Server "home2" gechrast bij Scarlet+

Vragen/antwoorden betreffende het maken van je eigen website.

Renaat Verreyken
Lid geworden op: 06 okt 2005, 10:04
Locatie: Kapellen

06 okt 2005, 10:25

Ik heb voor onze postzegelkring een website gemaakt www.kapelsepostzegelkring.be De server "home2" is bij Scarlet gechrast en werd vervangen door een nieuwe server "home". Deze website is gemaakt met Frontpage. De nieuwe server neemt niet alles over van een website die in Frontpage gemaakt is.
Welk is de beste oplossing om dit probleem te verhelpen?
* kan men de volledige website, gemaakt in Frontpage, overzetten naar een ander website programma?
* moet ik deze website herschrijven met een ander programma, zo ja welk en kan men dat ergens downloaden op www.downloads.com misschien?
* het herzetten van de website naar de nieuwe server van Scarlet moet nu gebeuren door CuteFTP.
Alvast bedankt voor jullie hulp en reacties

Renaat Verreyken

wamukota
Lid geworden op: 13 dec 2004, 22:33
Locatie: Brugge

06 okt 2005, 20:39

Voor zover ik me herinner was de home2 server deze die je toeliet om websites met de Frontpage Extentions te runnen (teller en zo ?). Deze typische opties zul je wellicht uit je website moeten verwijderen nu.
kan men de volledige website, gemaakt in Frontpage, overzetten naar een ander website programma?
Dat kan, mits je alle typisch Microsoft Frontpage extentions er uit laat, en je HTML code eens goed uitvlooit, daar Microsoft Frontpage nogal slordig durft omgaan met HTML code.
moet ik deze website herschrijven met een ander programma, zo ja welk en kan men dat ergens downloaden op www.downloads.com misschien?
Je hebt geen enkele programma nodig om een website te maken. Notepad voldoet ruimschoots.
Wens je echter een typische HTML editor, kijk dan eens op http://www.mijnhomepage.nl/editors.php. Daar kun je een hele hoop gratis HTML editors vinden.
het herzetten van de website naar de nieuwe server van Scarlet moet nu gebeuren door CuteFTP.
CuteFTP of één van de zovele andere. Kijk eens op http://www.mijnhomepage.nl/ftp.php


Ik zou zeggen, doe momenteel verder met je huidige Frontpage, haal er de Frontpage Extentions uit en publiceer je website via een FTP programma naar keuze.

Daarna ga je je code zuiveren van de MS-eigen commando's.
Het is een goede gewoonte om je code zo weinig mogelijk te bezoedelen met webbots en zo van Frontpage. Deze zijn te herkennen in je code als :

<!--mstheme-->
<!--webbot bot="Navigation" endspan i-checksum="0" -->
<!--webbot bot="Navigation" S-Type="siblings" -Orientation="horizontal"
S-Rendering="graphics" B-Include-Home="FALSE" B-Include-Up="FALSE" U-Page S-Target startspan -->


In zuivere HTML ga je die zaken nooit tegenkomen. Ze zijn typisch voor Microsoft Frontpage. Frontpage zet die er in als je bv. gebruik maakt van hun grafisch systeem om een navigatie balk te maken. Je ziet dat hierboven beschreven in de webbot "Navigation".
Maak je je eigen navigatiebalk moet je wat meer bij de pinken zijn, maar je hebt ook volledige controle over je eigen website. Nu doet MS daar iets waar niemand iets van snapt.

Stel dat je het website beheer in je vereniging doorspeelt aan iemand die bv met Apple of met Linux werkt, of aan iemand met Dreamweaver of Adobe GoLive werkt, dan kan ie niets aanvangen met die typische MS codes. Het is daar dan ook 'herschrijven van nul'.

Succes

-- Alain --

Renaat Verreyken
Lid geworden op: 06 okt 2005, 10:04
Locatie: Kapellen

06 okt 2005, 22:03

Alain,

Hartelijk dank voor je reactie.

Renaat Verreyken