling is om leerboeken te schrijven. Ook over informatica. Voorlopig is het nog een jong project maar je moet met iets beginnen.

Als zoveel mogelijk mensen hieraan meewerken kan men een goede gratis cursus verkrijgen."
Laatst gewijzigd door nougabolle op 02 apr 2013, 11:04, 1 keer totaal gewijzigd.
Een kaars verliest niets door een andere kaars te verlichten.
Ubuntu Linux is gratis en vrij !

Coiske
Lid geworden op: 15 mei 2005, 20:14
Locatie: Sint Amands

30 aug 2005, 18:13

ik ben bereid te helpen met op het opstarten van een cursus voor linux maar ben ook maar een beginner die met linux werkt
Francois Sarens

Pijkenaas
Lid geworden op: 13 aug 2005, 19:01
Locatie: Stekene

17 sep 2005, 01:51

IK heb veel interesse, ik heb reeds Linux op de pc draaien, te samemen met Windows marr er is nog veel niet duidelijk. Hopelijk komt hier iets van
En zie de vogelen des Hemels
Zij zaaien niet
Zij maaien niet, en Toch....

wimmel
Lid geworden op: 15 nov 2005, 13:44
Locatie: Overijse

15 nov 2005, 13:55

Hallo,
Of ik tijd heb om een kursus te helpen maken? Misschien, maar ik ben al redelijk volzet. Ik wil wel mijn ervaringen ten dienste stellen. Ik werk nu bijna 2.5 jaar met Linux, en al veel langer zonder M$ software behalve het OS.

In september heb ik Suse 8.2 vervangen door 9.3 , ik gebruik frequent GIMP, en maak 8 keer per jaar een tijdschrift voor onze heemkundige kring met OpenOffice en Gimp, browse en mail doe ik al jaren met Opera.

Zodus
Vriendelijke groeten,
Wim

tuxer
Lid geworden op: 14 dec 2005, 01:32
Locatie: Stekene

14 dec 2005, 01:40

hallo iedereen, ik wil best mijn medewerking verlenen aan dit initiatief, hoewel ik wel een beginneling ben met linux.
ik gebruik zoals Alain suse linux 10,0 maar dan met de gnome desktop, ik heb ook al red head fedora core gebruikt maar vind suse toch beter. Ik hoop dat ik mijn kiezelsteentje kan bijdragen en hoop dat dit initiatief slaagt.
en zie de vogelen des hemels
zij zaaiden niet
zij maaiden niet
en toch...

wimmel
Lid geworden op: 15 nov 2005, 13:44
Locatie: Overijse

14 dec 2005, 09:45

Er is al redelijk wat nuttige informatie te vinden op http://www.l4l.be
Vriendelijke groeten,
Wim

duportail
Lid geworden op: 29 jul 2005, 21:12
Locatie: gavere

24 dec 2005, 16:36

wamukota schreef:Er worden nog kandidaten gezocht om mee te werken aan de cursus 'Linux voor Senioren'.

Hebben tot nu toe hun medewerking beloofd

Initiatiefnemer : wamukota
Photobewerking : rayke
Algemene zaken : carlo1

Ik heb tot nu toe veel vraag gehad van mogelijke 'leerlingen' wat dus wijst op de noodzaak van zulk een cursus, maar met zijn drietjes kunnen we het wel nog niet aan hoor, daar we zelfook newbies zijn, en dus al doende gaan leren.

Daarom vraag ik hier of er nog Linux gebruikers zijn die zich voor hun lotgenoot senior willen inzetten om een dergelijke cursus samen met ons op poten te zetten.

Alle info daaromtrent kun je via het archief van de mailgroep Linux terugvinden. Via deze mailgroep verloopt alle correspondentie over dit project.

-- Alain --
ik kan wat posters,stickers of demo pc's leveren,die pc's is voor te lenen,de rest is om te houden(posters van tux 80x60cm)
linux bedrijf

kwantum
Lid geworden op: 26 jul 2005, 10:17

01 apr 2006, 11:42

:( Ik ben te jong.
Succes ermee. :cry:
GNU/Linux registered user 389978

Genieterke
Lid geworden op: 15 nov 2002, 01:36
Locatie: Maasmechelen

19 mei 2006, 02:40

Hallo Linuxfanaten

Ben het Software betalen méér als beu!
Ik heb op een oude PII de Linux versie MANDRAKE 10.0 KDE geïnstalleerd inbegrepen Open Office.org, dat ging van een leien dakje.
Zal in het groot verlof voornamelijk CALC gaan testen de tegenhanger van Excel. Ik ben benieuwd als dit een volwaardig alternatief is.

Het Genieterke :P
ESTE NIX PAX CHRISTE NIX !

guldukat
Lid geworden op: 09 aug 2006, 07:11

09 aug 2006, 07:16

Beste,

Ik wil gerust meewerken.
Ik ben van kortemark, zo'n 25 km van Brugge. Ik heb ervaring met Linux sinds 3 jaar met oa Suse, Linspire, Kubuntu en vele andere. Ik werk mee in het test team van Linspire en doe vertalingen bij het IRMA project.
Installeren van Linux is mijn stokpaardje...
Ik kan ook twee pc's meebrengen om te demonstreren.

Johan

rherzog
Lid geworden op: 25 dec 2006, 11:32
Locatie: Eppegem (Zemst)

25 dec 2006, 11:37

Hoe zit het momemnteel (25 december 2006) met dit ontwerp Linux Cursus? Ik zou kunnen helpen. Heb enige ervaring met linux, sinds versie 0.97 !
Ik ben eigenlijk de auteur van het "Belgisch toetsenbord".
Robert Herzog