Ervaringen met /aankoop en/ of garantie GOEDE EN SLECHTE !

Vragen/antwoorden betreffende computer hardware.

robocop
Lid geworden op: 12 dec 2007, 20:01
Locatie: kempen

20 nov 2014, 15:10

beste

ik heb nu een laptop van hp en wil die vervangen niet dat dit echt nodig is maar na elke vier jaar doe ik dit en geef ik de oude weg.

ik weet wat ik wil qua vereisten maar ik weet niet welk merk het betrouwbaartste is , ik heb HP en ben tevreden maar ik hoorde zeggen dat asus nog betrouwbaarder is . Tevens zou lenovo naar het schijnt ook zeer betrouwbaar zijn.

ik heb een zware nodig , zeker I7 voor men foto en videobewerking en ik moet hem ook kunnen gebruiken als filmafspeler voor men AVI files en dvd's.

wat raden jullie me aan

vg
robocop

Sony
Lid geworden op: 19 feb 2005, 13:45
Locatie: Boom

20 nov 2014, 16:16

Robocop,

https://www.alternate.be/ALTERNATE/15CL ... ct/1137729?
Opletten geen besturingssysteem !

Sony
I Afbeelding SeniorenNet

robocop
Lid geworden op: 12 dec 2007, 20:01
Locatie: kempen

20 nov 2014, 17:31

Hartelijk dank sony,

dit is het wat ik zoek maar zo goedkoop !!!!!!!!!!!!!!!!

zouden ze dat in 17 inch hebben????????????????????

mvg
robocop

robocop
Lid geworden op: 12 dec 2007, 20:01
Locatie: kempen

20 nov 2014, 17:47

beste sony,

ik denk dat volgende het echte is wat bij mij past en wat ik zoek maar het merk alternate is dat te betrouwen ????????

https://www.alternate.be/ALTERNATE/17CL ... 33&lk=8332


mvg
robocop

Sony
Lid geworden op: 19 feb 2005, 13:45
Locatie: Boom

20 nov 2014, 19:22

robocop,

1. dit is een sticky, als er voorts moet besproken worden maak dan eens een nieuw bericht bij hardware,
2. Ja ik heb goede ervaringen met Alternate trouwens als die laptop nog niet voldoet kunt u die laten aanpassen.

Sony
I Afbeelding SeniorenNet

hjb
Lid geworden op: 08 sep 2004, 14:45
Locatie: o.vl.

30 mei 2015, 11:49

gisteren bij Mediamarkt Gent Korenmarkt een toestel gekocht. aan de kassa werd mij mijn identiteitskaart gevraagd. op mijn vraag waarom dat nodig is: om uw garantie te regelen. ik antwoordde daarop dat mijn betalingsbewijs daar toch voor dient; ja zei de kassierster, maar dat moet u dan zelf goed bewaren. ik: dat is geen probleem voor mij.

dit is toch wel héél erg kras. ze halen die identiteitskaart door een kaartlezer, had ik gezien bij andere kopers en ik had direct besloten dat ik dat niet zou toelaten. je hebt geen enkel zicht op wat ze aflezen van de chip op je kaart. en bovendien, ik betaalde met een bankkaart. daar kunnen ze ook al genoeg dingen op aflezen, als ze dat willen.
acer x3470, amd a6, 6Ram, Radeon hd graphics 2.2Hz, win10 64bits, Firefox, Windows Defender

socrates
Lid geworden op: 05 nov 2005, 19:32
Locatie: EUROPA

22 dec 2015, 22:18

Garantie
Een stilaan blind wordend toetsenbord.
Dit gebrek lijkt mij zo ongewoon, dat ik het hier toch even wil vermelden.Het betreft een als goed gekend staand merk namelijk logitich.
Ik kocht bij één van de Belgische filialen van het Nederlandse My Com verschillende hardware onderdelen. Ik was op zoek naar een specfiek toetsenbord zoals dat bv. bij een Mac wordt geleverd. Er werd mij een "gelijkaardig" toetsenbord aangeboden, het was op dezelfde manier vormgegeven en ook draadloos. Alles Ok, tot de communicatie tussen bord en comp, midden in een zin plots uitviel. Terug naar de winkel daar nog eens getest en inderdaad, hetzelfde defect deed zich bij hen ook voor. Ik mocht een ander ietwat duurder model met dezelfde vorm meenemen maar met bovendien verlichte toetsen.Alles ging weer goed, tot zich opnieuw hetzelfde probleem voordeed. Toen vonden ze het in de winkel welletjes met dat merk 'Rapt" en stelden ze me voor een degelijk merk, Logitich te nemen dat zij trouwens de hemel in prezen, Dat toestel had wel niet de vorm die ik wilde maar het had wel goedgevormde toetsen en ja ik moest toch kunnen werken dus nam ik dat maar mee. Die Logitech MK710 was, behalve met gewone toetsen ook voorzien van een aantal functietoetsen waarmee je bv. rechtstreeks een mailprog of een fotoprog kon oproepen.
Nu komt dan het bijzondere: na een paar weken begon ik het al te zien, sommige lettertekeningen op de toetsen waren aan het "oplossen". Na drie maanden was van een aantal "letters" al een deel verdwenen; aan mijn vingers blijven plakken ?? Ik mocht uiteraard nog een beroep doen op de waarborg en met de nodige tegenzin werd mij een tijdje later een nieuw bord geleverd van hetzelfde merk en type. Kort daarna begonnen de letters alweer op te lossen. Momenteel zijn de letters R, T, E, bijna helemaal verdwenen, de overige letters missen deeltjes. Toen ik nogmaals een beroep wilde doen op de waarborg...bleek de winkel gesloten, My Com België was ondertussen failliet. Bij de Nederlandse moeder aangeklopt maar tevergeefs. Op de webiste van Logitich zelf, waar het niet evident is om niet verloren te lopen, staat mijn geregstreerde toestel als zijnde "buiten garantieperiode" Bij de tweede omruiling in mei van dit jaar was geen factuur uitgeschreven enkel een kasbon, voor Logitech telt blijkbaar enkel de eerste factuur en die is van 2014 en volgens Logitech dus "out of warranty." Laat ik er nog aan toevoegen dat dit toetsenbord 99 euro moest kosten. In een vorig leven heb ik en vele andere met mij, ganse dagen op toetsenborden getimmerd, nooit geweten dat dergelijk defect voorkwam. Kleinere winkels voor hard en software schijnen nog wel eens vaker van de aardbodem te verdwijnen. Wie met zijn garantieclaim rechtstreeks naar de multinationale fabrikant moet wens ik veel geluk. (My Com had 4 winkels in België)
"Nothing matters very much and few things matter at all".Lord Balfour

Danny.
Lid geworden op: 15 mei 2003, 21:42
Locatie: Vlaams Brabant

23 dec 2015, 07:46

Bedoel je soms zo een toetsenbord?
Afbeelding
Dit is reeds mijn tweede dergelijk toetsenbord, blijkbaar zijn die nogal gevoelig voor lange nagels :wink:

Groetjes

Danny
Windows 11 Home 64-bit, Ram 8GB, Medion Akoya E23403 All-In-One, Microsoft Defender

socrates
Lid geworden op: 05 nov 2005, 19:32
Locatie: EUROPA

23 dec 2015, 10:05

Ja,, Danny, het is inderdaad hoogstwaarschijnlijk hetzelfde bord. Lange nagels of niet, de meeste dames hebben lange nagels, vroeger waren typistes, ondertussen een vrijwel uitgestorven beroep toch allemaal dames. Heb nooit geweten dat zich een dergelijk probleem voordeed. Bovendien is dit toch een apparaat van de duurdere soort, er zijn al toetsenborden voor minder dan 20 euro.
Je zou verwachten dat vanwege het intensievere gebruik in het NL. eerst de letter E zou sneuvelen, dat is evenwel niet het geval, de 'R' was de eerste letter die het begaf en dat zowel bij het eerste als bij het tweede bord.
Is het normaal te noemen dat een essentieel onderdeel van een apparaat al na enkele maanden gebrekkig wordt, of is dat misschien wel de bedoeling ?
Hebt u al ooit geprobeerd om bij Logitech zelf een klacht in te dienen ?
"Nothing matters very much and few things matter at all".Lord Balfour

Danny.
Lid geworden op: 15 mei 2003, 21:42
Locatie: Vlaams Brabant

23 dec 2015, 10:17

Socrates, ik weet niet of Logitech de moeite zou doen om zich over mijn klacht te buigen ...

Ja, ik weet het, indien niemand een klacht ...

Maar ik denk niet dat ik mij nog een dergelijk bord zal aanschaffen, alhoewel er daar heel veel functies op te vinden waren, zoals deze die jij daar reeds aangehaald hebt, maar ook nog een die ik nogal veelvuldig kon gebruiken, namelijk het rekenmachientje, en wat mij vooral nuttig leek, was die muis met die knoppen op de zijkant waarmede men bladzijden op een webpagina kon terug schakelen.

Wel die muis heb ik nu in gebruik met een ander draadloos toetsenbord, ik heb dus twee USB ontvangers in dienst.

Groetjes

Danny
Windows 11 Home 64-bit, Ram 8GB, Medion Akoya E23403 All-In-One, Microsoft Defender

socrates
Lid geworden op: 05 nov 2005, 19:32
Locatie: EUROPA

23 dec 2015, 11:07

Danny. schreef:Socrates, ik weet niet of Logitech de moeite zou doen om zich over mijn klacht te buigen ...

Ja, ik weet het, indien niemand een klacht ...

Maar ik denk niet dat ik mij nog een dergelijk bord zal aanschaffen, alhoewel er daar heel veel functies op te vinden waren, zoals deze die jij daar reeds aangehaald hebt, maar ook nog een die ik nogal veelvuldig kon gebruiken, namelijk het rekenmachientje, en wat mij vooral nuttig leek, was die muis met die knoppen op de zijkant waarmede men bladzijden op een webpagina kon terug schakelen.

Wel die muis heb ik nu in gebruik met een ander draadloos toetsenbord, ik heb dus twee USB ontvangers in dienst.

Groetjes

Danny
Ja; Danny die muis ook van Logitich had ik ook al in dienst van een vorige aankoop, dat is een Nano Receiver, die had ik voooral gekozen omdat de ontvanger zo klein was, dat was toen nog zeldzaam. Die kostte toen ook al wel 69 euro maar heeft tot nog toe altijd zeer goed gewerkt. Ik heb wel maar één usb ontvanger in de pc, de andere gebruik ik in een laptop.
"Nothing matters very much and few things matter at all".Lord Balfour

Danny.
Lid geworden op: 15 mei 2003, 21:42
Locatie: Vlaams Brabant

23 dec 2015, 11:55

socrates schreef:... Ik heb wel maar één usb ontvanger in de pc, de andere gebruik ik in een laptop.
Socrates, gebruik dan toch een USB hub :wink:
Afbeelding
Groetjes

Danny
Windows 11 Home 64-bit, Ram 8GB, Medion Akoya E23403 All-In-One, Microsoft Defender

Paul Siemons
Lid geworden op: 03 feb 2004, 21:22

23 dec 2015, 12:10

Als het "kleine" hubjes moeten zijn (en voor een klein prijsje)

http://www.aliexpress.com/af/usb-hub.ht ... =y&catId=0

verhaegen
Support SeniorenNet
Lid geworden op: 03 apr 2003, 20:48
Locatie: kapellen

23 dec 2015, 12:20

inderdaad
maar met die moet ge wél zien , dat ge niet moet bijbetalen , douane ...
dan moet ge dat gaan betalen bij de pakjesbezorger

bij onderstaande heb ik dat euvel nog nooit gehad , en al véél besteld gehad
http://www.dx.com/nl/s/usb

Canadees
Lid geworden op: 23 dec 2008, 19:13
Locatie: Limburg

23 dec 2015, 14:52

Inderdaad, ik heb het ook ondervonden "MyCom België" failliet.
Dit lees je als je een web-winkel wil bezoeken:
Afbeelding
Persoonlijk kwam ik in de winkel in Leuven al meerdere keren over de vloer.

Enkele maanden geleden zo rond de maand Mei, kocht ik er een Logitech MK520 Combo set (voor zover ik mij herinner zo rond de prijs van %u20AC 55), bestaande uit onderstaand draadloos toetsenbord en draadloze muis (die ik niet gebruik wegens het ontbreken van de zijdelinkse knoppen waarover "Danny" het heeft)
Ik ben zéér tevreden over dit toetsenbord, alle toetsen zijn nog fonkelnieuw en heb daar dus totaal geen klachten over!
Afbeelding

Ook heb ik er op 27/08/2015, twee HD's van WD gekocht van 1 TB voor € 56.99/stuk.

Terug op 26/9/2015, 4 dagen voor het faillissement blijkt nu, een HD van WD (1TB) gekocht met een korting van € 5 omdat het die dag net "de dag van de klant" was, waarvan ik via een mailtje van MyCom Leuven een kortingsbon toegestuurd kreeg en die moest afdrukken en meebrengen.
Dus deze HD betaalde ik € 51.99!
De facturen werden mij per mail toegezonden:
Afbeelding

Wat nu de eventuele wettelijke garantie betreft aangaande mijn toetsenbord, moest het ooit nodig zijn, heb ik geen idee.
En ik veronderstel dat op de drie aangekochte HD's, vermits dit "hardware" is, er geen garantie wordt gegeven.

Spijtig dat deze winkel, kan enkel spreken over deze in Leuven, gesloten is!
Het personeel was er zéér ervaren, gedienstig, beleefd en klantvriendelijk, kortom een zaak waar ik graag mijn aankopen deed.
Ook hun prijzen waren zeer concurrentieel met andere winkels.