Kandidaten gezocht !!!

Vragen/antwoorden betreffende Linux / Unix

wamukota
Lid geworden op: 13 dec 2004, 22:33
Locatie: Brugge

25 dec 2006, 12:05

Robert,

momenteel wordt al de info die we vergaren op de website van de mailgroep Linux geplaatst.
We stoten een beetje tegen het probleem aan wat ook in het bedrijfsleven één van de redenen is van het niet doorbreken van Linux, namelijk dat er zoveel verschillende distro's zijn, dat je niet goed weet met welke te beginnen om als basis te dienen voor een cursus, noch hoe je die moet opzetten.

Het zou natuurlijk een stimulans zijn voor degenen die zich in de mailgroep reeds bezig houden met het up to date houden van hun kennis en deze ook aanwenden om nieuwelingen te helpen, mocht er een nieuw elan in het project komen.
Rayke (administrator) en ikzelf (mentor) houden ons bezig met de website http://linux.seniorennet.be en met de mailgroep Linux hier op sennet,
Finux brengt op geregelde tijdstippen zijn nieuwsbrief uit en meldt dat via de mailgroep aan de leden

Alle inputs zijn natuurlijk welkom, en dan kunnen we zien welke weg we kunnen inslaan in 2007

-- Alain --

zipneus
Lid geworden op: 18 dec 2005, 23:58
Locatie: Hoboken

08 jan 2007, 15:25

Wil ook graag helpen,maar heb zelf nog hulp nodig.Ik ben bezig met Suse linux vanaf Suse 8.1. tot heden ook met Knoppix,Ubuntu,Kubuntu,Debian. :roll:

Zip.
Van geen enkele tafel kan je eten

wamukota
Lid geworden op: 13 dec 2004, 22:33
Locatie: Brugge

08 jan 2007, 20:47

Zip,

op onze mailgroep kun je makkelijker de evolutie volgen van wat we momenteel bezig zijn met op poten te zetten.

-- Alain --

jpcdb80
Lid geworden op: 07 jan 2008, 20:07

25 sep 2008, 21:35

hallo wamukota,

als beginnende linux gebruiker wil ik mij kandidaat stellen.
Er bestaat al veel studiemateriaal op diverse sites, dus moet het warm water niet worden uitgevonden.
De kunst zit er volgens mij in om rond bepaalde thema's info te verzamelen en die te bundelen in een bruikbare tekst

Kun je meedelen hoe jullie het willen aanpakken ?

wamukota
Lid geworden op: 13 dec 2004, 22:33
Locatie: Brugge

26 sep 2008, 06:35

jpcdb80 schreef:Kun je meedelen hoe jullie het willen aanpakken ?
Ik stuur je een PB-tje

Alain

awena
Lid geworden op: 08 mar 2005, 16:02
Locatie: awena

21 feb 2009, 20:26

Als ik het hier zo lees dat men cursussen moet volgen om met linux te kunnen werken lijkt me dat toch behoorlijk ingewikkeld. Ik heb al een tiental maal geprobeert om een versie van internet te downloaden en ook dat gaat niet. Misschien is het dan toch nog beter om met de geld-uit-de-zakken-kloppers van microsoft nog een tijdje te blijven werken.

tokkio
Lid geworden op: 04 jan 2004, 15:17
Locatie: vlaanderen

25 feb 2009, 15:01

[url][quote]Als ik het hier zo lees dat men cursussen moet volgen om met linux te kunnen werken lijkt me dat toch behoorlijk ingewikkeld. Ik heb al een tiental maal geprobeert om een versie van internet te downloaden en ook dat gaat niet. Misschien is het dan toch nog beter om met de geld-uit-de-zakken-kloppers van microsoft nog een tijdje te blijven werken.

Veel lezen awena,
Maar het is zoveel dat men de bomen niet meerziet in het bos :twisted:
Het branden van de cd dat vind men hier;
http://www.ubuntu-nl.org/ubuntu/desktop
http://wiki.ubuntu-nl.org/Installatie
Maar wat ik niet vind is een stap voor stap om op internet te gaan met adsl modem.
Maar ik zou zeggen ,niet opgeven , doe ik ook niet en ik krijg er zelfs plezier in.
Ooit zal ik zover staan dat ik zelf stap voor stap info kan geven.[/quote][/url]
Zie niet uit naar de dag dat alle problemen opgelost zijn, want dan is men dood.

wamukota
Lid geworden op: 13 dec 2004, 22:33
Locatie: Brugge

25 feb 2009, 15:57

awena schreef:Als ik het hier zo lees dat men cursussen moet volgen om met linux te kunnen werken lijkt me dat toch behoorlijk ingewikkeld.
Linux is niet moeilijker dan Windows hoor. Alleen is het wel moeilijk om Windows te ontleren en terzelfdertijd Linux aan te leren.

Daarbij moet je dan nog kijken wat je specifiek wenst aan te leren. Als je met aanleren bedoeld het werken met tekstverwerken, een chat programma, een browser, ... dan spreek je niet over Linux maar wel met applicaties die onder Linux draaien. Veel van die applicaties kun je al onder Windows uitproberen, zoals OpenOffice, Gimp, Pidgin, ...

Als je bedoeld het installeren van Linux, dan kan ik alleen maar zeggen dat een moderne Linux distributie zich makkelijker laat installeren dan een XP/Vista. Dat is ook de reden dat alle PC's met XP/Vista voorgeinstalleerd komen, net omdat het te moeilijk is om het OS te installeren.
Als je voor jou je Linux door een linux kenner uit de buurt laat installeren, dan zul je merken dat het net makkelijker is om met Linux te werken.
awena schreef:Ik heb al een tiental maal geprobeert om een versie van internet te downloaden en ook dat gaat niet. Misschien is het dan toch nog beter om met de geld-uit-de-zakken-kloppers van microsoft nog een tijdje te blijven werken.
Waar en hoe heb je de distro geprobeerd te downloaden? Wellicht doe je iets verkeerd.

Alain

shadoogie2960
Lid geworden op: 13 mar 2007, 22:18
Locatie: Brecht

22 apr 2009, 18:25

Hey,

Ik weet niet hoe actueel de vraag naar medewerkers nog is ...
Zelf ben ik een groentje in Ubuntu en kan uiteraard niks bijdragen aan een cursus daarover.
Ik ben wel al enkele jaren intensief bezig met Gimp, als alternatief voor Photoshop. Ik geef al drie jaar les daarover en heb al wel één en ander daarover gepubliceerd voor de cursisten. Hierin kan ik dus wel wat bijdragen als dat nog van pas zou komen.

Groetjes,
shadoogie2960

wamukota
Lid geworden op: 13 dec 2004, 22:33
Locatie: Brugge

22 apr 2009, 18:59

shadoogie2960,

bedankt voor je interesse. Ik stuur je een privé berichtje daaromtrent

Nieuweling
Lid geworden op: 02 apr 2009, 20:19
Locatie: Elbeuf (Frankrijk, Haute Normandie)

22 apr 2009, 19:27

Als eenvoudig gebruiker (internet, tekstverwerking en rekenbladen) wil ik wel mededeling doen van mijn successen en tegenslagen.Maar, ik denk dat er van mijn kant meer vragen dan goeie tips zullen komen.

Uit tegenslagen en de antwoorden erop kan er misschien ook veel geleerd worden?

Volgens mijn bescheiden mening is het tijd dat er wat leven wordt geblazen in het Linux-forum en de bijhorende blog. Maar hoe doen we dat?

wamukota
Lid geworden op: 13 dec 2004, 22:33
Locatie: Brugge

22 apr 2009, 20:13

Nieuweling schreef: Volgens mijn bescheiden mening is het tijd dat er wat leven wordt geblazen in het Linux-forum en de bijhorende blog. Maar hoe doen we dat?
Ik ben het 100% mee eens dat er best wat animo mag komen op het blog en forum. Als iemand zich geroepen voelt om daar wat tijd in te steken, moet hij/zij mij maar via een persoonlijk berichtje contacteren. We spreken dan wel verder af met elkaar.

Alain

vromh
Lid geworden op: 14 mei 2009, 10:35

25 mei 2009, 16:09

Sorry, maar zojuist beslist om het onderwerp seniorennet te sluiten. Na de zwakke reactie op het onderwerp fotosoftware (ms en mac beschikbaar linux niet nodig) heb ik de software vanaf een andere site gedownload. Verdere hulp hoeft dan niet meer voor mij!

jabuca
Lid geworden op: 06 mei 2008, 11:28
Locatie: Heerde, Nederland

13 sep 2010, 11:37

Hallo Allemaal.

Mischien dat ik jullie een een klein beetje kan helpen om een goede keuze te maken. Ik werk al meer dan 6 jaar met Linux, waarvan de laatste 3½ met Ubuntu, en nu heb ik de laatste versie 10.4. en tot op heden bevalt mij dit goed. Een leuk alternatief in Linux Mint 9. Een paar voordelen van Linux zijn;
nooit defragmenteren, je hebt geen virusscan nodig.
Kijk eens even op deze hyperlink http://sites.google.com/site/computertip/veiligheid

En ga eens kijken op het Nederlandstalige Ubuntu-forum.

Met vriendelijke groet,
jabuca

wim55
Lid geworden op: 02 aug 2010, 21:08
Locatie: Zutendaal

06 okt 2010, 00:30

hoi allemaal,
Ik zelf werk al een 10tal jaar met Linux.
De laatste jaren uitsluitend met Ubuntu op alle pc's hier in huis. Hier is dus geen Windhoos meer te vinden en ook niks van M$ :)
Dus kwestie info genoeg kennis van Linux hier.
Ik zal eens een kijkje nemen op jullie Linux website en even bekijken wat de mogelijkheden zijn om m'n steentje bij te dragen. :)

Groetjes, wim55
Door wim55