Foto's plaatsen-opgelost+

Vragen/antwoorden betreffende het maken van je eigen website.

Sunivil
Lid geworden op: 22 jan 2005, 16:56
Locatie: Turnhout

02 nov 2005, 15:15

Hallo,

Ik ben bezig met het maken van een website met meerdere pagina's, ik heb al deze pagina's in een map onder gebracht, zo moest het toch dacht ik. Ik heb hier eerst de lessen gevolgd en nu probeer ik met het programma NVU een site te bouwen, maar door de lessen die ik hier gevolgd heb is het mogelijk om aanpassingen te doen.
Als ik nu een foto op een pagina wil plaatsen, moet ik die dan eerst ook in die map plaatsen om een goed resultaat te krijgen?
Volgende vraag: als ik straks mijn site op het web wil plaatsen, kan ik dan gewoon die map uploaden of moet ik elke pagina afzonderlijk plaatsen.

Groetjes: Sunivil
Geduld is een mooi plantje,
maar het groeit niet in elke tuin.

Van Loon
Lid geworden op: 29 nov 2004, 21:23
Locatie: Antwerpen - België

02 nov 2005, 15:23

Je kunt om het gemakkelijk te maken die foto in dezelfde map zetten.
of anders al uw foto's verzamelen in een aparte map, en dan uw html code aanpassen.
Een complete map opladen is niet zo simpel lijkt mij. Maar Nvu heeft daarvoor wel een oplossing : u kunt een pagina opladen, en vragen om "include images and other files". Ge moet dan wel opletten anders wordt het een soep! Bij mij toch. Ik doe het niet meer, en laad nu bestand per bestand op met Filezilla of WS_FTP. Indien je deze programma's wil proberen moet je mar roepen.
Voor gratis programma, kostprijs nul komma nul :
home.versateladsl.be/vt632929

Sunivil
Lid geworden op: 22 jan 2005, 16:56
Locatie: Turnhout

03 nov 2005, 15:51

Bedankt voor je reactie, als ik er niet uit kom hoor je wel weer van mij.
Als alles gelukt is laat ik het ook weten.

Groetjes: Sunivil
Geduld is een mooi plantje,
maar het groeit niet in elke tuin.

Sunivil
Lid geworden op: 22 jan 2005, 16:56
Locatie: Turnhout

13 nov 2005, 18:09

Hallo,

Ik ben zo ver dat ik mijn site op het web zou willen plaatsen, ik heb reeds WF_FTP gedownload maar ik weet niet hoe ik er verder mee om moet gaan.
Wie helpt me verder.
Groetjes Sunivil
Geduld is een mooi plantje,
maar het groeit niet in elke tuin.

Van Loon
Lid geworden op: 29 nov 2004, 21:23
Locatie: Antwerpen - België

13 nov 2005, 20:29

Gewoon WS_FTP starten
Dan klikken op Connect
General
Een aantal zaken invullen :
Profile name : daar mag eender wat staan bvb sunivil (dan kun je later deze naam terug gebruiken, en moet je niet alles opnieuw intikken)
Host name : de naam van de server waarop uw website staat , bvb ftp.versatel.be
Host type : UNIX laten staan
User ID : uw login die je van de provider hebt gekregen
Password : dat is duidelijk

Dan ga je best nog eens naar Startup
en in initial local folder vul je het pad in van de map waarin de bestanden staan die je wil opladen bvb C:\gallery als uw gegevens staan in de map gallery op de C-schijf.

Dan OK
Om bestanden op te laden naar uw site moet je klikken in het linker venster op het bestand dat je wil opladen, en dan op het pijltje klikken dat naar rechts wijst. De namen van de opgeladen bestanden verschijnen in het rechter venster

Exit als alles geladen is.
Voor gratis programma, kostprijs nul komma nul :
home.versateladsl.be/vt632929

Sunivil
Lid geworden op: 22 jan 2005, 16:56
Locatie: Turnhout

16 nov 2005, 15:47

Hallo Van Loon,

Bedankt voor je goede uitleg.
Ik had alles gedaan zoals jij het had opgegeven, maar mijn site kwam niet online, toen geprobeerd via NVU alles te uploaden en nog steeds geen resultaat. Toen geïnformeerd bij de helpdesk van mijn aanbieder en wat bleek, ik had index met een hoofdletter geschreven.
Heb het veranderd en toen ging het als een fleutje van een cent.
Ik doe het nu gewoon pagina per pagina via NVU en dat gaat prima.

Groetjes, en nogmaals bedankt: Sunivil
Geduld is een mooi plantje,
maar het groeit niet in elke tuin.