Ervaringen met /aankoop en/ of garantie GOEDE EN SLECHTE !

Vragen/antwoorden betreffende computer hardware.

Komma@
Lid geworden op: 07 jan 2006, 14:35
Locatie: Bij de PC !!

04 feb 2006, 17:03

straatkat schreef:Opgepast met de laatste nieuwe laptop van Medion: die beschikt over 3 netwerkkaarten en een argeloze gebruiker die deze gebruikt voor een netwerk, weet niet dat iedereen in de omtrek van 50 tot 150 m op dit netwerk kan indien niet grondig beveiligd, wat niet zo eenvoudig is, de vingerafdruk is de veiligste manier om dit te doen. Voor het zover was, stond er al ene als gebruiker in het configuratiescherm met wachtwoord en al, kon ikzelf niet meer in de computer, kon ie alles bekijken en manipuleren. Gevolg: deze laptop moet terug naar fabriek voor herstelling om de oorspronkelijke configuratie terug te hebben en dat is niet gratis. :roll:
ja juist................
Een draadloze netwerkkaart, een LAN kaart en een infrarode verbinding via Bluetooth !
Ge moet uw draadloze verbinding natuurlijk beveiligen hé, dat is evident en uw infrarode kun je ook beveiligen, ook geen probleem, dus zie ik niet in waar uw probleeem ligt !

Komma@
Houston we have a problem ........

Proud Windows 8.1 Pro user !

ovl
Lid geworden op: 12 okt 2002, 23:03
Locatie: schelle

07 feb 2006, 10:07

Hierbij ook een relaas van productondersteuning
Betreft , monitor ‘neovo’ type s17, tft
Aangekocht op 16/11/2002
Eerste defekt op 26/08/2003, na contact te hebben genomen met de invoerder,
De firma ‘d-max’ te erembodegem werd mijn scherm omgeruild door een hersteld exemplaar.
Tweede defekt op 28/01/2005, opnieuw contact opgenomen met de invoerder, en wederom kreeg ik een ruilscherm
Derde defekt op 04/02/2006 en wederom contact opgenomen met de invoerder.
Telkens hetzelde defekt, scherm begint te flikkeren, kleuren vallen weg om uiteindelijk een wit scherm over te houden.
Nu kreeg ik de melding dat de waarborg is verstreken en dus geen omruiling kon worden voorzien.
Teneinde te herstellen diende ik mij te wenden tot de hersteldienst monitors.benelux@a-novo.com, gevestigt te ‘la louviere’
Het geen ik ook deed,alwaar ik de handelwijze kreeg uitgelegd hoe alles zou verlopen.
Men zou mijn scherm ophalen, een bestek maken aan de prijs van € 65.
Indien ik na hun prijsofferte akkoord was zou men mijn toestel herstellen en terug bezorgen
Na herstelling mits betaling uiteraard.
Ben ik niet akkoord met de ramingskosten zou men mij het scherm terugzenden of mag ik het bij hen achterlaten en zou dan geen verzendkosten en bestekskosten hoeven te betalen.
Mijn scherm wordt heden 07/02/2006 door een koeriersdienst afgehaald en ben dus afwachtend op hun antwoord.
Ondertussen heb ik een ander scherm moeten aansluiten anders kon ik ook dit bericht niet schrijven.
Ik ben de mening toegedaan dat het vervangen van een scherm, zij het alsdan nog door een ruilexemplaar, telkens na 1 jaar niet relevant is,misschien een serie die zwakheden vertoont, in ieder geval draagt dit merk zeker mijn goedkeuring niet weg op het gebied van productkwaliteit.
Tot hier mijn relaas tot op heden en ben nu afwachtend op de mogelijk geboden oplossing.

heden bestek ontvangen van €135, met de keuze ofwel laten herstellen ofwel achterlaten bij hen zonder kosten.
ik zal maar een beetje meer betalen en mij een nieuwe monitor veroorloven, maar zeker geen neovo meer, nietemin ik het mooie schermen vindt 8O
Laatst gewijzigd door ovl op 13 feb 2006, 17:20, 1 keer totaal gewijzigd.
Wees aandachtig, verwijder de e-mailadressen indien je een mail doorstuurt.
Gebruik "BCC" in plaats van "Aan" wanneer je een mail verstuurt aan meerdere personen
Zeg neen aan Spammers.

Mathieu
Lid geworden op: 03 nov 2003, 12:19
Locatie: Aan de rand van de stad langs het groene bos

08 feb 2006, 18:18

spanky schreef:onlangs kocht ik in de lidl ( ja de lidl hoor ik al zeggen ) maar het produkt is net het zelfde als de mio 268 o ja het gaat over de myguide navigator 4000 , het toestel werkt prima daar niet van maar en zoals in een andere topic ( hardware ) te lezen het help desk nr ; 00800 22 55 89 74 of 0049 800 22 55 89 74 ( oo49 voor duitsland ) bestaat gewoon niet en het zou zelfs in het weekend bereikbaar zijn hoe kan men dan verder terecht voor de vragen ???? zelfs bij de 1207 kan men het niet vinden echt raar toch hé

groetjes Spanky
Kennis van mij heeft ook zo eentje gekocht maar het werkte niet. Heeft dan naar de nr gebeld op de doos en ze zijn het toestel komen halen voor herstelling. Lang verhaal kort maken, na 3 mails en drie maal halen en terug brengen werkt het toestel momenteel optimaal.

minou
Lid geworden op: 12 nov 2005, 21:06
Locatie: Antwerpen-Kiel

10 feb 2006, 22:37

Ben reeds bijna 2 jaar in het bezit van een Laptop Medion .
Deze waren toen niet meer ter beschikking , maar men kon een bon invullen en enkele weken later kon men deze dan in het filliaal afhalen dat door mij werd aangeduid . Men zou mij een bericht laten wanneer deze kon afgehaald worden . Grote ontgogeling toen ik na een tijdje nog steeds geen bericht ontvangen had dat deze ter beschikking was . Bij navraag in het filiaal stond mijn bestelling niet op hun lijst . Ik kreeg deze als geschenk voor mijn verjaardag en deze was zéér kort bij . Na telefonisch contact met het hoofdkantoor van Aldi werd mij gezegd dit te zullen onderzoeken en mij terug bellen als zij iets wisten . Nog geen 5 minuten later kreeg ik bericht van Aldi dat mijn toestel in een verkeerd filiaal was afgeleverd . Dit was gelukkig niet ver van mijn woonst . Thuis gekomen en uitgepakt bleek er een toets van het toetsenbord los te liggen . Naar GSC bellen voor reparatie op het nummer vermeld in de handleiding . Kreeg als antwoord dat het nummer veranderd was en hun reparatie dienst ergens anders was ondergebracht . Daar naartoe gebeld en zéér beleefd en vriendelijk zij men welke stappen ik moest ondernemen om het toestel bij hen te krijgen . Het toetsenbod is volledig vervangen , alleen spijtig dat het toestel bijna 5 weken is weggeweest voor reparatie .

Benito
Lid geworden op: 18 feb 2006, 11:54
Locatie: Oostkamp

18 feb 2006, 12:11

Mijn laptop ACER Aspire is nu al bijna 10 maanden defect. Deze wil niet opstarten, alleen 3 beeps en daarmee is het gedaan, Moederbord-probleem.
Omdat ACER geen zetel niet meer heeft in België moeten alle problemen via Nederland gaan. In ACER 's Hertogenbosch, waar de hoofdzetel is voor België en Nederland, verwijzen ze U door naar een reparatie-bedrijf APEM gelegen in de Wavre -België-, die voor u alles regelt.

Om het verhaal kort te houden, geen van beide zijn in staat om een correcte behandeling van mijn probleem op te lossen, want je komt telkens van een koude reis thuis. Beloven en verder niets, of wel wordt u uitgelachen aan de telefoon.

Wees voorzichtig als u ACER produkten hebt, en wanneer deze niet goed functioneren, dan kunt u serieuze problemen hebben bij herstellingen.
Zeker oppassen voor Virus-aanvallen & Spy-ware /
Elektriciteit-pannes (slecht functionerend stopcontact) /
en vooral stof ( daar de laptop op een tafel staat, waar het deze het stof van overal opvangt en de Laptop werkt als een stofzuiger, want zijn ventilator zit op tafel-niveau ) !

verhaegen
Support SeniorenNet
Lid geworden op: 03 apr 2003, 20:48
Locatie: kapellen

18 feb 2006, 20:10

benito


Mijn laptop Acer is al sinds verleden jaar mei 2005 defect. Deze wil niet opstarten, noch op netstroom noch op de battery. Bij het aanzetten van de Laptop, laat deze me een paar beeps na en laat het verder afweten.

Dus wat nu gedaan, ik heb contact opgenomen met ACER Nederland omdat ACER geen zetel meer heeft in ons Belgenland. (Kosten ?)
Daar vertellen ze me dat ik de Laptop moet opsturen naar APEM. Dit is een reparatie-bedrijf in Wavre -België-, die de reparatie zal maken.

Tot eind verleden jaar december was de laptop in het bezit van APEM, zij hadden me verteld dat het een moederbord probleem was en ze vanuit ACER Nederland, een moederbord gingen op sturen. Maar tot mijn grote verbazing kregen we een nieuwe offerte met andere defekte stukken, nl. de DDR RAM die zou ook defekt zijn. Hierop besloten we om naar Wavre te rijden, waar ze ons vertelden dat we een nieuwe Laptop zouden krijgen vanuit ACER, ook gezien op een document die ons werd overhandigd.

Midden januari is de Laptop terug naar mij gestuurd, weliswaar defekt en kreeg ik geen verdere antwoorden meer op al mijn vragen die ik naar ACER Nederland stuurde. Eind januari heb ik besloten om zelf tot ACER telefonisch/E-mail mijn vragen te stellen, waar ze aan de telefonische Helpdesk mij gewoon aan het uitlachen waren.
Uiteindelijk ben ik dan via een andere telefoonnummer maar ook in ACER Nederland bij iemand geraakt die me vertelde dat het dossiernummer die ik gekregen had van APEM, uiteindelijk voor iemand uit de streek van Antwerpen was bedoeld, maar die Contact persoon van ACER ging voor mij kijken waar het verkeerd liep en mij verleden week telefonisch kontakteren.
Het is nu zaterdag 18 februari, maar ik heb weeral niks gehoord van ACER Nederland.

Zijn er nog mensen die met de zelfde problemen kampen ? Of misschien met informatie die me op een andere weg zouden kunnen helpen om toch maar een reparartie te kunnen doen van mijn laptop ?

Het enige wat ik er uit besluit is dat de factor 'verkopen' en 'grote omzet' van groot belang is. Want ik word gewoon in de kou gezet wanneer het over reparatie gaat of garantie of service.

Dus met ACER-produkten, zorg dat de Virus- & Spy-ware killer die u op uw PC staan hebt, up to date is.
Je moet een goed functionerend stopcontact hebben die niet voor elektriciteits-panne kan zorgen.
En in geval van een Laptop, werk je met deze niet in een stofferige omgeving want deze zijn stofzuigers van het stof omdat hun ventilator onderaan zit en openingen hebben aan de zijkant van de Laptop.
-----------------------------------------------
ps.alhoewel het hierboven al staat , heb ik het hele verhaal toch nog maar even hier geplakt 8)

Seven
Lid geworden op: 24 feb 2006, 11:24

24 feb 2006, 11:55

Ik heb in okt 02 mijn pc bij Forcom (forcm.be) gekocht. 1024 GB geheugen. Heb nu ander moederbord gestoken en de processor geupgraded van 1800 naar 2600. HD uitgebreid. (160 Gb bij voor 71€ op beurs). Voor minimale kosten een aangepast toestel.
Ik koop nooit een merknaam, hou het altijd bij een "cloon".
Mensen die eventueel een laptop willen aanschaffen:
hou de site van Dell regelmatig in het oog. Doen de laatse maanden enorme aanbiedingen daar. De Dell D 505 Latitude werd enkele weken terug aangeboden voor 650€. Een jaar geleden was dit nog rond de 1500€. Ze doen met carnaval weer een aktie.

Kibibi
Lid geworden op: 22 aug 2004, 17:01
Locatie: Eupen

13 mar 2006, 21:02

Ik wou alleen maar melden dat als je vanaf januari 2006 iets koopt bij Aldi en het is onder garantie je zelf moet zorgen dat taxipost het komt halen!We hebben het zelf voor gehad verleden maand met een dvdrecorder (zie bij Film, video en montage).M'n man had hem terug gebracht omdat hij defect was en daar zeiden ze dat vanaf januari je er zelf moet voor zorgen...
All people smile in the same language.

Groetjes,Kibibi

ebo
Lid geworden op: 27 okt 2004, 18:15
Locatie: Temse

19 mar 2006, 15:41

Ik heb mij m´n tweede pc aangeschaft verleden jaar.
De eerste (20GB harddisk) was na mijn leerperiode van een paar jaar wel wat te licht geworden.
Omdat ik geen jota van pc´s wist ben ik les gaan volgen in het CVO.
Het is mij er zo goed bevallen dat ik nu vijf jaar later nog op de schoolbanken zit :lol: :lol:
Voor de aanschaf van m´n tweede pc ban ik mij gaan informeren.
Er waren er die een pc gekocht hadden in den Aldi,een wreed machien,maar de service liet te wensen over.Is er iets kapot moet ge hem zelf naar Gent doen(naar het schijnt)Ge koopt daar een product en ge moet zelf maar uwe plan trekken.
Om kort te gaan.
Mijn keuze is gevallen,via mond aan mond relame op iemand uit de streek.Wimpytron BVBA.
Ik moet eerlijk zeggen,perfecte service,zowel voor als na de levering,en dat vind ik persoonlijk nu heel belangrijk.
Doe wat ge gaarne doet....als het mogelijk is.

Komma@
Lid geworden op: 07 jan 2006, 14:35
Locatie: Bij de PC !!

19 mar 2006, 16:33

robolero schreef:Ik ben een beetje voorbarig geweest met mijn pluim voor Compu-City Bree, want na een halve dag goed werken heeft de nieuwe pc dezelfde fout als de vorige nl. op een willekeurig moment gewoon uitvallen en terug opstarten of gewoon blokkeren ! Als hij niet zoveel geld gekost had, had de pc allang hier van het balkon afgevlogen ! Hier wordt je gewoon niet goed van.
Morgen dan nog maar eens terug naar de winkel.

Robolero
Wel een vriend betere ervaring met de laptop van de Aldi.
Hij kreeg altijd een fout, ivm draadloos internet, heeft de laptop teruggebracht naar de Aldi.
Daar kon hij kiezen zijn geld terug - 999€ - of een nieuwe laptop krijgen.
En dit na 17 dagen ! Hij heeft hem wel moeten gaan halen in de Aldi van Merelbeke , daar stonden er nog een tiental.
Als dat geen service is !!!!!!!!!!!!!!
Met de nieuwe laptop zijn er geen problemen meer !

Komma@
Houston we have a problem ........

Proud Windows 8.1 Pro user !

anthomaka
Lid geworden op: 31 aug 2005, 14:22
Locatie: Erpskwerps

20 mar 2006, 00:41

Ik heb nu 3 pc's,laptops en alle randapparatuur van ALDI.
Ik heb al een paar keer tel. een beroep moeten doen op GSC en zelfs al hardware ter reparatie moeten binnenbrengen,perfecte service.
Voordien was ik met alles bij een plaatselijke leverancier,niks dan miserie,omdat zij afhankelijk zijn van hun leverancier,en dan die prijzen en vooral die uurlonen!
Dus volledig akkoord met de mensen die een pluim uitdelen aan Aldi/GSC.

Liwy
Lid geworden op: 24 feb 2006, 15:15
Locatie: Deinze

31 mar 2006, 13:56

Ik heb nu reeds 1 jaar een laptop van Aldi die perfect werkt (hout vast houden). Daarbij is een adapterkaart om analoge video aan te sluiten. Na enkele weken werkte die kaart niet naar behoren. Na kontact met GSC mocht ik deze binnen brengen (persoonlijk of via taxipost).Ik heb deze laten afhalen door taxipost, dit gebeurde binnen het uur en gratis, binnen de week ontving ik een nieuwe kaart aan huis bezorgd voor de prijs van 0€. Andere technische probleempjes (al dan niet door mijn onhandigheid gecreerd) werden ook op een vlugge manier opgelost. Eenmaal stelde de helpdesk van GSC zelf voor om mij op te bellen, om zo mijn telefoonkosten te beperken. Van een service gesproken. Vroeger had ik ook mijn twijfels met zo een aankoop in een grootwarenhuis dat niet gespecialiseerd is in dergelijk materiaal. Maar ik denk dat je meer kans hebt op een goede afhandeling van de garantie (3jaar) in een winkelketen waar er duizenden van hetzelfde type verkocht zijn, en dus indien er fouten zijn die meer gebundeld worden. Dan in een winkel waar de verkoop van eenzelfde type maar met tientallen gebeurt.

spanky
Lid geworden op: 06 jan 2005, 18:50
Locatie: 2180 Ekeren

31 mar 2006, 16:17

Hier mijn ervaringen met SGC en ALDI op 1 /03/06 laptop gekocht bij ALDI na enkele raad gevingen door fam. en de aanschaf van een router bleek mijn laptop niet te werken kon niet op het net om te surfen dus ten einde raad verleden zaterdag richting destelbergen SGC om daar de lptp af te geven nu maandag tel alles ok dus dinsdag gaan afhalen na de woensdag vanalles geprobeerd te hebben en tel naar telenet waar men het ook niet meer wist woensdag morgen terug naar SGC met het verzoek alles nog een na te zien en gezegd dat ik bleef wachten want nog een terug rijden telken 120 km heen en terug ??,. Dus na een ogenblik zouden ze mij er even tussen nemen nog géén 2 uur later wa alles hersteld en kon ik terug naar huis waar alles tot hier toe nog altijd werkt !!! en laat ons hopen dat het zo blijft. Dus ALDI en SGC PRIMA SERVICE!!!!!!!! hpelijk blijft het zo

Groetjes Spanky
woonplaats( noord) rand van Antwerpen 2030 desktop
windows 10
RAM 2,00DDR2 @403 MHZ
PCI DATA 32 BIT
laptop lenovo
intel core I3.380M@2,53 GHZ

spanky
Lid geworden op: 06 jan 2005, 18:50
Locatie: 2180 Ekeren

31 mar 2006, 16:21

bij het terug bekijken van mijn antwoord moet er natuurlijk staan

GSC sorry maar voor de rest blijft alles OK

Groetjes Spanky
woonplaats( noord) rand van Antwerpen 2030 desktop
windows 10
RAM 2,00DDR2 @403 MHZ
PCI DATA 32 BIT
laptop lenovo
intel core I3.380M@2,53 GHZ

spiksin
Lid geworden op: 05 nov 2004, 09:11
Locatie: Merksem

01 apr 2006, 10:27

:D
Verleden maand een W.D ( Western Digital ) externe harde schijf gekocht in de Carrefour , Schoten . 80 Gb . 89 euro . Usb 2 . Werkt prima , gemakkelijk te instaleren voor leken zoals ik .

Bediening :cry: !!! ( één ,hardwerkende en vriendelijke ,jonge dame om de vele klanten te bedienen ! ) .