Ervaringen met /aankoop en/ of garantie GOEDE EN SLECHTE !

Vragen/antwoorden betreffende computer hardware.

murdock
Lid geworden op: 29 mar 2006, 17:35
Locatie: zottegem

01 apr 2006, 12:25

de vraag die mij bizighoud is de volgende welk merk laptop koop ik het best? ik heb nu twee acer laptops en bij mijn eerste is door een ongeluk van me de dvd brander stuk gegaan ben toen naar de krefel geweest waar ik deze kochte daar konden ze het onderdeel niet bestellen de laptop moest naar acer zelf of ikl moest bestelling zelfdoen reden teveel gestolen laptops in omloop dus ik dat dan maar gedaan via wavre na paar dagen kreeg ik mijn dvd station maar toen ik dit uitpakte en probeerde past dit niet in mijn toesten een acer travelmate 290 ik belde &mailde om het te morgen terug zenden maar bestelt is bestelt zeiden ze en ik zou en moest betalen, dat het niet paste daar was met een technieker een mouw aan te passen ,het toestel koste bijna 300 euro's ik heb het na veele telefoon mogen terug zenden aangetekend naar wavre,laptop is dus nog niet gemaakt dus wel heb ik een nieuwe nu ook een acer travelmate 400, met mijn andere laptop is er iets mis met de windows xp en kan enkel herstellen met de cd's vanop het dvd station dus ik zit met de gebakken peren, moet ik toch nog nieuw dvd station kopen want ne boot van op usb ov netwerk lukt niet toestel voor vuilbak dan? of weet er iemand raad
maar mijn vraag is nu welk merk koop je nu best? medion ,hp,del of thoshiba??
groetjes en veel liefs van murdock

Komma@
Lid geworden op: 07 jan 2006, 14:35
Locatie: Bij de PC !!

01 apr 2006, 12:57

als het was voor de service kocht ik in uw plaats een Medion !
GSC levert een onberispelijk service en ....... er is 3 jaar garantie !
De andere merken zijn even goed doch ik kijk nu alleen naar service en garantie !

Komma@
Houston we have a problem ........

Proud Windows 8.1 Pro user !

murdock
Lid geworden op: 29 mar 2006, 17:35
Locatie: zottegem

01 apr 2006, 13:01

ik heb sinds twee weken een nieuwe desktop pc namelijk de hp W5360 pentium D 2.80 ghz 250 gh harde schijf en 1gb ddr 2 ram geheugen een grafische kaart van nvidea 6200, 256 ram ,enige probleem ik heb gehad to nu is dat mijn ontvanger van het draadloos toetsenbord en muis steeds uitviel kan enkel opnieuw de pc herstarten,ik ben er mee terug naar de krefel geweest maar daar vertelden ze ik op de extra onderdelen gaan garantie had ,enkel op de pc zelf waarop ik me dan maar nieuwe muis en toetsenbord kochte maar met draad deze keer nu werkt alles prima terug ,mijn vraag is nu zijn er nog mensen die zulks probleem hebben voorgehad ? en heb ik met deze pc een goede keuze gemaakt of had ik niet beter een aldi of clone pc gekocht ergens? mijn vorige wa's een clone pc hij wa's 5 jaar en nooit trobels mee gehad had toen een pentium 4 1.8ghz 512 ram geheugen met 60 gb harde schijf
groetjes en veel liefs van murdock

Komma@
Lid geworden op: 07 jan 2006, 14:35
Locatie: Bij de PC !!

01 apr 2006, 13:05

Zeg maar bij Krefel dat je wettelijk 2 jaar garantie hebt, indien ze hierop niet willen ingaan het Min. van Economische Zaken verwittigen dienst consumenten zaken !

Komma@
Houston we have a problem ........

Proud Windows 8.1 Pro user !

murdock
Lid geworden op: 29 mar 2006, 17:35
Locatie: zottegem

01 apr 2006, 13:32

komma@,dat geldt zekers op alle electrische aperatuur zekers nu? dus ook als er staat op hun site van hp , 1 jaar pick-up en return service, onderdelen en arbeid ik zal de hp helpdesk een contakteren en dat eens vragen hoe de vork aan de steel zit, dan kan ik me tenminste verdedigen in de krefel,
bedankt alvast voor het advies,ik lees jij de medion pc's kent ,wel mijn vraag is nu nog effen ,wat mij opvalt is dat je deze harde schijf meer hoordt draaien dan die in mijn oude pc ze ratelt meer als je erop werkt? en volgens de krefelverkoper zou dit komen omdat deze aan een hoog toerental draait 7200 en sneller date wegschrijft, is dat ook met de medion pc's zo?want ik heb gezien dat in de laast pc van medion dezelfde hardeschijf zit een Seagate ata van 250 gb terwijl mijn oude harde schijf maar 60 gb wa's en aan een max van 4500 tot 5200 toeren draaide denk ik
groetjes en veel liefs van murdock

Komma@
Lid geworden op: 07 jan 2006, 14:35
Locatie: Bij de PC !!

01 apr 2006, 13:36

murdock schreef:komma@,dat geldt zekers op alle electrische aperatuur zekers nu? dus ook als er staat op hun site van hp , 1 jaar pick-up en return service, onderdelen en arbeid ik zal de hp helpdesk een contakteren en dat eens vragen hoe de vork aan de steel zit, dan kan ik me tenminste verdedigen in de krefel,
bedankt alvast voor het advies,ik lees jij de medion pc's kent ,wel mijn vraag is nu nog effen ,wat mij opvalt is dat je deze harde schijf meer hoordt draaien dan die in mijn oude pc ze ratelt meer als je erop werkt? en volgens de krefelverkoper zou dit komen omdat deze aan een hoog toerental draait 7200 en sneller date wegschrijft, is dat ook met de medion pc's zo?want ik heb gezien dat in de laast pc van medion dezelfde hardeschijf zit een Seagate ata van 250 gb terwijl mijn oude harde schijf maar 60 gb wa's en aan een max van 4500 tot 5200 toeren draaide denk ik
De laatste Medion draait mijns inziens bijzonder zacht aan 7200 toeren/min
Maar mij valt dit echt niet meer op .........

Komma@
Houston we have a problem ........

Proud Windows 8.1 Pro user !

opa.jp
Lid geworden op: 05 jan 2004, 06:17
Locatie: lanaken(limb)belgiê

15 apr 2006, 17:30

Hoi komma@ maakt die laptop van medion veel lawaai of is het een stille laptop?

Komma@
Lid geworden op: 07 jan 2006, 14:35
Locatie: Bij de PC !!

15 apr 2006, 17:33

opa.jp schreef:Hoi komma@ maakt die laptop van medion veel lawaai of is het een stille laptop?
Dit is wat ze noemen een stille laptop !

Komma@
Houston we have a problem ........

Proud Windows 8.1 Pro user !

nete
Lid geworden op: 30 apr 2006, 09:50
Locatie: Lochristi, België

15 mei 2006, 23:48

Notebook gekocht bij Galaxitech maart 2005.
Asus geeft de wettelijke 2 jaar garantie en ze blijken het nog waar te maken ook.
Eigenlijk erg dat wat normaal is hier moet opgehemeld worden...
Maar ja, die Asus kost misschien een paar euro méér dan een Acer...

Hier volgt het relaas van de eigenaar:

Hierbij de stand van zaken.
Ik geef u een objectief verslagje van:
Batterij indicatie valt uit en de batterij wordt niet meer bij geladen.
Op vrijdagmiddag via de gratis telefoonlijn contact genomen met Asus.
Zij zonden mij een formulier via mail, hier alle gegevens invullen en terug sturen.
Zij stuurden onmiddellijk een codenummer toe, dit moest ik op de doos schrijven en wachten tot TNT ons zal opbellen.(moet binnen de 2 werkdagen)
Op maandagvoormiddag telefoon en om 12 uur was de pakjesdienst daar.
Vandaag 1 week later is deze namiddag de koeriersdienst mijn notebook terug komen brengen.
Op bijgaande formulieren staat dat er een nieuwe batterij in steekt en een nieuwmoederbord.
Alles gaat prima, en alles is blijkbaar zonder kosten.
Dit is blijkbaar een mooi voorbeeld hoe het vlot kan verlopen.

Rover
Lid geworden op: 13 jul 2004, 18:35
Locatie: Waasland

18 mei 2006, 17:02

Op 09/03/2005 had ik in de ALDI een uitwendige HD van 250 Gig aangeschaft. Hier op was 3 jaar garantie.
Deze bleek nu defect te zijn. Na telefonisch contact met GSC in Destelbergen mocht ik er onmiddellijk mee komen.
Terplaatsen aangekomen gaf ik het volledige stel af.
Ik kreeg een formulier en mocht naar de afhaalbalie gaan.
Daar moest ik een half uurtje wachten.
Ik kreeg mijn HD terug met de vermelding "Inderdaad de HD was defect. We hebben er een nieuwe in gemonteerd".
Gezien het nog in garantie was moest ik natuurlijk niets betalen.
Van service gesproken op een half u was alles geregeld.
Z97-K ASUSTeK COMPUTER INC., Intel(R) HD Graphics Family, Windows NT, Prof, SP1, NL, Intel(R) Core(TM) i5-4460 CPU @ 3.20GHz, 0 MB RAM, HDD:976 + 488 + 976 + 2930 GB, NTFS, Microsoft Outlook

Seniorjefke
Lid geworden op: 10 apr 2004, 17:27
Locatie: Omgeving Brugge

03 jun 2006, 19:18

Wie zinnens is een Dell pc aan te kopen in aanbieding doet er wel eens goed aan een bezoekje te brengen aan de website van Dell en de desbetreffende pc eens op te sporen.
Lees dit eens : http://www.computerconsument.nl/pages/r ... dartID=229

computergek
Lid geworden op: 05 jun 2006, 00:33

08 jun 2006, 02:04

Ik hoor hier veel lof over de "service" van Aldi en GSC...maar blijkbaar vergeet iedereen dat ze eerst een probleem hebben gehad met hun laptop of pc en dus hebben beroep moeten doen op GSC om deze te herstellen...Waar blijft de kwaliteit van laptops/kaarten/HD/pc's die het 10 jaar volhouden ZONDER dat er aan dient geserviced te worden ???

Ben zelf al lange tijd bezig met computers e.d. en krijg wekelijks pc's binnen van Medion en/of Packard Bell (de zgn. "grote" warenhuiscomputers) die allemaal rond de 3 jaar oud zijn...allemaal ofwel een defect moederbord, of minstens een defecte voeding, allemaal te wijten aan overhitting (voedingen van 250W in een PIV 3 ghz + Geforce NX6800 ??? Give me a break...)
Probeer ook maar eens telefonisch contact op te nemen met MSI (huismerk leverancier van de Medion videokaarten en moederborden) over het type moederbord en/of videokaart...reactie : Het spijt ons mijnheer, dit is het type voor Medion pc's en hierop geven wij geen ondersteuning...lap...dan heeft een "groot" merk als MSI er bij mij ook al gelegen...

Geef mij maar losse componenten : goed, degelijk materiaal en perfecte ondersteuning ..Merken zoals ASUS, Western Digital, Corsair, Coolermaster en Zalman :nooit last van "garantieproblemen" want nooit defect.

Kan ik thuis lekker internetten, terwijl de Aldi boys in hun auto naar GSC racen...

sorry...maar moest me even van het hart...

computergek
Core 2 quad extreme 3 Ghz - 4 GB DDR3 - 500 GB HD - Win XP Pro SP 2 streamed - AVG 7.5 Pro - Mcafee FW - EN8800GTX

cehas
Lid geworden op: 18 sep 2002, 10:56
Locatie: Niel / Boom

10 jun 2006, 09:26

Graag eens goed nieuws wat betreft garantie.
Een dikke proficiat aan GSC uit Destelbergen (Service center voor o.a. Aldi), een defecte DVD player (onder garantie) persoonlijk binnengebracht bij GSC op 1 juni 2006 terug gratis thuisgebracht met Taxipost op 7 juni 2006 (dus met zelfs nog een verlengd weekend ertussen).
POFICIAT en BEDANKT !

straatkat
Lid geworden op: 27 jan 2003, 11:14
Locatie: Brugge

12 jun 2006, 11:29

:lol: Die commentaar van computergek: Aldiboys, grootwarenhuiscomputers, enz.. enz.., akkoord, ie kent er wat van maar de meeste gebruikers van een computer zagen nog niet eens de binnenkant van een PC, laat staan een correct gebruik ervan en deze mensen zouden moeten de onderdelen appart aankopen en die zelf in elkaar prutsen! De meeste weten nog niet eens welke software er allemaal op hun PC staat! Ikzelf werkte nog met een computer van Tandy en moest zelf een programma schrijven om een eenvoudige berekening te kunnen maken, nu hebben we Windows XP en alle geinstalleerde software inbegrepen + alle hardware en dit voor een prijsje voor de helft van 20 jaar geleden. De meeste probleempjes aan een PC komt door onoordeelkundig gebruik van de kopers zelf en Medion of GSC maken daar geen probleem van, ze helpen tenminste hun klanten waar het kan en op een zeer goedkope wijze, grootwarenhuis of niet.

JEAN

computergek
Lid geworden op: 05 jun 2006, 00:33

12 jun 2006, 15:57

Beste Jean,
begrijp me aub niet verkeerd : met Aldiboys bedoel ik zeker niet de mensen hier op het forum, maar wel de aankopers en commerciëlen bij Aldi, die goedkoop en dikwijls slecht werkend materiaal verkopen aan mensen die er weinig van kennen, en deze zo opzadelen met nutteloze ritten van en naar GMC. Ook over GMC geen slecht woord : die mensen kunnen er trouwens niet aan doen dat er mindere kwaliteit wordt gebruikt bij Medion e.d. Die doen hun best, al is het soms tegen windmolens vechten.

hopelijk is hiermee het misverstand uit de wereld.

groeten

computergek
Core 2 quad extreme 3 Ghz - 4 GB DDR3 - 500 GB HD - Win XP Pro SP 2 streamed - AVG 7.5 Pro - Mcafee FW - EN8800GTX