Ervaringen met /aankoop en/ of garantie GOEDE EN SLECHTE !

Vragen/antwoorden betreffende computer hardware.

verhaegen
Support SeniorenNet
Lid geworden op: 03 apr 2003, 20:48
Locatie: kapellen

08 okt 2005, 21:20

Beste forumgebruikers

Alhier kun je uw belevenissen zetten betreffende aankoop /garantie
van de volgende onderwerpen :
Hardware : bv. computer ,onderdelen ervan , beeldschermen enz.
Bijbehorigheden : muizen , toetsenborden , routers , modems enz.
Software : alle aangekochte en betaalde !!!!!
Let op !I
Ik versta dat je dit niet kunt doen, zonder de naam te vernoemen ,van de betreffende artikels , en/of
verkopers of winkels .
Dit word dan ook niet aanzien als reklame !!!!
Dit kijk ik dan ook regelmatig na !
Gebruik het dus nuttig? om GOEDE en SLECHTE ervaringen mede te delen.
Dit ten behoeve van mede forum gebruikers te informeren.
Misbruik het aub niet !
Maar geef uw eerlijke en juist versie van uw verhaal !

Met de beste groeten
Verhaegen

Oldy
Lid geworden op: 28 nov 2004, 22:17

09 okt 2005, 08:40

Hallo Verhaegen,

Blij dat dit onderwerp terug is van (per ongeluk) weggeweest :wink: . Hier mijn verhaal.

In februari 2005 kocht ik een Belinea CRT monitor 108035 van 21 inch.
Een helder en moiré-vrij beeld, dat mocht met een Belinea monitor geen probleem zijn, werd mij verteld.

Omdat er op mijn nieuwe monitor nogal wat moiré aanwezig was, die niet volledig bij te regelen was, ging ik terug naar de zaak waar ik hem kocht om informatie. Daar vertelde men tot mijn verbazing dat ik dit met Belinea zelf telefonisch moest regelen, mooie service dacht ik (dat was ik in deze winkel niet gewoon), maar bij Belinea wat dat klaarblijkelijk zo.

Dus hier sta ik al ergens met mijn rug tegen de muur, toch nam ik vol hoop contact op met Belinea.
Na de nodige beschrijving wat er fout was aan het scherm, moest ik verschillende resoluties en beeldscherm instellingen veranderen en uit proberen, en dit allemaal via de telefoon.
Hier al een vraagje, wat als je een totale leek bent op dit gebied? Geen probleem ging het echter verder, je krijgt een omruilscherm, dus in afwachting een tevreden klant (11 euro telefoonkosten buiten beschouwing gelaten, want dit is een 0900 lijn en dus zeer duur).

Het ging van kwaad naar erger tot het derde scherm, telkens omgeruild en gebracht door een vervoersfirma, dus geen ondersteuning.
Bij de vraag of ik dit niet per E-mail kon afhandelen, kreeg ik te horen dat deze service enkel telefonisch kan verstrekt worden.
3 jaar garantie wordt zo wel steeds duurder voor de klant.

Telkens voor ik belde, moest ik alles zelf nog eens uittesten met andere resoluties en beeldscherminstellingen, alsook moest alles op een andere computer uitgetest worden, niet zo eenvoudig als je maar één pc hebt. Dus een andere pc gaan ronselen bij vrienden, om dit alles te kunnen verwezenlijken.

Ondertussen was ik er ook al achtergekomen, dat de vervangende schermen steeds defecte schermen waren van andere omruilbeurten, en die zouden hersteld moeten zijn. Dus telkens ik een omruilscherm kreeg was het een defect scherm van een andere (ontevreden) klant, bij wijze van spreken.
Op het laatste (derde) scherm dat ik heb ontvangen, zat een zwarte vlek van 4 bij 1,5 cm, dit kon toch echt niet meer.

Wat ik onder garantie versta is voor mij zeker niet deze dure (telefoon), omslachtige en zeer tijdrovende werkwijze, met telkens een dag verlet voor het omruilen zelf, want er kan geen uur op geplakt worden wanneer de transportservice langs komt.

U bent een apart geval wordt u dan verteld. Maar wel vind ik het raar, dat er veel omruilschermen bij de klanten de ronde doen, dat is toch ook niet zo evident ?
En is het niet zo, dat er vele mensen op den duur afhaken, en hun omruilscherm met de nodige fouten dan behouden, om niet weer de hele rataplan door te moeten, om nog maar te zwijgen van de kosten.

Misschien wel een strategische en zeer goedkope garantievoering van de fabrikant, met maar één winner "Belinea" zelf. Maar wie ben ik anders, dan een hulpeloze genummerde klant, die gewoon aan het lijntje wordt gehouden en waarschijnlijk op het einde wordt afgescheept met lege handen.

Tot slot heb ik mijn monitor en alle documenten van de vervangschermen, in mijn PC winkel binnen gebracht, met de uitdrukkelijke vraag, kijk nu zelf eens en kunnen jullie mij echt niet helpen, hoe lang het ook mag duren, omdat ik het echt wel moe werd en dat mijn telefoonrekening reeds 68 euro bedroeg.
Na de controle van het scherm zei hij, dat dit inderdaad niet meer kon, en dat hij dit in orde ging maken met Belinea, maar dan via een andere weg.

Uiteindelijk vraagt Belinea of ik een ruil wil doen, met een nieuw 19 inch FTP scherm. Dit heb ik dan maar aangenomen om eindelijk gerust te zijn (niet tevreden). Er zat nog wel een slechte pixel aan de zijkant (waar ik mee kan leven), en daar heb ik dan ook niets meer over gezegd, of je kunt weer opnieuw beginnen dacht ik.

Conclusie : Mijn CRT monitor 21 inch werd vervangen door een iets goedkoper FTP scherm 19 inch + 68 euro telefoonkosten, dus mijn monitor valt uiteindelijk wel erg duur uit, vind je niet ?
Waar sta je eigenlijk nog als (koning)klant, iets nieuw mag toch in orde zijn, of niet ?

De Service van Belinea : http://www.belinea.com/kontakt/Warrenty_2004.asp

clive b
Lid geworden op: 27 okt 2005, 22:05
Locatie: muizen

27 okt 2005, 22:31

beste,
ik werk al vijf (jaja VIJF) jaar met een medion pc van den Aldi en ik ben r nog steeds heel tevreden over. Wel heb ik een nieuwe grafische kaart gestoken en USB 2 kaartje, om toch met de nieuwe trends mee te kunnen,maar dat is uiteraard een eigen beslissing geweest.Als leek heb ik het daar zelfs niet moeilijk mee gehad
voila, da's toch weer eens positief nieuws uit de pc wereld.


Mijn dochter daarentegen heeft een Compaq pc gekocht (want da's toch een veel mooiere) en heeft veel meer problemen zoals om de haverklap terug opstarten en veelvuldig vastlopen van programma's. Enfin, goed oefenmateriaal voor de papa dus. We hebben hem wel eens binnengedaan in de winkel te Mechelen, maar daar hebben ze ons zeker niet geholpen (wel mijn portemonnee geplunderd ja)

groetjes

Sony
Lid geworden op: 19 feb 2005, 13:45
Locatie: Boom

04 nov 2005, 12:49

Wat ik hier wil meedelen gaat niet over een aankoop
of garantie wel een positieve ervaring met een gereno-
meerde firma waarvan de meeste computer gebruikers
meestal wel een of meer toestellen (hardware) gebruiken
namelijk HP, vandaag had ik daar via een chat sessie
kontakt mee en ik wil toch het relaas van deze sessie
(er wordt van de sessie een kopie gestuurd via email)
hier tonen.
Bedankt voor uw gebruik van HP Chat Support.
We hebben voor uw referentie een volledige kopie van
uw chat-sessie bijgevoegd.

Wanneer u meer hulp nodig hebt, u kunt een andere chat-sessie
opstarten op http://www.hp.com/support/ipg/nl/chat of kunt u
naar de andere HP support-opties gaan op
http://www.hp.com/go/assistance .

Mark
Goedemorgen, welkom bij de HP Deskjet chatondersteuning.
Mijn naam is Mark, waarmee kan ik u van dienst zijn?

Sony
goede morgen
Ik wou eigenlijk vragen of het toegelaten is om voor derden
met u kontakt te maken (forum)

Mark
Hoe bedoelt u?

Sony
Als er op het forum problemen zijn met produkten van HP,
mag ik u dan via chat kontakteren ?

Mark
Ja, dat is in principe wel mogelijk, maar als er testen
gedaan moeten worden, wordt het natuurlijk moeilijk aange-
zien u het product niet bij u heeft dan.

Sony
Dat begrijp ik als er echter beschreven wordt hoe de test
moet gebeuren kan ik dat door spelen.
Het forum waarover het hier gaat is bestemd voor 50 plussers
mensen die niet gewoon zijn om met een computer te werken vandaar.

Mark
Ja. Dat is mogelijk. Het is ook mogelijk om dit te doen via
www.hp.nl/diagnose.
Maar ik wil u graag verder helpen.

Sony
Ik zal de link noteren bedankt en excuses voor de manier van
kontaktname.

Mark
Dat is geen probleem. Wat kan ik voor u doen precies?

Sony
Op het ogenblik hebt u mij geholpen

Mark
Ok. Mocht het nodig zijn, dan kunt u gerust weer contact met
ons opnemen.

Sony
Dank u tot wederhoren

Mark
Graag gedaan. Als u verder geen vragen heeft kunt u de
verbinding verbreken met de knop "Afbreken" in de rechter bovenhoek.
Mark
U kunt de verbinding verbreken met de knop "Afbreken" in de rechter
bovenhoek.
Mark
Aangezien er al enige tijd geen response is ga ik de verbinding
verbreken, mocht u later nog vragen hebben kunt u weer in verbinding
met ons komen, via de volgende link:
http://www.hp.com/support/ipg/nl/chat

------------------------------------------------------------
Chat Kopie Einde
--------------------------------------------------------------------------------
No virus found in this incoming message.
Checked by AVG Free Edition.
Version: 7.1.362 / Virus Database: 267.12.8/161 - Release Date: 3/11/2005
Dit is service die kan tellen nietwaar

Sony

Komma
Lid geworden op: 06 apr 2005, 15:52
Locatie: Bij de PC !

18 nov 2005, 13:39

clive b schreef:beste,
ik werk al vijf (jaja VIJF) jaar met een medion pc van den Aldi en ik ben r nog steeds heel tevreden over. Wel heb ik een nieuwe grafische kaart gestoken en USB 2 kaartje, om toch met de nieuwe trends mee te kunnen,maar dat is uiteraard een eigen beslissing geweest.Als leek heb ik het daar zelfs niet moeilijk mee gehad
voila, da's toch weer eens positief nieuws uit de pc wereld.


Mijn dochter daarentegen heeft een Compaq pc gekocht (want da's toch een veel mooiere) en heeft veel meer problemen zoals om de haverklap terug opstarten en veelvuldig vastlopen van programma's. Enfin, goed oefenmateriaal voor de papa dus. We hebben hem wel eens binnengedaan in de winkel te Mechelen, maar daar hebben ze ons zeker niet geholpen (wel mijn portemonnee geplunderd ja)

groetjes
Wel tot nu toe heb ik de beste ervaringen met Medion PC's
Veel minder met Compac, HP, .........
Zeer weinig problemen en de service bij GSC in Destelbergen is zeer goed, men aarzelt niet om een onderdeel te vervangen in garantie !
Dit kan niet altijd gezegd worden in de zogenaamde wikels waar ze niets anders dan materiaal en software verkopen !
Deze sturen de klant soms met een kluitje in het riet of van het kastje naar de muur!

greetz

Komma@
Houston we have a problem ...

old grass
Lid geworden op: 21 feb 2005, 17:18
Locatie: west-vlaanderen/kust

18 nov 2005, 17:35

Ben in februari dit jaar een pc winkel binnengestapt in oostende met de vraag om een pc in elkaar te prutsen :lol: die voor een gamer geschikt is om MEE te kunnen met de games van nu .
Ben sinds die tijd al een 5-tal keren die winkel (en 'tis geen kleine ) binnengestapt en zelfs 2 weken geleden vroeg men mij nog of alles nog ok was en ik geen klachten had .
Ze hebben daar trouwens GRATIS die puinhoop (denk nu aan Verhaegen :lol: ) in elkaar gestoken voor mij .
't is dan ook geen prutske 8) :lol: :wink:
Our greatest glory is not in never failing , but in rising up every time we fail .

verhaegen
Support SeniorenNet
Lid geworden op: 03 apr 2003, 20:48
Locatie: kapellen

18 nov 2005, 19:00

en kun je de naam niet zetten van die winkel in uw bericht ?
of bent ge hem al vergeten ?
gij gaat nu toch niet zeggen, als ge ne puinhoop ziet , dat ge aan mij denkt hé :lol: :lol: :lol:

old grass
Lid geworden op: 21 feb 2005, 17:18
Locatie: west-vlaanderen/kust

18 nov 2005, 19:29

naam van de winkel is LINGIER COMPUTERS , maar wist niet dat ik dat mocht vermelden en het andere heeft iets met je bericht onder je balk te maken ,waar ik dacht ..steek ff een handje toe om het duidelijk te maken voor iedereen :lol: :wink: schol ..ne geuze voor mij :roll:
Our greatest glory is not in never failing , but in rising up every time we fail .

arum
Lid geworden op: 22 nov 2005, 12:12

24 nov 2005, 12:19

Niet om reclame te maken, maar ik ben steeds schitterend bediend door de mensen van het gsc team. Gsc is verantwoordelijk voor de deffecten van de pc's van den aldi. Ik hoor veel mensen zeggen dat ze geen pc durven kopen in de aldi omdat ze vrezen voor de service, maar deze vrees is zeker ongegrond. Nogmaals, ik maak geen reclame, maar ik wel gewoon mijn respect tonen aan de mensen van het gsc-team en aantonen dat de service wel degelijk goed is.
Voorbeeld: mijn batterij van mijn laptop werkt niet goed meer. 1 telefoontje van maximum 2 minuten. Mocht onmiddellijk om een nieuwe gaan. Na 5 minuten weer buiten met gloednieuwe batterij.
Voorbeeld 2: vrijdagnamiddag om 15U00 draag ik mijn laptop binnen met hitteproblemen. Ik vraag om hem zo snel mogelijk te vermaken (ik ben leerkracht en het was juist examenperiode). Ze zeggen mij dat het een tijdje zou kunnen duren omdat ze juist veel pc's staan hadden en dat veel studenten ook al gevraagd hadden om snel op te lossen zodat ze konden verder doen met hun eindwerk. Goed, ik kon wel een dagje of 5 geduld opbrengen. Maar wat blijkt: diezelfde vrijdag nog krijg ik om 16U45 telefoon dat mijn pc vermaakt is en dat ik er terug om mag gaan. Als dat geen snelle service is, dan weet ik het ook niet meer.

spanky
Lid geworden op: 06 jan 2005, 18:50
Locatie: 2180 Ekeren

28 nov 2005, 11:17

onlangs kocht ik in de lidl ( ja de lidl hoor ik al zeggen ) maar het produkt is net het zelfde als de mio 268 o ja het gaat over de myguide navigator 4000 , het toestel werkt prima daar niet van maar en zoals in een andere topic ( hardware ) te lezen het help desk nr ; 00800 22 55 89 74 of 0049 800 22 55 89 74 ( oo49 voor duitsland ) bestaat gewoon niet en het zou zelfs in het weekend bereikbaar zijn hoe kan men dan verder terecht voor de vragen ???? zelfs bij de 1207 kan men het niet vinden echt raar toch hé

groetjes Spanky
woonplaats( noord) rand van Antwerpen 2030 desktop
windows 10
RAM 2,00DDR2 @403 MHZ
PCI DATA 32 BIT
laptop lenovo
intel core I3.380M@2,53 GHZ

jan
Lid geworden op: 03 aug 2002, 11:31
Locatie: Oost-Vlaanderen

18 dec 2005, 17:24

Hallo,

Ook ik kocht 2 jaar terug een laptop bij Lidl.
Van in het begin niets dan problemen mee gehad, en zoals spanky schrijft de helpdesk is onbereikbaar.
Na tientallen pogingen naar de helpdesk heb ik mij in verbinding gesteld met de naverkoopdienst van Lidl.
Daar schuiven ze de verantwoordelijkheid door naar Gericom met een standaardbriefje.
Ondertussen was mijn garantieperiode van 2 jaar bijna verstreken en moest er snel iets gebeuren.
Uiteindelijk mocht ik mijn toestel terugsturen naar de fabriek, in Oostenrijk.
Na zeker 2 maand krijg ik bericht dat mijn toestel niet meer onder ganantie kan hersteld worden.
Ik terug een boze brief naar Lidl geschreven en na nog een maand kreeg ik een nieuw toestel.
Goede zaak zult ge denken!!
De problemen waren even erg bij dit toestel.
Nu ga ik niet zo lang wachten dacht ik en stuur het toestel terug naar Oostenrijk.
Een week later krijg ik bericht dat het toestel aangekomen is met een gebroken scherm en indien ik het hersteld wil terugkrijgen zal mij dat 650 euro kosten. Buiten de herstelkosten waarvoor ik hem had binnengedaan.
Dat noem ik geen dienst na verkoop meer.
In Lidl zien ze me nooit meer voor iets waar garantie moet op gegeven worden.

Mvg; Jan

Michelly
Lid geworden op: 03 feb 2005, 19:05
Locatie: Maaseik

20 dec 2005, 18:38

Ik wil hier ook even mijn ervaringen kwijt aangaande de service van HP. Had problemen met mijn printer, een HPdeskjet 840C, een eenvoudig toestel, maar perfect voor de noden, die ik heb.
Probleem was: drukte opeens het eerste blad niet af en de rest wel. Later eerste blad niet, tweede wel, derde niet, vierde wel. Printer verwijderd van de PC en opnieuw geïnstalleerd, maar problemen bleven. Ondertussen was het weekend en de helpdesk, waarop men kan chatten met de specialisten, werkt alleen tijdens de werkuren. Ben toch naar hun site gegaan, heb een email contact gezocht, kreeg een blad te zien, waarop ik bepaalde gegevens van de printer en mijn problemen moest invullen en heb de email verzonden. In minder dan 24 uren had ik een uitgebreid antwoord terug, met allerlei mogelijke oplossingen en de naam van de persoon, die de email verzonden had en die ik dan opnieuw kon contacteren, of het al of niet geholpen had. Had het probleem zelf al verholpen, door gewoon een nieuwe cartridge in te zetten, ofschoon de andere nog niet leeg was.
Wil hier echter zeggen dat de hulp snel en adequaat was en persoonlijk door de naam van de persoon, die ik kon contacteren. Ik heb dan ook een email teruggestuurd om hen te bedanken, en heb verteld wat ikzelf gedaan had, en dat daardoor het probleem was opgelost. Met dank voor hun snel antwoord en de uitgebreide hulp.
Ik ben dus erg tevreden over HP
Michelly
De sterren zijn niet bang vuurvliegjes te lijken
(Rabindranath Tagore.)
________________________________________

J-P
Lid geworden op: 09 okt 2004, 10:18

29 dec 2005, 15:05

Betreft: Mitac-mio.
Toestel gekocht bij King's Electronics Koning Albertlaan 106 LochristieVerpakking was geopend, volgens verkoper om te kijken of alles e r in zat. Bij tuiskomst bleek toestel defect te zijn, ook was de
SD kaart niet mee geleverd.
Dit toestel kon hij niet in garantie vervangen.
Na vier / vijf zo genaamde reparatie's is toestel eindelijk achtergehouden voor ( nazicht en herstelling onder garantie )
Dergelijke verkopers kan ik niet aanbevelen.

Verkopen ook op Ebay onder de naam
"Mijn electroshop" lid Heidienfern.

Een verwittigd man is er twee waard.

straatkat
Lid geworden op: 27 jan 2003, 11:14
Locatie: Brugge

12 jan 2006, 23:54

Mijn eerste PC in '98 Compacq Presarium met Windows 98, klein schermpje, regelmatig probleempjes, niet erg maar vervelend.

2de Medion van de Aldi, Pentium II met windows ME, nooit problemen mee gehad, werkt nu nog bij mijn kleinzoon.

3de Medion PC van de Aldi, Pentium IV met windows Home, nooit probleem mee gehad, werkt nu nog bij mij.

Tenslotte deze laptop van Medion met Windows Home, sinds december 2005, nog geen enkel probleem mee gehad.

Dat mag gezegd worden, ik hoor vele klagen over hun aankoop en de service, ik had ze tot op heden niet nodig.
XP Media, Euphonynet, Anti-virus BullGuard v.6.1, Microsoft Off 2003

straatkat
Lid geworden op: 27 jan 2003, 11:14
Locatie: Brugge

04 feb 2006, 16:06

Opgepast met de laatste nieuwe laptop van Medion: die beschikt over 3 netwerkkaarten en een argeloze gebruiker die deze gebruikt voor een netwerk, weet niet dat iedereen in de omtrek van 50 tot 150 m op dit netwerk kan indien niet grondig beveiligd, wat niet zo eenvoudig is, de vingerafdruk is de veiligste manier om dit te doen. Voor het zover was, stond er al ene als gebruiker in het configuratiescherm met wachtwoord en al, kon ikzelf niet meer in de computer, kon ie alles bekijken en manipuleren. Gevolg: deze laptop moet terug naar fabriek voor herstelling om de oorspronkelijke configuratie terug te hebben en dat is niet gratis. :roll:
XP Media, Euphonynet, Anti-virus BullGuard v.6.1, Microsoft Off 2003