Nieuwe rubriek

Er is geen oprechter liefde dan de liefde voor lekker eten (George Bernard Shaw - 1854)

Mathieu
Lid geworden op: 03 nov 2003, 12:19
Locatie: Aan de rand van de stad langs het groene bos

18 jan 2005, 18:01

Ik heb er ook al een paar uit gehaald, proficiat Saida. Doe zo voort.

jef Vermeylen
Lid geworden op: 02 dec 2004, 20:28
Locatie: zandhoven

21 jan 2005, 21:13

op 16 december 2003 deed Thomas een voorstel om een nieuwe sub-rubriek te lanceren : kritische beoordeling van restaurants die door senioren bezocht werden . Dit voorstel werd door gast tillie , meen ik , gekelderd wegens de subjectiviteit van dergelijke rubriek . O.K. - elke beoordeling terzake is en blijft subjectief .Maar , als we met enkele mensen samen praten over een etablissement dat we bezocht hebben , dan mag dat al geen onomstootbare waarheid zijn , toch blijft het interessant om waten wat andere bezoekers vonden van het bezoek aan een etablissement . Die kritiek kan net zo goed lovend als vernietigend zijn .Daarenboven hoef je geen expert zijn , om te vertellen of je een restaurant de moeite waard vond , of prijs-kwaliteit verantwoord , of je vond dat je gestroopt werd , of er teveel gerookt werd , of de muziek loeihard stond , enz . Komaan , Thomas , probeer nog eens .Mij interesseert het alvast . Nog meer belangstelling ?
ouwe leeuwen kunnen nog klauwen

Tilly
Moderator SeniorenNet
Lid geworden op: 24 dec 2002, 15:35
Locatie: aan het bos van den baron

21 jan 2005, 22:22

Beste jef vermeylen,

Verwar onze namen niet : gast tillie en ikzelf Tilly :wink:
Ik heb aldus de naam in jouw berichtje aangepast en er gast tillie van gemaakt.

Het was gast tillie die reageerde met:
tillie
Gast

Geplaatst: Di 16 Dec 2003, 21:31 Onderwerp:

--------------------------------------------------------------------------------

hééél interessant, maar heel moeilijk want subjectief. Mijn smaak is niet andermans smaak. Maar misschien vooral interessant of prijs/kwaliteit goed is? 25 euro betalen voor klein stukje vis en twee worteltjes is niet mijn idee van goed restaurant.
Tilly :P

Tillie
Lid geworden op: 28 jul 2004, 23:20
Locatie: Kempen

21 jan 2005, 22:25

Dit voorstel werd helemaal niet door mij, Tillie, gekelderd. Maar ik zei wel dat het heel moeilijk is want smaak is zeer persoonlijk. Vandaar dat subjectief. Sommigen vinden een restaurant dat een steak van 600 gr serveert, fantastisch. Anderen gruwen daarvan.
Ik heb echter helemaal niet gezegd dat ik niet geïnteresseerd zou zijn. Integendeel, pleit voor restaurants waar prijs/kwaliteit zeer goed is. Waarom begin je zelf niet met een eerste bespreking. Komaan

jef Vermeylen
Lid geworden op: 02 dec 2004, 20:28
Locatie: zandhoven

21 jan 2005, 22:33

Sorry Tilly voor de naamverwisseling . Het verwonderde me , dat jij zo'n tof voorstel had afgeschoten . En nu ? Steekt de webmaster terug de vlam in de pan ? P.S. mijn voornaam is voldoende - ik hou niet zo van veel plichtplegingen op ons seniorennet . Vind ik veel te gezellig daarvoor . Groetjes .J.
ouwe leeuwen kunnen nog klauwen

Tillie
Lid geworden op: 28 jul 2004, 23:20
Locatie: Kempen

21 jan 2005, 22:34

:evil:

jef Vermeylen
Lid geworden op: 02 dec 2004, 20:28
Locatie: zandhoven

21 jan 2005, 22:48

Dank voor de stimulerende woorden , TillIE. Als onze moderator TillY ermee akkoord gaat , wil ik wel de kop afbijten . Of is dit een verkeerd gekozen beeld in deze rubriek ? Als er inderdaad belangstelling blijkt te zijn voor deze besprekingen , dan kan dit een leuk item worden . Thomas en anderen , doen jullie mee . Een lekker hapje of een afschuwelijke tegenvaller , met een humoristisch sausje , zou dat niet kunnen ? Jef.
ouwe leeuwen kunnen nog klauwen

Tilly
Moderator SeniorenNet
Lid geworden op: 24 dec 2002, 15:35
Locatie: aan het bos van den baron

21 jan 2005, 22:56

Jef,

Iedereen is vrij op dit forum om een nieuwe topic te lanceren, mooi initiatief trouwens, al is dit inderdaad subjectief :wink:
Over smaak valt niet te twisten. Maar een eerlijke mening is toch een vingerwijzing.

Belangrijk is dat het een mening blijft en dat er in die topic geen reclame mag gemaakt worden door restaurants zelf. Want dat valt dan weer onder sluikreclame :idea:

Succes ermee,

Tilly

lacegarden
Lid geworden op: 01 mar 2004, 21:19
Locatie: denderstreek

21 jan 2005, 23:15

ik vind persoonlijk dat bepaalde zaken moeten kunnen gezegd worden
vb: toegankelijk voor rolstoelgebruikers-
-toiletten bereikbaar voor rolstoelgebruiker
-kindvriendelijk
-aangepaste muziek
-genoeg parkeermogelijkheden
-openbaar vervoer in de nabijheid

dat is voor heel veel mensen ook zeer belangrijk
dan zeker wat de prijs kwaliteit betreft is zeer belangrijk

jef Vermeylen
Lid geworden op: 02 dec 2004, 20:28
Locatie: zandhoven

22 jan 2005, 12:57

Hallo , Tillie uit de Kempen . Ik heb je gisteravond niet meer kunnen bereiken . Het lag helemaal niet in mijn bedoeling , je af te schilderen als een boze geest die een lofwaardig initiatief de grond inboorde . Alleen was ik verwonderd dat destijds de moderator niet inging op het voorstel van Thomas .Kan je me vergeven ? En wil je me helpen om het initiatief nieuw leven in te blazen ?Zoiets als een kempense gastro-reactie . Ik vermoed dat jij wel belangstelling hebt voor dergelijk onderwerp .Dikke zoen - tenminste als je een meisje bent - en anders een stevige leeuwenpoot ! Jef.
ouwe leeuwen kunnen nog klauwen

t479825
Lid geworden op: 07 jan 2004, 19:06
Locatie: rollegem-kapelle

27 aug 2005, 18:40

aanvaard u ook reseptjes, hier is er eentje,witloof (secons) een dag op vooraf koken of toch een paar uren laten uitlekken,een dooier ,of twee dooiers goed slaan en daar het witloof in draaien,daarna in chapelure draaien,dan nogmaals in de eidooier en ook nogmaals in de chapelure,daarna bakt je dit in uw frietpot tot ze mooi bruin zijn,lekker bij een stukje varkensvlees,het is simpel en toch zeer lekker,zo maak je eens witloof op een andere manier klaar,ik kan u verzekeren dat het smaakt gelijk een stukje vlees.Zeker eens proberen.

Jan Pandoeri
Lid geworden op: 30 jun 2003, 19:43
Locatie: 3900

18 jun 2007, 15:22

Beste,

Ik heb een vraag over roomijs,om zelf te bereiden, vooral hoe krijg je dat zo smeuïg als de ijssalons of de industriëlen als vb. Ijsb.... enz.

Mijn recept bestaat uit
3 eidooiers
130 gr suiker
3,5 dl melk
2 dl room

Bereiding, Ei dooiers met de suiker wit (en ruban) kloppen
Melk toevoegen met de room en in ijsmachine(aldi) afdraaien.
2° methode
Melk koken met de room
Ei dooiers met de suiker wit schuimig kloppen.
Hete melk bij ei dooiers gieten en terug verwarmen tot je een lichte binding bekomt MAAR ZEKER NIET KOKEN
Deze samenstelling afkoelen in koud water en dan afdraaien in een ijsmachine
De smaak is goed maar hoe krijg je daar nu die smeuïgheid in???
Hopend weet hier iemeand daar raad mee.
Bij voorbaat dank
Jan Pandoeri
Doe wat je wil, gekletst wordt er toch!

Philo
Lid geworden op: 28 aug 2004, 00:40
Locatie: Net naast de rijke mensen

08 jul 2007, 11:16

Ik las net in de Nieuwsbrief over de nieuwe rubriek "Culinair" en ben natuurlijk direct een kijkje gaan nemen. Goed initiatief, prettig om in rond te neuzen. Toch een opmerking : de recepten zijn allemaal voor 4 personen. De kinderen van de meeste senioren hebben al lang het huis verlaten, dus blijven er koppels over. Heel veel senioren zijn ook alleenstaanden. Zou het daarom niet interessanter zijn om recepten voor 1 of 2 personen te plaatsen.
Ik zou dat echt fijn vinden.
Vriendelijke groetjes van Philo
ik erken maar éen wet : léven. (H. Marsman)

garda
Lid geworden op: 15 jul 2007, 12:50
Locatie: Mechelen

16 jul 2007, 14:55

Ik ben ook met interesse gaan kijken in de nieuwe culinaire rubriek. Ik ga akkoord met Philo, om misschien beter recepten te plaatsen voor 1 of 2 personen, dat zou praktischer zijn.
Maar, ik heb wel een spijtige opmerking, bij de vegetarische recepten wordt zowel vlees, kip of vis gebruikt! Dat is bijzonder onaangenaam :!:
Een echte vegetariër eet noch vlees noch vis!

Misschien kan dat toch wel worden aangepast?

Met vriendelijke groeten,
Garda

maupy
Lid geworden op: 20 nov 2007, 21:09

31 mar 2008, 20:58

http://www.hermans.org/culinair/ftp/culinai3.fac

Klikken rechtermuisknop en openen.

Er zijn er in totaal 4.

DE culinaire site.
Zelfs het kleinste katje
is een wonder.