linux gratis testen!

Vragen/antwoorden betreffende Linux / Unix

verhaegen
Support SeniorenNet
Lid geworden op: 03 apr 2003, 20:48
Locatie: kapellen

10 aug 2005, 18:37

alhier kan je verschillende linux versies proberen , om te zien hoe ze eruitzien , en ermee werken
dit gaat via vnc
dus bedien je de computer met de linux die je wilt erop , op afstand met je eigen comp !
de tijd is spijtig genoeg beperkt !
hopenlijk bevalt het je !
sucses ermee toegewenst
met de beste groeten
verhaegen
http://www.linux-service.be/distributies.htm
Laatst gewijzigd door verhaegen op 08 okt 2005, 11:25, 1 keer totaal gewijzigd.

nougabolle
Lid geworden op: 29 nov 2004, 11:01

10 aug 2005, 18:48

verhaegen schreef:alhier kan je verschillende linux versies proberen , om te zien hoe ze eruitzien , en ermee werken
dit gaat via vnc
dus bedien je de computer met de linux die je wilt erop , op afstand met je eigen comp !
de tijd is spijtig genoeg beperkt !
hopenlijk bevalt het je !
sucses ermee toegewenst
met de beste groeten
verhaegen
http://www.linux-service.be/distributies.htm
in 'de portemonnee' schilt het al een HEEL deel :roll: :wink:
http://www.linux-service.be/faqprijs.htm
Een kaars verliest niets door een andere kaars te verlichten.
Ubuntu Linux is gratis en vrij !

kwantum
Lid geworden op: 26 jul 2005, 10:17

01 apr 2006, 12:18

:idea: Persoonlijk vind ik de beste test, een test met een GNU/Linux Live cd, zodat je ook al kan nagaan welke hardware onderdelen van je computer het doen en welke niet.
Een overzicht vind je hier:

http://www.frozentech.com/content/livecd.php

Groetjes.

Kwantum

:twisted:
GNU/Linux registered user 389978

J!nx
Lid geworden op: 18 mei 2006, 13:15

18 mei 2006, 13:17

De UBUNTU live-cd is alleszins een zeer handige tool. Klopt!

nougabolle
Lid geworden op: 29 nov 2004, 11:01

08 jul 2006, 10:11

J!nx schreef:De UBUNTU live-cd is alleszins een zeer handige tool. Klopt!
Kriebelt het al om Ubuntu uit te proberen? Het wordt nog beter! Ubuntu-be.org is een netwerk van enthousiaste Belgische gebruikers van Ubuntu. Wij bieden u gratis installatiesets , een gratis demonstratie en hulp bij installatie. Onze partner ubuntu-nl.org zorgt voor online Nederlandstalige documentatie en ondersteuningsfora. Betalende ondersteuning voor bedrijven vindt u op de Ubuntu-marktplaats.
Zet ook de stap. Ontdek Ubuntu!
http://ubuntu-be.org/index.php?page=ontvangst

dani_b
Lid geworden op: 10 sep 2006, 12:51
Locatie: Turnhout

10 sep 2006, 13:40

Linux testen op je eigen PC zonder het bestaande systeem weg te doen.
Haal van de website www.knoppix.com de nodige software om een zelfstartende CD of DVD te branden en je hebt een bootable Live System Linux systeem, voorzien van heel wat GNU/LINUX software.
Je moet er alleen voor zorgen dat de bios van je Pc is ingesteld om vanaf een CD/DVD te starten.
De bestanden op je harde schijf blijven onaangeroerd, maar je kan er wel mee werken, bv. in het programma OpenOffice (pseudo MS Office).

clioke
Lid geworden op: 04 mar 2007, 13:41

04 mar 2007, 14:03

of kijk hier voor alle mogelijke versie's:

http://distrowatch.com/
Het gaat niet alleen over 'Waarom zou ik Linux willen?'. Het gaat ook over 'Waarom zou Linux mij willen?'

sudo
Lid geworden op: 20 sep 2006, 19:06

17 sep 2007, 21:55

http://users.telenet.be/dirkroos/linux.html is al een goede uitleg, zoals er nog zoveel zijn...zelfs gefilmd op onze favoriete filmpjessite youtube :D
Met linux zou je veilig kunnen internetten, zonder al die spywaretools.
Is linux moeilijk ? Niet moeilijker dan het leren werken met windows.

capricornuss
Lid geworden op: 13 feb 2008, 14:48
Locatie: VOSSELAAR

13 feb 2008, 15:42

14 maanden geleden, in de begintijden van Vista, besloot ik naar een alternatief voor WinXP te zoeken. Ik kwam vanzelf op ubuntu en distrowatch uit. Ik bestelde de gratis ubuntu-CD en een wereld ging voor mij open.

Ondertussen heb ik gigabytes ISO's getest (dank u belgacom voor uw download-limiet!) op verschillende systemen, gaande van een PIII en een Athlon2000 over 3 Sempron2600, en 2 DualCore's. Het operating system moet alles kunnen herkennen, ook mijn WideScreen. VLC moet meteen muziek geven. CrossOVer moet direct en moeiteloos mijn OfficeXP laten werken. Ik wil VLC + FrontPage + Internet tegelijkertijd en zonder aarzelen aan het werk zien, ook op de tragere processoren.

Wel, ik schrijf dit berichtje met LinuxMint Daryna XFCE via Firefox terwijl internetradio aanstaat. Gaat prima.
Er zijn veel alternatieven, onder andere Knoppix: maar dat is geen speeltje voor nieuwkomers. SuSE is eerder traag. Mandriva en PCLinuxOS, Vector en Zenwalk, Wolvix en SimplyMEPIS, het is een bos met veel mooie bomen., die ik allemaal waardeer. But I love Mint.

Computerfaq
Lid geworden op: 06 sep 2007, 03:03

06 mar 2008, 00:12

Voor gewone desktop toepassingen gebruik ik ook altijd ubuntu. Voor mijn homeserver/testserver gebruik ik altijd Fedora.

dutch1
Lid geworden op: 12 apr 2006, 20:24
Locatie: Roosendaal

13 jun 2009, 17:23

dag allemaal,

ja, linux, ben er nu een jaar mee bezig, Ubuntu voorAL, EN ENKELE MAANDEN NU OOK mINT.

iS HET LEUK, EN MAKKELIJK EN WAT IS ER NIET LEUK.

iK VIND HET GROTE VOORDEEL VAN Linux VOORAL DE INSTALLATIE en het direct vinden van de drivers en gelijk op internet kunnen.
En niet bang hoeven te zijn voor virussen.
.
bIJ HET INSTALLEREN VAN wINDOWS MOET JE OP ZOEK naar de drivers.
Een heidens karwei.

Bij Linux niet, fantastisch toch.
Dat heeft mij voor Linux doen vallen.

Nadeel van Linuz:

Als je wilt werken met AOL of Yahoo messenger met de webcam, gaat niet goed.

Overigens de webcam: ik weet dat sommige mensen hier niet mee uit de voeten kunnen.Er is echter op synaptic (de plaats waar verschrikkelijk veel gratis software is te vinden) . En eigenlijk heb je dan ook de drivers gevonden.

Kortom, ik moest even mijn positieve gedachten kwijt.

Hans Minekus
Hallo, wil je meer weten, gewoon mailen dus

dutch1
Lid geworden op: 12 apr 2006, 20:24
Locatie: Roosendaal

13 jun 2009, 17:23

dutch1 schreef:dag allemaal,

ja, linux, ben er nu een jaar mee bezig, Ubuntu vooral, en enkele maanden met Mint.

Dan de vraag is het leuk werken , zo ja, waarom en ook waarom niet.

Het grote voordeel van het werken met Linux begint al bij de installatie en het direct vinden van de drivers en daarna gelijk op internet kunnen.
En niet bang hoeven te zijn voor virussen.
.
Bij het installeren van Windows moet je op zoek naar de drivers.
Een heidens karwei.
Bij Linux niet, fantastisch toch.

Dat heeft mij voor Linux doen vallen.

Nadeel van Linux:

Als je wilt werken met AOL of Yahoo messenger met de webcam, gaat dat niet goed. Ik weet niet hoe dat te verbeteren maar OK ik ben er niet tevreden over.

Overigens de webcam: ik weet dat sommige mensen hier niet mee uit de voeten kunnen.
Er is echter op synaptic (de plaats waar verschrikkelijk veel gratis software is te vinden) een aantal programma's te vinden zoals gspca en qc.... En eigenlijk heb je dan ook de drivers gevonden.

Kortom, ik moest even mijn positieve gedachten kwijt.

Hans Minekus
Hallo, wil je meer weten, gewoon mailen dus

breester
Lid geworden op: 09 apr 2008, 14:51
Locatie: Tennisstad - Bree

05 apr 2010, 09:45

Hallo,
Graag zou ik me gaan bezig houden met Ubuntu. Wel zou het moeten kunnen in een dual boot systeem dus Win XP en Ubuntu.
Hoe starten ? Ik heb nog een lege Hd van 250GB beschikbaar daarvoor.

Breester
AMD Athlon 64 3500+/Windows 8.1, IE11, Firefox33.0.3 2.2Ghz, 2 GB Ram, CCleaner, Telenet Fibernet65, HD160, 250, 1x ext 1Tera + 1x ext 2Tera

dutch1
Lid geworden op: 12 apr 2006, 20:24
Locatie: Roosendaal

05 apr 2010, 10:19

breester schreef:Hallo,
Graag zou ik me gaan bezig houden met Ubuntu. Wel zou het moeten kunnen in een dual boot systeem dus Win XP en Ubuntu.
Hoe starten ? Ik heb nog een lege Hd van 250GB beschikbaar daarvoor.

Breester
dag, kijk eens op de site van u
het ubuntu forum nl
daar staat precies hoe je moet dualbooten.
verder even googelen.

overigens wacht even met alles tot het einde van deze maand als de nieuwste ubuntu weer uitkomt.

Hans
Hallo, wil je meer weten, gewoon mailen dus